• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak działa zdalna edukacja? Młodzież przedstawiła raport

Ewa Palińska
29 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska już po raz drugi przygotowała raport dotyczący zdalnej edukacji. Wynika z niego, że jest lepiej niż w maju, ale do pełnej satysfakcji jeszcze sporo brakuje. Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska już po raz drugi przygotowała raport dotyczący zdalnej edukacji. Wynika z niego, że jest lepiej niż w maju, ale do pełnej satysfakcji jeszcze sporo brakuje.

Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska opublikowała raport dotyczący stanu edukacji zdalnej w mieście. Stworzono go na podstawie ankiety, którą online wypełniło blisko 6 tys. uczniów szkół samorządowych. Jest to już drugi taki raport przygotowany przez MRMG.



Jak oceniasz zdalną edukację?

Raport o zdalnej edukacji w Gdańsku to odpowiedzi ponad 6 tys. uczniów szkół samorządowych do ankiety przygotowanej przez Młodzieżową Radę Miasta Gdańska.

- Naszym celem było sprawdzić, jak sytuacja wygląda po prawie półrocznym funkcjonowaniu systemu edukacji zdalnej, czy udało nam się już zaaklimatyzować w nowej rzeczywistości - mówi Jakub Kuras, Przewodniczący Komisji Promocji Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska. - Niezmiernie cieszy nas, że 98 proc. gdańskich szkół przeszło na jednolitą platformę nauczania. W przypadku Gdańska jest to rekomendowane przez miasto Microsoft Teams. W jednej aplikacji mamy dostęp do prac domowych, wiadomości i komunikatów od nauczycieli. Wiosną z jednolitej platformy nauczania korzystało zaledwie 86 proc. szkół.


Zdalne spotkanie przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska z Moniką Chabior, zastępcą prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych, podczas którego młodzież przekazała Raport dotyczący edukacji zdalnej w Gdańsku. Zdalne spotkanie przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska z Moniką Chabior, zastępcą prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych, podczas którego młodzież przekazała Raport dotyczący edukacji zdalnej w Gdańsku.

Aż 58 proc. ankietowanych uważa, że jest lepiej



W pierwszym badaniu, przygotowanym w maju, wzięło udział zaledwie 2 tys. osób. Wzrost zainteresowania młodzieży tematami dotyczącymi edukacji jest więc znaczny.

Uczniów gdańskich szkół samorządowych pytano między innymi o to, czy widzą poprawę w funkcjonowaniu e-lekcji w stosunku do poprzedniego roku szkolnego. Zdecydowana większość, bo aż 58 proc. ankietowanych uważa, że jest lepiej, a zaledwie 8 proc, że gorzej. Pozostali nie widzą różnicy.

- Porównując wyniki ankiety z pierwszym raportem, w wielu kwestiach dostrzegamy znaczącą poprawę - 57 proc. zapytanych uczniów oceniło naukę na odległość dobrze lub bardzo dobrze (maju była to dokładnie połowa ankietowanych) - mówi Jakub Kuras. - Warto dodać, że źle lub fatalnie funkcjonowanie e-lekcji ocenia dziś już tylko co dziesiąta osoba, wiosną było to 16 proc.

Uczniowie nadal przeciążeni nauką



Po opublikowaniu majowego raportu Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska alarmowała o ogromnych ilościach materiału, jakim obciążani są uczniowie.

Zobacz treść pierwszego raportu nt. zdalnej edukacji

Prawie 60 proc. ankietowanych informowało wówczas, że czują się mocno lub bardzo mocno obciążeni. Znacząca część ankietowanych mówiła, że zadaje im się znacznie więcej niż przy stacjonarnym trybie nauczania. W tej kwestii na przestrzeni ostatniego półrocza niewiele się zmieniło.

- Niepokojące jest to, że sytuacja praktycznie nie uległa żadnej poprawie - podkreśla Jakub Kuras. - Dokładnie połowa ankietowanych skarży się na ogrom nauki, którą są obarczani. Nie dość, że spędzać muszą po 6-7 godzin przed komputerem podczas samych e-lekcji, to jeszcze później muszą wykonywać często kilka prac domowych, które wydłużają ich czas przed ekranem do późnych godzin wieczornych. Alarmujące są też tego skutki, czyli problemy ze wzrokiem, bóle kręgosłupa, problemy z samopoczuciem czy stres.

Wyniki raportu pomogą usprawnić zdalną edukację



Choć przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska zauważają znaczną poprawę w stosunku do raportu majowego, podkreślają, że uzyskanie pełnej satysfakcji będzie kosztowało dużo pracy.

