Blender to darmowy program open-source do tworzenia grafiki 3D, który w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność. Świadczyć może o tym fakt, iż wśród sponsorów znajdują się takie firmy jak NVIDIA, AMD, Intel, EPIC a w 2018 roku Netflix tworzył pełnometrażową animację "Next Gen" która prawie w całości zrobiona była właśnie przy użyciu Blendera.
Podobne wydarzenia
w każdy poniedziałek (do 17.06), godz. 18:00
Gdańsk,
Bolesława Chrobrego 79D/3
bilety 150 zł
w każdą sobotę (do 29.06), godz. 11:00
Gdańsk,
Spacerowa 65
bilety 180 zł
Na warsztatach będziecie mieli okazję poznać podstawy Blendera oraz wspólnie stworzyć prostą animację 3D. Omówione zostaną podstawowe terminy związane z grafiką 3D i animacją. Następnie wykorzystamy tę wiedzę w praktyce, aby zbudować prostą scenę, stworzyć animację, a następnie całość zapisać w postaci filmiku, którym będziecie mogli pochwalić się przed znajomymi.
Na warsztatach poruszymy takie tematy jak:
Jak zaimportować gotowe modele
Jak stworzyć własny model 3D
Czym jest mesh, face, edge, vertex i jak je wykorzystać do budowania własnych modeli
Co to jest key frame i jak przy ich użyciu tworzyć animacje
Na czym polega proces renderowania i jak poprawnie przygotować do niego naszą animację.
Wymagania
Do pobrania: https://www.blender.org/download/
UWAGA: Podczas warsztatów będziemy używać wersji 2.93 - inne wersje mogą różnić się interfejsem graficznym, co może utrudnić wykonywanie zadań.
Wymagania sprzętowe:
Laptop z dwurdzeniowym procesorem i 8GB ramu. Karta graficzna nie starsza niż 10 lat. Myszka z rolką.
prowadzący: Jakub Czapliński Współzałożyciel firmy Icetek, Cloud Solution Architect. Przez wiele lat spełniał się jako trener i mentor programowania m.in. w języku Python. Po godzinach, pod pseudonimem Mr. UPGrade, komponuje muzykę, do której tworzy też grafiki i animacje - oczywiście z pomocą Blendera. Stawia też pierwsze kroki w świecie generative art.
Na warsztatach poruszymy takie tematy jak:
Jak zaimportować gotowe modele
Jak stworzyć własny model 3D
Czym jest mesh, face, edge, vertex i jak je wykorzystać do budowania własnych modeli
Co to jest key frame i jak przy ich użyciu tworzyć animacje
Na czym polega proces renderowania i jak poprawnie przygotować do niego naszą animację.
Wymagania
Do pobrania: https://www.blender.org/download/
UWAGA: Podczas warsztatów będziemy używać wersji 2.93 - inne wersje mogą różnić się interfejsem graficznym, co może utrudnić wykonywanie zadań.
Wymagania sprzętowe:
Laptop z dwurdzeniowym procesorem i 8GB ramu. Karta graficzna nie starsza niż 10 lat. Myszka z rolką.
prowadzący: Jakub Czapliński Współzałożyciel firmy Icetek, Cloud Solution Architect. Przez wiele lat spełniał się jako trener i mentor programowania m.in. w języku Python. Po godzinach, pod pseudonimem Mr. UPGrade, komponuje muzykę, do której tworzy też grafiki i animacje - oczywiście z pomocą Blendera. Stawia też pierwsze kroki w świecie generative art.