• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Patryk Szczerba
14 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wyświetlacze mają przypominać kierowcom o konieczności zmniejszenia prędkości przy placówkach szkolnych. Wyświetlacze mają przypominać kierowcom o konieczności zmniejszenia prędkości przy placówkach szkolnych.

W ostatnich dniach pojawiły się kolejne wyświetlacze prędkości przy gdyńskich przejściach - tym razem przy ul. Unruga na Obłużu. Statystyki pokazują, że choć wyświetlacze mają funkcję wyłącznie informacyjną, kierowcy zwalniają na ich widok.



Zwalniasz w okolicach placówek edukacyjnych?

Wyświetlacze od kilku tygodni działają przy szkołach przy ul. WitomińskiejRdestowej. W ostatnich dniach pojawiły się w kolejnym niebezpiecznym dla pieszych miejscu - przy ul. Unruga, w rejonie Szkoły Podstawowej nr 39 na Obłużu. Tablice zostały zamontowane na jednym maszcie, na dwupasmowym odcinku ulicy Unruga. Kosztowały blisko 55 tys. zł.

Podobne urządzenia funkcjonują także w kilkunastu miejscach w Gdańsku.

Tablice informują kierowców w Gdańsku o aktualnej prędkości


Aprobata od policji oraz rodziców i uczniów



- Wyświetlacze prędkości, które działają od kilku miesięcy na Dąbrowie i Działkach Leśnych, zyskały też aprobatę służb mundurowych, a także uczniów oraz rodziców. To dla nas najlepsza rekomendacja - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zasady działania wyświetlaczy przy ul. Unruga nie różnią się od innych tego typu urządzeń - zamontowanych w Gdyni, ale też np. w Gdańsku czy Sopocie.

Gdy pojazd jedzie z dozwoloną prędkością, to pojawi się na nim zmierzona prędkość wraz z napisem "DZIĘKUJĘ". Gdy jazda będzie zbyt szybka, to wyświetli się zmierzona prędkość wraz z migającym napisem "ZWOLNIJ". Poza pomiarami jest wyświetlana dozwolona maksymalna prędkość w danej lokalizacji.

Statystyki: kierowcy jeżdżą wolniej



Choć nie brakuje krytyków zastosowanych rozwiązań, okazuje się, że zmobilizowały kierowców do ściągnięcia nogi z gazu - przynajmniej w początkowym okresie.

Pokazują to statystyki powstałe na podstawie danych z pięciu wyświetlaczy w trakcie jednego tygodnia przed uruchomieniem i tygodnia po uruchomieniu.

W przypadku skrzyżowania Rdestowa-Kolendrowa procent kierowców przekraczających dopuszczalną prędkość zmniejszył się po montażu tablicy z 23,26 proc przed uruchomieniem do 13,12 proc po uruchomieniu. W drugą stronę na Rdestowej tablica zmniejszyła liczbę przekraczających prędkość z 7,96 proc. do 4,29 proc.

Na ul. Witomińskiej w kierunku centrum liczba przekraczających prędkość spadła z blisko 19,5 proc do 11,3 proc.

Znane są też wyniki z ul. Unruga. W kierunku centrum przed montażem tablic blisko 10 proc. przekraczało prędkość, tydzień po - blisko 8 proc. W kierunku Pogórza te liczby wynoszą kolejno 26,3 proc. i 20,8 proc.

Opinie (151) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Spowalniacz

    Akurat na ulicy Unruga te wyświetlacze to fikcja. Najpierw zostały zrobione spowalniacze przy pasach a za chwilę wyświetlacze.. Wiadomo ze każdy kierowca zwalnia do spowalniacza! W tym miejscu zamiast robic wyświetlacze trzeba było zrobić kolejne spowalniacze na następnych pasach-raptem 100 m dalej, bo na tych pasach prowadzone są dzieci do przedszkola które jest obok, wtedy rzeczywiście kierowcy jechali by wolniej na tym odcinku! A tak przejedzie wyświetlacz i gaz do dechy!

