stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

Blog Forum Gdańsk 2014 (6 opinii)

Piąta edycja Blog Forum Gdańsk będzie koncentrować się na jakości warsztatu i pracy b(v)logera, możliwościach rozwoju społeczności i problemach, które były i są aktualne w 2014 roku.

Relacja z imprezy

Słowa Williama Szekspira - Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy - zainspirowały organizatorów do poruszenia tematu treści, osobowości i doświadczenia. Piąta edycja skłania do refleksji i podsumowania zmian w b(v)logosferze, ale także zastanowienia się nad przyszłością i rozwojem b(v)logera jako twórcy treści.



PROGRAM
DZIEŃ 1 - 25 października - sobota
9.30 Rozpoczęcie rejestracji
10.30 Inauguracja - Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa
10.35 Powitanie - Paweł Adamowicz, Anna Zbierska - Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa

BLOK I

10.45 Blog: słowo jako narzędzie pracy? Matylda Kozakiewicz

Panel z udziałem:
Marcin Ogdowski
Jarosław Kuźniar
Patrycja Kosiarkiewicz
Anna Mucha

Jaki wpływ na blogowanie ma dla nich praca zawodowa ze słowem?

11.15 Gdy bloger chce zostać pisarzem - Marcin Garliński
Gdy bloger chce zostać pisarzem

Czym pisanie bloga różni się od pisania książki? Jakie kroki podjąć, jeśli zdecydujemy się wydawać? Czy korzystać z selfpublishingu czy walczyć o uznanie wydawnictwa?

11.30 Call for papers: Która książka pasuje do tej szminki, czyli o wprowadzaniu poważniejszej tematyki do bloga. Monika Kamińska

Czy blog modowy może zmienić się w blog pełen felietonów, recenzji i społecznych treści? Jak mądrze zmienić tematykę bloga na cięższą gatunkowo?

11.45 Zaproszenie na wystawę "Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca" Natalia Hatalska

11.50 Przerwa kawowa

BLOK II

12.10 Za kurtyną: warsztat blogera, Renata Dąbrowska
Autorka zdjęć do wystawy "Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca" rozmawia z b(v)logerami - bohaterami jej prac

Czy prowadzenie bloga to 15 minut dziennie na tekst czy może kawał roboty na cały etat?

12.30 Call for papers: Konieczność czy bullshit: warsztat dziennikarski w blogowaniu. Magdalena i Sergiusz Pinkwartowie
Dziennikarskie sztuczki, które ułatwiają blogowanie.

12.50 Scenariusz i reżyseria : content marketing, Wojtek Wieman, Artur Kurasiński
Wstęp: Wojtek Wieman
Trendy na blogach zagranicznych, uzupełnienie komunikacji innymi kanałami. Tworzenie treści na blogu

Panel z udziałem:
Zmemłani
Paweł Opydo
MC Silk

Co można robić na b(v)logu? Jak tworzyć wartościowe treści? Nowość - autorskie blogowanie cykliczne i niestandardy w blogosferze. Inwestowanie w treści autorskie. Case'y pokazujące rozwój b(v)loga.

13.30 Konstruktywna krytyka b(v)logosfery, Tomasz Machała
Tomek Tomczyk versus Karolina Korwin-Piotrowska

14.00 Lunch

BLOK III

14.40 Rewolucja w Egipcie - i co dalej? Kareem Amer (Egipt)

14.55 Rola blogerów na Majdanie, Maria Przełomiec

Denys Kazanskyi (Ukraina)
Sergii Ivanow (Ukraina)
Denys Bihus (Ukraina)

15.25 Wolność słowa w państwie cenzury - Tomasz Nadolny, Tomasz Omański

Anton Khomenko (Rosja)
Dmitrij Evsiutkin (Rosja)
Dmitrij Trunov (Rosja)
Evgenin Lewaszov (Rosja)

15.55 Blogosfera w Państwie Środka, Tomasz Sajewicz

Michael Anti (Chiny)
Jiang Fangzhou (Chiny)

16.20 Być dobrym aktorem, czyli jak występować przed kamerą - Jarosław Kuźniar

17.20 Zakończenie I dnia BFGdansk

Radosław Kotarski
Aleksandra Mokwa

21.00 Impreza integracyjna


DZIEŃ 2 - 26 października - niedziela

BLOK IV

9.30 45 minut treningu na Dachu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego - Paweł Lipiec

11:00 W masce czy bez maski? Rzecz o prywatności b(v)loger - Paweł Tkaczyk
Panel z udziałem:

Natalia Tur
Aleksandra Radomska
Natalia Hatalska
Miss Ferreira
Michał Górecki

Rozmowa nt. odsłaniania prywatności w b(v)logosferze podparta wiedzą o kreowaniu marki osobistej (Paweł Tkaczyk). Skontrastowanie b(v)logerów, o których prywatności niewiele wiadomo, z tymi, którzy wręcz epatują swoją prywatnością. Grać czy być sobą? Jakie konsekwencje i koszta się z tym wiążą? Czy "anonimowi" b(v)logerzy są mniej popularni? Mniej interesujący? Czy lubimy być podglądani? Jak informacje o życiu prywatnym autora wpływają na "lubienie" blogów/blogerów? A może jednak lepiej się nie odsłaniać?

