- 1 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (88 opinii)
- 2 16 chętnych na budowę nowej szkoły w dzielnicy Piecki-Migowo (23 opinie)
- 3 Nowy rektor Akademii Sztuk Pięknych wybrany (106 opinii)
- 4 Studenci oczami AI mają trzy ręce. Zdjęcie UG śmieszne czy straszne? (67 opinii)
- 5 Jakie nowe kierunki ruszają na trójmiejskich uczelniach? (60 opinii)
- 6 Podwyżki na Politechnice Gdańskiej. Związki odrzucają propozycję rektora (353 opinie)
Najlepsze szkoły w Trójmieście według Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
W oparciu o wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej (EWD) powstał ranking szkół Centralną Komisję Egzaminacyjną. Uwzględnia on osiągnięcia i postępy uczniów, a także efektywność nauczania w poszczególnych placówkach.
Metoda EWD to natomiast zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły (nazywany właśnie edukacyjną wartością dodaną) w końcowe wyniki egzaminacyjne. Zawiera on informacje o wynikach ucznia z egzaminów kończących określony etap nauki zestawione z wynikami osiągniętymi w kolejnym egzaminie kończącym. I tak np. w przypadku liceów polega ona na porównaniu indywidualnych wyników sprawdzianu gimnazjalnego z egzaminem maturalnym.
Co wynika z raportu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i jak wypadają w nim szkoły z Trójmiasta? Sprawdziliśmy pierwszą dziesiątkę najlepszych liceów, techników i gimnazjów, z danych zebranych w za lata 2010-2012.
Zaczynając od liceów, niewątpliwie najlepiej wypada na tle innych III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni. Szkoła znajduje się przy ul. Legionów, a łączna liczba punktów EWD, jakie zdobyła, wynosi 13 (4,5 pkt z przedmiotów humanistycznych i 8,5 z matematyczno-przyrodniczych).
Na drugim miejscu znalazło się Gdańskie Liceum Autonomiczne w Gdańsku, przy ul. Osiek, z łączną liczbą 12,5 pkt. Jego uczniowie zdobyli 5 pkt z przedmiotów humanistycznych i 7,5 z matematyczno-przyrodniczych.
W trójce najlepszych liceów plasuje się również VI Liceum Ogólnokształcące Wacława Sierpińskiego w Gdyni, przy ul. Kopernika. W najnowszej klasyfikacji szkoła osiągnęła 11,5 pkt EWD: 6,5 z przedmiotów humanistycznych i 5 ze ścisłych.
Na czwartym miejscu ulokowały się trzy licea, które uzyskały po 9,5 pkt: I LO im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku, przy u. Wały Piastowskie (5 pkt z przedmiotów ścisłych i 4,5 z humanistycznych), V LO im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku na Polankach ( 3,5 pkt z przedmiotów ścisłych i 6 z humanistycznych) i Sopockie Autonomiczne Liceum przy al. Niepodległości (4,5 pkt z przedmiotów przyrodniczych, 5 z humanistycznych). Piąte miejsce zajęły ex aequo dwie szkoły, z wynikiem 9 pkt EWD. Są to VIII Liceum im. KEN przy ul. Kartuskiej w Gdańsku (4 pkt EWD z przedmiotów humanistycznych i 5 pkt z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych) oraz III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte, przy ul. Topolowej 7 w Gdańsku (2,5 pkt z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i 6,5 z humanistycznych). Na szóstym miejscu znajduje się Katolickie Liceum im. Jana Pawła II w Gdyni, mieszczące się przy Placu św. Andrzeja. Zdobyło ono łącznie 8,5 pkt: 2,5 z przedmiotów ścisłych i 6 z humanistycznych. Na miejscu siódmym uplasowało się w raporcie II LO im. Bolesława Chrobrego przy Al. Niepodległości w Sopocie (1 pkt z przedmiotów ścisłych i 7 z humanistycznych), na miejscu ósmym - II LO w Gdańsku, przy ul. Pestalozziego (3,5 za wyniki matematyczno-przyrodnicze i 3,5 za humanistyczne). Na dziewiątym miejscu znalazło się I Akademickie LO w Gdyni, przy ul. Narcyzowej z łącznym wynikiem 6,5 pkt (2 pkt z przyrodniczych przedmiotów i 4,5 z humanistycznych). X LO im. Gdyńskich Nauczycieli, przy ul. Władysława IV w Gdyni zdobyło łącznie 6 pkt EWD (1 z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i 5 z humanistycznych), co daje mu dziesiąte miejsce.
