- 1 Nowy rektor GUMed wybrany (18 opinii)
- 2 XIX LO w Gdańsku szkołą przyjazną LGBT+. Są wyniki rankingu (25 opinii)
- 3 Ruszają pierwsze matury 2024. Egzaminy klas IBO (7 opinii)
- 4 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (145 opinii)
- 5 Korepetycje online coraz popularniejsze (34 opinie)
- 6 16 chętnych na budowę nowej szkoły w dzielnicy Piecki-Migowo (83 opinie)
Nauka zdalna receptą na niskie temperatury w szkołach?
W przypadku braku możliwości utrzymania odpowiedniej temperatury w placówkach dyrektorzy szkół i przedszkoli są zobowiązani do zawieszenia zajęć. Nowe przepisy mówią, że po dwóch dniach dyrekcja będzie musiała zorganizować naukę zdalną.
- Informuję, że zawieszenie zajęć i przejście na tryb nauki z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość będzie możliwe - potwierdza Beata Wolak z Kuratorium Oświaty w Gdańsku. - W Ministerstwie Edukacji i Nauki trwają obecnie prace nad rozporządzeniem w sprawie organizowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o którym mowa w art. 125a ust. 6. - przekazuje.
Pierwsze dni dziecka w przedszkolu. Jak sobie poradzić?
Czy z powodu braku ogrzewania szkoły przejdą na zdalne nauczanie?
Ustawa została znowelizowana w maju tego roku i mówi, że w przypadku zawieszenia zajęć na okres powyżej dwóch dni w placówkach edukacyjnych, w tym między innymi w przedszkolach i szkołach, dyrektor jest zobowiązany trzeciego dnia zorganizować zajęcia w trybie zdalnym. Chodzi między innymi o sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa uczniów, zagrożenia epidemiologicznego, ale również "nieodpowiedniej temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów".
Biorąc pod uwagę niepokojące doniesienia dotyczące dostaw i cen energii w zbliżającym się sezonie grzewczym, pojawia się coraz więcej wątpliwości, czy tym razem to nie epidemia, a niskie temperatury doprowadzą do pracy zdalnej.
- Czy z powodu braku ogrzewania szkoły przejdą na zdalne nauczanie, czy chociaż ten rok szkolny zacznie się i zakończy normalnie. Już się boję sezonu jesień/zima - zastanawiają się nasi czytelnicy, którzy sprawę komentowali już w Raporcie.
Jak będzie wyglądać nauka zdalna?
Bazując na doświadczeniach z okresu epidemii, resort edukacji wprowadził kilka ogólnych zasad określających naukę zdalną:
- równomierne obciążenie uczniów zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia;
- zróżnicowanie zajęć w każdym dniu;
- możliwości psychofizyczne uczniów w podejmowaniu intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia;
- łączenie przemiennego kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia;
- ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;
- konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki zajęć.
- Godzina zajęć prowadzonych przez nauczyciela z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość będzie trwać 45 minut. Natomiast w uzasadnionych przypadkach dyrektor będzie mógł dopuścić prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie nie krótszym niż 30 minut i nie dłuższym niż 60 minut, a w przypadku zajęć prowadzonych w przedszkolu i innej formie wychowania przedszkolnego - w czasie nie krótszym niż 15 minut i nie dłuższym niż 45 minut - czytamy w uzasadnieniu.
Szkoła może również organizować w formie zdalnej konsultacje i to zarówno te o charakterze grupowym, jak i indywidualnym. Natomiast jeśli niepełnosprawność ucznia uniemożliwia naukę za pośrednictwem narzędzi zdalnych, na wniosek rodziców dyrekcja jest zobowiązana zorganizować zajęcia w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem lub inną osobą prowadzącą zajęcia lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Opinie (236) ponad 10 zablokowanych
-
2022-09-12 08:57
Opinia wyróżniona
(15)
Genialny spsoób na przeczucenie kosztów z gminy na rodziców. To zadaniem gminy jest utrzymanie szkół i ogrzewania w instytucjach publicznych. Proponuję wyłaczyć iluminacje budynków gminnych, zmniejszyć ogrzewanie w urzędach. Za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze ogrzewać szkoły i szpitale.
- 424 14
-
2022-09-18 23:05
Nauka zdalna i niech się inni martwią.
Nie tylko rodziców.Wyższe koszty za prąd zapłacą też niedofinansowani nauczyciele. Pytam:po co nam państwo ,skoro nie spełnia swoich pidstawowych funkcji?
