• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast biletu zadanie z matematyki

Arnold Szymczewski
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

14 marca obchodzimy międzynarodowy dzień liczby Pi. W związku z tym, w czwartek mieszkańcy Gdańska mieli możliwość podróżowania zabytkowym tramwajem, na którego pokładzie rozwiązywano zadania matematyczne.



Czy byłeś dobry z matematyki?

Zabytkowy tramwaj wyruszył z pętli Strzyża zobacz na mapie Gdańska o godz. 10 i ruszył w kierunku "Matematyki", a właściwie do Jelitkowa. Przez cztery godziny na swój pokład tramwaj zabierał mieszkańców i woził ich na trasie Strzyża - Jelitkowo - Siedlce za darmo pod warunkiem rozwiązania łatwego, bo na poziomie podstawowym - zadania matematycznego.

- Znalazłem się w tym tramwaju całkowicie przypadkowo, bo jadę na uczelnię. Nie miałem pojęcia, że dzisiaj wypada międzynarodowy dzień liczby Pi. Zadanie matematyczne, które rozwiązałem, było bardzo proste i dzięki temu jadę za darmo - cieszył się Marcin.

Matematyka nie taka trudna jak ją malują



Pomysłodawczynią Gdańskiego Przystanku Matematyka, jest Katarzyna Maszka, która zachęca do zainteresowania się tym ścisłym przedmiotem.

- Jest to część innowacji społecznej Gdański Przystanek Matematyka, czyli wyjście w przestrzeń publiczną z matematyką. Chcemy przez takie akcje pokazywać, że ten przedmiot nie jest taki trudny i warto promować naukę w przestrzeni publicznej - mówiła Katarzyna Maszka.
Dzień liczby Pi wymyślono w USA, gdzie w zapisie daty miesiąc jest na samym początku. 14 marca to za oceanem March 14 albo krócej 3.14, czyli znana wszystkim ze szkoły liczba Pi.
Nigdy jednak nie poznamy dokładnej wartości Pi, ponieważ jest to liczba niewymierna. Jej rozwinięcie dziesiętne jest nieskończone.

Opinie (54) 5 zablokowanych

  • (3)

    Godziny odjazdów bardzo dobre. Nie no sarkazm.

    • 6 16

    • (1)

      Jeździł przez 4 godziny. Nie no czytanie ze zrozumieniem.

      • 3 0

      • a powinien przez 3:14 godziny jeżdzić :))))

        • 9 1

    • a jak ktoś nie rozwiązał to won z tramwaju w biegu?

      • 2 0

  • (2)

    Moze tak byc powinno codziennie? Wtedy wyniki z matur bylyby lepsze xD

    • 90 5

    • Jakaś jawna dyskryminacja!

      Obsługa wysadziłaby mnie na następnym przystanku. Takim sposobem nigdy do roboty bym nie dojechał ...

      • 5 2

    • super pomysł

      za jazdę na gapę .... albo mandat i won z autobusu ... albo do rozwiązania: mała całka sześcienna, macierz lub rozkład fouriera na szybko :)))))))))))

      • 7 1

  • Szkoda , że ten (1)

    artykuł nie był wczoraj

    • 84 5

    • Dziś obchodzimy dzień liczby Zda

      więc zadania w tramwaju powinny być inne

      • 4 0

  • (2)

    Dzięki za info po czasie.

    • 65 4

    • (1)

      Ciekawe ile osób nie rozwiązało zadania.

      • 1 1

      • 5628

        • 2 0

  • (6)

    Nigdy jednak nie poznamy dokładnej wartości Pi, ponieważ jest to liczba niewymierna. Jej rozwinięcie dziesiętne jest nieskończone.

    oj, ktoś się źle przygotował?

    • 17 17

    • 1/3 też ma nieskończone rozwinięcie dziesiętne. (2)

      Autor źle rozumie pojęcie "dokładna wartość" jako skończony zapis w formie dziesiętnej.

      • 22 0

      • (1)

        Za darmo by tramwajem nie pojechał :)

        • 8 0

        • bo namnożyło się magistrów ...

          po filozofii, psychologii i mniemanologii stosowanej ... a robić nie ma na nich kto !!!

          • 2 5

    • (1)

      A nie jest tak że liczbę pi podajemy w przybliżeniu?

      • 2 0

      • Jak piszemy "3,14...", to podajemy w przybliżeniu, jak piszemy "pi", to jest to dokładna wartość. Np. obwód koła o promieniu 1 to 2*pi (dokładnie, nie w przybliżeniu).
        pi to pi, liczba równie dobrze zdefiniowana co 1, 2, 3, sqrt(2), e, 0,12(37) itd. Nie tylko liczby całkowite czy wymierne są dokładne.

        • 4 0

    • Dokładna wartość pi.

      Mylisz się! Znamy dokladną wartość liczby pi, tyle że nie możemy jej dokładnej wartości podać w postaci ułamka dziesiętnego, lub ogólniej w postaci ułamka p/q (gdzie p i q - liczby całkowite).

      • 1 0

  • Ciekawe!

    • 4 4

  • Pi...... -nie robię!

    • 13 3

  • Według ankiety 30% było najlepszych w klasie (2)

    Z tego wychodzi ze w klasach było po 3 uczniów ;)

    • 31 7

    • efekt dunninga-krugera

      najdotkliwiej obserwowane na polskich drogach - każdy przecenia swoje umiejętności, wielu jeździ "szybko ale bezpiecznie", a regularnie przodujemy w statystykach wypadków i zgonów na drogach

      • 4 1

    • Nie

      Po prostu tego newsa częściej czytały osoby, które były dobre z matmy.

      • 4 0

  • (6)

    Nie taka matma straszna? Też tak myślałem, dopóki nie poszedłem na ETI i nie zaczęło się liczenie pól z całek ograniczonych krzywymi :D

    • 23 4

    • A po co liczyć inne? (1)

      • 8 0

      • Można nimi też wyznaczać środek ciężkości.

        • 4 0

    • najfajniejsze są przestrzenie matematyczne np Banacha. Ale nowa matura ma zadania na poziomie " pokoloruj drwala"

      • 10 4

    • (1)

      e tam całki, lepsze są równania różniczkowe i rachunek tensorowy - uczyłem się tego prawie 40 lat temu.

      • 7 0

      • wariacyjny

        • 2 0

    • Spoko

      Ale to trwa tylko 6 semestrow potem jest fajniej. A po studiach pracujesz gdzie chcesz i za kase niewyobrażalną dla mgr filosicjohisto ogii.

      • 0 0

  • eee ja bym tym tramwajem daleko nie pojechał; )

    Heh boje sie ze,nawet bym nie ruszył hihi

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co to jest oskoła?

 

Najczęściej czytane