- 1 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (79 opinii)
- 2 Nowy rektor Akademii Sztuk Pięknych wybrany (102 opinie)
- 3 16 chętnych na budowę nowej szkoły w dzielnicy Piecki-Migowo (19 opinii)
- 4 Jakie nowe kierunki ruszają na trójmiejskich uczelniach? (60 opinii)
- 5 Studenci oczami AI mają trzy ręce. Zdjęcie UG śmieszne czy straszne? (67 opinii)
- 6 Edukacja zdrowotna wypiera Wychowanie do życia w rodzinie (27 opinii)
Arkusze i odpowiedzi: przedmioty przyrodnicze i matematyka
Środa to drugi dzień egzaminów gimnazjalnych 2015 r. Blisko 6 tys. gimnazjalistów z Trójmiasta przystąpiło o godz. 9 do testów z przedmiotów przyrodniczych, a po godzinnej przerwie ponownie zasiadło na miejscach, by zmierzyć się z zadaniami z matematyki.
Egzamin gimnazjalny 2015 - arkusz z matematyki (PDF)
Sugerowane odpowiedzi do testów gimnazjalnych z matematyki (mogą różnić się od klucza odpowiedzi przygotowanego przez CKE):
Zad.1 C, zad.2 C, zad.3 B, zad.4 Prawda, prawda, zad.5 D, zad.6 C, zad.7 A, zad.8 B, zad.9 Fałsz, fałsz, zad.10 D, zad.11 C, zad.12 B, zad.13 A, zad.14 C, zad.15 A, zad.16 C, zad.17 Prawda, fałsz, zad.18 D, zad.19 C, zad.20 Prawda, prawda, zad.21 x - cena grubego zeszytu, y - cena cienkiego zeszytu, 3x+8y = 10; 4x+4y=10, stąd po rozwiązaniu układu x=2zł, y=0,50 zł; 5 x 2zł + 0,50 zł = 10,50 zł, odp. Jagnie nie wystarczy pieniędzy. Zabraknie jej 0,50zł., zad.22 Pole trójkąta równobocznego = Pole prostokąta = /AC/² pierwiastka z 3 : 4, zad.23 r = 7, H = 5, objętość pudełka wynosi 770 cm sześciennych (w przybliżeniu).
Egzamin gimnazjalny 2015 - arkusz z przedmiotów przyrodniczych (PDF)
Sugerowane odpowiedzi do testów gimnazjalnych z przedmiotów przyrodniczych (mogą różnić się od klucza odpowiedzi przygotowanego przez CKE):
Zad. 1.1 AC, Zad. 1.2 Prawda, prawda, zad.2 Prawda, fałsz, zad.3 C, zad.4 A3, zad.5 B, zad.6 D, zad.7 B, zad.8 Prawda, fałsz, zad.9 Prawda, prawda, zad.10.1 E, zad. 10.2 C, zad.11 B1, zad.12 A2, zad.13 C, zad.14 Fałsz, prawda, zad.15 Prawda, fałsz, zad.16.1 C, Zad. 16.2 A, zad. 17 B, zad. 18 Fałsz, prawda, zad. 19 D, zad. 20 Fałsz, prawda, zad. 21.1 B, zad. 21.2 C, zad. 22 Fałsz, prawda, zad. 23 A, zad. 24 C
Aktualizacja, 22 kwietnia, godz. 12:25
Zakończył się drugi dzień egzaminu gimnazjalnego 2015 r. Uczniowie powoli wychodzą z egzaminu z matematyki. Pytamy o ich wrażenia.
- Było 25 zadań, w tym 3 otwarte, w których trzeba było policzyć objętość walca, rozwiązać układ równań i udowodnić tezę. Nie było trudne, ale jestem z matematyki dobra, więc specjalnie się jej nie bałam - mówi Wiktoria z kl. 3 "a" Gimnazjum nr 2 w Gdyni.
- Test z matematyki nie był całkiem prosty,musieliśmy pracować z wykresami, obliczyć m.in. długość trasy, układy równań, zadania wymagające udowodnienia tezy. Nie zrobiłam dwóch ostatnich zadań, zapomniałam wzorów, a bez nich ani rusz. Trudno - opowiadana Natalia z klasy 3 "d" Gimnazjum nr 2 w Gdyni.
- Nie było najgorzej, spodziewałam się trudniejszych zadań, bo próbna była o wiele trudniejsza - mówi Agnieszka z Gimnazjum nr 3 w Gdańsku. - Ale dziś był dla mnie najtrudniejszy dzień egzaminów, dobrze, że mam go już za sobą - dodaje.
