• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2015 rokiem matematyki na Pomorzu

emi
21 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
21 stycznia marszałkowie woj. pomorskiego wraz z rektorami trzech pomorskich uczelni: prof. Tadeuszem Sucharskim z Akademii Pomorskiej w Słupsku, prof. Henrykiem Krawczykiem z Politechniki Gdańskiej i prof. Bernardem Lamikiem z Uniwersytetu Gdańskiego, uroczyście zainaugurowali Rok matematyki na Pomorzu. 21 stycznia marszałkowie woj. pomorskiego wraz z rektorami trzech pomorskich uczelni: prof. Tadeuszem Sucharskim z Akademii Pomorskiej w Słupsku, prof. Henrykiem Krawczykiem z Politechniki Gdańskiej i prof. Bernardem Lamikiem z Uniwersytetu Gdańskiego, uroczyście zainaugurowali Rok matematyki na Pomorzu.

Wykłady, pokazy, warsztaty, konkursy oraz inne atrakcje dla dzieci i dorosłych - a wszystko w kręgu królowej nauk - rok 2015 głoszony został przez sejmik województwa pomorskiego Rokiem matematyki na Pomorzu.



Lubisz matematykę?

Inauguracja Roku matematyki na Pomorzu odbyła się w środę, 21 stycznia, na Uniwersytecie Gdańskim, który jest pomysłodawcą inicjatywy. Jak podkreślił marszałek województwa pomorskiego, celem akcji jest obalenie stereotypów dotyczących matematyki i pokazanie, że może być ona nie tylko ciekawa, ale też łatwa.

Przez cały bieżący rok, w związku z akcją, zorganizowanych ma zostać wiele wydarzeń popularyzujących matematykę i zwalczających negatywne stereotypy z nią związane. Uniwersytet Gdański przygotował m.in. konkursy, teleturnieje, mecze matematyczne, wykłady, warsztaty i spotkania dla uczniów szkół na wszystkich poziomach edukacji. Pozytywne spojrzenie na matematykę ma tez przełożyć się na lepsze kształcenie.

- Aby kształcić przyszłe kadry dla innowacyjnej gospodarki na Pomorzu, potrzebni są nauczyciele, którzy będą uczyć matematyki tak, aby stawała się pasją. To, oprócz kształcenia informatyków i innych pracowników dla pomorskich firm, jedno z najważniejszych zadań Uniwersytetu Gdańskiego w tym projekcie - zaznaczył na inauguracji prof. Bernard Lammek, rektor Uniwersytetu Gdańskiego.

Głównym punktem obchodów roku matematyki na Pomorzu będzie Pomorska Noc Matematyki, która odbędzie się z 13 na 14 marca (14 marca to Dzień Liczby π).

Do projektu przyłączyły się Politechnika Gdańska i Akademia Pomorska w Słupsku. Wśród ciekawych wydarzeń wymienić warto także Ogólnopolski Konkurs Akademicki "Mat2Tab 2015", zaplanowany na 15 marca, matematyczne referaty uczniowskie (22 maja), zabawy matematyczne dla przedszkolaków i uczniów klas 1-3 (1 czerwca), wystawę archiwalnych książek związanych z matematyka (19 stycznia) i inne. Więcej informacji na stronie projektu, w zakładce wydarzenia.
emi

Miejsca

Opinie (17)

  • Cwaniaczki - bankowcy tworzą swoją naukę. (3)

    Liczby ujemne nie istnieją a minimalna wartość to zero.

    :/

    • 9 14

    • liczby ujemne w bankach to debety (1)

      • 0 1

      • To te pisane na czewrwono?

        • 1 0

    • bankowcy, ekonomici i reszta z tej kliki to głąby z matmy

      ci którzy rozumieją i potrafią stosować matematykę zostają inżynierami,
      ekonomiści to zwyczajni oszuści i naciągacze,
      wciskacze ubezpieczeń i mydliciele oczu,
      zwyczajni szarlatani.

      • 2 2

  • (1)

    Czy matematyka to nadal nauka ścisła? Po tym co dzieje się w świecie finansów można wnioskować, że już chyba nie.

    • 8 15

    • Szczególnie, że bankierzy używają metod, które w matematyce przestały być aktualne 20 lat temu.

      • 4 4

  • Niedługo trzeba będzie dobrze liczyć żeby przetrwać od pierwszego do pierwszego.

    • 9 3

  • No żesz (2)

    Smiech pusty ogarnia. Z jednej strony likwidacja szkół, posyłanie nauczycieli na bruk a z drugiej jakieś "roki matematyki". Możecie wszyscy sobie robić "roki" jakie chcecie, a wy z politechniki pogódźcie się z tym, że niedługo będziecie robić zajęcia wyrównawcze z dodawania w dziedzinie liczb naturalnych.

    • 12 3

    • większość nauczycieli nadaje się na bruk (1)

      uczą idiotyzmów i potem mamy na wyjściu duży odsetek debili

      • 2 3

      • Jak czytam takie wpisy, to zaczynam w to wierzyc...

        • 3 0

  • Przydałoby się tej matematyki więcej by panie przy kasie bez kalkulatora wiedziały ile wydać reszty, ale pani minister edukacji wie najlepiej jak uczyć dzieci, w końcu jest mocno doświadczona w sprawach edukacji - też ma dziecko!!! Kurde, to co ja mam samochód i jestem specjalistą mechanikiem od razu?

    • 2 2

  • (3)

    Wielu matematyków jest niedouczonych. Lecą z programem-byle szybciej, a jak uczniowie zadają pytania to wrzeszczą przez całą lekcję, że nie będą tracić czasu-a co robią. Chyba na tym polega ich praca-na wyjaśnieniu zagadnień których uczeń nie rozumie bo gdyby było inaczej nauczyciel byłby zbędny.

    • 4 4

    • (2)

      tyle, ze mają tak wysrubowane programy i tak liczne klasy, że nie są w stanie tego robic, nawet gdyby chcieli...

      • 1 1

      • Może zamiast wrzaskiem wyrażać swoje niezadowolenie (tracąc cenny czas) mógłby wytłumaczyć zagadnienia niezrozumiałe przez uczniów. Znam nauczycieli którzy z tym nie mają problemów nawet przy bardzo licznej klasie, ale również takich którym wszystko przeszkadza (myślę ,że najbardziej uczniowie- bo jakże dobrze byłoby w szkole bez nich).

        • 1 1

      • To chyba te 45 minuty w latach 80 czy 90 XX wieku były dłuższe. Chodziłam do klasy 35 osobowej. Nauczyciel miał czas:
        1.sprawdzić prace domowe
        2.zrobić kartkówkę lub przepytać 2,3 osoby
        3.wytłumaczyć bierzący materiał
        4.zadać zadania do rozwiązania przez ucznia i przemieszczając się z krzesłem po klasie przysiadać się tam gdzie potrzeba i tłumaczyć.
        4.zadać pracę domową.

        • 0 0

  • Matematycy ! pomocy !

    Poszliśmy w trzy osoby na picę. Zamówiliśmy trzy, każda po 10 zł. Kelner wystawił rachunek wziął od każdego z nas po 10 zł i poszedł do kasy. Za chwilę wraca informując że otrzymaliśmy od szefa zniżkę i kładzie na stole drobne 5 zł. Każdy z nas zabrał 1 złotówkę i daliśmy napiwek kelnerowi dwa złote. Wychodzimy z lokalu i liczymy. Każdy z nas dał kelnerowi 10 zł zwrócił on nam po złotówce czyli 9 zł x 3 to 27 zł + 2 zł napiwku to 29 zł GDZIE SIE PODZIAŁA ZŁOTÓWKA ?

    • 1 2

  • Pusty śmiech mnie ogarnia! Poziom matmy w szkołach na wszystkich szczeblach jest denny i jeszcze leci na łeb! W liceach nie ma nawet pochodnych!!! W nauczaniu początkowym tabliczka mnożenia do 100 pod koniec trzeciej klasy. A tu rok matematyki ... Co się Hall nie udało zniszczyć, kontynuują arcykompetentne następczynie.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jaka rzeźba terenu przeważa w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym?

 

Najczęściej czytane