• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krótsza droga z Zakoniczyna na Jasień już niebawem

Ewelina Oleksy
5 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Ścieżka łącząca Zakoniczyn z nową szkołą na Jasieniu niebawem będzie gotowa.
  • Nowy ciąg pieszo-rowerowy powstaje od ul. Porębskiego do Centrum Edukacyjnego przy ul. Lawendowe Wzgórze.
  • Budowa skrótu oczekiwanego przez mieszkańców jest już w zaawansowanej fazie.
  • Ułożono już krawężniki, rozpoczęto układanie podbudowy oraz kostki brukowej.

Ułożono już krawężniki, rozpoczęto układanie podbudowy oraz kostki brukowej, pojawiły się pierwsze latarnie. Już niebawem inwestycja, dzięki której mieszkańcy Zakoniczyna, Ujeściska i Jasienia zyskają skrót między dzielnicami, będzie gotowa. Projekt pochłonie blisko milion złotych z miejskiej kasy.



Czy budowa skrótu z Zakoniczyna na Jasień to potrzebna inwestycja ?

Choć Jasień i Ujeścisko położone są niemalże po sąsiedzku z Zakoniczynem, to połączenia komunikacją miejską między dzielnicami są kiepskie, na co od lat narzekają mieszkańcy. Podróż to nawet kilka przesiadek między autobusami i tramwajem, a pokonanie trasy w ten sposób często zajmuje więcej czasu niż pieszo. Efekt? Ci, którzy są zmotoryzowani, wybierają samochód, reszta np. taksówki. Już niebawem ma się to zmienić, bo miasto postanowiło zainwestować w wygodny skrót między dzielnicami i właśnie buduje ciąg pieszo-rowerowy od ul. Porębskiego do nowego Centrum Edukacyjnego Jabłoniowa przy ul. Lawendowe Wzgórze. Przebieg drogi wskazali niejako sami mieszkańcy - dotychczas biegła tam bowiem wydeptana na dziko ścieżka.

- Każde udogodnienie cieszy. To miejsce od lat wymagało tego, żeby o nie zadbać, bo brodzenie w piachu lub błocie nie należało do przyjemności. Liczę na to, że to pierwszy element w połączeniu osiedli w tym miejscu - mówi pani Katarzyna, mieszkanka jednego z osiedli na Zakoniczynie.
Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, zakres inwestycji obejmuje budowę drogi dla rowerzystów i pieszych o łącznej długości niemal 700 metrów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa wykonane zostanie także oświetlenie - przewidziano montaż 23 lamp. Po obu stronach ścieżki pojawią się też trawniki. W zakresie zadania zawarto także posadzenie drzew i krzewów wzdłuż ścieżki.

Czytaj też: Okolice Jabłoniowej w Gdańsku. Nowe osiedla i infrastruktura

Dzięki temu mieszkańcy południa Gdańska zyskają dogodną drogę nie tylko do nowej szkoły i przedszkola, ale i do nowej linii tramwajowej, tzw. Nowej Bulońskiej, która ma być gotowa w przyszłym roku .

- Na skróty do nowej szkoły pójdziemy i pojedziemy rowerem na przełomie listopada i grudnia tego roku. Na budowę drogi miasto Gdańsk wyda 944 tys. zł - informuje prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Szkoła przy ul. Jabłoniowej z lotu ptaka

Miejsca

Opinie (168) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Czy ja dobrze widzę?

    Takie rzeczy w Polsce? A dwa pasy dla samochodów w obie strony za 80 razy tyle gdzie?

    • 0 1

  • Ależ tam jeszcze jest miejsca dla deweloperów! (2)

    Drogi róbcie a nie ścieżki

    • 82 17

    • (1)

      Drogę to deweloperzy sami sobie zbudują
      Zacznie sie od płyt betonowych :D

      • 2 1

      • i na tym się skonczy...

        • 1 0

  • (7)

    Szkoda, że infrastrukturę buduje się u nas na końcu i w zasadzie z państwowych pieniędzy. Deweloperzy powinni się dokładać do dróg.

    • 115 5

    • (1)

      A na początku masz budować?
      I od d*py strony zaczynać.
      Chodnik robisz zawsze na końcu...

      • 2 3

      • Skąd takie zasady?

        Najpierw infrastruktura !!! Podstawa

        • 1 1

    • (2)

      w normalnych krajach najpierw budują drogę a otem bloki by mieć jak dowieźć materiały i nie rozjechac innych dróg

      • 16 3

      • A także po to, żeby sprzedać drożej działkę deweloperowi. (1)

        Ale wtedy deweloper nie odwdzięczy się "zniżką" na mieszkanie.

        • 6 1

        • jakbyś miał kupic 10 laptopów dla firmy a pan powiedziałby że dostaniesz jedenasty za pół ceny to byś nie wziął dla swojej rodziny ?

          • 1 1

    • (1)

      Dlaczego?

      • 1 11

      • bo nawet prawo ich do tego obliguje tylko ze wladze w gdansku sa zaprzyjaznione z deweloperami wiec przymykaja na to oko

        • 13 1

  • Mieszkaniec zakoniczyna

    Niestety przy tej inwestycji jaki wielu innych Polska "tradycja" została zachowana :( Najpierw coś zbudować, a potem to znów rozkopać. Bo przecież będzie trzeba oświetlenie za jakiś czas zainstalowć. Tak samo z drugiej strony nowej szkoły, wzdłuż strumyka elegancka droga dla pieszych, kamienny mur oporowy, a ciemno jak w d. dziecka samogo bym tan nie puścił. Ale władze chyba liczą na budżet obywatelski:(

    • 1 0

  • pamiętajcie (2)

    że jak morze zaleje dolny taras, to górny będzie centrum

    • 3 1

    • tak. a do pracy z tego centrum bedziemy jezdzic do Plocka

      • 1 0

    • :)

      • 0 1

  • ten deptak fajny jest na spacer rodzinny ale dziecka samego bym nie puściła

    Bardzo dobry pomysł aby połączyć osiedla, tym bardziej, że Lawendowe nie miało do tej pory dostępu do terenów rekreacyjnych ale zwyczajnie bałabym się puścić dziecko samo do szkoły tymi krzaczorami. O 16 robi się już szarówka... Latarnie mogą nie pomóc, to nie jest jakoś mocno uczęszczane miejsce poza słonecznymi weekendami. W zeszłym roku podejrzany typ czaił się w na dzieciaki bezpośrednio pod okolicznymi szkołami, przystankami....tutaj można powiedzieć miejsce idealne aby wydarzyło się jakieś nieszczęście :-/

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo fajnie... (7)

    Ważne jest to, że chodnik położony zostanie na dotychczasowej, utrwalonej zwyczajem, ścieżce. Zarówno w przeszłości, jak i obecnie, ludzie wybierają trasę naturalną, zgodną z ukształtowaniem terenu. W ten sposób chodnik wpisze się w pejzaż okolicy.

    • 122 6

    • Niby tak ale nie do końca (1)

      Chodnik idzie w śladzie działek drogowych, a one prosto to nie prowadzą. A wydeptana ścieżka leci na przełaj.

      • 5 4

      • Bulońska Południowa II i Nowa Świętokrzyska

        Nowa Bulońska Południowa II i Nowa Świętokrzyska mają powstać po 2030 roku. Kara dla części Gdańska głosującej na PiS, czyli tzw. Biedozy. Tramwaj powstanie, nie wcześnie.

        • 2 3

    • Korzystam z auta na codzień.... Ale gdyby było więcej takich ścieżek które są nie przecinane przez drogi itd... to na pewno bym też korzystal z tego

      • 1 1

    • Miasto zatwierdza/zatwierdziło nowy plan zagospodarowania. Zobacz jaki teren należy do deweloperów i gdzie kończy się działka.

      • 7 0

    • Bardzo fajnie, ale...dzieci z tej części Zakoniczyna mają rejon w sp86, ok. 1.6 km. W obrębie 800-1000m mamy 3 szkoły 6, 12 i Olimpijczyk. Miasto odsyła do dyrekcji szkół. Czy nie można tego zmienić?

      • 5 2

    • to jak lądowanie na Marsie

      technologia kosmiczna
      jeno zimą nikt nie odśnieżny jak będzie śnieg , bo na to pieniążków zabraknie.
      Pług do roweru i pojedzie.

      Spoko mamy ocieplenie klimatu , śniegu nie będzie.

      • 7 3

    • Z tym, że to totalne brednie

      Jak widać na zdjęciu 2 ścieżka wydeptana faktycznie była prosta, krótka i w skos stoku. Przebieg ścieżki pieszo rowerowej powstał w BRG i jest w śladzie docelowych dróg lokalnych. Biegnie od Porębskiego po łuku po płaskim potem 90 st w prawo i na północ ( w poprzek poziomic największym spadkiem w dół obok masztu GSM i dalej w rórę. Na koniec 90 st w lewo do Nowej Bulońskiej. Stamtąd znowu 90 st w prawo i jeszcze trochę na północ. Wydłużenie przynajmniej z 50 %

      • 17 0

  • Tam powinna być droga!!! (6)

    Tam powinna powstać droga łącząca południe z ul. Bulońską i powstającą pętlą tramwajową. Powinna jeździć tamtędy linia autobusowa kończąca bieg choćby na pętli tramwajowej. Odciążyłoby to Świętokrzyską i trasę WZ, Havla oraz Obwodnicę po których to ulicach trzeba jeździć aby dojechać do Łostowic, Zakoniczyna Rębowa i Kowal często nadkładając drogi i jeżdżąc w koło. Nie mogę uwierzyć że miasto o tym nie pomyśli tak samo jak o tym by powstała Nowa Politechniczna.

    • 29 14

    • Niestety myślenie władz miasta jest bardzo wybiórcze, jak można było nie pomyśleć tam o drodze, przecież to dramat, czy nikt tam nie myśli??? przecież częściowo odkorkowałoby to już zatkane ulice południa.

      • 1 1

    • Ujescisko i Morena więcej ruchu nie pociągną

      Bez nowej drogi do wrzeszcza kowal wpuszczać nie można

      • 2 2

    • tam i tak są korki, większe nie potrzebne

      • 1 2

    • Póki jeszcze jest miejsce na nią. Nowa droga się kończy zaraz za szkołą a w dole widać już świętokrzyską. No ale najlepiej to widzieć tylko czubek własnego nosa, grodzic się i potem z Jasienia na łostowice żeby się dostać to trzeba objeżdżać naokoło przez havla lub przywidzką. I wszyscy stoją w korkach, także ci mieszkańcy, co się sprzeciwiają.

      • 4 0

    • (1)

      Wg niektórych najlepiej z każdej drogi osiedlowej zrobić trasę szybkiego ruchu. Po co pytam?

      • 6 5

      • Nie wiemy po co pytasz

        • 7 3

  • Oto standard drogi miejskiej w Gdańsku.

    Rowerem albo pieszo, oto przyszłość w Lemingradzie.

    • 4 0

  • Krzaki przy ścieżce do dobry pomysł. Niektórzy to lubią.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Konferencja "Nasze Sprawy - Kompetencje Miękkie"

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Ptaki drapieżne to:

 

Najczęściej czytane