• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk Business Week. Wirtualne firmy i inwestorzy, ale prawdziwa nauka

Wioletta Kakowska-Mehring
23 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Słuchawka tłumacząca, czyli G-Translator, inteligentna lodówka, system Sherlock, który służy do szukania zgubionych przedmiotów przy pomocy małych chipów, czy gogle VR, które mają zrewolucjonizować rynek wizualizacji przestrzennych - to tylko niektóre z produktów oferowanych przez firmy w ramach 6. edycji Gdańsk Business Week. Firmy na razie są wirtualne, a ich twórcy nieletni, ale kto wie, może za kilka lat dzięki nauce przedsiębiorczości powstaną naprawdę.



Sześć dni warsztatów z ekspertami, spotkania z biznesmenami oraz tworzenie pierwszego biznesplanu, a wszystko to w ramach programu edukacyjnego Gdańsk Business Week. W tym roku wzięło w nim udział 90 nastolatków z Polski, Stanów Zjednoczonych i Białorusi. Wydarzenie tradycyjnie organizują: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, miasto Gdańsk i Washington Business Week.

- Gdańsk Business Week pozwala odkryć w sobie kreatywny potencjał, nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i odbyć symulacje biznesowe, których mogliby pozazdrościć studenci kierunków biznesowych. Ponadto, program wzbogacają także zabawy integracyjne, które świetne łączą zdobywanie umiejętności z wakacyjnym odpoczynkiem - mówi Agnieszka Cichocka z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter, koordynatorka Gdańsk Business Week.
W tym roku głównym miejscem spotkań młodzieży z ekspertami było Gdańskie Liceum Autonomiczne. Przez tydzień młodzież pracowała nad swoimi wirtualnymi firmami, aby potem przekonać kilkudziesięciu ekspertów biznesowych do zainwestowania wirtualnych pieniędzy w ich projekty. Jest to punkt kulminacyjny Gdańsk Business Week i niezwykle emocjonujące wydarzenie dla uczestników.

- Uczniowie w swoich grupach przygotowują stanowiska, na których prezentują swoje innowacyjne produkty. Zaproszeni goście wcielają się w inwestorów z określoną pulą wirtualnych pieniędzy, to za ich pomocą wskazują zespół, który ma najbardziej przemyślany produkt oraz plan sprzedażowy - wyjaśnia Agnieszka Cichocka.
- Udział w tym wydarzeniu był pomysłem mojej mamy. Zgodziłam się głównie ze względu na możliwość szlifowania angielskiego, bo porozumiewamy się w tym języku. Sprawy biznesowe na początku trochę mnie przerażały, ale dziś uważam, że prowadzenie własnej firmy może być ciekawym wyzwaniem - powiedziała Ania Koczyk, jedna z uczestniczek, której grupa stworzyła firmę DeltaTech, oferującą program mający pomóc ludziom w rozwiązywaniu codziennych problemów.
- Mnie również skusiła możliwość nauki języka. Prowadzenie własnej firmy, strategie, biznesplany to dla mnie nowość. Trochę się bałam czy sobie poradzę. Nie żałuję udziału, wiele się nauczyłam i poznałam ciekawych ludzi. To dobry pomysł na wakacje - twierdzi Kinga Władzińska, której drużyna opracowała produkt Sherlock służący do szukania zgubionych przedmiotów przy pomocy małych chipów, które można zamontować na wybranej rzeczy, np. na kluczach i właśnie ten produkt spodobał się najbardziej jury.
Produkt firmy Fables, czyli Sherlock ma współdziałać z aplikacją Watson. - Wszyscy gubimy rzeczy, dlatego uznaliśmy, że taki produkt jest potrzebny - twierdzą młodzi zwycięzcy.

Członkowie zwycięskiej grupy, czyli Fables: Agnieszka Soboń, Łukasz Gałecki, Szymon Kowalski, Kinga Władzińska, Zuzanna Dąbrowska, Karol Gołębiewski, Jakub Wittstock, Joana Gałązka, Julia Orluk. Członkowie zwycięskiej grupy, czyli Fables: Agnieszka Soboń, Łukasz Gałecki, Szymon Kowalski, Kinga Władzińska, Zuzanna Dąbrowska, Karol Gołębiewski, Jakub Wittstock, Joana Gałązka, Julia Orluk.

Gdańsk Business Week 2016 to biznesowe wakacje dla młodzieży w wieku od 15 do 19 lat. Podczas wydarzenia uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej, przechodząc w 6 dni 2-letnią drogę rozwoju firmy. Dodatkowo uczestniczą w warsztatach i prelekcjach oraz spotykają się z ekspertami i uznanymi przedsiębiorcami. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.

Idea programu oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w Stanach Zjednoczonych od 38 lat i może pochwalić się 60 tys. absolwentów. W Polsce, we wszystkich programach, wzięło dotychczas udział około 1200 uczestników. Rokrocznie w samym GBW bierze udział 100 uczestników. W tym roku Partnerem Złotym wydarzenia jest Invest Gda, Partnerami Srebrnymi: Kemira, Neoteric i Speednet.

W sierpniu odbędzie się Gdynia Business Week. Więcej informacji na temat programu znajduje się na stronie internetowej programu: www.gdyniabusinessweek.pl.

Wydarzenia

Gdynia Business Week

warsztaty

Miejsca

Zobacz także

Opinie (5)

  • Fajnie, że młodzi teraz mają takie narzędzia.

    Zamiast siedzieć w wakacje i pierdzieć w stołek ambitnie się rozwijają i poznają nowe działania. na pewno im to zaowocuje w przyszłości.

    • 17 3

  • wielkie biznesy na sali gimnastycznej? (1)

    w sumie microsoft zaczynał w garażu, więc niby czemu nie.
    Mimo wszystko jakoś to nie licuje...

    • 3 6

    • Były zaangażowane jakieś publiczne pieniądze w tym garażu?

      no właśnie

      • 0 0

  • Foundation for Private Enterprise Education

    w PL szkółka co wypuszcza 1,5 tys absolwetnów rocznie uważana jest
    za dziadowska prywatną szkołę działającą na pograniczu opłacalności a kraj jakby
    6 razy mniejszy

    • 0 0

  • No tak

    A jak prądu zabraknie to zwariują i do kibla nawet nie trafią.
    gugle robi młodym kipisz w głowach, żyjąc w świecie wirtualnym nie masz pojęcia o realnym.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie ssaki żyją w Bałtyku?

 

Najczęściej czytane