Listę trójmiejskich szkół średnich możesz sprawdzić w katalogu trojmiasto.pl.
W raporcie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oceniane są również technika.Z danych za lata 2009-2013 wynika, że najlepiej spośród techników w Trójmieście wypada Technikum w Zespole Szkół Budowlanych w Gdyni, przy ul. Tetmajera 65. Zdobyło łącznie 12 pkt EWD - 6,5 z przedmiotów humanistycznych i 7 ze ścisłych.
Na drugim miejscu plasuje się Technikum nr 13 w Gdańsku, mieszczące się w Zespole Szkół Energetycznych przy ul. Reja, które zdobyło łącznie 11,5 pkt EWD (5 pkt z przedmiotów ścisłych i 6,5 z humanistycznych) oraz z tym samym wynikiem Technikum Hotelarskie w Zespole Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych w Gdyni, przy ul. Morskiej.
Trzecie miejsce, z wynikiem 10 pkt EWD, przypadło Technikum przy ul. Sambora 48 w Gdyni, wchodzące w skład Zespołu Szkół Chłodniczych i Elektronicznych. Zdobyło ono 4 pkt z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i 6 z humanistycznych.
Na czwartej pozycji wśród techników, z łączną punktacją 9 EWD, lokuje się Technikum przy ul. Dąbrowszczaków w Gdańsku w Zespole Szkół Zawodowych nr 9, dalej, na piątym miejscu (łącznie 8 EWD), Technikum Budowy Okrętów, przy ul Energetyków w Gdyni, znajdujące się w Zespole Szkół Technicznych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego. 7,5 pkt EWD, a tym samym 6 miejsce, zdobyły dwa technika: Technikum przy ul. Orłowskiej, mieszczące się w Zespole Szkół Administracyjno-Ekonomicznych w Gdyni oraz Technikum nr 18 w Gdańsku, przy ul. Piramowicza. Na siódmym miejscu uplasowały się aż trzy technika, które zdobyły łącznie 7 pkt EWD. Są to Technikum Transportowe, przy al. Zwycięstwa w Gdyni, Technikum Budowlane nr 5 w Gdańsku z Państwowych Szkół Budownictwa im. Mariana Osińskiego oraz Technikum przy ul. Powstańców Warszawskich w Gdańsku, mieszczące się w Zespole Szkół Budowlano-Architektonicznych. Na ósmym miejscu znajduje się Technikum nr 4 z Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku, na Podwalu Staromiejskim, które zdobyło łącznie 6,5 EWD, a dziewiąte miejsce, z 5 EWD, zajęło Technikum nr 3 w Gdańsku, przy al. Legionów. Pierwszą dziesiątkę zamyka Technikum Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Gdańsku, które zdobyło 4,5 pkt EWD.
Najnowszy raport CKE obejmuje też wyniki egzaminów gimnazjalnych z ostatnich trzech lat. Sprawdźmy, jak wypadło w nim dziesięć najlepszych gimnazjów z Trójmiasta.
Tu sprawdzisz listę wszystkich gimnazjów w Trójmieście.
Przoduje zdecydowanie Gdańskie Autonomiczne Gimnazjum z wynikiem 20 pkt EWD, tuż za nim II Społeczne Gimnazjum STO w Gdańsku - 13,5 pkt. Na trzecim miejscu, z wynikiem 12 pkt, lokuje się Gimnazjum im. św. Jana de la Salle w Gdańsku.
Tuż poza pierwszą trójką znajdziemy Gimnazjum Katolickie w Gdyni, które zdobyło 11,5 pkt EWD oraz Publiczne Katolickie Gimnazjum w Gdańsku - z taką samą liczbą punktów. Na szóstym miejscu mamy Gimnazjum Jezuitów w Gdyni z 11 pkt, III Społeczne Gimnazjum STO w Gdańsku w Gdańsku oraz Gimnazjum nr 24 w Gdyni w Gdyni. Tuż za nimi lokuje się I Społeczne Gimnazjum STO w Gdańsku w Gdańsku - z ogólnym wynikiem 9,5 pkt EWD oraz Gimnazjum nr 33 w Gdańsku Osowej, które zdobyło 9 pkt EWD, co daje mu 10. pozycję w Trójmieście.
