• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Patryk Szczerba
14 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wyświetlacze mają przypominać kierowcom o konieczności zmniejszenia prędkości przy placówkach szkolnych. Wyświetlacze mają przypominać kierowcom o konieczności zmniejszenia prędkości przy placówkach szkolnych.

W ostatnich dniach pojawiły się kolejne wyświetlacze prędkości przy gdyńskich przejściach - tym razem przy ul. Unruga na Obłużu. Statystyki pokazują, że choć wyświetlacze mają funkcję wyłącznie informacyjną, kierowcy zwalniają na ich widok.



Zwalniasz w okolicach placówek edukacyjnych?

Wyświetlacze od kilku tygodni działają przy szkołach przy ul. WitomińskiejRdestowej. W ostatnich dniach pojawiły się w kolejnym niebezpiecznym dla pieszych miejscu - przy ul. Unruga, w rejonie Szkoły Podstawowej nr 39 na Obłużu. Tablice zostały zamontowane na jednym maszcie, na dwupasmowym odcinku ulicy Unruga. Kosztowały blisko 55 tys. zł.

Podobne urządzenia funkcjonują także w kilkunastu miejscach w Gdańsku.

Tablice informują kierowców w Gdańsku o aktualnej prędkości


Aprobata od policji oraz rodziców i uczniów



- Wyświetlacze prędkości, które działają od kilku miesięcy na Dąbrowie i Działkach Leśnych, zyskały też aprobatę służb mundurowych, a także uczniów oraz rodziców. To dla nas najlepsza rekomendacja - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zasady działania wyświetlaczy przy ul. Unruga nie różnią się od innych tego typu urządzeń - zamontowanych w Gdyni, ale też np. w Gdańsku czy Sopocie.

Gdy pojazd jedzie z dozwoloną prędkością, to pojawi się na nim zmierzona prędkość wraz z napisem "DZIĘKUJĘ". Gdy jazda będzie zbyt szybka, to wyświetli się zmierzona prędkość wraz z migającym napisem "ZWOLNIJ". Poza pomiarami jest wyświetlana dozwolona maksymalna prędkość w danej lokalizacji.

Statystyki: kierowcy jeżdżą wolniej



Choć nie brakuje krytyków zastosowanych rozwiązań, okazuje się, że zmobilizowały kierowców do ściągnięcia nogi z gazu - przynajmniej w początkowym okresie.

Pokazują to statystyki powstałe na podstawie danych z pięciu wyświetlaczy w trakcie jednego tygodnia przed uruchomieniem i tygodnia po uruchomieniu.

W przypadku skrzyżowania Rdestowa-Kolendrowa procent kierowców przekraczających dopuszczalną prędkość zmniejszył się po montażu tablicy z 23,26 proc przed uruchomieniem do 13,12 proc po uruchomieniu. W drugą stronę na Rdestowej tablica zmniejszyła liczbę przekraczających prędkość z 7,96 proc. do 4,29 proc.

Na ul. Witomińskiej w kierunku centrum liczba przekraczających prędkość spadła z blisko 19,5 proc do 11,3 proc.

Znane są też wyniki z ul. Unruga. W kierunku centrum przed montażem tablic blisko 10 proc. przekraczało prędkość, tydzień po - blisko 8 proc. W kierunku Pogórza te liczby wynoszą kolejno 26,3 proc. i 20,8 proc.

Opinie (151) 9 zablokowanych

  • Te tablice nie mają żadnego znaczenia. (1)

    Lepiej byłoby wydać pieniądze na sekundniki przy światłach. Człowiek wiedziałby czy hamować czy jechać czy gasić silnik na czerwonym oraz kiedy przygotować się do ruszania
    To znacznie usprawniłoby ruch samochodów, zmniejszyło ilość spalin a także znacznie poprawiłoby bezpieczeństwo.

    • 21 2

    • badania nie potwierdzają tak sformułowanej anegdotycznej wiedzy

      taki tekst może pisać jedynie osoba, która bardziej dba o przepustowość korytarzy ruchu drogowego niż o bezpieczeństwo i komfort ruchu pieszych w mieście.

      • 1 1

  • A ja te wyświetlacze mam w |) oo P|E

    • 5 3

  • Proponuję wyświetlacz

    z informacją o planowanych i zrealizowanych inwestycjach drogowych w Gdyni.

