• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Wydarzenie już się odbyło

Social media w instytucji kultury

Webwriting, planowanie kampanii reklamowych na Facebooku, narzędzia i aplikacje przydatne w pracy z mediami społecznościowymi, monitoring i strategia - te tematy poruszy kompleksowy kurs Instytutu Kultury Miejskiej "Social media w instytucji kultury", który został przygotowany dla przedstawicieli instytucji kultury, którzy zajmują się mediami społecznościowymi. Obejmuje trzy weekendowe zjazdy, a osobami prowadzącymi zajęcia będą m.in. Anna Miotk, Artur Jabłoński i Monika Czaplicka. Rekrutacja trwa do 30 czerwca, liczba miejsc jest ograniczona.

Kurs "Social media w instytucji kultury" realizowany jest w ramach Akademii Nowych Mediów - projektu Medialabu Gdańsk który dofinansowany jest z środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2014 roku Akademia Nowych Mediów prowadzi szereg szkoleń i warsztatów dla szeroko pojętych kadr kultury (animatorów, nauczycieli, muzealników) dotyczących m.in. wykorzystywania nowych mediów i technologii w działaniach edukacyjnych i animacyjnych. Do tej pory odbyły się m.in. szkolenie z Wordpressa, edycji i montażu filmów, podstaw prawa autorskiego, strategii cyfrowej w instytucji kultury czy prowadzenia wydarzeń na Facebooku.

- Zaprosiliśmy do współpracy ekspertów w swoich dziedzinach Monikę Czaplicką, Annę Miotk czy Artura Jabłońskiego, którzy podzielą się z uczestnikami i uczestniczkami wiedzą i umiejętnościami: od analizy mediów społecznościowych i budowania strategii po webwriting, po kreatywne pisanie i tworzenie grafik na potrzeby Facebooka czy Instagrama - mówi Karina Rojek, koordynatorka Akademii Nowych Mediów.

Kontynuacją tematu poruszanego podczas kursu będzie konferencja o promocji i marketingu w kulturze, którą Instytut Kultury Miejskiej organizuje w lutym 2015 roku. W październiku, jako podsumowanie części projektu Akademii Nowych Mediów, ukaże się publikacja dotycząca użycia mediów społecznościowych w marketingu kultury i roli lidera medialnego.

Szkolenie jest bezpłatne, składa się z trzech, weekendowych zjazdów, rozpoczyna się 10 października i kończy 8 listopada wręczeniem certyfikatów potwierdzających nabyte umiejętności. Rekrutacja trwa do 30 czerwca, zgłoszenia przyjmowane są online: www.akademia.medialabgdansk.pl/szkolenie, a wyniki ogłosimy 3 lipca.

HARMONOGRAM KURSU "SOCIAL MEDIA W INSTYTUCJI KULTURY"
10. października (sobota)
godz. 10.00 - 18.30 - "Webwriting, kreatywne pisanie"
11. października (niedziela)
godz. 10.00 - 15.30 - "Kampania reklamowa - planowanie"
24. października (sobota)
godz. 10.00 - 15.00 "Grafiki, narzędzie i aplikacje" Monika Czaplicka
godz. 15.30-18.00 "Monitoring i analiza mediów I cz." Anna Miotk
25. października (niedziela)
godz. 10.00-17.30 "Monitoring i analiza mediów II cz." Anna Miotk
7. listopada (sobota)
godz. 10.00 - 15.00 "Strategia w mediach społecznościowych I cz." Artur Jabłoński
8. listopada (niedziela)
godz. 10.00 - 15.30 "Strategia w mediach społecznościowych II cz." Artur Jabłoński

Zgłoszenie obliguje do uczestnictwa w całym szkoleniu. Rezygnacja możliwa jest do 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia tj. do 3. października. Zgłoszenia prowadzone są online: www.akademia.medialabgdansk.pl/szkolenie.



Instytut Kultury Miejskiej realizuje szereg działań wspierających kadry kultury: Animacja Pomorze to program szkoleń, którego celem jest dzielenie się wiedzą na temat zarządzania i promocji w kulturze oraz tworzenie sieci współpracy ośrodków kulturalnych z Gdańska i regionu, Akademia Nowych Mediów zaprasza do poszerzenia swojej wiedzy z zakresu najnowszych rozwiązań i technologii, które wspierają pracę osób prowadzących projekty kulturalne, a Akademia Active Citizens od lat oferuje szkolenia dla członków pomorskich organizacji pozarządowych.

Więcej informacji: www.akademia.medialabgdansk.pl/szkolenie/
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej

Osoby prowadzące:
Monika Czaplicka - w branży social media działa od 8 lat. Pracuje dla klientów z różnych dziedzin, przez lata zajmowała się marketingiem szeptanym oraz przygotowywaniem strategii marketingowych, ale jej fascynacją pozostają wyzwania, takie jak kryzysy w mediach społecznościowych. Wykształcenie socjologiczne, zdobyte w trakcie studiów w Instytucie Socjologii UW, umożliwia jej analizowanie danych i obserwowanie sieci z ciekawej perspektywy. Prowadzi fanpage "Kryzysy wybuchają w social media w weekendy" oraz bloga czaplicka.eu, gdzie pisze o zagwozdkach i kotkach. Jej debiutancka książka "Zarządzanie kryzysem w social media" nakładem wydawnictwa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.
W ramach Akademii Nowych Mediów poprowadzi warsztaty dotyczące tworzenia grafik, wykorzystywania narzędzi i aplikacji niezbędnych do profesjonalnego prowadzenia profili w mediach społecznościowych.

Anna Miotk- obecnie jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations - pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to "Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce". Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek "Badania w public relations", "Skuteczne social media", licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych: www.annamiotk.pl.
Dla Akademii Nowych Mediów w ramach kursu "Social Media dla instytucji kultury" poprowadzi zajęcia "Monitoring i analiza mediów społecznościowych".

Artur Jabłoński - fanatyk komunikacji: marketingowej, wizualnej, interpersonalnej, po prostu wszelakiej. Marketer, szkoleniowiec, wykładowca, bloger. Pracuje w Smart Space, gdzie zajmuje się komunikacją marketingową i kluczowymi projektami. Prowadzi szkolenia i doradza startupom, MŚP i instytucjom kultury. Wykłada na licznych uczelniach i szkołach wyższych. Doświadczenie zdobywał pracując w agencjach reklamowych z markami takimi jak Polpharma, Makro, Danone czy BIC. Po godzinach śpiewa, gra na gitarze i pisze bloga o marketingu i nowych technologiach pod skromną domeną www.jeszczejedenblog.pl
Dla Akademii Nowych Mediów w ramach kursu "Social Media w instytucji kultury" poprowadzi zajęcia "Strategia w mediach społecznościowych".

Opinie

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie ptaki żywią się rybami?

 

Najczęściej czytane