• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gimnazjum nr 25 w Gdańsku chce się przekształcić w liceum, by przetrwać

Arnold Szymczewski
18 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Rodzice dzieci, które uczęszczają do Gimnazjum nr 25 we Wrzeszczu, tłumnie przybyli na spotkanie poświęcone przyszłości placówki.
  • Andrzej Chmielewski przedstawiał stanowisko rady rodziców.
  • Radni reprezentujący miasto.
Emilia Lodzińska, Wojciech Błaszkowski, oraz   zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Społecznego - Grzegorz Kryger.
  • Budynek gimnazjum nr 25 w Gdańsku

Przekształcenie Gimnazjum nr 25 we Wrzeszczu w liceum to jedyna recepta na jego uratowanie przed likwidacją na skutek reformy szkolnictwa - uważają rodzice uczniów, nauczyciele i dyrekcja szkoły. Podczas czwartkowego spotkania prosili radnych o pomoc w tej sprawie



Co myślisz o przekształceniu Gimnazjum nr 25 w liceum?

W ramach planowanej reformy oświaty, o której pisaliśmy wielokrotnie, kilkadziesiąt gimnazjów na terenie Trójmiasta zostanie zlikwidowanych, a budynki po nich przekształcone w inne obiekty. Taki los prawdopodobnie spotka także Gimnazjum nr 25 przy ul. Kościuszki 8B zobacz na mapie Gdańska, które działa w osobnym budynku i nie może zostać wchłonięte przez funkcjonującą po sąsiedzku podstawówkę.

Dlatego szkolna rada rodziców walczy o przyszłość placówki, która - w jej ocenie - cieszy się dobrą opinią, co potwierdzają rezultaty w konkursach, egzaminach, a także sukcesach absolwentów. Rodzice twierdzą, że przekształcenie gimnazjum w podstawówką nie spowoduje niczego dobrego, ponieważ część nauczycieli zostałaby zwolniona, a budynek jest zbyt mały, by pomieścić osiem roczników.

Przez blisko dwie godziny miejscy radni Emilia LodzińskaWojciech Błaszkowski oraz Grzegorz Kryger, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Społecznego, odpowiadali na pytania rodziców i dzieci, którzy licznie zjawili się na sali tego wieczora.

Stanowisko rodziców przedstawił przewodniczący rady Andrzej Chmielewski (jego treść prezentujemy poniżej). Głos zabrała też Anna Mrotek, dyrektor szkoły, która przedstawiła plan przekształcenia gimnazjum w liceum.

- Chcemy stworzyć jedną z najlepszych szkół w Trójmieście, na podobieństwo gdyńskiego III LO, czy gdańskiej Topolówki. Nie mówiłabym o stwarzaniu konkurencji, a o uzupełnieniu oferty trójmiejskich topowych szkół. Potrzebujemy kolejnej placówki, która będzie kształciła dwujęzycznie, bo ta, która znajduje się na terenie Gdańska, jest po prostu przepełniona - mówiła dyrektor Anna Mrotek.
Poza planem przekształcenia gimnazjum w liceum dyrektor opowiadała o tym, co miałoby znaleźć się w nowej szkole. To m.in. otwarte przestrzenie do nauki, siłownia i strefy relaksu.

7 listopada rada rodziców spotkała się z wiceprezydentem Gdańska, Piotrem Kowalczukiem, który wyraził zrozumienie dla obaw rodziców, prosząc ich, by nie przywiązywali się do budynku szkolnego, jako obiektu w konkretnej lokalizacji. Wspomniał, że wokół jest kilka liceów, którym przyda się podniesienie poziomu i zespół nauczycielski z gimnazjum nr 25 mógłby zasilić któreś z nich.

Grzegorz Kryger obiecał natomiast, że dzieci dokończą edukację w tym samym miejscu, w którym ją rozpoczęły.