- 0 0
-
2022-09-12 10:00
To nie jest kwestia kosztów a fizycznego zapewnienia paliwa. Rząd może dodrukować ile chce PLN ale nie przybędzie od tego opału.
- 4 4
-
2022-09-12 09:48
Gminy straciły znaczną część pieniędzy na rzecz skarbu państwa z tytułu podatku dochodowego po reformie (2)
- 10 6
-
2022-09-12 10:40
Żeby LGBT na okrągło nie wspierać (1)
- 10 6
-
2022-09-12 12:30
Ani tych, no, autobusów
- 1 0
-
2022-09-12 09:21
No tak...
Jasne
W końcu Gdańsk czy Gdynia mają własne kopalnie węgla i złoża gazu.- 19 8
-
2022-09-12 09:17
Jakie znowu gminy? Przecież to rząd zabiera pieniądze samorządom
Więc nie wypisuj tutaj historyjek z przekazu medialnego
- 26 14
-
2022-09-12 09:11
(6)
Jasne... wina gminy.
Tak ci powiedzieli w tvp?- 30 11
-
2022-09-12 09:25
(4)
Nie kolego ani w TVP ani w TVN. Spójrz jakie obostrzenia są wprowadzane w krajach UE. Tam oszczedności zaczyna się od siebie a nie od mieszkańców. W urzędzie nie musi być temperatura 22-24 stopnie, wystarczy 17-19 . Poza tym zaraz czeka nas zmiana czasu która wygeneruje dodatkowe koszty zużycia energii. A realnie zmiana czasu jest nikomu nie
Nie kolego ani w TVP ani w TVN. Spójrz jakie obostrzenia są wprowadzane w krajach UE. Tam oszczedności zaczyna się od siebie a nie od mieszkańców. W urzędzie nie musi być temperatura 22-24 stopnie, wystarczy 17-19 . Poza tym zaraz czeka nas zmiana czasu która wygeneruje dodatkowe koszty zużycia energii. A realnie zmiana czasu jest nikomu nie potrzebna. Miało to sens na początku XX w, kiedy większość ludzie pracowała na roli i dzięki temu mogli wcześniej zaczynać pracę w polu i gospodarstwie. Obecnie zmiana czasu powowduje tylko chaos i niepotrzebne koszty.
- 55 5
-
2022-09-12 09:31
(3)
Uwielbiam takie porównania wyjęte z kontekstu... bo w UE też tak jest.
Nie wiem czy tak jest bo nie śledzę zasad w każdym kraju UE, ani w nich nie mieszkam.
Ale nawet jeśli tak jest to wyjmijmy inne okoliczności tam panujące i wprowadźmy u nas:
np. zarobki duńskie, opiekę medyczną niemiecką, itd.- 8 11
-
2022-09-12 09:45
(2)
Chyba się nie rozumiemy. Każdy kraj w UE może mieć problem z ogrzewaniem i prądem tej zimy. Żeby uniknąć sytuacji z brakiem dostaw prądu, władze wprowadzają szereg rozwiązań m.in ograniczenie wysokości temperatury w budynkach administracji publicznej. W nas narazie się nic nie dzieje bo idą zapewnienia że w Polsce ciepła i prądu nie zabraknie. Ale
Chyba się nie rozumiemy. Każdy kraj w UE może mieć problem z ogrzewaniem i prądem tej zimy. Żeby uniknąć sytuacji z brakiem dostaw prądu, władze wprowadzają szereg rozwiązań m.in ograniczenie wysokości temperatury w budynkach administracji publicznej. W nas narazie się nic nie dzieje bo idą zapewnienia że w Polsce ciepła i prądu nie zabraknie. Ale jak zabraknie to szkoły pójdą na zdalne czyli: nie ogrzewamy szkoły, niech rodzice martwią się o dzieci i zapewnią im ciepła. Przerzucenie kosztów. Gminy maja środku z podatków. Jeżeli gmina wprowadzi swoje ograniczenia w strefach na które ma wpływ np: oświtlenie pomnika na Westerplatte to można te pieniadze przesunąć np na ogrzewanie szkoły. Jeżeli zabytki i urzędy będą cały czas oświetlane to zabraknie pieniędzy na inne wydatki. A opkieka medyczna w DE i jej jakość jest uzależniona od ilości kasy jaka jest przekazywana na jej rozwój, płacę i wyposażenie szpitali. Ale to jest kasa z budżetu państwa a nie gminy, landu czy miasta.