- Ogólnie nie było trudne, a najwięcej problemów sprawiło mi uzasadnienie tezy, w zadaniu na udowodnienie - opowiada Patrycja z Gimnazjum nr 3 w Gdańsku. - Zadania zamknięte nie były trudne, ale wymagały własnych obliczeń i wyboru jednej z trzech dostępnych odpowiedzi.
- Dla mnie egzamin był trudny, dużo zadań do obliczania, dość trudne zadania otwarte - mówi Ola z Gimnazjum nr 3 w Gdyni. - Dobrze, że czasu było wystarczająco dużo.
- Egzamin z matematyki był trudny, choć zrobiłam wszystko to dopiero okaże się, czy dobrze - mówi Oliwia z Gimnazjum nr 3 w Gdyni. - Jutro jeszcze angielski i koniec.
Aktualizacja, 22 kwietnia, godz. 9:53
Uczniowie są po testach z przedmiotów przyrodniczych. Chemia i fizyka - z nich zadań było najwięcej, mówią uczniowie. Jak poszedł im test?
- Były 24 zadania, wszystkie testowe, dla mnie najtrudniej było w przypadku tych z fizyki i chemii, a tych zadań było najwięcej - opowiada Filip z klasy 3 "d" Gimnazjum nr 2 w Gdyni, który test napisał w 35 minut. - Dla mnie najtrudniejsze chemiczne dotyczyło stężenia procentowego oraz strącania, na podstawie tabeli trzeba było podstawić odpowiednie dane i obliczyć to, o co prosili. Z fizyki były zadania z ruchu jednostajnego prostoliniowego i ruchu zmiennego. Trzeba było obliczyć prędkość i stwierdzić, które zdanie nie było prawdziwe. Z geografii głównie czytanie z mapy, trzeba było wiedzieć, gdzie leżą Alpy, gdzie przebiega granica między Europą a Azją, taka podstawa. Najłatwiejsza była biologia - tylko praca z tekstem.
- Ogólnie test był w miarę fajny, nie był mocno trudny, choć znacznie trudniejszy od próbnych - mówi Natalia z klasy 3 "d" Gimnazjum nr 2 w Gdyni. - Rozwiązałam go szybko, bo kierowałam się zasadą, że pierwsza myśl jest najlepsza. Zrobiłam wszystko, a jak nie wiedziałam, to strzelałam. Najtrudniejsza była dla mnie biologia, a szczególnie zadanie, w którym na podstawie opisu trzeba było rozpoznać owada i pajęczaka.
- Poszło mi w miarę, chemia była trudna, fizyka nieco łatwiejsza, ale też wymagała wiedzy - mówi Sylwia z klasy 3 "c" Gimnazjum nr 3 w Gdyni. - Z geografii ostatnie zadanie sprawiło mi dużo trudności, dotyczyło temperatur, które odczytać trzeba było z załączonej mapy, a następnie odpowiedzieć na pytania.
- Moim zdaniem fizyka była łatwiejsza od chemii, ale do testu trzeba było dużo się uczyć, praktycznie na każdej lekcji się przygotowywaliśmy do tego egzaminu - opowiada Natalia z klasy 3 "c" Gimnazjum nr 3 w Gdyni. - Najbardziej, jak chyba każdy, boję się matematyki i gdybym tylko mogła, nie pisałabym testu z tego przedmiotu - dodaje z uśmiechem Natalia.
Pierwszą część egzaminów z historii, wiedzy o społeczeństwie i języka polskiego gimnazjaliści ocenili pozytywnie, choć zdania na temat poziomu trudności testu były mocno podzielone.
Testy gimnazjalne 2015 - Historia, WOS i język polski - zobacz odpowiedzi z pierwszego dnia testów.
Dziś przed uczniami egzamin z przedmiotów przyrodniczych (biologii, geografii, fizyki i chemii) i z matematyki, której wielu się obawia.
Niestety, przed testami nie ma ucieczki. Musi do nich przystąpić każdy uczeń trzeciej klasy gimnazjum - bo to jeden z warunków ukończenia szkoły. Ci, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie mogą podejść do egzaminu w kwietniowym terminie, powinni zrobić to w czerwcu (1 czerwca zaplanowano egzamin z części humanistycznej, 2 czerwca z części matematyczno-przyrodniczej, a 3 czerwca z języka obcego).