Szukając informacji o szkołach warto pamiętać o efekcie pracy specjalistów z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, czyli o internetowej wyszukiwarce wszystkich liceów, techników i gimnazjów w Polsce. Ocena szkół pokazana jest tu jako wykres z elipsą, a z jej położenia możemy odczytać rezultat badania. Na stronie znajdziemy też wszystkie dodatkowe informacje na temat zebranych danych oraz ich opracowania.
Miejsca
Opinie (99) 2 zablokowane
-
2013-11-05 10:19
Egzaminy, rankingi, punkty, testy (17)
Kolejny kamyczek do "wyścigu szczurów" uważam za wrzucony.
Duma i ambicja, rywalizacja i chęć dominowania, żądza zwycięstw i pogarda dla słabszych mają znakomite narzędzie. Stworzone przez system egzaminacyjny CKE.
Brawo!
PS. Dlaczego w kraju jest tak źle, skoro jest tak dobrze? Może warto zapytać historii? Ta odpowiada: "Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie".- 116 15
-
2013-11-05 12:28
a może to chęć lepszego wykształcenia dziecka, co, przygłupie wiejski? (3)
niektórzy widzieliby swoje dziecko jako np. lekarza, naukowca, a nie tylko kasjerki w markecie.
- 7 29
-
2013-11-05 12:42
Najlepsza nawet szkoła przegra z mentalnością jarmarcznej przekupy, prezentowaną przez mamuskę/ tatuśka
"niektórzy widzieliby swoje dziecko jako np. lekarza, naukowca" buhaha chyba jedynie w marzeniach. Co do kasjerki w markecie to przy zaprezentowanym poziomie też nie jest takie pewne.
- 21 2
-
2013-11-05 14:45
Ciekawe...
Jakbyś robiła zakupy (a stereotypowo oceniam Ciebie, że lubisz je robić), gdyby nie Pani na kasie?
- 8 2
-
2013-11-07 07:34
rodzice
No właśnie. "rodzice by widzieli jako lekarza" - więc dziecko realizuje ich ambicje. Ciekawe czy to realizujące ambicje rodziców dziecko będzie szczęśliwe :-/.
- 1 0
-
2013-11-05 13:02
ranking tylko dlaczego tyle pólmózgów opuszcza bramy szkoły?? (2)
- 8 2
-
2013-11-06 09:27
częściowo dlatego, że bo nie chodzili do dobrych szkół, POkemonie jeden. (1)
- 1 1
-
2013-11-06 09:41
Jacek i Barbara - zakochana para!
Znasz tę przezywankę? W jakim okresie życia się tak krzyczało? W trzeciej klasie podstawówki? No, może wcześniej...
Ale potem człowiek dorasta i widzi jak dziecinne są takie zagrania. Trudno wyobrazić sobie dorosłą osobę przezywającą innych w tak infantylny sposób.
A jednak... W wielu wpisach na tym forum przezywasz innych. Dorośnij - zacznij rzeczową dyskusję.- 2 1
-
2013-11-05 13:09
kamyczek to się wrzuca (9)
"do ogródka", w wyścigu szczurów to się startuje (z musu, bo z musu, ale się startuje)
- 7 6
-
2013-11-05 13:32
Różnica między korektą a krytykanctwem (2)
Korektor: wytyka błąd, objaśnia go, proponuje poprawne zastosowanie w konkretnej sytuacji ("robi korekę").
Krytykant: wytyka błąd, nie proponuje porawnego rozwiązania.
Popraw pierwsze zdanie tak, żeby zachować jego sens.- 5 4
-
2013-11-05 15:08
Najpierw zrób "korekę" (1)
swojej wypowiedzi, a potem się wymądrzaj.
Czyli teraz masz wytknięcie błędu i propozycję "porawnego" rozwiązania, czyli jest git ;)- 3 4
-
2013-11-05 15:12
piekne polskie piekiełko
- 5 2
-
2013-11-05 16:11
Elegia o... korektorze (5)
Fragment "Elegii o..." Baczyńskiego:
"Oddzielili cie, syneczku, od snów, co jak motyl drżą,
haftowali ci, syneczku, smutne oczy rudą krwią"
Analogicznie, Twój komentarz mógłby wyglądać tak:
- Oddzielić to można rzeczy brudne od czystych.