- Gwarantuję państwu, że wasze dzieci dokończą edukację dokładnie w tej placówce. Jeśli nie dojdzie do zamiany gimnazjum na liceum, to budynek zostanie wykorzystany na cele społeczne - mówił Grzegorz Kryger. - Jest mnóstwo organizacji pozarządowych, fundacji czy instytucji, które zajmują się sprawami społecznymi i potrzebują swojego lokalu.
Ostateczny głos w sprawie przyszłości szkół będzie należał do przedstawiciela ministerstwa, w tym przypadku kuratora oświaty.

Czytaj także: Nauczycielski protest przeciwko reformie oświaty

Stanowisko rodziców w sprawie gimnazjum nr 25 w Gdańsku from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • każde gimnazjium chce być teraz liceum !!! (6)

    Jedyna szansa na przetrwanie dla .......... nauczycieli !!

    • 63 38

    • (1)

      Akurat to jest świetne gimnazjum. Wiem, bo moje dziecko je skończyło. Myślę, że to byłby dobry pomysł, bo tam jest dobra kadra.

      • 20 11

      • dobre?

        Hmm, tu by dyskutował. Dużo dzieci (w zasadzie rodziców) faktycznie chce się tam dostać. Ja też się zastanawiałem. Przekonały mnie dwie rzeczy, mianowicie to gimnazjum w końcowych egzaminach wychodzi bardzo przeciętnie, a druga sprawa jaka mnie zastanowiła to mnogość grup tematycznych tzw profili klas. Gdyby potraktować to poważnie, to budynek UM by nie wystarczył żeby pomieścić dzieci. Dla mnie ściema i marketing.
        Jeśli chodzi o przygotowanie dokumentu to akurat dobry ruch dyrekcji, bo jeśli inne szkoły tego nie zrobią to ta będzie miała niejako pierwszeństwo w "byciu liceum".

        • 8 8

    • Zgadzam się

      Nauczycielom z tego gimnazjum chodzi o zachowanie swoich posad. Nie sądzę, aby oni wszyscy byli przygotowani do nauczania w liceum i osiągnęli poziom III, II czy V LO. Poza tym, z powodu niżu demograficznego już obecnie w Gdańsku jest za dużo szkół ponadgimnazjalnych, więc po co tworzyć nowe.

      • 13 17

    • W odpowiedzi na: każde gimnazjium chce być teraz liceum !!!

      Nieprawda. Wszystkie samodzielne gimnazja oprócz 25tki chcą przekształcenia na szkoły podstawowe. W Gim 25 kadra uczy dwujęzycznie i jest przygotowana i odpowiednio wykształcona by prowadzić zajęcia dwujęzyczne w liceach. W podstawówkach dwujęzyczność wejdzie dopiero od 7 klasy i w dużo mniejszym wymiarze godzin niż ma to miejsce w siatce gimnazjum. Stąd nieuniknione cięcia i brak możliwości wykorzystania potencjału kadry.

      • 20 1

    • (1)

      ludzi dużo, ale jak widać na zdjęciu, znakomita większość to nauczyciele

      • 7 7

      • Gdybyś przyszedł na spotkanie,zobaczył byś ile dzieciaków przyszło bronić swojej szkoły

        • 5 4

  • TAK (8)

    jestem na tak! Topolówka niestety od paru lat jest bardzo przepełnioną szkołą, a gimnazjum 25 utrzymuje się na świetnym poziomie. Kolejne liceum z programem IB w Trójmieście jest naprawdę dobrym pomysłem. W tym momencie z programu matury międzynarodowej w Gdańsku ma możliwość skorzystać tylko 60 osób z całego rocznika. Natomiast w Warszawie tych dzieciaków jest ponad 1000 (ponad 12 szkół z programem IB). Jeżeli chcemy wykształcić nasze dzieciaki dobrze, nie zamykajmy szkół! Szczególnie tych najlepszych. Pozdrawiam i życzę powodzenia w ratowaniu szkoły! Jestem niesamowicie zaskoczona, że w dobie komputerów, smartfonów itp. nadal są dzieciaki które chcą walczyć i zależy im na szkole :) wspieram was całym serduchem!

    • 83 15

    • (6)

      Potem ci z IB chwalą się na fejsiku swoim numerem.

      • 5 4

      • ^ (5)

        Może zazdroscisz?:))) To dlatego że IB w gdańsku jest postrzegane jako coś "wow", tylko dla najlepszych, wybranych. A to jest normalna szkoła jak każda inna, tylko uczy trochę inaczej i więcej osób powinno miec do niej dostęp to może by się zmieniło. Poza tym proszę, nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Skończyłam IB, Facebooka nie mam i dodatkow nie wyobrażam sobie ze moje dzieci moglby kończyć szkole w polskim systemie, który jest okropny i kompletnie nieprzyjazny uczniom.

        • 4 7

        • jestem z rocznika, gdy w topolówce (4)

          zaczynała się ib (wtedy od 3 klasy z 4). dla nas był to żart i z wyjątkiem paru zapaleńców, którym ułatwiało to dostanie się na studia nikt nie chciał do tej klasy iść, o co dyrekcja miała do nas pretensje. w końcu zapełniono klasę mnóstwem słabszych uczniów. do końca mojej bytności w topolówce poziom był tam po prostu słaby, a klasa obiektem żartów jak english division na medycynie:)
          dlatego sądzę, ze raczej nie zazdrości, bo ja, gdy słyszę 'ib' parskam śmiechem:)

          • 3 4

          • A ja myślę że gdyby nie ib, to nie pisałabym do ciebie teraz z Honk Kongu, gdzie dostałam się z palcem w nosie. Czasy się zmieniają;)

            • 7 3

          • (2)

            To proponuje zapoznać się z wynikami obecnych rocznikow. Dzięki ib, moglam sobie odpuścić pierwszy rok studiów ekonomicznych na University of Toronto, bo program miałam już zrealizowany;) ah, uwielbiam ludzi którzy stolec wiedza, ale i tak się wypowiedzą! Z tego co wiem to rocznik 03/04 mimo że był rocznikiem pierwszym, napisał maturę całkiem nieźle i wszyscy ci ludzie są porozsiewani po świecie podobnie jak ja. Poza tym przeliczniki na kazde studia (ocena 7 z ib-100% matury polskiej) są świetne, wiec proponuje najpierw myśleć, a potem pisać.

            • 5 2

            • porozsiewani po świecie... (1)

              Kolejny dowód na to, że edukacja powinna być płatna !!! Dlaczego wszyscy mają się zrzucać na kogoś, kto później finansuje "system" obcego państwa ??? Oczywiście nie chodzi mi o zakazanie wyjazdów za granicę lecz o zwrócenie uwagi na fakt, że nie ma czegoś takiego jak bezpłatna edukacja. A ta realizowana na najwyższym poziomie kosztuje najwięcej. Edukacja to forma inwestycji dlatego nie widzę powodu, by zrzucać się na inwestycje obcych mi ludzi, którzy za moment całkowicie wyzbędą się jakichkolwiek uczuć do Polski.

              • 4 4

              • IB jest płatne ;)

                • 2 0

    • Kształcenie emigrantów? Ilu z absolwentów najlepszych liceów zostaje w kraju?

      • 2 1

  • Szkoła Podstawowa 86 (2)

    ciekawe jak powiększa SP86 o kolejne 3 roczniki, która jest jedną z 3 najbardziej przepełnionych szkół.