Jeżeli i w czerwcu nie uda się go napisać, wówczas uczeń będzie musiał powtórzyć ostatnią klasę gimnazjum, a egzamin napisać w roku następnym.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego ogłoszone zostaną 19 czerwca br., choć uczniowie zaświadczenia otrzymają dopiero w dniu zakończenia roku szkolnego, razem ze świadectwem szkolnym.
Arkusze z egzaminu gimnazjalnego 2015 znajdziecie na naszej stronie po każdym kolejnym egzaminie. Te z części pierwszej pojawią się ok. godz. 13 (gdy tylko udostępni je Centralna Komisja Egzaminacyjna), a arkusze z drugiej części dostępne będą ok godz. 16.
Znajdziecie u nas także sugerowane odpowiedzi do zadań zamkniętych z wszystkich sześciu egzaminów.
Opinie (12) 6 zablokowanych
-
2015-04-22 08:11
Refleksja (5)
Wystarczyłoby, aby zalecić rozwiązywanie zadań np. w systemie dwunastkowym lub ósemkowym, a uczniowie i nauczyciele by "zbaranieli", bowiem polska matematyka stoi na wykuwaniu (jak w pruskiej szkole).
Dla przykładu, przecież prawdziwe jest równanie 2+2=11, ale nie w systemie dziesiętnym...- 6 15
-
2015-04-22 08:15
uwaga
"Wyniki egzaminu gimnazjalnego ogłoszone zostaną 19 czerwca br."
Jak co roku, strona www ulegnie zablokowaniu, z powodu zbyt licznej grupy osób, chcących sprawdzić swoje wyniki.
To jest coroczny blamaż polskiego systemu egzaminacyjnego: brak dostępu do wyników w ogłaszanym terminie.- 5 1
-
2015-04-22 08:54
Jestem egzaminatorem, proszę o pytania (3)
jak w temacie
- 0 0
-
2015-04-22 09:34
Moje pytanie: Egzamin gimnazjalny jest oparty na: (2)
a) behawioryzmie
b) kognitywizmie
c) konstruktywizmie
Pytanie 2: Która z powyższych teorii edukacyjnych odzwierciedla stan wiedzy z lat 40 i 50 ubiegłego wieku?- 1 0
-
2015-04-22 10:09
Odpowiedzi
Ad. 1. Jest oparty na głupocie systemu.
Ad.2. Nie jestem aż tak stary.- 3 3
-
2015-04-22 10:14
chciałoby się
Chciałoby się aby w ogóle w matematyce było więcej logiki myślenia opartej na konstruktywiźmie geometrycznym. Ta prostota powoduje że wszystko staje się w nauce łatwiejsze i wzrasta chęć do nauki a nie niechęć. Kiedyś odsprzedałem podręcznik do matematyki ścisłej z lat 50-tych i teraz po prostu myślę że to była genialna książka stawiano bardziej na rozumienie geometrii i geometrii matematycznej niż trudnych ambitnych wzorach matematycznych ,całkach itd,które dziś nam do życia są w zupełności niepotrzebne oprócz kosmonautyki. Zapominamy także o historii architektury kościelnej a tam mamy do czynienia z przepięknym rozumowaniem geometrycznym - jest to geometria na najwyższym poziomie przemyśleń ludzkich
- 4 1
-
2015-04-22 10:14
Powodzenia wszystkim gimnazjalistom.
- 2 1
-
2015-04-22 14:14
Błąd w odpowiedzi. (1)
Zad.13 odp. D a nie C.
- 0 2
-
2015-04-22 14:44
Nope
Nie, bo miałeś zaznaczyć fałszywą :P
- 1 0
-
2015-04-22 23:57
Bzdura
Te całe egzaminy to bzdura, w szkołach zawsze wielka szopka na tydzień przed, a tak na dobrą sprawę te testy wcale nie sprawdzają wiedzy ucznia (jeśli ktoś ma szczęście to pozaznacza jakiekolwiek odpowiedzi i ma szanse na bardzo dobry wynik), a poza tym wiele zadań ułożonych jest bez sensu...
- 3 1
-
2015-04-23 11:40
Błąd
Zad 16.2 aluminium przy 500 st. będzie w stanie płynnym, a nie stałym. Prawidłowa odpowiedź to ołów - D.
- 2 0
-
2015-04-23 14:27
Błąd matematyka zad 6.
poprawna odp D:
650
751
852
953- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.