- 1 Nowy rektor GUMed wybrany (45 opinii)
- 2 XIX LO w Gdańsku szkołą przyjazną LGBT+. Są wyniki rankingu (106 opinii)
- 3 Ruszają pierwsze matury 2024. Egzaminy klas IBO (10 opinii)
- 4 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (147 opinii)
- 5 Korepetycje online coraz popularniejsze (34 opinie)
- 6 Nowy rektor Akademii Sztuk Pięknych wybrany (207 opinii)
Interaktywna piaskownica w gdyńskiej szkole: dzieci budują wyspy i tworzą jeziora
Interaktywna piaskownica, która reaguje na ruch i pokazuje dzieciom różne formy ukształtowania terenu w technologii 3D, powstała w Szkole Podstawowej nr 44 w Gdyni. To jedyna placówka na Pomorzu, która może pochwalić się takim - własnoręcznie stworzonym- wynalazkiem. Dzieci są nim zachwycone.
Zmiana położenia piasku rejestrowana jest przez kamerę 3D. W zależności od tego, czy maluchy usypią górkę, czy ułożą płaski teren, dopasowywany do tego jest obraz.
Nie tylko zabawa, ale też nauka
Takie wyjątkowe i jedyne jak dotąd narzędzie na Pomorzu stworzono w gdyńskiej SP nr 44. Nietypowa piaskownica to projekt zrobiony własnoręcznie, a nie kupiony gotowiec.
Piaskownica - co oczywiste - ma bawić, ale też przede wszystkim uczyć dzieci geografii i geologii.
Szukasz szkoły podstawowej dla swojego dziecka? Sprawdź listę miejsc
- To piaskownica, która uczy dzieci, pokazuje różne formy ukształtowania terenu - mówi Paulina Ziep, nauczycielka w SP nr 44 w Gdyni i pomysłodawczyni piaskownicy. - To kreatywna zabawa, podczas której dzieci mogą uczyć się też współpracy. Są zainstalowane różne gry, które pokazują dzieciom, jak mogą się bawić, tworzyć różne wyspy, formować doliny, kopać jeziora. Kładziemy duży nacisk na to, żeby była to praca zespołowa.
Jak dodaje pani Paulina, pomysł stworzenia interaktywnej piaskownicy zrodził się po przeczytaniu artykułu o innej szkole w Polsce, która promowała u siebie w placówce taki sprzęt.
- Nasza świetlica jest miejscem, w którym wykorzystujemy nowe technologie. Ułatwiają one dzieciom poznawanie świata poprzez metody aktywizujące. Pomyślałam, dlaczego by nie spróbować zbudować takiej piaskownicy samemu - mówi nauczycielka.
Dzięki wsparciu męża i nauczycieli udało się zaprojektować i stworzyć projekt od podstaw. Efekt? Dzieci nie mogą się od niego oderwać.
Dzieci mogą stworzyć z piasku wymarzone miejsce na Ziemi
Piasek jest doskonałym materiałem pozwalającym rozwijać wyobraźnię i twórczą aktywność, zapewniając jednocześnie wrażenia dotykowe, przekładające się na zdolności motoryczne, percepcję dotykową i koordynację ręka-oko. Dzięki takim sensorycznym zabawom uczniowie mogą szybciej przyswoić wiedzę i poznać podstawowe zagadnienia z zakresu geografii i geologii.
Interaktywna piaskownica jest w szkolnej świetlicy i cieszy się ogromnym zainteresowaniem dzieci.
- Interaktywna piaskownica to połączenie nowoczesnej projekcji interaktywnej z tradycyjną zabawą w piaskownicy. Przesypując piasek, możemy zmieniać rzeźbę terenu, a za pomocą jezior, gór, wulkanów i dolin stworzyć wymarzone miejsce na Ziemi - podkreśla Andrzej Bodnar, dyrektor SP nr 44 w Gdyni. - Uczniowie przyjęli ten prezent na mikołajki z wielką radością i entuzjazmem. Pozwalające rozwijać wyobraźnię i twórczą aktywność pomysły uczniów nie mają granic. Poprzez zabawę poznają pojęcia związane z geografią, geologią i hydrologią. Piaskownica ułatwia czytanie mapy topograficznej, przybliża znaczenie linii konturu, działów wodnych, a nawet topnienie pokrywy śnieżnej na szczytach gór - dodaje.
Szkoła już zapowiada, że w planach ma stworzenie wirtualnego laboratorium chemicznego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-10 09:32
Bardzo fajna zabawka
Na pewno będzie dobrze wykorzystana
- 5 0
-
2021-12-11 19:59
Taka piaskownica była prezentowana w Słupsku kilka lat temu w wakacje w ramach rozrywek technicznych były tam też inne bardzo ciekawe eksponaty np. sterowanie pojazdem na ekranie monitora za pomocą swojego mózgu( zakładano specjalne słuchawki),i inne techniczne ciekawostki.
- 1 0
-
2021-12-09 18:24
W experymencie w Gdyni też jest taka piaskownica.
Byłem i się bawiłem, zabawa przednia.
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.