    Już dzieci chodzą zmianowo. Są już grupy rozbite w trzech lokalizacjach (szkoła, przedszkole Dulina i sale przy kościele)

    • 22 1

    • za zamieszanie, problemy proszę podziękować tzw. dobrej zmianie

      • 10 5

    • Decyzji odnośnie tej szkoły

      Przytoczona szkoła, ba bardzo ciekawą sytuację. Niegdyś ZKPIG, dziś tylko SP. Ale faktem jest, że pomimo zabrania gimnazjum, dana szkoła jest przepełniona. Nie mówię już tylko o tym że używają aż 3 budynków, oddalonych od siebie odrobinkę. W jednym roczniku jest 13 klas.
      I z niecierpliwością czekam na decyzję miasta, co zrobią, alb jak rozwiążą problem i w tej szkole mają znaleść się jeszcze dwa roczniki. Obecnie szkoła ma 1400 uczniów. Jak na ten budynek, który posiadają to tak o 700 za dużo. A tu jeszcze mają utrzymać przez kolejne lata roczniki.
      Będzie coraz zabawniej.

      • 9 0

  • Poziom ? (11)

    Nie będę oceniał poziomu.
    Generalnie przepada dużo godzin. Są duże rotacje kadry i absencje. Efektywna praca zaczyna się pod koniec października.
    Myslę że to sprytne bo dużo zdolnych dzieci pozyskano przez PR, bo nie widzę skoku potencjału od szkoły podstawowej (to co jest wynika z pracy własnej dziecka).

    • 36 14

    • Poziom? Poziom. (7)

      Zgadza się, zawsze na początku roku szkolnego są docierane sprawy organizacyjne - w każdej szkole. Rotacje, absencje - też tego nie lubię. Ale nie można zabronić nauczycielkom zachodzenia w ciążę czy chorowania?
      Edukacja polega w dużej mierze na pracy własnej dziecka. Czy ma pan/pani na myśli, że nauczyciel powinien się za dziecko uczyć?
      Nauczyciele w 25 dają dużo samodzielności dzieciom, dzieci pracują często w trybie projektowym, to jest dobra nowoczesna metodyka. Dzięki podejściu do edukacji, gimnazjum to ma tak dobre wyniki.
      Moje dziecko się tam uczy i zauważyłem olbrzymi skok pod każdym względem.

      • 13 7

      • nie ma (5)

        proszę zerknąć na wyniki egzaminów po 3 klasie. nie ma tak dobrych wyników jak się pisze. jak na szkołę, która przebiera w dzieciach to bardzo słabe wyniki

        • 10 5

        • nieprawda (2)

          Nie zgadzam się, że wyniki są niezbyt wysokie. Są bardzo wysokie: klasy dwujęzyczne osiągają stanin 8 lub 9 (dwa najwyższe). I nie jest to szkoła, która przebiera w dzieciach, bo to gimnazjum rejonowe, tylko niektóre klasy są dwujęzyczne.

          • 5 7

          • Teoria

            To co piszesz to teoria. W praktyce jest tak, że przebieraja w dzieciach.

            • 3 2

          • Ja chodzę do Gedanensis i nigdy nie byliśmy niżej niż 8 stanin.

            Czasami 9,9 9 z 3 cz. Egzaminu. Czasami 8,9,8 ale nigdy poniżej. Więc co to za wyczyn????

            • 0 0

        • (1)

          z tym przebieraniem...
          w tym roku z poza rejonu chyba nie dostał się nikt od syna z podstawówki pomimo super świadectw nie dostał

          • 1 0

          • Nie szkoła wymyśliła kryteria rekrutacji. Do klas ogólnych zgodnie z wytycznymi z miasta nie liczą się osiągnięcia edukacyjne, a sytuacja rodzinna i socjalna. Oczywiście jest to krzywdzące dla dzieci.

            • 1 0

      • dobry nauczyciel

        potrafi przedstawić zagadnienie tak, ze uczeń je zrozumie i dzieki temu łatwiej sobie je przyswoi. przy czym dobrzy nauczyciele zdarzają się nawet w dobrych szkołach zwykle okazjonalnie, a poziom szkoły zwykle nie jest zależny od ich obecności, tylko od poziomu uczniów, czyli w praktyce od 'opinii' topolówka zawsze będzie miała dobrych uczniów i dobre wyniki.

