Świętujmy Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej na rzecz Dialogu i Rozwoju.
Zobaczmy SIŁĘ RÓŻNORODNOŚCI!
Podobne wydarzenia
czwartek, godz. 8:50
Gdańsk,
Wyższa Szkoła Zdrowia w...
bilety 250 zł
ulgowy 150 zł
ulgowy 150 zł
sobota
Gdańsk,
Politechnika Gdańska
Wstęp wolny
Okazją do tego będzie międzynarodowa konferencja prezentująca różne metody na wzmacnianie kompetencji międzykulturowych zarówno nauczycieli/nauczycielek i edukatorów/edukatorek, jak i ich uczniów i uczennic.
Podczas konferencji nauczyciele/-ki i edukatorzy/-ki poznają konkretne wskazówki, jak prowadzić zajęcia (w tym przedmiotowe takie jak: historia, wychowanie fizyczne, plastyka oraz geografia) w klasach, do których uczęszczają uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracyjnym (nie zawsze posługujący się biegle językiem polskim).
Podczas sesji plenarnej zaprezentowane zostaną dobre praktyki integracji przez sport, sztukę oraz edukację historyczną, a podczas panelu dyskusyjnego zastanowimy się nad wartością różnorodności. Na warsztatach poznamy konkretne metody pracy w wielokulturowej klasie.
Językami konferencji będą: polski, angielski i Polski Język Migowy.
Zapisy do 15 maja 2018 roku. O udziale w warsztatach decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoś się już teraz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDJgzgq5B8zXW6_xv3da2Vwz4tg1g9bK0xyc_dJrb7z8_2cQ/viewform
1) Solidarność tu i teraz. Propozycja lekcji o uchodźcach i empatii wobec nich
Warsztat oparty na fragmentach filmów - wywiadów nagranych w ramach projektu "Solidarność tu i teraz", którego celem jest rozwijanie umiejętności rozumienia sytuacji osób poszukujących ochrony poza granicami swojego kraju pochodzenia oraz kształtowanie postawy empatii i odwagi w niesieniu pomocy innym. Warsztat dedykowany starszej młodzieży szkolnej: w przedziale wiekowym dla klas 7-8 szkoły podstawowej oraz 1-2 szkoły średniej
2) Jak uczyć sportu w wielokulturowej klasie? (warsztat prowadzony w godz. 14:00-18:00 w języku niemieckim, z tłumaczeniem na język polski)
Praktyczny warsztat (w przypadku ładnej pogody prowadzony na zewnątrz) prezentujący możliwości integracji osób z doświadczeniem migracyjnym poprzez sport. Do wykorzystania w pracy nauczycieli/-ek wychowania fizycznego oraz edukatorów/-ek wykorzystujących zajęcia sportowe w pracy z młodzieżą.
3) Uchodźcy i Uchodźczynie klimatyczni: kim są?
Warsztat prezentujący temat uchodźctwa związanego z zmianami klimatu, którego celem jest zrozumienie zjawiska uchodźctwa klimatycznego oraz ukazanie wpływu naszych codziennych wyborów na życie innych. Do wykorzystania przez nauczyciel(k)i geografii oraz edukatorów/-ki zainteresowanych min. edukacją globalną, ekologią.
4) Wielkie przyjęcie!
Warsztat mający na celu zrozumienie korzyści płynących z obecności Imigrantów i Imigrantek oraz wartości różnorodności. Dedykowany nauczyciel(k)om edukacji wczesnoszkolnej oraz edukator(k)om pracującym z dziećmi w wieku 6-12 lat.
5) Magiczne koła przyjaźni
Warsztat rozwijający umiejętności współpracy w grupie , w tym z osobami z doświadczeniem migracyjnym oraz umiejętności interpersonalne, mający na celu zrozumienie wartości różnorodności oraz naszego wpływu na budowanie społeczeństwa międzykulturowego. Do wykorzystania na lekcjach sztuki, zajęciach dodatkowych, artystycznych.
6) Wieża możliwości
Warsztat pozwalający zrozumieć trudności związane z procesem integracji imigrantów/-ek w kraju przyjmującym, rozwijający wrażliwość wobec osób znajdujących się w takiej sytuacji, pozwalający zrozumieć wpływ czynników zewnętrznych na podejmowane działania i potrzebę określenia celu. Do wykorzystanie na lekcjach WOSu, przedsiębiorczości, zajęciach podejmujących tematykę przedsiębiorczości oraz zatrudnienia imigrantów/-ek.
15:30 Wręczenie certyfikatów udziału w konferencji
15:30-16:00 Przerwa
16:00-18:00 Warsztaty II
1) Architekci i Architektki tolerancji
Warsztat stwarzający przestrzeń do dyskusji na temat akceptacji osób z różnych kultur. Rozwijający umiejętności komunikacji i pracy w grupie wielokulturowej. Do wykorzystania na lekcjach sztuki, zajęciach dodatkowych, artystycznych.