- 33 1
-
2022-09-12 10:29
Z tego co wiem,
część polskich gmin już zapowiedziała oszczędności administracyjne właśnie po to by szkół nie zamykać. Tego jednak po Gdańsku nie ma się co spodziewać, przecież p. prezydentka ma szkoły i uczniów gdzieś. Pokazuje to regularnie. Na bank za to wywali w kosmos kasę na jakiś mega świecący transparent, nowe pieczątki, rydwany lub inne bardzo potrzebne rzeczy.
- 29 5
-
2022-09-12 10:15
Nie chodzi o pieniądze. Po prostu paliwa może zabraknąć.
- 1 8
-
2022-09-12 09:32
Samorządowe śmieci są zblatowani z tymi w sejmie
- 4 1
-
2022-09-12 09:04
To rząd i jego nieudolność przerzuca koszta na gminy (a te dopiero na rodzica). Ryba jest zepsuta od głowy.
- 91 9
-
2022-09-12 11:22
Opinia wyróżniona
nie zgadzam sie na zdalną naukę !!! (8)
Czyli znowu rodzice maja ratować sytuację !!! Był strajk nauczycieli - zdalne ! Covid- zdalne ! teraz problemy z ogrzewaniem - zdalne !! A kto zapewni nadzór i opiekę nad dzieckiem ... oczywiście musi to zrobić rodzic. Nieważne,że ma prace i rachunki między innymi z prąd i gaz do zapłaty, musi również zając się dzieckiem w czasie kiedy to szkoła
Czyli znowu rodzice maja ratować sytuację !!! Był strajk nauczycieli - zdalne ! Covid- zdalne ! teraz problemy z ogrzewaniem - zdalne !! A kto zapewni nadzór i opiekę nad dzieckiem ... oczywiście musi to zrobić rodzic. Nieważne,że ma prace i rachunki między innymi z prąd i gaz do zapłaty, musi również zając się dzieckiem w czasie kiedy to szkoła powinna się nim zająć. To jest jakieś nieporozumienie !!! jest tyle innych możliwości oszczędzania prądu i gazu a tym czasem znów najbardziej odczują to nasze dzieci !!!
- 157 20
-
2022-09-13 05:40
(1)
Strajk nauczycielu trwał 3 tygodnie w tym łapiąc się na czas Wielkanocy i przerwę świąteczna. Jakie pół roku? Zdalnych w tym czasie nie było.
- 4 0
-
2022-09-14 08:46
Ok 3 tyg a czemu nie strajkują w wakacje?
- 1 2
-
2022-09-12 16:06
Gdy był strajk nie było zdalnego.
- 8 0
-
2022-09-12 13:59
Ile trwał strajk nauczycieli, że tak silnie zapadł wam w pamięć? Covid, to chyba wtedy rząd wydał decyzję o zdalnym.
Szkoła robi co może, decyzje podejmuje rząd, kuratorium i ewentualnie dyrekcja.
- 7 2
-
2022-09-12 12:42
Strajk to nie bylo zdalnych. (2)
- 13 3
-
2022-09-12 12:44
(1)
chyba tylko u ciebie? całe drugie półrocze przesiedziałem w domu
- 0 10
-
2022-09-12 13:59
Strajk trwał całe półrocze? Chyba nie.
- 12 0
-
2022-09-12 12:21
problemy z ogrzewaniem nie miałyby miejsca gdyby nie...? każdy niech sobie odpowie przez kogo są te problemy, komu zależy na osłabieniu Europy, przez kogo konflikt trwa
- 12 1
-
2022-09-12 09:12
Opinia wyróżniona
zagwarantował ktoś, że w domach będzie ciepło? (16)
Trzeba zrozumieć, że po pierwsze mamy słaby rząd, po drugie jest wojna. Nie można zamykać szkół w domach też nie będzie ciepło. Trudno dzieciaki będą siedziały w kurtkach czy jest na to jakaś rada?
- 219 19
-
2022-09-12 14:00
Tak, krótsze lekcje, 30-minutowe, tak było jak temperatura spadała poniżej 17 stopni, czy 18.
- 1 0
-
2022-09-12 13:46
wystarczy wznowić wydobycie węgla, nikt jeszcze na to nie wpadł ?? (1)
- 5 1
-
2022-09-14 10:55
To nie XIX wiek, węgiel to nie jedyny problem. Fakt najgłośniej o nim bo to głównie najubożsi nim opalają i głownie elektorat obecnie "rządzących".
- 0 0
-
2022-09-12 13:24
Wojna (1)
A my jesteśmy w stanie wojny z kimś?
- 6 2
-
2022-09-12 13:51
czytaj ze zrozumieniem
jest wojna napisano, a nie że mamy wojnę - to różnica. Wojna na kontynencie, na którym mieszkasz generuje pewne problemy geniuszu geopolityczny.
- 3 4
-
2022-09-12 12:39
tak, zakonczyc wojne
- 0 2
-
2022-09-12 10:01
Już jedzie Sasza węgiel z Ukrainy
PO nie zdążyło zablokować
- 4 24
-
2022-09-12 10:03
radą jest urna wyborcza (7)
i odpowiedzialne głosowanie
- 25 1
-
2022-09-12 12:40
Dlaczego odkładane głosowania, wystawic urny wyborcze
- 1 1
-
2022-09-12 12:17
Nie ważne jak zagłosujesz i tak do koryta dojdą Ci co nie powinni...
- 5 2
-
2022-09-12 10:47
Wybór między dżumą i cholerą... (3)
A Konfederacja, niestety, nie ma szans na zwycięstwo. :/
- 11 10
-
2022-09-12 15:58
Na szczescie
Z konfederacji sie wyrasta
- 4 2
-
2022-09-12 11:07
i dobrze, bo Braun by nasz ruskim sprzedał juz 1 dnia (1)
- 18 10
-
2022-09-12 12:33
Raczej po na czele z tuskiem
- 4 8
-
2022-09-12 10:40
Niemieckiej partii już dziękujemy
- 6 15
-
2022-09-12 09:24
tak jest rada :)
Więcej zajęć W-Fu w szkołach :)
- 26 4
Wszystkie opinie
-
2022-09-12 07:06
Dzieci jak ofiary głupoty doroslych (5)
Jeden dureń wywołuje wojnę a inni nie są w stanie zapewnić ciepła ludziom bo uzależnili się od niego i to w całej Europie. Polityczni geniusze 21 wieku.
- 106 5
-
2022-09-12 11:25
Trzeba być ograniczonym... (1)
Umysłowo żeby myśleć że jedna osoba może sobie wywoływać wojnę !!
- 3 8
-
2022-09-12 12:56
To pewne uproszczenie
Ale to trzeba rozumieć.
- 2 1
-
2022-09-12 12:04
(1)
dokładnie, wywalić tą amerykańską kukiełkę na Ukrainie i dać dogadać się Ukrainie i Rosji. Europa jest ściśle związana ekonomicznie z Rosją i tego żaden rząd amerykański nie zmieni chyba, że ma na celu utopienie Europy czego mamy początek jak widać
- 5 6
-
2022-09-12 12:55
Nikt z nikim nie jest związany. Każdy ma wybór. Rosja chce aby tego wyboru nie było.
- 3 2
-
2022-09-12 12:50
ta wojna nie ma nic wspólnego z zielonym ładem wielkim resetem czy agendą 2030 a może ma może oni wszyscy działają wspóklie i w porozumieniu
- 3 1
-
2022-09-12 07:18
Nie receptą, a umyciem rączek
Kosztem dzieci. Co mnie obchodzi jako rodzica, że szkoła nie ma węgla, bo głupi rząd nie poradził sobie z konsekwencjami własnych decyzji. Dostęp do edukacji to konstytucyjne prawo każdego dziecka, tego z dostępem do internetu czy bez niego. Dość już się te dzieci wycierpiały podczas zmyślonej pandemii. Dość
- 124 11
-
2022-09-12 07:19
Opinia wyróżniona
Nikt nie porusza tematu zapewnienia opieki dzieciom w trakcie nauki zdalnej (30)
A co z tematem zapewnienia opieki nad dziećmi w trakcie trwania nauki zdalnej? O tym cisza... Przecież któryś z rodziców musi zostać z dzieckiem w domu, kiedy ono będzie na lekcjach zdalnych. Jak to zostanie rozwiązane? Czy jest jakaś podstawa prawna regulująca możliwość pozostania z dzieckiem w domu... nie każdy rodzic ma możliwość pracować zdalnie.
- 191 9
-
2022-09-12 07:42
(21)
Jak masz dziecko musisz zapewnić mu opiekę, bo za to prawnie odpowiadasz.
- 9 59
-
2022-09-12 07:52
Dokładnie tak (10)
Dlatego w czasie, gdy jestem w pracy, moje dziecko spędza czas w szkole - najpierw na lekcjach, potem w świetlicy.
- 57 6
-
2022-09-12 10:10
(2)
Widać, że niewiele czasu poświęcasz dziecku i jego wychowaniu, skoro większość czasu spędza w szkole
- 6 42
-
2022-09-12 10:17
.
jak będziesz miał lub miała swoje dziecko to takich durnych komentarzy zapewniam nie będziesz pisać
- 29 3
-
2022-09-12 11:03
głupi czy udaje?? dzieci są w szkole czy przedszkolu tyle ile pracuje rodzic. Potem jest czas na zabawę, rozmowę, przytulaski..
komu zależy to da radę, ty widać wolisz pisac
- 7 1
-
2022-09-12 10:21
No to jeśli wychowujesz niedorajdę siedzącą w śwetlicy (6)
To sobie możesz podziękować
- 4 30
-
2022-09-12 10:23
mama
co za głupota wypowiedzi..
- 15 0
-
2022-09-12 10:37
Taka niedorajda jak ty, siedzi przed kompem bez perspektywy na życie i wypisuje głupoty ehhh... weź się za robotę bo tylko fermentuje
- 11 1
-
2022-09-12 10:53
(3)
zgodnie z prawem dziecko ponizej 10lat nie moze pozostawac bez nadzoru opiekuna. to jest absurd naszych czasow bo kiedys 4-5 latkow rodzice zostawiali w domach.
- 3 2
-
2022-09-12 11:38
7 a nie 10 ! (1)
Zgodnie z prawem nie można pozostawić bez opieki dziecka poniżej 7 roku życia, nawet jeśli ma jedynie zostać samo w domu. Dzieci do lat 7 mogą korzystać z wyłącznie pod opieką osoby, która ukończyła co najmniej 10 lat.
- 2 0
-
2022-09-12 12:08
Wszystko zależy od sytuacji i od dziecka (dzieci są rożne). Problem zaczyna się wtedy kiedy coś niedobrego się wydarzy. Proponuję przeczytać artykuł 210KK i mieć pewną świadomość.
- 0 0
-
2022-09-12 12:50
I co, uwazasz, ze to bylo takie dobre?
- 0 0
-
2022-09-12 07:53
Zapewniam prowadząc do szkoły/przedszkola (6)
A co zrobić jak je zamkną? Praca zdalna nie zawsze wchodzi w grę. Pracodawca mi nie zapłaci za siedzenie w domu. Dziadkowie są młodzi i pracujący. A kasy na opiekunki niestety nie mam.
- 56 4
-
2022-09-12 09:51
Dlaczego zdecydowaliście się na dziecko, kiedy nie stać na opiekunkę? (5)
Ludzie naprawdę nie myślą i teraz płacz...
- 7 56
-
2022-09-12 10:04
Żebyś (2)
mógł dostać emeryturę na starość.
- 19 4
-
2022-09-12 10:12
(1)
Po co ludzie płacą co miesiąc składki emerytalne jak mają liczyć na cudze dzieci ?
- 13 4
-
2022-09-12 11:48
Zapytaj rządzących
- 1 1
-
2022-09-12 10:05
100% w punkt!
- 1 2
-
2022-09-12 10:56
skoro mnie nie stać na nianię to nie powinnam mieć dzieci ? człowieku udaj się do specjalisty
- 8 3
-
2022-09-12 10:00
Zimno to będą miały niemieckie bachory (1)
- 3 3
-
2022-09-12 10:38
W szwablandii tylko 19 stopni w domu i kary 2500 euro.
- 4 2
-
2022-09-12 11:01
dzieci mają opieke w szkołącj, przedszkoach i żłobkach, Jak to wszystko pozamykaja to 2 latem ma byc sam w domu?
która firma, poczta, fabryka zniesie brak 60% załogi bo musza zostać w domu?? posypią się albo redukcje personelu albo produkcji czyli wzrosna ceny. Za co kupisz cokolwiek jak cie wywalą?
- 4 0
-
2022-09-12 09:50
Trzeba było przemyśleć posiadanie dzieci (2)
- 5 35
-
2022-09-12 10:00
A to nie zlepek komórek?
- 1 2
-
2022-09-12 10:05
Mogę
też przemyśleć czy płacenie podatków na utrzymanie państwa które nie zapewnia tego do czego się zobowiązało ma sens.
- 23 0
-
2022-09-12 09:59
Słuchajcie slugusy Berlina i Moskwy (2)
Węgiel jedzie z Ukrainy, artykuł jak sabotaż. Kwik, znaczy jest dobrze
- 5 2
-
2022-09-12 10:39
Szczekaczki zatkało bo Ukraina nam węgiel będzie przysyłać. (1)
Ojej i co Sopocki folksdojcz na to?
- 2 1
-
2022-09-12 11:33
Haha
To ten węgiel co za pół darmo masowo wywożą z Polski, tak że dla ludzi brakuje?
- 1 1
-
2022-09-12 10:42
Powyżej 3 klasy to chyba nie problem by dziecko zostało same w domu?
- 1 8
-
2022-09-12 11:52
Dokładnie!
U mnie problemu nie ma, bo w zasadzie pracuję zdalnie, ale bardzo duża część rodziców nie ma takiej możliwości. I co mają zrobić? Ktoś o tym w ogóle myśli? Dodatkowo może być też tak, że w domu również ciepło nie będzie...
- 5 0
-
2022-09-12 07:19
Czyli będzie zasiłek opiekuńczy? (3)
No bo skoro mam siedzieć w domu z dzieckiem i je uczyć zamiast iść do pracy - to rozumiem, że ktoś mi za to zapłaci? Bo na pewno nie mój pracodawca.
- 119 13
-
2022-09-12 09:19
A to są Twoje dzieci czy państwowe? (2)
Bo jak twoje to twoja sprawa co z nimi zrobisz w tym czasie. Jak państwowe to oddaj państwu
- 11 30
-
2022-09-12 09:26
Prowadzę do szkoły zgodnie z obowiązkiem szkolnym
Skoro chcą zamknąć szkoły - to ja dzięki temu nie pójdę do pracy. Nie pójdę do pracy - nie będę miała kasy. Rachunku za prąd też nie zapłacę bo nie będzie z czego. Zatem i nauka zdalna pójdzie w eter.
A szkoły się zamkną na polecenie osłów z góry.- 22 5
-
2022-09-12 09:30
W tym czasie to powinny uczyć się w szkole gdy ja ciężko pracuje
To nie rodzic wymyśla chore prawo dla nauki zdalnej . Co to znaczy że nie będzie ogrzewania ? Biorą nasze podatki ze wszystkiego co się da więc mają zapewnić podstawowe potrzeby i koniec jak nie to wszyscy won.
- 21 0
-
2022-09-12 07:26
Przede wszystkim Polska zimą jest przegrzana (13)
Zasadniczym problemem jest tez nasza mentalność. Oczekujemy 22c zimą kiedy za oknem jest -18c. Jest zima to jest zimniej, jest lato to jest cieplej. Latem chcemy w pomieszczeniach niższej temperatury niż zima. W cywilizowanych krajach i zgodnie z optymalnymi warunkami dla zdrowia temperatura pokojowa to od 18 do 19c ale ale nie, Polak wychowany w bloku gdzie nie płacił za saunę w mieszkaniu lub w domu gdzie palił oponami musi mieć 22c bo inaczej marznie a bombelki będą chore.. podobnie jest ze szkoła, grzejcie do 18 a wszystkim wyjdzie na zdrowie. Buziaki
- 52 70
-
2022-09-12 07:55
Ok
Sam lubię nie za gorąco i w domu mam około 20 stopni, ale utrzymanie takiej temperatru tej zimy dla niektórych może być wyczynem.
A kolejny pomysł niby rządu by za ich nieudacznictwo (któreś z rzędu - w tym są ekspertami) płacili rodzice i dzieci to bezczelność (nie chcę być wulgarny i napisać więcej).- 35 6
-
2022-09-12 07:55
Chcesz mieć w domu 5 stopni (9)
To sobie miej. Spróbuj wysuczyć pranie przy 18 stopniach w domu. Powodzenia
- 40 10
-
2022-09-12 08:07
mam suszarkę (3)
i w domu 18 i nigdy nie chorowaliśmy
- 11 27
-
2022-09-12 10:08
No to niestety (2)
tej zimy może twojej suszarce zabraknąć prądu.
- 18 4
-
2022-09-12 16:30
(1)
Niby czemu? Czemu w wolnym kraju koś ma mi ograniczać zużycie prądu czy gazu? Placę za to ile zużyję. Nikomu nic do tego czy płacę za prąd 200 zł za miesiąc czy 500 zł. Mój rachunek , moje wydatki. Zawsze mam w domu min. 23 stopnie. Uzywam suszarki elektrycznej, kompa i tv do bólu. Moja sprawa. Ja nikomu nie mówię co ma jeść, ile spać, gdzie pracować i na co kasę wydawać. To i do moich spraw proszę się nie mieszać.