        • 7 1

    • Poziom??

      Zgadzam się. Szkoła ma świetny PR. Nic poza tym.

      • 11 6

    • każda dobra szkoła

      z czołówek rankingów polega na tym, że idą do niej dobrzy uczniowie, co sprawia, że nadal jest dobra, bo uczniowie trzymają poziom. ale z punktu widzenia ucznia to też jest dobre, bo jest mniejsza szansa na klasę głupków, a koledzy na poziomie ciągną Twój własny poziom. u mnie w liceum mieliśmy klasę nieomalże geniuszy- czyli superzdolnych, rozwydrzonych bachorów, którzy szybko zaczęli trzymać się razem i doprowadzali nauczycieli do furii :D równocześnie mając świetne wyniki (które oczywiście z paroma chlubnymi wyjątkami zasługą nauczycieli nie były)

      • 5 3

    • Nie oceniaj poziomu dopóki nie sprawdzisz osiągnięć uczniów. Bez tego wychodzisz na głupia.

      • 0 0

  • Gotowa świetna propozycja dla miasta (2)

    Serdecznie dziękuję za obszerne przedstawienie tematu przekształcenia Gimnazjum nr 25.
    Miejsce we Wrzeszczu gwarantuje dobry dojazd dla każdego. Flagowe licea gdańskie: topolówka, dwójka - są ostro przepełnione, nie ubędzie im kandydatów, bo zapotrzebowanie jest duże. A będzie jeszcze większe, bo przychodzą wielkie fale uczniów - podwójny rocznik z gimnazjum i podstawówki oraz podwójny rocznik 6/7-latków.
    Nawiązując do wypowiedzi pana "gościa" - tak, robimy to także dla nauczycieli, by ich wysiłek włożony w budowę świetnego ośrodka, praca i profesjonalizm nie został zmarnowany. O ich zatrudnieniu, jako rodzice, nie myśleliśmy - dlatego, że znajdą oni sobie pracę bez problemu, w zasadzie praca szuka ich. Ten temat możemy więc odłożyć już na bok.
    Gotowa koncepcja dobrego, nowoczesnego, dwujęzycznego liceum, z maturą międzynarodową, to po prostu propozycja nie do odrzucenia. Kto poważnie myśli o swoim mieście, przyzna, że w takim kierunku powinniśmy iść.

    • 43 9

    • Popieram!!!

      Uważam, że szkoła ta (w charakterze liceum) świetnie wypełniłaby lukę, która istnieje w Trójmieście, jeśli chodzi o szkoły dwujęzyczne. Topolówka to za mało, ambitnych i pracowitych dzieci jest więcej niż te kilka klas w III LO.
      Co do nauczycieli - mają świetne metody pracy z uczniem zdolnym, o czym świadczą liczne tytuły laureatów i finalistów w najtrudniejszych konkursach przedmiotowych. Tak dobrze przygotowanych i doświadczonych pedagogów nie można zmarnować! Trójmiasto to wielki obszar i w sumie to faktycznie dziwne, że tak niewielką liczbą liceów dwujęzycznych może się poszczycić (patrz dla porównania Warszawa).

      • 7 3

    • dokładnie!

      Dokładnie tak! Miałam przyjemność kończyć gim 25, a później program IB i naprawdę widać ogrom ludzi którzy marzą o tym by się tam dostać i mimo że mają świetne wyniki (170 punktów) to się nie dostają, bo miasto finansuje tylko 30 osób w pierwszym roczniku i 30 w drugim. A szkoda, bo program jest zupełnie inny niż polski. Można wybrać przedmioty idealnie skrojone pod siebie, nauka odbywa się w grupach max 10 osobowych, a na dodatek można wybrać pisanie matury z takich przedmiotów jak psychologia czy ekonomia. Gdańsk tego potrzebuje.