2) Caviardage migracji
Warsztat kreatywnego pisania w oparciu o teksty dotyczące migracji. Do wykorzystania na lekcji języka polskiego, języków obcych, zajęciach dla dziennikarzy/-ek, w bibliotekach i instytucjach kultury.
3) Plan
Warsztat dla osób pracujących z imigrantami i imigrantkami, którego celem jest refleksja nad własną sytuacją na rynku pracy.
4) Teatr Forum jako metoda przeciwdziałania dyskryminacji w klasie. Spotkanie z praktykiem.
Warsztat przedstawiający możliwość wykorzystania Teatru Forum w pracy w młodzieżą i dorosłymi. Jego celem jest aktywizacja i szukanie sposobów rozwiązania problemów społecznych poprzez włączenie odbiorców w tworzenie spektaklu.
5) Jak uczyć sportu w wielokulturowej klasie? (c.d.)
Praktyczny warsztat (w przypadku ładnej pogody prowadzony na zewnątrz) prezentujący możliwości integracji osób z doświadczeniem migracyjnym poprzez sport. Do wykorzystania w pracy nauczycieli/-ek wychowania fizycznego oraz edukatorów/-ek wykorzystujących zajęcia sportowe w pracy z młodzieżą.
6) Międzykulturowy warsztat kulinarny
Warsztat prowadzony przez Kuchnię Konfliktu podczas którego uczestnicy i uczestniczki, wspólnie z uchodźczyniami i uchodźcami przygotują potrawę z ich państwa pochodzenia.
Organizatorzy: Fundacja Instytut Równowagi Społeczno-Ekonomicznej, Europejskie Centrum Solidarności, Miasto Gdańsk
Podczas konferencji nauczyciele/-ki i edukatorzy/-ki poznają konkretne wskazówki, jak prowadzić zajęcia (w tym przedmiotowe takie jak: historia, wychowanie fizyczne, plastyka oraz geografia) w klasach, do których uczęszczają uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracyjnym (nie zawsze posługujący się biegle językiem polskim).
Podczas sesji plenarnej zaprezentowane zostaną dobre praktyki integracji przez sport, sztukę oraz edukację historyczną, a podczas panelu dyskusyjnego zastanowimy się nad wartością różnorodności. Na warsztatach poznamy konkretne metody pracy w wielokulturowej klasie.
Językami konferencji będą: polski, angielski i Polski Język Migowy.
Zapisy do 15 maja 2018 roku. O udziale w warsztatach decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoś się już teraz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDJgzgq5B8zXW6_xv3da2Vwz4tg1g9bK0xyc_dJrb7z8_2cQ/viewform
PROGRAM KONFERENCJI
9:00-10:00 Rejestracja
10:00-10:20 Otwarcie konferencji
10:20-10:40 Prezentacja portalu Integration through eduacation - Fundacja IRSE
10:40-11:40 Sesja plenarna
*Rola edukacji historycznej w wielokulturowym społeczeństwie na przykładzie projektów niemieckich - Agnieszka Pustola, Fundacja "Pamięć Odpowiedzialność i Przyszłość" (Stifftung "Erinnerung, Verantwortung und Zukunft")
*Jak uczyć sportu w wielokulturowej klasie? - Orsolya Tolnay, ENGSO - European Sports NGO
*Jak uczyć o różnorodności przez sztukę? - Marina Hulia, Dzieci z Dworca Brześć
11:40-12:00 Przerwa kawowa
12:00-13:00 Wartość różnorodności w edukacji - panel dyskusyjny
13:00-14:00 - LUNCH
14:00 - 15:30 Warsztaty I
9:00-10:00 Rejestracja
10:00-10:20 Otwarcie konferencji
10:20-10:40 Prezentacja portalu Integration through eduacation - Fundacja IRSE
10:40-11:40 Sesja plenarna
*Rola edukacji historycznej w wielokulturowym społeczeństwie na przykładzie projektów niemieckich - Agnieszka Pustola, Fundacja "Pamięć Odpowiedzialność i Przyszłość" (Stifftung "Erinnerung, Verantwortung und Zukunft")
*Jak uczyć sportu w wielokulturowej klasie? - Orsolya Tolnay, ENGSO - European Sports NGO
*Jak uczyć o różnorodności przez sztukę? - Marina Hulia, Dzieci z Dworca Brześć
11:40-12:00 Przerwa kawowa
12:00-13:00 Wartość różnorodności w edukacji - panel dyskusyjny
13:00-14:00 - LUNCH
14:00 - 15:30 Warsztaty I
1) Solidarność tu i teraz. Propozycja lekcji o uchodźcach i empatii wobec nich
Warsztat oparty na fragmentach filmów - wywiadów nagranych w ramach projektu "Solidarność tu i teraz", którego celem jest rozwijanie umiejętności rozumienia sytuacji osób poszukujących ochrony poza granicami swojego kraju pochodzenia oraz kształtowanie postawy empatii i odwagi w niesieniu pomocy innym. Warsztat dedykowany starszej młodzieży szkolnej: w przedziale wiekowym dla klas 7-8 szkoły podstawowej oraz 1-2 szkoły średniej
2) Jak uczyć sportu w wielokulturowej klasie? (warsztat prowadzony w godz. 14:00-18:00 w języku niemieckim, z tłumaczeniem na język polski)
Praktyczny warsztat (w przypadku ładnej pogody prowadzony na zewnątrz) prezentujący możliwości integracji osób z doświadczeniem migracyjnym poprzez sport. Do wykorzystania w pracy nauczycieli/-ek wychowania fizycznego oraz edukatorów/-ek wykorzystujących zajęcia sportowe w pracy z młodzieżą.