- Motyle nie drżą, bo ich mięśnie nie spełniają funkcji termoregulacyjnych jak u stałocieplnych.
- Haftować to można serwetkę. Albo po imprezie.
- Od kiedy to krew jest ruda?
Niby mądrze gadasz, niby o ważnych sprawach, ale w rzeczywistości to pierdoły.- 4 1
-
2013-11-06 09:43
dobrze, że ty gadasz rzeczywiście mądrze (4)
i o z całą pewnością ważnych sprawach i nie są to pierdoły, z pewnością skończyłeś jakieś elitarne szkoły i wiele mądrych książek przeczytałeś ... chylę głowę przed twą wielkością i geniuszem ;)
- 1 0
-
2013-11-06 09:58
Postawa: geniusz - głupi (3)
Powyższa wypowiedź jest odzwierciedleniem typowego dualistycznego sposobu myślenia wykreowanego przez szkołę z egzaminami, punktami, rywalizacją.
Nasza szkoła uczy rywalizacji poprzez system "testomanii". Nasza szkoła uczy "jednostkowości" (nie indywidualizmu!). Uczy jak kombinować z systemem, aby się nie napracować. Nasza szkoła klasyfikuje, ocenia, rozdziela. Uczy bierności poprzez zamykanie w siatce godzin lekcyjnych, klasach z równymi rzędami ławek, stosowanie podających metod nauczania.
Ale to nie jest sens szkoły.
W rzeczywistości w szkole nie chodzi o ściganie się z innymi, bycie najlepszym w klasie, zdobywanie najlepszych ocen na świadectwie. W szkole nie chodzi o wytykanie palcami głupków i geniuszy. Wywyższanie się wiedzą czy statusem majątkowym. Szkoły nie powinny być dzielone na elitarne i dla hołoty.- 0 0
-
2013-11-06 10:43
no to się rozbujałeś i napisałeś jest i jak nie powinno być, (2)
a teraz dokończ swoją uczoną wypowiedź poprzez określenie jak powinno być, względnie pokuś się jeszcze o przedstawienie programu naprawczego
- 0 0
-
2013-11-06 11:26
Jak powinno być? (1)
1. Nauczanie i uczenie się nie są tożsame.
Dwa procesy, często mylone ze sobą, a jednak oddzielne. Nauczanie nie jest równoznaczne z tym, że uczniowie się nauczyli. Mój postulat dotyczy szkoły jako miejsca uczenia się w opozycji do miejsca w którym się naucza.
2. Współpraca zamiast rywalizacji.
Społeczeństwa rozwijają się dzięki łączeniu różnych myśli, idei i kreowaniu nowych pomysłów. Promując i moderując uczenie się w grupie można wykształcić dojrzałe interakcje socjalnych i umiejętności: dyskusji, wyrażania własnego zdania, obrony argumentów. Pochodną tego będzie szacunek społeczny do innych grup zawodowych, różnorodności świata, otwartośc umysłu, pogodzenie się z krytyką, przyznanie się do błędu.
3. Problemy nie przedmioty.
45 minut niemieckiego, potem 45 minut matematyki i 45 minut biologii... Czy świat realny (nie sztucznie wykreowany w szkole) tak wygląda? Czy w rzeczywistości uczymy się czegokolwiek wkuwając "cykl rozwojowy paprotników" nie będąc w tym samym czasie w lesie?Czy rzeczywiście ktoś urodzony 31 grudnia jest "o rok mądrzejszy" od osoby urodonej dzień później, ale w następnym roku kalendarzowym?
To tylko trzy pierwsze pomysły z aresanłu który chodzi mi po głowie.
Chętnie podyskutuję na ten temat, preferowałbym jednak merytoryczną wymianę zdań ponad indywidualnymi docinkami.- 0 0
-
2013-11-07 08:10
hmmm...