    • 0 0

  • Mój stary dom

    Przy moim starym domu były właśnie takie wyświetlacze zmniejszające prędkość teraz jestem w nowym mieszkaniu i tutaj właśnie nie ma tego zmniejszacza prędkości

    • 0 0

  • Lepsze są wyświetlacze informujące (1)

    ile czasu zostało do zmiany świateł. Bo ile jadę aktualnie to ja wiem sam. I nie zatrzymam auta ważącego 2 tony na jednym metrze.

    • 62 19

    • Dostoswanie prędkości

      Tzn ze nie dostosowujesz prędkości do sytuacji. Ciężki samochód , niby widzisz ile jedziesz, ale nie zatrzymasz w porę bo długość hamowania przy takim ciężarze dłuższa. Jedź wolniej w miejscach zabudowanych tak bys zawsze w kazdej okoliczności zdążył. Zmiana świateł ma byc sygnalizowana, a co z czujnością? Moze dziecko wbiec, zwierzę. Nikt ci nie zamontuje ostrzeżenia w takich sytuacjach. A jak kogos potrącisz to co powiesz? miałeś ciezkie auto i nie zdążyłeś zahamować?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Kierowca od lat i również pieszy ! obserwator (5)

    Czy to zmieni coś w mentalności Polaków ? Tych co to całym sobą siedzą w swoich smartfonach i to po równo czy za kierownicą czy to na pasach nie będą nikogo widzieli a zwłaszcza zbliżającego się niebezpieczeństwa a jeszcze może słuchawki do uszu bo to pomaga na ulicy. Te tablice nie wiele zmieniają bo trzeba je chcieć dostrzec, tutaj wina niewystarczającej nieuwagi leży po obu stronach !

    • 16 16

    • Gaz do dechy (1)

      Gorsze jest to, że zaraz za tablicą masa dzbanow wciska gaz do dechy. W Sopocie na Malczewskiego 100m za taką tablicą jest nieoswoetlone przejście dla pieszych.

      • 0 1

      • to może go oświetlić?

        • 0 1

    • Ale żenua

      Jak mają nie zwalniać, jak 10metrów za wyświetlaczem jest próg zwalniający, który o dziwo ma za zadanie zwalniać ruch. Zdejmijcie próg to zobaczycie czy to ta tablica spowalnia ruch. Tak źle wydanych pieniędzy jak z tą tablicą, to nawet Gdańsk nie przebije.

      • 1 1

    • uważam, że lepiej by się w Gdyni sprawdziły takie stalowe zapory wysuwane z jezdni (1)

      takie jakie Rosjanie montują przed swoimi przejazdami kolejowymi - gdzie nawet taki TiR jak sie nie zatrzyma na czerwonym - to staje z podwoziem zmasakrowanym w miejscu.

      • 6 3

      • To chcesz całkowicie zablokować przejścia dla pieszych ? bo jak się będą wysuwały te stalowe zapory to niejednego pieszego zabiją na tym przejściu ! Proponuję zdrowy rozsądek !

        • 0 7

  • Opinia wyróżniona

    Na Świętojańskiej może by tak? (8)

    fikcyjna strefa 30

    • 46 7

    • Na Świętojańskiej to trzeba podnieść do 40,a nie progi dowalać.

      Świętojańska to nie Abrahama czy Słowackiego,tam najbardziej naturalną prędkością jest właśnie 40-ka.
      Świętojańskiej 30-ka pasuje dokładnie w tym samym stopniu co świni siodło.

      • 1 0

    • (6)

      Strefy 30 powodują ze wiecej spalin uchodzi do atmosfery.

      • 8 19

      • Prawda, bo Janusz jedzie w strefie 30 tak: (1)

        10 - próg, 60 na dystansie 50m, 10 - próg...
        Jechanie 30 płynnie większość niestety przerasta...

        • 4 1

        • ja tam widziałem jadących grubo ponad 100km/h, tak około godziny 22

          ponoć wyścigi takie robią, większość rejestracje gpu, gwe, gd, gda itp. Na 10 samochodów (one jadą w jednym ciągu, jeden za drugim) może 1 był miejscowy (ale też cisnął jak tamci).