      • 9 4

  • A gąsienica chce się zmienić

    w motylka.
    Jak w bajce.

    • 12 14

  • Zlikwidować licea! (4)

    Po tym dziadostwie nie ma pracy, trzeba iść na studia po których cięzko o prace lub do szkoly policealnej!! Tylko technika/zawodówki!
    Pójście do liceum to był dla mnie i moich znajomych najwiekszy błąd w życiu!

    • 14 35

    • Po liceum, nie ma obowiązku kończenia studiów. Są kursy zawodowe.

      Prawdą jest, że licea ogólnokształcące nie przygotowują do zawodu.
      Przykro, że Ty i Twoi znajomi źle wybrali kierunek kształcenia.
      Po liceum, nie ma obowiązku kończenia studiów. Są kursy zawodowe.

      • 13 2

    • liceum nie było dla Ciebie

      nie każdy musi być magistrem

      • 13 2

    • fakt, że dla większości się nie nadają

      ale to nie powód, by je likwidować. one z założenia nie mają dać Ci pracy, tylko przygotować do studiów, więc nie wiem, skąd ten żal- chyba tylko z niezrozumienia tej podstawowej kwestii.
      największy problem liceów i studiów to fakt, że idą tam ludzie, którzy powinni trafić do zawodówek i techników, gdzie świetnie by się sprawdzili

      • 5 1

    • U nas w pracy, w jednym z gdańskich szpitali jest typ po liceum,

      który zajmuje kierownicze stanowisko a nie ma żadnego pojęcia w tym co do niego należy, żadnych uprawnień, kursów, czy szkoleń, nic, zupełne zero, już tak ponad 15 lat, a tylko dlatego, że to budżetówka. Typ nic nie robi, powiem więcej, robi bardzo dużo szkód i strat, przez te wszystkie lata, jakby tak przeliczyć, to straty można liczyć w milionach, i nikt nie potrafi z tym zrobić porządku. Tak wygląda posadka po liceum. Jest też drugi kierownik po zawodówce, on choć nie przynosi tyle strat, co najwyżej, strata kasy na jego pensję. Niestety, na takich ludziach stoi cała Polska, dlatego tak a nie inaczej stoi nasz kraj.

      • 5 0

  • SP 31 (2)

    "budynek jest zbyt mały, by pomieścić osiem roczników" - bzdura, przez wiele lat była tam świetna szkoła podstawowa nr 31

    • 37 1

    • Racja, ileś klas by się zmieściło

      Racja, ileś klas by się zmieściło, ale nie jest to najważniejsze w całej dyskusji o L.O.
      Rada rodziców nie użyła tego argumentu. Tym niemniej, szkół podstawowych dokoła jest tak wielka liczba, że miasto nie przewiduje w tym miejscu w ogóle powrotu do podstawówki. Jedyna opcja to L.O.

      • 4 2

    • Kończyłem sp 31 w latach 90. Na każdym poziomie było wtedy 4 klasy (a, b, c, d) + zerówki. Razem 36 klas. I pomieściliśmy się wszyscy. A w mojej klasie było 35 osób. Co prawda mieliśmy czasem zajęcia na 13:50 ale czułem, że szkoła jest przepełniona.

      • 4 1

  • Gimnazjum nr 33 na Osowej (10)

    przekształcić w szkołę podstawową!
    Jest to jedyne rozwiązanie dla licznych rodzin z małymi dziećmi mieszkających w tej części Osowej. Na drugą szkołę podstawową w tym rejonie raczej nie prędko się doczekamy. Obecna jedyna szkoła podstawowa nr 81 jest niewystarczająca na tak dużą dzielnicę.

