• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Strategia cyfrowa dla instytucji kultury - Akademia Nowych Mediów

Jak wykorzystać nowe media w instytucji kultury? Jak krok po kroku napisać strategię cyfrową? Dowiedzą się tego uczestnicy i uczestniczki kolejnego warsztatu Akademii Nowych Mediów, który poprowadzi Zuzanna Stańska - właścicielka firmy Moiseum zajmującej się tworzeniem rozwiązań związanych z nowymi technologiami i nowoczesnym podejściem do publiczności w muzeach i instytucjach kultury. Zajęcia odbędą się 26 września w Instytucie Kultury Miejskiej - ilość miejsc ograniczona, obowiązują zapisy.

Obecność w Internecie jest obowiązkiem. Wizerunek w cyfrowym świecie, i praca nad nim, staje się tak samo ważny jak ten w tzw. "prawdziwym". Coraz więcej ważnych kolekcji muzealnych zostaje zdigitalizowanych - również w Polsce instytucje kultury są świadome tych zmian. Dobrym przykładem jest biblioteka cyfrowa POLONA, która bije rekordy popularności.

- Jednym z aspektów dostosowywania się jest wprowadzanie przez instytucje typu GLAM (Galleries, Libraries, Archives, Museums / Galerie, Biblioteki, Archiwa, Muzea) strategii cyfrowych w zakres swoich działań. Do poprowadzenia warsztatu zaprosiliśmy ekspertkę w tym temacie - Zuzannę Stańską, właścicielkę firmy Moiseum - mówi Karina Rojek, koordynująca Akademię Nowych Mediów.

26. września, w godz. 10.00 - 15.00, odbędą się zajęcia dotyczące planowania strategii cyfrowej i wykorzystania nowych technologii w muzeach i instytucjach kultury - uczestnicy zajmą się definiowaniem wszystkich elementów niezbędnych do sformułowania strategii cyfrowej - wizji, założeń, celi, grup odbiorców, odpowiednich narzędzi i systemów analizowania tychże, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości instytucji, a także potencjalnych problemów i trudności. Szczególną uwagę poświęcimy kwestii projektowania rozwiązań związanych z technologiami i prowadzenia projektów.

Szkolenie poprowadzi Zuzanna Stańska właścicielka firmy Moiseum oraz pomysłodawczyni m.in. popularnej aplikacji DailyArt, która opiera się na idei prezentowania codziennie jednego dzieła sztuki wraz z krótką informacją na jego temat oraz linkiem do źródeł w internecie. Niedawno ruszyła również polska wersja tej aplikacji, w której pokazywane będą tylko dzieła z polskich kolekcji - jest to świetny sposób na upowszechnianie i udostępnianie zbiorów, a więc wypełnianie podstawowych założeń misji każdego muzeum czy galerii.
---
Akademia Nowych Mediów, warsztat "Strategia cyfrowa dla instytucji kultury"
Data: 26 września, godz. 10.00 - 15.00
Miejsce: Instytut Kultury Miejskiej, ul. Długi Targ 39/40, sala 108 (pierwsze piętro)
Ilość miejsc ograniczona, uczestnictwo w warsztacie jest bezpłatne, obowiązują zapisy: karina.rojek@ikm.gda.pl.
Zuzanna Stańska - historyk sztuki, właścicielka firmy Moiseum, która od 2012 roku zajmuje się tworzeniem rozwiązań związanych z nowymi technologiami i nowoczesnym podejściem do publiczności w muzeach i instytucjach kultury. Tworzy edukacyjne aplikacje mobilne popularne na całym świecie, z których największy zasięg zyskało DailyArt. Organizatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Dzień Wolnej Sztuki, spotkań muzealników Metamuzeum i współorganizatorka międzynarodowej konferencji We Are Museums. Autorka bloga poświęconego technologiom w muzeach technoatmuseo.com. Regularnie pisze o muzeach w wielu branżowych serwisach, m.in. na muzealnictwo.com i w Magazynie Szum.

Akademia Nowych Mediów to kompleksowy projekt, którego celem jest podniesienie kompetencji kadr kultury w zakresie edukacji medialnej i informacyjnej. Chcemy pokazać jak można wprowadzać elementy edukacji medialnej i informacyjnej w działania animacyjne oraz programy edukacyjne w kulturze. Zależy nam również na pokazaniu jak bezpośrednio można edukować o nowych mediach, a także jak mogą one wzbogacić warsztat pracy kadr kultury. W projekcie zajmujemy się przede wszystkim aktywnym i kreatywnym korzystaniem z nowych mediów, a tematami działań są m.in media społecznościowe, blogi, Wikipedia, domena publiczna, programowanie, storytelling, kwestie prawne. W tworzeniu Akademii korzystamy z doświadczeń ze zrealizowanych projektów Medialab Gdańsk. Akademia Nowych Mediów to sposób na zaprezentowanie potencjału nowych mediów dla kadr kultury i naukę takiego z nich korzystania w pracy edukacyjnej i animacyjnej, które pozwoli zwiększyć kompetencje medialne i informacyjne uczestników kultury.

Opinie

Sprawdź się

Wybierz poziom

Żuraw w Gdańsku to:

 

Najczęściej czytane