• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

Testament RMS Titanic. 100 lat po tragedii

  • piątek - sobota, 13 - 14 kwietnia 2012
  • Lokalizacja
    Gdynia, Różne lokalizacje
  • Bilety
    wstęp wolny

W nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 r. RMS (ang. Royal Mail Steamer) Titanic - brytyjski transatlantyk typu Olympic, należący do towarzystwa okrętowego White Star Line, podczas swojego dziewiczego rejsu na trasie Southampton-Cherbourg-Queenstown-Nowy Jork, zderzył się z górą lodową i zatonął.

maj 15

środa, godz. 9:00

Gdańsk,
bilety 990 zł
przedsprzedaż 890 zł
Kup bilet
cze 13

czwartek, godz. 8:50

bilety 250 zł
ulgowy 150 zł
Jego katastrofa spowodowała nowelizację praw i zasad bezpieczeństwa morskiego. W 100. rocznicę tych wydarzeń Urząd Morski w Gdyni, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni oraz Akademia Morska w Gdyni wspólnie organizują Konferencję naukową pt. "Testament RMS Titanic. 100 lat po tragedii".

Przebieg wydarzeń, które miały miejsce 100 lat temu, uczestnikom Konferencji przypomni prof. Jerzy Młynarczyk, Rektor WSAiB im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni, światowej sławy ekspert w dziedzinie prawa morskiego, który miał okazję zapoznać się z aktami sądowymi procesu w Wielkiej Brytanii.

W wyniku katastrofy zginęły 1503 osoby. Uczestnicy Konferencji oddadzą hołd tym, którzy stracili życie w mroźnych wodach Północnego Atlantyku feralnej kwietniowej nocy 1912 roku. Organizatorzy konferencji pragną pokazać, że poświęcenie pasażerów oraz załogi nie zostało zmarnowane.

Celem konferencji jest zbadanie czy zostały wyciągnięte wnioski z tej najtragiczniejszej pod względem ofiar ludzkich w ciągu ostatnich 100 lat katastrofy morskiej, a także pokazanie jej wpływu na rozwój żeglugi pasażerskiej. Uczestnicy przeanalizują proces poprawy bezpieczeństwa na morzu, jaki nastąpił w ciągu 100 lat od zatonięcia RMS Titanic oraz zidentyfikują obszary, które uległy największej zmianie, ale także wskażą, te dziedziny związane z bezpieczeństwem morskim, które w nadchodzących latach powinny być uznane za priorytetowe.

Pierwsza część dwudniowej konferencji odbywać się będzie w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni przy ul. Kieleckiej 7, druga na Wydziale Nawigacyjnym Akademii Morskiej w Gdyni, al. Jana Pawła II 3. Sponsorem konferencji jest Grupa Energa.

Patronat nad Konferencją objął Sławomir Nowak, Minister Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej.


Dzień pierwszy:
13 kwietnia 2012

Miejsce: Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni (ul. Kielecka 7), Wydział Nawigacyjny Akademii Morskiej w Gdyni (Al. Jana Pawła II 3/ Audytorium Maximum)

10.00-14.45 Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E.Kwiatkowskiego (ul. Kielecka 7)
9.00-10.00 Rejestracja uczestników
10.00-12.00 Sesja przedpołudniowa
Powitanie/Słowo wstępne prof. zw. dr hab. Jerzy Młynarczyk - "Tragedia Titanica - przebieg wydarzeń"
dr Piotr Lewandowski - "Tragedia RMS Titanic- raporty brytyjskiego Wreck's Commissioner i Komisji Senatu Stanów Zjednoczonych"
dr Jan Jankowski - "Katastrofy morskie motorem postępu"
12.00-12.30 Przerwa na kawę
12.30-14.00 Sesja popołudniowa
dr Dorota Pyć - "Od Titanica do Costa Concordia- o znaczeniu przypadku w rozwoju systemu bezpieczeństwa życia na morzu"
dr inż. Ryszard Wróbel - "Tragedia Titanica szansą na poprawę bezpieczeństwa żeglugi dla przyszłych pokoleń"
dr inż. kpt. ż. w. Andrzej Królikowski - "Zagospodarowanie przestrzenne obszarów morskich w kontekście bezpieczeństwa żeglugi"
mgr Małgorzata Chojnowska, mgr Iwona Królikowska - "Czynnik ludzki - najsłabsze ogniwo systemu"
14.00-14.45 Przerwa na lunch

14.45 Przejazd uczestników do gmachu Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni (Al. Jana Pawła II 3/ Audytorium Maximum)
(Urząd Morski w Gdyni zapewni transport dla prelegentów)
15.15-18.30 Sesja popołudniowa - kontynuacja
Powitanie przez JM Rektora prof. dr hab. inż. Romualda Cwilewicza
prof. Lech Kobyliński - Słowo wstępne
dr hab. Anna Styszyńska, prof. nadzw. AM w Gdyni - "Międzynarodowy Patrol Lodowy"
Mateusz Gil "Wykrywalność radarowa gór lodowych"
dr hab. inż. kpt. ż. w. Adam Weintrit, prof. nadzw. AM w Gdyni - "Morskie mapy nawigacyjne na początku XX wieku i dzisiaj"
Jacek Pietraszkiewicz - "Nawigacja 100 lat po tragedii Titanica"
dr hab. inż. kpt. ż. w. Zbigniew Burciu, prof. nadzw. AM w Gdyni - "Niezawodność środków ratunkowych w akcji ratowniczej"
17.00-17.30 Przerwa na kawę
SSO Wojciech Midziak - "Wpływ orzeczeń izb morskich na bezpieczeństwo żeglugi"
kpt. ż. w. Wojciech Sobkowiak - "ISM - biurokracja czy bezpieczna nawigacja"
18.30 Zakończenia dnia pierwszego

Dzień drugi:

14 kwietnia 2012
Wydział Nawigacyjny Akademii Morskiej w Gdyni (Al. Jana Pawła II 3/ Audytorium Maximum)

9.00- 9.30 Kawa na powitanie
9.30- 13.30 Sesja przedpołudniowa
dr hab. inż. Mirosław Gerigk - "Współczesne problemy związane z budową statków w aspekcie przetrwania katastrofy na morzu"
dr hab. inż. Wiesław Tarełko, prof. nadzw. AM w Gdyni - "Formułowanie wymagań technicznych dla statków przez IMO na przykładzie katastrof statków pasażerskich"
dr inż. kpt. ż. w. Bogumił Łączyński, prof. nadzw. AM w Gdyni - "Konsekwencje zatonięcia promu "Express Samina" dla organizacji ruchu pasażerskiego w rejonie Wysp Greckich"
11.00- 11.30 Przerwa na kawę
dr inż. Zbigniew Szozda -"Prace Podkomitetu ds. Stateczności, linii ładunkowych i bezpieczeństwa statków rybackich (SLF) w zakresie bezpieczeństwa statków pasażerskich"
dr Elżbieta Wróblewska - "Wrak Solena (1627) i eksploracja zabytków"
Ewa Wieczorek - "Katastrofa Titanica inspiracją dla twórców - literatura, film, sztuki plastyczne"
Dominik Borek - "Zagrożenia na morzu, inne niż katastrofy, czyli "mroczny" art.170 KK (piractwo)"
13.30- 14.15 Lunch na zakończenie konferencji

Opinie

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które zwierzęta oddychają tlenem rozpuszczonym w wodzie?

 

Najczęściej czytane