    • 20 3

    • (9)

      moim zdaniem tam powinno funkcjonować liceum

      • 3 3

      • (1)

        liceum juz jest - a podstawowka na osowej jest przepelniona

        • 3 0

        • Jest jeszcze podstawowka w Klukowie, dwa kroki obok.

          • 0 0

      • a po co w tak małej dzielnicy liceum? (6)

        do liceum uczeń może dojechać (zwłaszcza, że i tak rejonizacja tu nie działa), do podstawówki to już kiepsko.
        a gdy nie będzie miało wysokiego poziomu, nikt tam nie będzie chciał chodzić- bo 'aspirujący' rodzice będą chcieli swoje dziecko w V, III, I, IX czy II, a z pozostałych dzielnic nikt nie będzie chciał tam jeździć, bo daleko. 0 pomyślunku. typowa postawa mieszkańca osowy- u nas ma być wszystko:D
        filię UG sobie postawcie.

        • 4 3

        • Szkoda tego liceum i gimnazjum bo to fajna szkola z dobrym poziomem. Niech lepiej cofna ta durna reforme

          • 1 2

        • Tak samo można zapytać, po co liceum w miejscu 25? Tam dookoła już funkcjonują licea

          • 2 1

        • (3)

          Osowa nie jest taka mała - mieszka tu 15 tys osob a do tego do tych szkół dojeżdza mnostwo dzieci z obrzeży miasta (Chwaszczyno, Rębiechowo itp) także niestety jesteś w błędzie. Jasne że III czy V to lepsze licea bo są elitarne i z tradycją ale z tego co slyszalem liceum w osowej nie jest takie najgorsze jezeli chodzi o poziom a nie każdy chce dojeżdżać do wrzeszcza czy oliwy i takie lokalne szkoły też powinny istniec

          • 5 1

          • na morenie (1)

            na morenie zmieniaja moje (moich dzieci) gimnazjum na podstawówkę, w szkołach wojciecha. Liceum jest ale przecież dzieciaków w wieku podstawówkowym zwiększy się ilość znacznie

            • 1 0

            • też się zastanawiam nad tą podstawówką

              • 0 0

          • III czy V wcale nie są najlepsze...

            Masa bananowej młodzieży, lepiej dać dzieciaka do zwyczajnej szkoły.

            • 2 0

  • Nie dla chaosu w szkole !!!! (14)

    Nie dla chaosu w szkole> Wielka manifestacja Rodziców, Nauczycieli w Warszawei 19 listopada. Ta pseudorefporma jest tak gupia, że trudno to ze spokojem komentować. Wchodźcie na FB na strony Nie dla chaosu w szkole, Nie dla likwidacji Gimnazjow, ZNP, Rodzice przeciw reformie edukacji. Są tam już tysiące rodziców. Wywieszajcie transtparenty z protestami na szkołach. Nasze dzieci mają paść ofiarą czysto politycznych zagrywek, przepadną miliardy zlotych ktore mozna wydać na polepszenie jakości edukacj, zostanie zwolnionych tysiące nauczyciele. Ten rząd odnosi się do rodziców, icg dzieci i nauczycieli z butą i pogardą, jawnie kłamiąc, że byly jakiekolwiek konsultacje. Ta pseudoreforma dotknie także dzieci w przedszkolach podstawówkach , a nawet liceach. To najgorsze wzory lekceważeniach społeczeństwa z czasów komuny.

    • 45 39

    • (4)

      to nie będzie manifestacja rodziców lub nauczycieli tylko polityczna manifestacja "niepolitycznego" KODu.

      • 17 16

      • wszystko jest polityką

        Jeśli się upominasz o swoje prawa, to polityka.