11:40 Dopóki mamy twarze - Konrad Kruczkowski

Konrad: Ludzie stanowią sumę dwóch, rywalizujących ze sobą perspektyw. Pierwsza to ekonomia sukcesu i wyników. Druga to ekonomia wartości - pytań o to, jak być dobrym dla siebie i innych. Pragnienie bycia widzialnym i docenianym, a jednocześnie głęboka potrzeba zmiany świata na lepszy, to rzeczywistości, które materializują się w blogosferze jak w żadnym innym miejscu.

12:00 Przerwa kawowa

12:30 Teatr jednego aktora - Aleksandra Mokwa, Radosław Kotarski

Wstęp: LifeTube

4-częściowy panel z udziałem:
SA Wardęga
Lekko Stronniczy
Z dupy
Lisie Piekło
Mówiąc Inaczej
Martin Stankiewicz
Matt Olech
Jakub Dębski
Maciej Wapiński
Cyber Marian

Kreacja aktorska we vlogosferze. Ile aktorstwa jest w wystąpieniach polskich youtuberów? Jaki wizerunek kreować? Czy YT się zmienia?

13:50 Call for papers: Rzetelność sekretną bronią b(v)logerów. Klaudyna Hebda

W jaki sposób rzetelne podejście do analizy tematu może być czymś, co wyróżnia blogi o "niszowej" tematyce? W jaki sposób praktyczne i merytoryczne treści mogą przyczynić się do rozwoju bloga oraz blogera, a nawet przyciągać osoby, które nie są zainteresowane konkretnym tematem?

14.10 Personal branding, Joanna Malinowska-Parzydło

Jak zbudować mądrze i profesjonalnie swoją własną markę.

14.40 Lunch

15.20 Zarabiający blog "od kuchni", czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania Czytelników. Michał Szafrański

Rzecz o transparentności na blogu. Jak mówi autor: Jestem Michał i jestem transparentny - wszystko pokazuję na moim blogu. Ale i tak nie wszystko tam widać, bo blog to nie tylko tworzone treści. To także praca "w kuchni" oraz masa decyzji i rozterek. W mojej prezentacji spróbuję zdiagnozować swój sukces. Opowiem o tym co spowodowało, że z bloga żyję lepiej niż z pracy na etacie.

Rozmowa Michała Szafrańskiego z marketerami poprzedzona jego prezentacją.

Jak się zmieniły możliwości i formy pozyskiwania pieniędzy w blogosferze? Czy blogowanie nic nie kosztuje? Jak zdobywać fundusze? Czy kupowanie reklam na fb jest korzystne? Reklama na b(v)logach: jak to się zmieniło od czasu BFG2010? Wykorzystywanie przez firmy wizerunków wysokozasięgowych b(v)logerów. Czy przyszłość niesie za sobą "wyłączność", przywiązanie b(v)logera do jednej marki?

Jeśli b(v)loger ma dobry pomysł: czy sam powinien proponować firmom - potencjalnym reklamodawcom wspólne działania? Czy inicjatywa powinna być po stronie firm?

Kulisy współpracy marek z b(v)logerami. Przykłady kampanii, które zaistniały z inicjatywy b(v)logera.

Panel z udziałem przedstawicieli: IKEA, Orange, Intel, PZU, Sombersby

16:20 Bieżący repertuar: Zmiany, zmiany, czyli ostatnie lata w polskiej b(v)logosferze. Jan Zając, Hubert Tworkowski

16:40 Bieżący repertuar: B(v)loger - człowiek wpływowy. Natalia Hatalska, Katarzyna Czuchaj

Raport dotyczący wpływowości b(v)logerów

17:00 Gala Blog Forum Gdańsk 2014, wręczenie nagród Blog of Gdańsk i Blog Forum Gdańsk Award. Aleksandra Mokwa, Radosław Kotarski

Podsumowanie komiksowe w wykonaniu Gliniana Kura
Wspólne zdjęcie

Przeczytaj także

Informacja o biletach

rejestracja

Opinie (6) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Wybierz poziom

Klif położony poza strefą oddziaływania fal, to: