• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurs z angielskiego dla gimnazjalistów za trudny?

29 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Do wojewódzkiego konkursu z języka angielskiego, organizowanego dla gimnazjalistów, przystąpiło 1300 dzieci, do trzeciego etapu konkursu przeszło 250 osób, spośród których wyłoniono 9 laureatów. Do wojewódzkiego konkursu z języka angielskiego, organizowanego dla gimnazjalistów, przystąpiło 1300 dzieci, do trzeciego etapu konkursu przeszło 250 osób, spośród których wyłoniono 9 laureatów.

W styczniu 2013 r. odbył się pierwszy etap wojewódzkiego konkursu z języka angielskiego dla gimnazjalistów. Od samego początku budził on wiele zastrzeżeń. Dlaczego? W półfinale wzięło udział 1300 uczniów, do drugiego etapu zakwalifikowało się jedynie pięcioro. Po obniżeniu progu do finału dopuszczono 250 osób, z których wyłoniono 9 laureatów.



Do redakcji Trojmiasto.pl napisał pan Paweł, ojciec jednego z gimnazjalistów, który w styczniu 2013 r. przystąpił do wojewódzkiego kuratoryjnego konkursu z języka angielskiego.

Kilka dni temu zakończył się wojewódzki kuratoryjny konkurs języka angielskiego dla gimnazjalistów. Podzielony był na 3 etapy, a organizowany przez gimnazjum nr 2 w Żukowie na zlecenie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.

Pierwszy etap przeszło ok. 1300 dzieci z całego województwa pomorskiego. Do drugiego natomiast zakwalifikowało się zaledwie pięcioro uczniów, tylko tylu pokonało próg 60 proc. punktów na teście. Był on na tak wysokim poziomie, że lektorzy profesjonalnych szkół języka angielskiego, ludzie z najwyższymi certyfikatami poziomu znajomości tego języka, nie potrafili odpowiedzieć na niektóre pytania. Dodatkowo, do testu wkradło się kilka błędów.

Aby stworzyć jakąkolwiek grupę do przeprowadzenia finału, który odbył się 22 marca 2013 r., wycięto z testu kilka pytań i obniżono próg zaliczający do 45 proc. Do etapu trzeciego w efekcie przepuszczono ok. 250 osób. Jednak organizatorzy, Gimnazjum nr 2 w Żukowie, postanowili nie dać tak szybko za wygraną i znów przesiali kandydatów. Ten poziom wyłonił dziewięciu laureatów, z czego dwie osoby ze "zwykłych" gimnazjów. Pozostali byli uczniami Gimnazjum nr 24 z Gdyni, gdzie językiem wykładowym jest angielski.

Laureat to osoba, która wykona test etapu finałowego na poziomie co najmniej 80 proc., czyli "czwórkowiec". Wynikałoby z tego, że poziom języka angielskiego w woj. pomorskim jest tak dramatycznie niski, że szkoda chyba czasu na kształcenie. Nie umieją też mówić rdzenni "Angole". Patrząc z punktu widzenia organizatorów oczywiście.

Nauczyciele i rodzice zachodzą w głowę, o co chodzi organizatorom? Pokazać młodzieży, kto tu jest debeściakiem? Powyrywać skrzydełka i udowodnić, że lepiej siedzieć cicho niż wyskakiwać ze swoimi zdolnościami do przodu? Zaciętość i astronomiczne wręcz śrubowanie poziomu konkursu to chyba wyraz skrajnej głupoty organizatorów albo głęboko ukrytych kompleksów.

Dla porównania warto zauważyć, że adekwatny konkurs języka niemieckiego miał ok. 100 finalistów, z czego ok. 30 laureatów. Konkurs z geografii podobnie.

Chciałbym jeszcze przytoczyć pełne hipokryzji oficjalne zasady, jakie przyświecają organizatorom. Cele konkursu: rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów gimnazjów, rozwijanie zdolności stosowania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu, tworzenie płaszczyzny pozytywnej i twórczej rywalizacji uczniów i ich szkół, promowanie nauczycieli i szkół wspierających uczniów zdolnych.

Tematem należy się zainteresować, bo to my kształtujemy osobowość naszych dzieci i w dużym stopniu to właśnie od nas zależy, czy najzdolniejsi z nich będą chcieli pracować w przyszłości dla naszego kraju, czy po prostu wyjadą tam, gdzie ich docenią.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (30) 2 zablokowane

  • popełnili typowe błędy przy układaniu testu (3)

    Pamietam zajęcia z panem prof Niemierko na temat testów

    Krótko: brak profesjonalizmu.

    • 21 3

    • (1)

      Ten kraj w całości jest taki jak ten test

      • 5 1

      • Nie. Ten kraj jest w całości taki jak te dzieci, które do testu przystąpiły....

        • 4 3

    • Tak samo jest z innymi konkursami , np. matematycznymi . Zadania dla uczniów klas młodszych rozwiązuje nieliczne dzieciaki . Piszę tu o kangurze , alfiku , naszym wijewódzkim : I ty możesz zostać Pitagorasem . Poziom oderwany od rzeczywistości .

      • 1 2

  • TEST BYŁ PEWNIE NORMALNY... (3)

    Tylko rodzice nie zauważyli, że ich dzieci to nie geniusze. 5 osób na tysiąc to akurat, można był dodać jeszcze dziesięciu wyróżnionych i na tyle.....
    Inteligentny i Pracowity uczeń gimnazjum ( po minimum 7!!!! latach nauki) powinien mówić i pisać perfect wybranym językiem, a w liceum uczyć i nauczyć drugiego, by na studiach operować perfect dwoma+ (dokształcanie zawodowe języka). A nie zaczynać na studiach naukę...
    Ale to by była normalność a nam do niej daleko, obojętnie pod czyimi rządami.