Sam raport został 28 grudnia br. przekazany na ręce Moniki Chabior, zastępcy prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych. W dalszej kolejności ma on trafić do dyrektorów WRS i gdańskich szkół. Jego wyniki mają pomóc usprawnić zdalną edukację w mieście.

- Pani prezydent zaoferowała nam wsparcie socjologów oraz analityków w Referacie Strategii i Programów Społecznych w Gdańsku. Ma ono nam pomóc uzyskać jeszcze więcej cennych informacji wynikających z ankiety - mówi Ranko Hoffmann, radny MRMG. - Jesteśmy otwarci na rozmowy zarówno z dyrektorami szkół, nauczycielami, uczniami, jak i rodzicami, którzy mają na pewno duży podgląd na problemy, z którymi podczas nauki stykają się ich podopieczni.

Opinie (81) 7 zablokowanych

  • to jest dramat a długowafalowe skutki pozostaną

    Moje 11-letnie dzieci, które do czerwca nawet nie miały telefonów (tylko smartwatche do kontaktu) uzależniły się od gier, nauczyły się ściągać, lawirować i oszukiwać i rozwaliły sobie przewody pokarmowe od nieregularnego jedzenia. Miło by było gdyby nie piały z zachwytu nad nauczaniem zdalnym osoby siedzące na pracy zdalnej albo mające opiekunki czy chętne do pomocy babcie. Gdy ja wiosną byłam w domu ze względu na najmłodsze, przedszkolne dziecko też wszystko dobrze funkcjonowało. Ta sytuacja uderza w dzieci, które muszą pozostać cały dzień same w domu.

    • 4 3

  • tragedia,,,,

    To nie jest nauka, dzieciaki olewają te lekcje. Zbierają się w grupach i przekazują sobie odrobione zadania . Lub rodzice im odrabiają lekcje.Znam przykłady z mojej rodziny.Ciekawe jakie będą wyniki ,jak wrócą do szkół,na normalne lekcje.???? Będzie tragedia.!!!

    • 7 1

  • Droga redakcjo (1)

    Zablokowaliscie już moje 3 komentarze. Pytam po raz kolejny. Kto i ile wam płaci za propagandę? Boicie się prawdy, skoro usuwacie komentarze? Rozumiem, że nie jesteście wolnymi i niezależnymi dziennikarzami? Naprawdę w całej redakcji nikt nie ma odwagi odpowiedzieć na mój komentarz? Nie jest obraźliwy, nie jest hejtem, a mimo to po raz kolejny usuwacie. Odbieracie mi wolnośc słowa i prawa do wypowiedzi. To, że coś się wam nie podoba to od razu musicie to usuwać? No niech znajdzie się ktoś odważny i po prostu mi odpisze.

    • 2 1

    • Niestety pozostaje Ci pisać do redaktora naczelnego portalu. Mój komentarz również jakis czas temu został skasowany, nie naruszając regulaminu. Zachęcam - napisz do najwyższej osoby, do której znajdziesz namiar, może to spowoduje, ze moderacja przestanie robić z Portalu własnego poletka...

      • 1 1

  • Brakujące pytanie

    Szkoda, ze zebrakło pytania, czy uczciwość i podejście uczniów do zdalnego nauczania uległy poprawie? Czy dalej króluje ściąganie z internetu, na sprawdzianach praca grupowa na drugim komunikatorze lub opłacanie kogoś, kto sprawdzian rozwiąże. Plus udawane problemy z siecią lub mikrofonem. To chyba tez powinno ulegac ewaluacji.

    • 3 0

  • W Szwecji dzieciom nie poprawia się bledoww

    Z matematyki, żeby nie zniechęcac do nauki

    • 1 0

  • Nauczyciele zadowoleni

    Mogą tak do końca świata i jeden dzień dluzej

    • 0 0

  • Zdalne spotkanie przy wyłączonych...

    ...5 spośród 7 mikrofonów :) :) :) Przy tak małej liczbie osób spokojnie mogą być wszystkie micro włączone i wszystko hula. Poza tym nie wiem czy raport roszczeniowej generalnie młodzieży jest wart funta kłaków...

    • 1 0

  • 1. Krótsze lekcje? 2. Powrót do szkół?

    ad1. a niby dlaczego? ad 2. najpierw nauczcie się nosić prawidłowo maseczki albo w ogóle nosić maseczki...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Konferencja "Nasze Sprawy - Kompetencje Miękkie"

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Czy możesz spotkać wiewiórkę w drodze do szkoły?

 

Najczęściej czytane