    • 18 0

  • Opinia wyróżniona

    Kierowca od lat i również pieszy ! obserwator (5)

    Czy to zmieni coś w mentalności Polaków ? Tych co to całym sobą siedzą w swoich smartfonach i to po równo czy za kierownicą czy to na pasach nie będą nikogo widzieli a zwłaszcza zbliżającego się niebezpieczeństwa a jeszcze może słuchawki do uszu bo to pomaga na ulicy. Te tablice nie wiele zmieniają bo trzeba je chcieć dostrzec, tutaj wina niewystarczającej nieuwagi leży po obu stronach !

    • 16 16

    • uważam, że lepiej by się w Gdyni sprawdziły takie stalowe zapory wysuwane z jezdni (1)

      takie jakie Rosjanie montują przed swoimi przejazdami kolejowymi - gdzie nawet taki TiR jak sie nie zatrzyma na czerwonym - to staje z podwoziem zmasakrowanym w miejscu.

      • 6 3

      • To chcesz całkowicie zablokować przejścia dla pieszych ? bo jak się będą wysuwały te stalowe zapory to niejednego pieszego zabiją na tym przejściu ! Proponuję zdrowy rozsądek !

        • 0 7

    • Ale żenua

      Jak mają nie zwalniać, jak 10metrów za wyświetlaczem jest próg zwalniający, który o dziwo ma za zadanie zwalniać ruch. Zdejmijcie próg to zobaczycie czy to ta tablica spowalnia ruch. Tak źle wydanych pieniędzy jak z tą tablicą, to nawet Gdańsk nie przebije.

      • 1 1

    • Gaz do dechy (1)

      Gorsze jest to, że zaraz za tablicą masa dzbanow wciska gaz do dechy. W Sopocie na Malczewskiego 100m za taką tablicą jest nieoswoetlone przejście dla pieszych.

      • 0 1

      • to może go oświetlić?

        • 0 1

  • :-)

    To może raz jeszcze:
    - zdecydowana większość samochodów ma prędkościomierz,
    - wskazania tych prędkościomierzy pewna grupa kierowców ma w głębokim poważaniu,
    - w tym samym miejscu ta sama grupa ma wskazania wyświetlaczy - za pierwszym razem może i zwolnią z ciekawości - a jak już upewnią się, że to tylko błyskotki a nie fotoradar - rura po staremu.

    Problemem nie jest to, że kierowcy nie wiedzą jak szybko jadą - a to, że wiedzą, iż jak szybko by nie jechali - i tak są bezkarni...

    • 9 0

  • Wyswietlacz!!!

    Nie tyle co wyświetlacze zmniejszają prędkość ale próg zwalniajacy znajdujący się tuż za wyświetlaczem...

    • 13 0

  • To nieźle pnie to przodu ta cała technologia (1)

    już wyświetlacze robią, które niewiadomo jakim cudem działają hamująco na samochód

    • 3 2

    • bo one maja moc odpychajaca naiwnych i tych co kasuja gruby szmal za nie :)

      • 0 1

  • Bzdury!!! (1)

    Na Zabiance mam dwa takie na drodze i...tylko denerwuja!!! Jak jedzie pare aut w rzedzie to ciagle zmienia sie wyswietlenia jakby oparzone bylo!!! Nie wiadomo czy pokazuje moja predkosc jak zwalniam czy tego z tylu czy jesze innego. Lepiej doswietlic przejscia i je oznakowac porzadnie tj np wszedzie robia to rowerzystom - wszystko na czerwono wymalowane a pieszy....dalej w ciemnej dziurze

    • 6 3

    • Podpowiem

      Twoją prędkość pokazuje najlepiej twój własny prędkościomierz.

      • 1 0

  • Żeby określić czy ta inwestycja rzeczywiście zwiększa bezpieczeństwo, trzeba było jeszcze przeprowadzić tygodniowe pomiary w ciągu następnych miesięcy. Nie było by to dużą niespodzianką jak by kierowcy po prostu przyzwyczaili się do pomiaru i z czasem stare nawyki by wróciły.

    • 6 0

  • Pod wyswietlaczem jest próg zwalniający (3)

    dzięki temu statystyki są takie fantastyczne i wszyscy mogą ogłosić sukces. Proponuje postawić taką tablicę przy jakiejś ścianie na końcu ślepej uliczki - tam zwolni 100% kierowców i to dopiero będzie sukces.

    • 16 0

    • (2)

      I o to chodzi żeby zwolnili . A po drugie jak na razie tam niezwalniają i nadal potrafią ponad 60 km grzać

      • 1 1

      • czyli zgadzasz się z resztą, że ten wyświetlacz nie był w tym miejscu potrzebny? (1)

        • 1 0

        • Na pewno jest potrzebny , tylko od czasu do czasu trzeba postawic policjanta żywego z fotoradarem , żeby mandacik wypisał

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jemioła nie jest:

 

Najczęściej czytane