Wiadomości

stat

Młodzi z Trójmiasta docenieni w USA

Uczniowie i studenci z Trójmiasta osiągnęli duży sukces w odbywającym się USA finale Odysei Umysłu. Tytuł mistrza świata w twórczym rozwiązywaniu problemów przywiozła ze sobą reprezentacja Laboratorium Pryzmat oraz Ośrodka Twórczej Psychoedukacji Damb z Gdańska. Wicemistrzostwo zdobyli uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z Gdyni.



Sukscesy Polaków reprezentujących kraj za granicą:

doceniam, lubię o nich czytać i jestem dumny, że takie odnosimy

73%

to zawsze dobra wiadomość, choć na niektóre patrzę z przymróżeniem oka

15%

mało mnie interesują

7%

zupełnie mnie nie interesują

5%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 148
Dwa złote i dwa srebrne medale przywiozła trójmiejska reprezentacja z ogólnoświatowych finałów Odysei Umysłu, które odbyły się na kampusie Michigan State University w East Lansing. Na uniwersytet zjechały grupy młodych ludzi z całego świata, które przez trzy dni prezentowały swoje pomysły przed sędziami i publicznością.

W sumie konkurowało ze sobą 847 zespołów, pochodzących m.in. z Chin, Hong Kongu, Indii, Japonii, Kanady, Korei, Meksyku, Mołdawii, Niemiec, Rosji, Singapuru, Słowacji, Szwajcarii, Togo, Wielkiej Brytanii, USA i z Polski (m.in. reprezentacja z Gdańska i Gdyni).

- Mamy u siebie zdolną młodzież, która wykazała się tego roku szczególną kreatywnością, efektywnym działaniem w zespole i umiejętnym wykorzystaniem wiedzy w praktyce. Odyseusze z Pomorza pokazali, że nie mają sobie równych, ustanawiając rekordowy wynik w dotychczasowej historii programu w Polsce - mówi Katarzyna Goch, rzecznik Odysei Umysłu. - Tegoroczny ich wynik jest najlepszym w blisko 25-letniej historii przedsięwzięcia w naszym kraju.

Mistrzostwo Świata w swoich kategoriach wywalczyło Laboratorium Pryzmat z Gdańska (grupa rozwiązywała problem 2 - Przejściowe trudności techniczne, grupa wiekowa III), Ośrodek Twórczej Psychoedukacji DAMB z Gdańska (problem 3 - Gra z Puszką Pandory, grupa wiekowa VI), Politechnika Gdańska (problem 5 - Jak w starym kinie, grupa wiekowa VI), a także Ekologiczna Szkoła Społeczna z Rumi, (problem drugi - Przejściowe trudności techniczne, w dwóch kategoriach wiekowych, I i II).

Dwie drużyny z III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni zdobyły wicemistrzostwo świata: w problemie 3 - Gra z Puszką Pandory, grupa wiekowa III oraz w problemie 5 - Jak w starym kinie, grupa wiekowa II. Dodatkowo drużyna z III Liceum Ogólnokształcącego z Gdyni zdobyła nagrodę za wybitną kreatywność Ranatra Fusca - najwyższe wyróżnienie w Odysei Umysłu.

W tegorocznej polskiej edycji Odysei Umysłu wzięło udział 3039 młodych Polaków skupionych w 453 drużynach z 233 szkół i innych placówek oświatowych z całego kraju, przy czym grupa z Trójmiasta znacznie wybiła się na tle reszty.

Jakie zadania mieli do wykonania uczestnicy finału Odysei Umysłu?

Problem 1 (techniczny): Odjazdowy egzamin

Drużyna miała zaprojektować i skonstruować od jednego do trzech pojazdów, które będą przemieszczać się po torach i zatrzymywać na różnych stacjach - pokonując pomiędzy przystankami nietuzinkowe przeszkody.

Problem 2 (techniczno-teatralny): Przejściowe trudności techniczne

Grupa musiała zaprezentować przedstawienie, opowiadające o pewnej awarii technicznej, której naprawa wymaga ukończenia siedmiu różnych zadań. Musiały one zostać wykonane przez co najmniej trzy odmienne, skonstruowane przez zespół urządzenia - napędzane wyłącznie gumkami-recepturkami.

Problem 3 (klasyczny): Gra z puszką Pandory

Zespół miał przygotować własną adaptację historii o Puszce Pandory w konwencji gier wideo. Podczas przedstawienia postać gracza miała wziąć udział w zainspirowanej starogrecką legendą, wielopoziomowej "grze" i wypuścić w świat "nadzieję" - zwyciężając w ten sposób w całej rozgrywce.

Problem 4 (konstrukcyjny): Odlećcie w kulki

Uczestnicy mieli za zadanie zaprojektować i zbudować - wyłącznie z drewna balsa i kleju - strukturę, która poddana została próbie udźwignięcia jak największego ciężaru. Konstrukcja musiała z początku utrzymywać pięć szklanych kulek, które - w miarę jej obciążania - zespół uwalniał, usuwając fragmenty struktury przy użyciu stworzonego przez siebie urządzenia.

Problem 5 (teatralny): Jak w starym kinie

Zespół miał wymyślić i odegrać na scenie dowcipne przedstawienie, w którym reżyser współcześnie produkuje i prezentuje film niemy. Zabawny Czarny Charakter miał popełnić w nim trzy niepoważne "niecne występki", a drużyna zagrać na stworzonym przez siebie instrumencie.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (12)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wydarzenia

Sprawdź się

Poziom:

Rukwiel nadmorska to: