• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak działa zdalna edukacja? Młodzież przedstawiła raport

Ewa Palińska
29 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska już po raz drugi przygotowała raport dotyczący zdalnej edukacji. Wynika z niego, że jest lepiej niż w maju, ale do pełnej satysfakcji jeszcze sporo brakuje. Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska już po raz drugi przygotowała raport dotyczący zdalnej edukacji. Wynika z niego, że jest lepiej niż w maju, ale do pełnej satysfakcji jeszcze sporo brakuje.

Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska opublikowała raport dotyczący stanu edukacji zdalnej w mieście. Stworzono go na podstawie ankiety, którą online wypełniło blisko 6 tys. uczniów szkół samorządowych. Jest to już drugi taki raport przygotowany przez MRMG.



Jak oceniasz zdalną edukację?

Raport o zdalnej edukacji w Gdańsku to odpowiedzi ponad 6 tys. uczniów szkół samorządowych do ankiety przygotowanej przez Młodzieżową Radę Miasta Gdańska.

- Naszym celem było sprawdzić, jak sytuacja wygląda po prawie półrocznym funkcjonowaniu systemu edukacji zdalnej, czy udało nam się już zaaklimatyzować w nowej rzeczywistości - mówi Jakub Kuras, Przewodniczący Komisji Promocji Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska. - Niezmiernie cieszy nas, że 98 proc. gdańskich szkół przeszło na jednolitą platformę nauczania. W przypadku Gdańska jest to rekomendowane przez miasto Microsoft Teams. W jednej aplikacji mamy dostęp do prac domowych, wiadomości i komunikatów od nauczycieli. Wiosną z jednolitej platformy nauczania korzystało zaledwie 86 proc. szkół.


Zdalne spotkanie przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska z Moniką Chabior, zastępcą prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych, podczas którego młodzież przekazała Raport dotyczący edukacji zdalnej w Gdańsku. Zdalne spotkanie przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska z Moniką Chabior, zastępcą prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych, podczas którego młodzież przekazała Raport dotyczący edukacji zdalnej w Gdańsku.

Aż 58 proc. ankietowanych uważa, że jest lepiej



W pierwszym badaniu, przygotowanym w maju, wzięło udział zaledwie 2 tys. osób. Wzrost zainteresowania młodzieży tematami dotyczącymi edukacji jest więc znaczny.

Uczniów gdańskich szkół samorządowych pytano między innymi o to, czy widzą poprawę w funkcjonowaniu e-lekcji w stosunku do poprzedniego roku szkolnego. Zdecydowana większość, bo aż 58 proc. ankietowanych uważa, że jest lepiej, a zaledwie 8 proc, że gorzej. Pozostali nie widzą różnicy.

- Porównując wyniki ankiety z pierwszym raportem, w wielu kwestiach dostrzegamy znaczącą poprawę - 57 proc. zapytanych uczniów oceniło naukę na odległość dobrze lub bardzo dobrze (maju była to dokładnie połowa ankietowanych) - mówi Jakub Kuras. - Warto dodać, że źle lub fatalnie funkcjonowanie e-lekcji ocenia dziś już tylko co dziesiąta osoba, wiosną było to 16 proc.

Uczniowie nadal przeciążeni nauką



Po opublikowaniu majowego raportu Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska alarmowała o ogromnych ilościach materiału, jakim obciążani są uczniowie.

Zobacz treść pierwszego raportu nt. zdalnej edukacji

Prawie 60 proc. ankietowanych informowało wówczas, że czują się mocno lub bardzo mocno obciążeni. Znacząca część ankietowanych mówiła, że zadaje im się znacznie więcej niż przy stacjonarnym trybie nauczania. W tej kwestii na przestrzeni ostatniego półrocza niewiele się zmieniło.

- Niepokojące jest to, że sytuacja praktycznie nie uległa żadnej poprawie - podkreśla Jakub Kuras. - Dokładnie połowa ankietowanych skarży się na ogrom nauki, którą są obarczani. Nie dość, że spędzać muszą po 6-7 godzin przed komputerem podczas samych e-lekcji, to jeszcze później muszą wykonywać często kilka prac domowych, które wydłużają ich czas przed ekranem do późnych godzin wieczornych. Alarmujące są też tego skutki, czyli problemy ze wzrokiem, bóle kręgosłupa, problemy z samopoczuciem czy stres.

Wyniki raportu pomogą usprawnić zdalną edukację



Choć przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska zauważają znaczną poprawę w stosunku do raportu majowego, podkreślają, że uzyskanie pełnej satysfakcji będzie kosztowało dużo pracy.

Sam raport został 28 grudnia br. przekazany na ręce Moniki Chabior, zastępcy prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych. W dalszej kolejności ma on trafić do dyrektorów WRS i gdańskich szkół. Jego wyniki mają pomóc usprawnić zdalną edukację w mieście.

- Pani prezydent zaoferowała nam wsparcie socjologów oraz analityków w Referacie Strategii i Programów Społecznych w Gdańsku. Ma ono nam pomóc uzyskać jeszcze więcej cennych informacji wynikających z ankiety - mówi Ranko Hoffmann, radny MRMG. - Jesteśmy otwarci na rozmowy zarówno z dyrektorami szkół, nauczycielami, uczniami, jak i rodzicami, którzy mają na pewno duży podgląd na problemy, z którymi podczas nauki stykają się ich podopieczni.

Opinie (81) 7 zablokowanych

  • W 1 klasie, gdzie dzieciaki nie potrafią czytać i pisac nauczycielka powiedziała "jak czegoś nie rozumiecie to napiszcie na czacie" Sam to słyszałem i widziałem.

    • 15 3

  • Jako nauczyciel uwielbiam zdalne nauczanie.

    Mój wkład pracy jest naprawdę duuuuuuuuzy :D. Oby trwało to jak najdłużej.

    • 5 15

  • Przekazywanie wiedzy w miarę ok.

    Sprawdzanie i egzekwowanie wiedzy nie działa zupełnie.Podstawowy problem to bezczelne ściąganie.Dotyczy to szczegolnie takich przedmiotów jak matematyka.

    • 20 4

  • Nauczyciele za zdalna naukę powinni zarabiać 200 procent pensji (7)

    • 13 19

    • raczej 30% (4)

      • 10 10

      • Chyba nie wiesz ile pracy wymaga nauka "waszych" dzieci i młodzieży. (3)

        To my je wychowujemy. Z domu one wynoszą bardzo mało. Na 230% się zgadzam.

        • 9 3

        • bzdura, materiał w całości klasa 4,7 i 1 LO przerabiamy sami, z lekcji, po 15 minutach witania się (2)

          dzieci z Panią, sa na poziomie 30%, reszta do zrobienia w domu. Dzieci nauczycielki krzyczą biegając po domu, a pani wstaje aby pomieszać zupe...do tego odp dziecka You is ...i Pani odp bardzo dobrze! 6 ! mnie załamała. dramat, lekcje chaotyczne, ściągnięte z neta zadania, nie zawsze pasujące do zakresu materiału...nie wiem ile się Pan/Pani musi przygotowywać do lekcji ale u nas wszystko z neta a sprawdziany takie jak w zeszłym roku, mamy je po starszym kuzynie.
          Tak samo było w zeszłym roku, egzamin 8 klasisty, zrobiliśmy w domu sami...

          • 0 3

          • Z tym you is to poprostu może dziecko być za słabe. Może nie nadaje się do tego poziomu? A zupa sama się nie pomiesza. (1)

            Swoją drogą myślę, że rodzic powinien brać udział w edukacji swoich dzieci. Szkoła wszystkiego nie załatwi.

            • 2 1

            • ???? dziecko za słabe, moze być ale 6 od nauczcyiela z błędy , to już przyzna Pan rację, dyskwalifiakcja

              dla nauczyciela. po drugie gro matek też pracuje zawodowo i w czasie pracy, zupy nie mieszają...można to zrobić wieczorem, da się...a gdyby Pan przeczytał całość ze zrozumieniem, to by pan wiedział, że dzięki własnej edukacji, dziecka i rodziców, fajnie córka zdała egzamin do liceum, wystarczyło na szkołę 1 wyboru...165 punktów. Sami, sami, sami, nauczyciel na rozdaniu świadectw publicznie powiedział, ze to dzięki jego pracy, tak zdali ...rodzice go wygwizdali, pracuje nadal...