- 2 5
-
2022-09-14 08:50
mowisz innym ile maja miec stopni w mieszkaniu
- 1 0
-
2022-09-12 09:03
Pokaz prosze gdzie napisałem 5c? (4)
Nie wspominam o tym ze gdy w domu masz termos i 22c i do tego suszysz pranie na linkach to dodatkowo robisz taka wilgotność ze tylko sobie szkodzisz. Ale generalnie gratuluje, brawo i respekt (za odwagę)
- 13 3
-
2022-09-12 10:34
Może i sobie szkodzę (3)
Ale nie po to opłacam horrendalne opłaty stałe za utrzymanie systemu grzewczego, żeby w domu siedzieć w kurtce. Skoro Tobie to odpowiada to proszę bardzo, ale komuś w gary się nie mieszaj
- 12 5
-
2022-09-12 11:16
myslenie typowego cebulaka (2)
nie po to tyle płace, nie mieszaj się itp. Od kiedy jest odpowiedzialność zbiorowa? Jest jak jest właśnie przez taki czysty egoizm. Gdyby każdy oszczędzał i szanował wspólną własność to nie było by takich problemów. W tym kraju nigdy nie będzie normalnie do czasu gdy będą takie osoby z takimi opiniami. Żadne argumenty nie przemawiają, nie wspominam już nawet o aspekcie ekologicznym. żal, smutek i zażenowanie.
- 4 10
-
2022-09-12 11:23
Myślenie typowego cebulaka (1)
To zakręcenie kaloryfera, siedzenie w czapce w domu i liczenie, że dogrzeja Cie sąsiedzi, którzy w imię odpowiedzialności zbiorowej płacą za ogrzewanie twoich ścian i części wspólnych. Jeżeli to według Ciebie nie jest egoizm to tylko pogratulować. Myślenie wiejskiego gł.. ka.
- 18 4
-
2022-09-12 14:43
Nie rozumiesz dzbanie że nie każdy lubi tropiki w domu?
Ja mam w domu chłód bo lubię, co mnie obchodzi że nie będę cię dogrzewał przez ściany? Chcesz mieć saunę to sobie ją zapewnij. Przy okazji będziesz miał piękną wylęgarnię chorób.
- 1 7
-
2022-09-12 09:43
Oponami to palisz w swoim mózgu, bo ewidentnie masz zaczadzenie umysłowe...
- 5 3
-
2022-09-12 11:23
Już lepiej nic nie pisz...
Bo widać że go..wno wiesz, na zachodzie to każdy ma latem klimatyzacje w domu !!, a zimy są słabsze niż u nas
- 7 1
-
2022-09-12 07:31
Korepetytorzy lubią to.
- 58 3
-
2022-09-12 07:46
ech (1)
Ciekawe czy w domach będą miały odpowiednią temperaturę xD
- 81 1
-
2022-09-12 16:35
I prąd żeby zdalne odbębnić. Każą oszczędzać prąd to będziemy. Żadnych komputerów i telewizji, lekcji on line też.
- 5 0
-
2022-09-12 08:06
(11)
Naula zdalna receptą na przerzucenie kosztów na rodziców.
- 87 4
-
2022-09-12 08:25
(7)
Dokładnie. Jak kilka komputerów z monitorami będzie działać po 8 godzin dziennie to kto zapłaci za prąd? A jak rodzice w szkole oświadczą, że ich nie stać na takie wydatki i nie będą dzieci w zdalnej nauce uczestniczyć to co??? A jak takich rodziców będzie setki w naszej szkole. Szkoła ma ponad 1000 dzieci, ponad 2100 rodziców. Jak ponad połowa się zbuntuje? A jak jeszcze więcej?
- 21 3
-
2022-09-12 09:57
Po to masz 500+ żebyś m.in. kupił dziecku komputer i zapłacił za zużyty prąd przez dziecko (6)
- 9 8
-
2022-09-12 13:00
(2)
Za te 500 mam kupić komputer z wyposażeniem, sprzęty inne do szkoły, zapłacić za korki, naukę angielskiego, tenisa, jazdę konną co tam kto chce, do tego zapewnić wyjazdy na ferie i wakacje, zapewnić nianię kiedy w wakacje nie mam urlopu itd itd. Lista oczekiwań co rodzic ma zrobić za te 500 miesięcznie jest długa. Widać, że nie masz dziecka, bo te 500 to nic... Za każdym razem jak coś trzeba dla dzieci to ludzie krzyczą, że jest 500+. Kurka, to jest lekarstwo na wszystko??? Po to są szkoły państwowe utrzymywane z podatków żeby dzieci chodziły do szkoły. Odejmą nam z podatków? Chyba nie...