Ad. 1 z grubsza się zgadzam
Ad. 2 wg. mnie czysta teoria, nie jest realne do wprowadzenia, jeśli w jakimś kraju tak jest to wskaż ten kraj, to przypomina mi szkołę filozoficzną w starożytności
Ad.3 zupełna utopia, bo ile lat miałaby trwać szkoła, żeby realizować naukę w blokach i na żywych przykładach?- 0 0
-
2013-11-05 10:39
Gratulacje dla gdyńskiej edukacji, (4)
ale poprzez małe szkoły prywatne także gdańska oświata zwłaszcza gimnazjalna zrobiła postęp.
Szkoda, że Gdynia nie ma na tak wysokim poziomie szkół wyższych i absolwenci po ukończeniu liceum z dobrymi wynikami wyjeżdżają do Warszawy lub Krakowa a za najwyższymi na znane światowe uniwersytety.
i tak się zastanawiam, czy nie naszedł czas, aby w Gdyni powołać Gdyński Uniwersytet Logistyki. Spróbować przejąć mienie powojskowe z b. jednostek rakietowych na Grabówku na jego kampus?- 11 42
-
2013-11-05 12:05
a logistyka potrzebuje uniwersytetu? (3)
przerost formy nad treścią. niedługo do sprzątania podłóg potrzebny będzie kierunek na polibudzie...
- 14 0
-
2013-11-05 12:49
Pieknie mi się wpisałeś w temat, i ubolewam jednocześnie nad tymi 16-stoma miernotami na NIE (2)
Widzisz miły adwersarzu, aby zapanować nad tymi bezużytecznymi uniwersytetami potrzebny jest NADUniwersytet, który szkoliłby w zakresie LOGIKI i LOGISTYKI!!! Gdynia byłaby takim idealnym miejscem z różnych względów, ale nie chcę się rozpisywać dlaczego?
Na dzisiaj jest to sytuacja w najlepszym razie, która polega na eksperymentowania i wyciągania kasy od państwa, studenta,.... A co dają w zamian??? Liche przygotowanie, stres, malkontenctwo - czytam to codziennie na tym forum, depresje z powodu złego przygotowania do pracy,.... Ważne jest kreatywne podejście do zastanej sytuacji oraz zdolność do analizowania procesów, które uzasadniają sens zastosowania logiki w procesie produkcji, transporcie,....edukacji i życiu. Bliskoznaczne terminy, takie jak logika czy logistyka, niezależnie od okresu, w którym były używane, zawsze miały konotacje związane z myśleniem.
Logistyka produkcji, transportu,.. to termin, który w sposób uświadomiony i nieuświadomiony istnieje od momentu, w którym człowiek cokolwiek zaczął wytwarzać w różnej skali: na własne potrzeby i na użytek innych aż do właściwego użytkowania i eksploatyki.- 1 4
-
2013-11-05 12:50
Przepraszam namnożyło się z 16 do 20 bezmózgowców (1)
którym logika sprawia trudności w życiu:))
- 0 7
-
2013-11-05 16:01
PO (27) wpisach negatywnych
widać jak absolwentom pożal się boże pewnego"uCzonEGO) miasta skacze nerwowy gul - nie mylić z ew.Gdyńskim Uniwersytetem Logistyki (GUL)
- 0 1
-
2013-11-05 10:48
(6)
głupiemu dziecku i delasal nie pomoże, więc ludziki z zadupia za obwodnica, woźcie swoje pociechy do Żukowa do szkoły i nie róbcie korków w miastach, bo serio, jak macie głupie dziecko to super szkoła nie pomoże a jak jest tępe jak łeb karpia to oddajcie do szkoły prywatnej gdzie za kasę nauczyciele wstawiają lepsze stopnie.
- 37 58
-
2013-11-05 10:52
własne doświadczenie przemawia? z dziećmi czy osobiste?
- 18 3
-
2013-11-05 10:52
delasal nie pomoże (2)
no chyba tylko z wielkimi ptaszkami???
- 3 9
-
2013-11-05 11:55
(1)
Delasal to w skrócie oceny za bajki. Im gorliwiej się dziecko modli tym lepiej rokuje. Czytaj - stopnie za naukę o dziewicy wziętej żywcem do nieba, ożywających zmarłych, facecie chodzącym po wodzie i byt niebieski w trzech osobach który ma syna za dziewicą i na końcu go zabija. Brawa.
- 5 18
-
2013-11-05 17:11
chyba zwariowałeś
Tam się trzeba uczyć, i to solidnie. Od pierwszej klasy podstawówki jest wyraźny nacisk na wiedzę i systematyczność. Weź schowaj własne kompleksy do kieszeni i nie pitol.