          • 1 2

      • :) (2)

        to naukowo udowodnione?

        • 8 1

        • tak (1)

          • 1 6

          • Świętojańska powinna być dostępna tylko dla: mieszkańców, szelkolotów, elektryków i dostaw.

            • 7 2

      • Promocja stref Tempo 30 w skali całego miasta

        z dopuszczeniem wyższych limitów prędkości na ulicach zbiorczych i arteriach ruchu tranzytowego zmniejsza skłonność do niepotrzebnego przyspieszania i zmiany biegów, co w ostatecznym rachunku zmniejsza ilość spalin odprowadzanych do atmosfery. Sprawdzone empirycznie w ramach akcji 20's Plenty w miastach Zjednoczonego Królestwa WIelkiej Brytanii. (20 - twenty to 20 mil na godzinę czyli ok. 32 km/godz.).

        • 9 2

  • Mowa o inwestycji w mieście które ma budżet ppnad dwa miliardy zlotych. (2)

    • 20 2

    • co za i**otyczny komentarz :D

      kosmodrom ci mieli zbudować czy co? Puknij się w czoło...

      • 0 0

    • a teraz policz szkoły, policz szpitale ... już same pensje tylko tam to już prawie miliard zł.

      • 0 5

  • inwestycja goni inwestycje (11)

    • 41 7

    • Dla mieszkańców zdrowie i życie ich dzieci jest ważne

      a dla troli to kolejna okazja do wklejenia wyświechtanego hasełka... napisz jeszcze coś o farbie, będzie oryginalnie

      • 0 0

    • (9)

      To ile tych tablic w koncu zamontowano? Bo mowa o jednej nowej na Unruga za 55 000 i że wcześniej już były na Witomońskiej i Rdestowej. Swoją drogą złoty interes.

      • 7 3

      • Patrząc na zdjęcie to 55 k. zł za dwie tablice i maszt wysoki..

        • 2 0

      • Jeśli komuś zdrowie lub życie to uratuje, to na pewno złoty interes (7)

        • 6 6

        • ile było tam wypadków? (5)

          w ciągu ostatnich 50 lat?

          • 4 5

          • Koleżanka z podstawówki straciła tam życie (2)

            • 0 6

            • (1)

              stryjeczny wuj szwagra mojego drugiego męża też

              • 4 2

              • no to masz już synek dwa przykłady

                • 1 5

          • zero, nie było żadnego wypadku i potrącenia (1)

            • 3 3

            • bez podania źródła twoja wypowiedź nic nie znaczy

              • 2 5

        • A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście staruszkę ...

          • 7 0

  • Moze jeszcze kontrapas na unruga hutniczej i morskiej ranooo (1)

    Co za brednie

    • 0 1

    • Brednie to ty opowiadasz , gdzie na tych ulicach kontrapasy wciszniesz

      • 0 0

  • Na Unruga porażka (3)

    Tam tablica nic nie zmieniła, tylko ruch drastycznie spowolnił po montażu progów zwalniających. Teraz robią się w tym miejscu korki, których wcześniej nie było. Zamiast stawiać progi i tablice lepiej za te pieniądze zrobiliby światła na przycisk. Byłoby bezpieczniej i płynniej.

    • 5 3

    • (2)

      Autobusom to te progi, tj. poduszki berlińskie, nie przeszkadzają. A ciężko mówić o korkach, jeżeli stoją za sobą trzy samochody, bo z resztą jeden z nich aż za bardzo zwolnił przed progiem.

      • 0 0

      • (1)

        Nie mówię o tym komu przeszkadzają. A o korku mówię dlatego, że w godzinach szczytu zdarza się tam kolejka do skrzyżowania z Kwiatkowskiego, a nie na trzy samochody.

        • 0 0

        • A w stronę centrum to korek sięga aż do mostu kolejowego i to od swiatał

          • 0 0

  • Na Rdestowej przy 90 km/h gaśnie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Nagrzane od podłoża powietrze:

 

Najczęściej czytane