    • 29 47

    • jak to dobrze, że za to twoja wiedza z angola jest szersza niż słowa yes i no

      • 10 3

    • test nie był normalny

      Test był wyjątkowo trudny. Ale chciałabym poruszyć inny problem. Tak się składa, że zdarza mi się uczestniczyć w rozmowach kwalifikacyjnych dla potencjalnych pracowników. Warunkiem koniecznym do przyjęcia do pracy jest komunikatywna znajomość angielskiego. I wtedy zaczyna się problem. Przygotowania do wszelkiego rodzaju testów pisemnych pozwalają je zaliczyć na przyzwoitym poziomie, ale jeśli chodzi o mówienie - ani na egzaminie gimnazjalnym ani na żadnym konkursie nie jest ono oceniane. A to przecież mówienie określa poziom znajomości danego języka. Nieprawdaż?

      • 13 0

    • Nikt nigdy nie bedzie mówił perfect językiem obcym, jeżeli uczy się go akademicko

      może zdobyć solidne podstawy i mówić bardzo poprawnie

      ale perfect-bez pobytu za granicą w kraju tego języka- nigdy nie będzie mówił perfect

      • 3 0

  • widać zdolną i inteligentną mamy młodzież, równamy do UE (1)

    produkcja głąbów czego następstwem będą bezrobotni zdolni do prostych prac porządkowych

    • 11 9

    • najlepiej ponarzekać nie mając żadnego porównania

      młodzież mamy zdolną, proszę mi uwierzyć... niczym nie ustępuje młodzieży z innych krajów UE. Coś o tym wiem, bo mojej córce zdarzyło się dwa razy byc na wymianie w innych krajach UE. Nie powinniśmy mieć żadnych kompleksów!

      • 5 1

  • nie edukują dzieci bo szkoła nauczy (1)

    mamcia woli pewnie nowe tipsiory sobie dokleić albo na solare iść a na korki to juz szkoda kasy.
    Żałosni ludzie i nagle zdziwieni,że za trudne.

    • 10 19

    • bzdura

      Mnie stać i na tipsy i solarę i na korki dla dziecka, które zna język na naprawdę świetnym poziomie - dogaduję się po angielsku w dowolnym kraju, z nativem i osobą uczącą się języka a na teście poległo. Po prostu przerost formu nad treścią - tworzący ten test chciał chyba zabłysnąć przed samym sobą

      • 8 1

  • najlepiej by bylo dac tym glabompo paru latach nauki jezyka obcego, pytania w stylu: (2)

    1. widzisz 3 kolory, zakreśl RED (jabłko)
    2. RED APPLE - napisz po polsku co to znaczy
    3. wskaż na obrazku "a CAR"
    4. pokoloruj na YELLOW
    5. napisz swoje imię

    KONIEC
    za każdą poprawną odpowiedź: 20pkt.

    i tak na koniec by się okazało, że tylko 40% by miało powyżej 50%.. wystarczy spojrzeć na te głąby na ulicach....

    • 19 22

    • nie jestes taki dobry jak ci sie wydaje... (1)

      haha, taki mądry widze jestes? wejdz na strone gim zukowo i sam sprobuj rozwiazac ten test. zaloze sie, ze w etapie rejonowym nie uzyskalbys nawet 50%,.. zupelnie nie rozumiem takich ludzi, zanim zaczniesz tepic polska mlodziez to sam cos osiagnij

      • 2 3

      • Może osiągnął. Skąd wiesz, ze nie

        A poziom nauczania teraz jest taki jak kiedyś w zawodowkach

        • 3 1

  • Dajcie link do pytań (1)

    Chciałabym zobaczyć, czy rzeczywiście trudne - bez tego trudno ocenić.

    • 24 0

    • A proszę...

      http://www. gimnazjum2.zukowo.pl/zdj_male/Konkursetapwoj.pdf

      • 3 0

  • wystarczy wejść na stronę Gim. 2 w Żukowie..

    etap rejonowy:


    etap wojewódzki

    • 0 0

  • Przecież to konkurs a nie zwykły test wiedzy

    • 12 1

  • bzdura!

    ciekawe jacy to lektorzy z certyfikatami mieli problem z pytaniami..chyba jacyś z podrzędnej szkółki...faktycznie w teście występują błędy,co nie powinno mieć miejsca! Natomiast w konkursie na etapie wojewódzkim powinni brać udział najlepsi uczniowie i dla takich został stworzony ten test! więcej krytyki wobec swoich dzieci- nie wszystkie są geniuszami:)

    • 19 6

  • Ja się nie dziwię, bo w szkole uczą jakiegoś dziwnego języka. Kiedy kumpela robiła FC to nie wiedziałem co tam wypisuje.
    Natomiast spędziłem 3 lata w USA i UK dogadując się bez problemów.
    Szkoła dała mi tylko podstawy, reszty nauczyłem się po prostu rozmawiając.

    Śmiesznie było natomiast w technikum, kiedy wg. nauczycielki nie mogłem sam napisać historii na podstawie obrazków na lekcji. Stwierdziła, że to nie mogłem być ja, bo poziom był za wysoki.

    Ja się pytam WTF?

    • 5 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nowe Trendy w Turystyce

399 zł
konferencja

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Żuraw w Gdańsku to:

 

Najczęściej czytane