        • 1 7

      • Trolle naczelnika (2)

        Ty pisowski oszczerco. Organizują to rodzice i ZNP. Rozumiem że ty nie masz dzieci w gimnazjum i masz w dpie jak inne dzieci będą cierpialy. Nie boj sie krzywda wyrzadzona innym ludziom wraca. Nie wszyscy sągotowi sprzedać swoją ojczyzne z a 500+ (nawiasem mowiąc z kredytu hahaha)

        • 11 18

        • jakie stanowisko miał ZNP przy powstawaniu gimnazjów? (1)

          • 11 5

          • Tu nie kebab

            A co dla rodziców idzici dzisiaj z tego wynika jakie miały??? Zwiaązki sie ztym nie kryją. Chodzi o to zeby po raz koleny wszytskiego nie rozp.... Czy pisowiec ktoremu gębę zatkali 500+ z kredytu zwiekszajacego gigantyczne zadlużeni budżetu nie myśli tylo jak małpa powtarza przekaz dnia???. Wiemy że żeby być Prezesem spólki wystarczy pracować w kebabie, zresztą ta kłamliwa bnda jest tylko jeszcze bardziej oszukńcza od poprzedniej.

            • 3 6

    • czy ktoś cię pytał kiedy powstawały gimnazja?

      • 11 3

    • likwidacja stanowisk dyrektorskich ma zaszkodzić edukacji?

      • 14 5

    • ja się cieszę (4)

      jak się utrzyma i ustabilizuje, moje dziecko za parę lat pójdzie do normalnej, ośmioklasowej szkoły:D gimnazja to wrzód na tylnej części społeczeństwa i nawet najlepsze wyniki w nauce tego nie zrekompensują. to jest wylęgarnia 'złotej młodzieży' i ciężkiej patologii. i nawet najgorzej przeprowadzona reforma pod kontrolą najgłupszego ministra chorego autorytanego rządu będzie zmianą na lepsze.

      • 13 9

      • Popieram i podpisuje się obiema rękami, byłam w jednym z najlepszych gimnazjów w mieście, a mimo to patologia straszna! Bo niestety gimnazja mają rejonizacje. Największy szum jest o stołki dytektorskie w gimnazjach i o utratę pracy przez nauczycieli. No trudno dziesiątki tysięcy ludzi musiało się przekwalifikowac, a oni to co? Święte krowy?

        • 11 9

      • Życzenia

        Krzywda wyrządzona innym powraca. A Trzeba być wyjatkową kanalią żeby cieszyć sie z krzywdy dzieci innych.

        • 4 3

      • Trzeba być bez serca :-( (1)

        Cieszysz się, że chaos dotknie obecnych uczniów... Czysty egoizm.
        Obstawiam, że reforma wprowadzana w takim pośpiechu nie okrzepnie przez długie lata, czego ani Tobie, ani Twoim dzieciom nie życzę

        • 3 2

        • Rodzice wy chyba powariowaliście! A jak został wprowadzone gimnazja to nie było chaosu? Był i to chyba jeszcze większy. Nie było protestów? Były! Bo wszystkie oscienne kraje juz przerabiały ten temat i wrociły do systemy dłuższej podstawówki i szkół średnich. Brak gimnazjum wyjdzie wszystkim na zdrowie, a już szczególnie waszym dzieciom. To jest jakieś wariactwo co wy wyprawiacie. Prawdziwy rodzic powinien dziecko przygotować do życie, b w życiu nie takie zmiany i nie taki chaos ich czeka. Dziecko, które ufa swoim rodzicom, rozmawia z nimi, ma poczucie stabilnego domu i rodziny nie bedzie miało żadnego problemu ze zmianą szkoły czy systemu. Ludzie! Ogranijcie się w końcu!

          • 4 2

    • Naucz sie pisac

      Chaos w panstwie to juz byl. Teraz moze chociaz czesciowo da sie przywrocic lad. ''gupia''

      • 1 1

    • jeśli powieszę transparent to przeciw ZNP .........nawiedzona ZNPowska tubo

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja "Nasze Sprawy - Kompetencje Miękkie"

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Sosna zwyczajna:

 

Najczęściej czytane