- 10 2
-
2013-11-05 11:09
ma się kasę
to się wozi
- 9 1
-
2013-11-05 18:45
tak,tak...
popieram
- 1 0
-
2013-11-05 10:52
A może jakaś tabelka czy za trudne (3)
Najważniejsza w artykule jest czytelność, tego tutaj zabrakło.
- 113 1
-
2013-11-05 12:20
Gdyby jeszcze nanieść licea na mapę Trojmiasta. (1)
Wybierając liceum wybiera się także czas dojazdu.
- 15 1
-
2013-11-05 14:46
Żeee cooo?!
WTF?!
- 2 4
-
2013-11-05 12:34
za trudne !!!
- 4 1
-
2013-11-05 11:12
sukces prywatnych szkół to sukces korepetytorów (2)
bo rodzice mają kasę
- 64 18
-
2013-11-06 09:57
bzdura (1)
Moje dzieci chodziły do Autonomika, potem do renomowanej państwowej szkoły. I wtedy zaczęły się korepetycje. Nazwę szkoły litościwie pominę.
- 0 1
-
2013-11-06 11:59
Ciekawe prawda?
Może dlatego, że w autonomiku ślizgały się bo szkoła płatna? - a w państwowej okazało się, że są braki i trzeba nadrabiać?
- 1 1
-
2013-11-05 11:34
Gratukuje polskeij oświacie zatrudniania nauczycieli "po znajomości"
- 8 4
-
2013-11-05 11:34
Gratki (1)
Gratulacje dla Autonomika w Gdańsku :)
- 18 16
-
2013-11-05 13:00
Gratki, sratki,
sorki, srorki - po polsku nie można??? Widać taki efekt "edukacji" - może po "Autonomiku"?
- 4 1
-
2013-11-05 11:46
porażka (4)
wyniki ogólniaków pokazują porażkę: co można zrobić z dobrym poziomem nauczania i renomą? Przez nieco ponad 10 lat po prostu to zniweczyć. Kończyłam renomowane liceum, mając 3 z matmy w czwartej klasie, na Politechnice matematykę zakończyłam z wynikiem BDB (i naprawdę niewiele mnie wysiłku to kosztowało) (koledzy z klasy z "miernymi" byli najlepsi w swoich grupach z matmy i fizyki na PG) a teraz jest ono (liceum) gdzieś na szarym końcu rankingu - to pewnie wina "nieznających się" dziennikarzy ????
- 28 5
-
2013-11-05 12:33
i właśnie twa szkoła jest lepsza
od tych w rankingu!
dlatego że tam uczą a nie zawyżają oceny dlatego coraz to większe pokolenia głąbów wychodzi ze szkół niestety przykre ale prawdziwe.
idą na studia z dziedziny bezrobotnych bo ich atutem jest papier a mamusia z tatusiem są dumni że ich dziecko skończyło studia i nadal żyją na ich utrzymaniu bez perspektyw na przyszłość!- 10 1
-
2013-11-05 18:33
niech zgadne - chodzi o dwójkę? :) (2)
- 3 1
-
2013-11-06 10:31
(1)
II w Gdańsku? Też tam skończyłam mat-fiz A i nie żałuję.
- 3 0
-
2013-11-06 12:01
nie - chodzi o IX
jw
- 0 1
-
2013-11-05 12:08
prywatne szkoły.... (1)
to bardzo często bardzo dobre wyniki w zwiazku z bardzo duza ilościa udzielanych korepetycji no i oczywiscie nasuwa sie myśl "płacę za szkołę to wymagam dobrych wyników " :-)
- 20 15
-
2013-11-05 12:06
nr 19 na oruni górnej polecam
- 5 4
-
2013-11-05 12:14
NO PEWNIE (2)
bo już nie ma innych szkół, tylko trójka dla bogatych synalków
- 27 9
-
2013-11-05 14:49
Taaa jaaasne... (1)
Ja jestem z biednej rodziny, a tam chodziłem. Jak masz zbyt głupie dziecko, które nie potrafi zdać testów, albo co gorsza - sam(a) nim jesteś, to nie oceniaj innych, proszę.
- 11 3
-
2013-11-05 15:02
ooooooooo, kujon się odezwał
- 3 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.