              • 2 1

    • co do pensji to do Ministerstwa

      a póki co edukacja online jest na czasie, zgodna z postępem cywilizacyjnym, takie jest moje zdanie.

      • 2 1

    • Rodzice też

      • 1 0

  • A co z przedszkolami? (1)

    Czemu ci mają narażać się? W imię czego?

    • 4 5

    • W imię świętego spokoju sąsiadów pracujących zdalnie.

      • 4 0

  • Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska??Gimbusu stwierdziły ze już jest dobrze i im sie to podoba :)

    Wcześniej sie śmialiście z marnego poziomu edukacji młodzieży , a teraz ten poziom jest wręcz tragicznie niski !!I Wcale to nie jest dziwne ze gimbom to pasuje potem ta patologia dostanie sie na staudia.Natychmiast wprowadzić płatna edukacje to szybko sie zweryfikuje poziom .

    • 8 5

  • To jakiś żart? (2)

    To młodzież ma być oceniana a nie ma oceniać. Co za czasy....

    • 24 7

    • A klient ma się cieszyć, że może coś kupić, a nie wybrzydzać. Precz z dziadersami

      • 3 4

    • system trzeba oceniać z różnych punktów widzenia

      dzięki temu jest szana na rozwój.

      • 2 0

  • Może nauczyciele się wypowiedzą? (3)

    Ja, jako jedna z nich bardzo chętnie opowiem, jak rzeczywiście nauka zdalna wygląda, jakie są plusy, jakie są minusy. Oczywiście, tylko i wyłącznie z mojej perspektywy.

    • 20 1

    • No to dawaj a nie tylko zachęcasz.

      • 0 1

    • tylko nie narzekaj na zarobki nauczycielu

      wydaje mi się że naukę on line ocenisz pozytywnie i na wszystko do czego masz pewne zastrzeżenia znajdziesz wkrótce rozwiązanie aby znów nie powracać do liczydła i ciężkich plecaków targanych każdego dnia przez nasze dzieciaki

      • 0 5

    • uczniowie płacą studentom i znajomym za napisanie przez nich sprawdzianów... buedne dzieci, szkoda

      • 0 0

  • (1)

    Nauka zdalna - tak, ale dla szkół średnich i studentów. Niżej nie ma sensu.

    • 11 4

    • dokładnie

      Udawanie, że można poprzez on line nauczać małe dzieci (czyli co najmniej do końca nauczania początkowego) jest tak samo prawdziwa, jak to ,że jeszcze w tym roku wylądujemy na Saturnie. Klasy starsze, szczególnie ze szkół średnich są juz w stanie wiele z tego wynieść.Klasy 4-8 w online to trochę mniejsze obciążenie dla rodziców bo czasem się pani ze szkoły uda tak wytłumaczyć, że nie trzeba tego przerabiać w domu po raz kolejny.Kiedy była zdalność (tylko materiały i zadania wysyłane), rodzice mogli liczyć tylko na siebie i swoich znajomych (ich pomoc).A więc było to niezwykle dołujące dla pracujących

      • 0 1

  • obciążeni, przeciążeni, za dużo nauki ... (1)

    śmiech na sali, tyle wam powiem
    widzę po swoich dzieciakach
    za tzw komuny to był zapier...l , a to co jest teraz z nauką to jakiś żart
    ale cóż, lewacki pociąg jedzie przez Europę , skutki będą opłakane
    no chyba że ktoś pociągnie za hamulec, a jak nie to będzie katastrofa z dużą ilością ofiar

    • 17 6

    • ciężkie to są torby (plecaki z książkami) które codziennie dzieci targają do szkoły i z powrotem

      a komputer używają wyłącznie na informatyce, jak w XX wieku, mimo tego że właśnie nam mija dwudziestolecie XXI wieku i nasza cywilizacja jest mocno rozwinięta, czego dotychczas o edukacji nie można było powiedzieć.

      • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Student Maritime Conference 2024

60 - 480 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Która roślina posiada podziemną łodygę?

 

Najczęściej czytane