- 4 6
-
2022-09-12 19:42
Wiesz, ja mam dorosłe dzieci (1)
Dwoje. Studia lub trochę po studiach. Nie miałam nigdy 500 + bo nie było. Nawet miesiąc. Ty masz ile lat? Książki kupowałam, na zajęcia dodatkowe chodziły, skończyły dobre uczelnie. Bez 500 + dałam radę bo świadomie zdecydowałam się na dzieci. Teraz bym miała co miesiąc tysiąc złotych.
- 4 4
-
2022-09-13 13:20
Wiesz, kiedy moje dzieci się rodziły o 500+ nawet nikt nie słyszał . To dzieci nie dla kasy, tylko planowane, bez patrzenia kto mi na nie da. Tu nie chodzi o to, że nie mam kasy na prąd. Ale o to, że to nie mój obowiązek płacić za naukę dzieci w domu. Są szkoły, obowiązek szkolny. Rząd każe ludziom oszczędzać prąd , a jednocześnie mamy płacić dużo większe rachunki za to, że komputery w domu będą chodzić godzinami.
- 1 0
-
2022-09-12 16:40
(2)
Warto też dodać, że rodzic nie ma obowiązku kupować dziecku komputer, ani zapewnić internet w domu.
- 2 2
-
2022-09-12 18:49
(1)
Nauka bez względu na to czy jest stacjonarna czy zdalna bazuje na internecie. Kto zatem twoim zdaniem powinien kupić twojemu dziecku komputer i zapewnić mu dostęp do internetu ?
- 2 1
-
2022-09-13 13:23
Napisz proszę na jakiej prawnej podstawie mam taki obowiązek? Gdzie pisze, że każdy rodzic w domu ma mieć obowiązkowo komputer, internet, drukarkę czy skaner. Czekam. Dziecko ma dostęp do internetu w szkole, szkoła ma neta. To wystarczy.
- 0 0
-
2022-09-12 09:09
(1)
Na nayczycieli też. Przecież za prąd i ogrzewanie zużyte w domu nikt im nie zwróci.
- 12 2
-
2022-09-12 13:01
Oczywiście. Ale ani rodziców ani nauczycieli nikt nie pyta o zdanie. Ani kto z dziećmi będzie siedział w domu w czasie zdalnych, ani czy rodziców na to stać.
- 4 0
-
2022-09-16 15:47
Rachunki
Piszecie, że to przerzucenie kosztów na rodziców, a kto zapłaci za zwiększone rachunki za prąd nauczycielom, którzy z powodu zimna w szkole będą zmuszeni prowadzić lekcje z domu, często na swoim sprzęcie?
- 0 0
-
2022-09-12 08:11
A gdy w mieszkaniu też będzie zimno? (1)
Proponuję wysłać dzieci do Egiptu, Tunezji, albo chociaż do południowych Włoch.
- 128 2
-
2022-09-12 08:18
Do Rzeszowa, tam jest najcieplej w Polsce.
- 9 0
-
2022-09-12 08:20
Niepotrzebnie podgrzany temat, który nie zaistnieje. (6)
- 17 37
-
2022-09-12 08:22
(1)
Pis tak ci powiedział?
- 22 6
-
2022-09-12 08:27
Konkretnie Jaszczomp Glapiński.
- 17 2
-
2022-09-12 11:27
Hahahaha (2)
Daje rękę sobie uciąć że właśnie tak będzie, jesteś jakiś oderwany albo troll pisowski
- 8 3
-
2022-09-12 13:11
PO rządząca w samorządach jest w stanie wiele poświęcić aby wywołać zadymę w Polsce (1)
kilka razy próbowali, nadal będą. miasta z rządami PIS będą mieć naukę w szkołach a te z PO zdalną. Ku radości Berlina i Moskwy
- 1 5
-
2022-09-13 12:44
Tego się już nie da wyleczyć.
- 0 0
-
2022-09-12 16:44
Covid też maił nas ominąć albo przynajmniej nie wpływać na zmianę naszego życia. A tu klops. Teraz też tak może być. Niby szkół nie planują zamknąć, a potem z dnia na dzień będą zamykać. I rodzice zostaną z problemem jak dzieciom opiekę zapewnić. Pracodawcy będą mieli problem jak nagle pracownicy nie przyjdą do roboty. Idt.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.