3) Uchodźcy i Uchodźczynie klimatyczni: kim są?
Warsztat prezentujący temat uchodźctwa związanego z zmianami klimatu, którego celem jest zrozumienie zjawiska uchodźctwa klimatycznego oraz ukazanie wpływu naszych codziennych wyborów na życie innych. Do wykorzystania przez nauczyciel(k)i geografii oraz edukatorów/-ki zainteresowanych min. edukacją globalną, ekologią.
4) Wielkie przyjęcie!
Warsztat mający na celu zrozumienie korzyści płynących z obecności Imigrantów i Imigrantek oraz wartości różnorodności. Dedykowany nauczyciel(k)om edukacji wczesnoszkolnej oraz edukator(k)om pracującym z dziećmi w wieku 6-12 lat.
5) Magiczne koła przyjaźni
Warsztat rozwijający umiejętności współpracy w grupie , w tym z osobami z doświadczeniem migracyjnym oraz umiejętności interpersonalne, mający na celu zrozumienie wartości różnorodności oraz naszego wpływu na budowanie społeczeństwa międzykulturowego. Do wykorzystania na lekcjach sztuki, zajęciach dodatkowych, artystycznych.
6) Wieża możliwości
Warsztat pozwalający zrozumieć trudności związane z procesem integracji imigrantów/-ek w kraju przyjmującym, rozwijający wrażliwość wobec osób znajdujących się w takiej sytuacji, pozwalający zrozumieć wpływ czynników zewnętrznych na podejmowane działania i potrzebę określenia celu. Do wykorzystanie na lekcjach WOSu, przedsiębiorczości, zajęciach podejmujących tematykę przedsiębiorczości oraz zatrudnienia imigrantów/-ek.
15:30 Wręczenie certyfikatów udziału w konferencji
15:30-16:00 Przerwa
16:00-18:00 Warsztaty II
1) Architekci i Architektki tolerancji
Warsztat stwarzający przestrzeń do dyskusji na temat akceptacji osób z różnych kultur. Rozwijający umiejętności komunikacji i pracy w grupie wielokulturowej. Do wykorzystania na lekcjach sztuki, zajęciach dodatkowych, artystycznych.
2) Caviardage migracji
Warsztat kreatywnego pisania w oparciu o teksty dotyczące migracji. Do wykorzystania na lekcji języka polskiego, języków obcych, zajęciach dla dziennikarzy/-ek, w bibliotekach i instytucjach kultury.
3) Plan
Warsztat dla osób pracujących z imigrantami i imigrantkami, którego celem jest refleksja nad własną sytuacją na rynku pracy.
4) Teatr Forum jako metoda przeciwdziałania dyskryminacji w klasie. Spotkanie z praktykiem.
Warsztat przedstawiający możliwość wykorzystania Teatru Forum w pracy w młodzieżą i dorosłymi. Jego celem jest aktywizacja i szukanie sposobów rozwiązania problemów społecznych poprzez włączenie odbiorców w tworzenie spektaklu.
5) Jak uczyć sportu w wielokulturowej klasie? (c.d.)
Praktyczny warsztat (w przypadku ładnej pogody prowadzony na zewnątrz) prezentujący możliwości integracji osób z doświadczeniem migracyjnym poprzez sport. Do wykorzystania w pracy nauczycieli/-ek wychowania fizycznego oraz edukatorów/-ek wykorzystujących zajęcia sportowe w pracy z młodzieżą.
6) Międzykulturowy warsztat kulinarny
Warsztat prowadzony przez Kuchnię Konfliktu podczas którego uczestnicy i uczestniczki, wspólnie z uchodźczyniami i uchodźcami przygotują potrawę z ich państwa pochodzenia.
Organizatorzy: Fundacja Instytut Równowagi Społeczno-Ekonomicznej, Europejskie Centrum Solidarności, Miasto Gdańsk