- 1 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (327 opinii)
- 2 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (17 opinii)
- 3 Za dużo wolnego w szkole? Świąteczna przerwa i majówka na horyzoncie (202 opinie)
- 4 Sprzeciw wobec wyróżnienia Olgi Tokarczuk. Plakaty na UG (773 opinie)
- 5 Najlepsze licea i technika na Pomorzu z wyróżnieniami w rankingu "Perspektywy 2024" (44 opinie)
- 6 Nie topimy już marzanny. "Nie jest eko" (97 opinii)
Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3
Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.
Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.
- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.
Terminal rozszerzy zasięg DCT
Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
Jeden z największych terminali w Europie
Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.
Nowy szef w terminalu DCT
- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny
- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Terminal na wodzie
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-26 15:24
(9)
No i bardzo dobrze. Będziemy mieli pełnoprawny hub kontenerowy na cały region. Oby tylko terminale w Gdyni choć troche się rozbudowały - konkurencja i zabezpieczenie możliwości transportowych jest bardzo ważne.
- 129 35
-
2021-07-26 19:18
kosztem najpiękniejszej plaży w trójmieście
- 10 11
-
2021-07-26 17:31
Też mnie to cieszy ale... Droga OPAT (1)
Żeby w Gdyni infrastruktura do tego się rozbudowała bo brak dróg dojazdowych do portu. Jest tu jedna estakada która się rozpada.... Kiedy więc powstanie obwodnica OPAT wraz z Drogą Czerwona?
- 13 1
-
2021-07-27 20:55
Hmm
Nie wiem kiedy, ale chyba nigdy
- 1 0
-
2021-07-26 17:29
Dobrze ? Jesteś jakimś trolem ? (2)
A co z naszą najpiękniejszą plażą na Stogach.
Przecież vis a vis głównego wejścia na plażę będzie terminal i kontenery...
Co widać na załączonym obrazku...- 11 16
-
2021-07-26 18:01
(1)
Chłopie. Wszędzie piszesz to samo (chyba z 10 komentarzy dałeś) - "najpiękniejsza plaża Stogi". I widać, że nie czytasz ze zrozumieniem - plaża zostanie :)
- 15 8
-
2021-07-26 19:59
Chłopie, gdzie napisałem, że zabiorą plażę? Widzę że nie czytasz ze zrozumieniem?
Napisałem vis a vis... ale widzę, że nie wiesz co to znaczy (za trudne?).
Zapytałem co z naszą najpiękniejszą plażą, bo będzie widok na kontenery, hałas i zapewne brudna woda w sąsiedztwie cumujących tam kontenerowców.- 10 6
-
2021-07-26 16:43
czapki z głów... szacun, bravo pis :) (2)
- 14 28
-
2021-07-26 18:47
Jaki pis ????? (1)
pis nie wie o co nawet chodzi tylko kase liczy .
Zacznij kumać- 20 4
-
2021-07-27 21:21
"nie wie o co nawet chodzi tylko kase liczy"
Przecież to ideał polskiego "podsiębiorcy"...
;)
Ma się kręcić a od roboty "są ludzie"...- 1 0
-
2021-07-26 21:25
A jaki zysk ma z tego miasto i mieszkańcy? (15)
Tam gdzie jest terminal, kilkanaście lat temu była plaża, teraz jest płot nie mamy tam wstępu.
Tam gdzie teraz są tory kolejowe, kilka lat temu był piękny las.- 53 91
-
2021-07-31 18:08
To idz do lasu i Tam mieszkaj, przecierz trzeba sie rozwijac a nie byc zacofanym jaskiniowcem w lesie z golym tylkiem.
- 0 2
-
2021-07-27 08:46
Ale ty jesteś mało rozgarnięty... (2)
Miejsca pracy? Otoczenie biznesowe?
- 10 7
-
2021-07-27 17:41
czyli pozorne zaszczyty i profity "wybranych"
a realny pieniądz płynie tam gdzie kapitał.
- 4 0
-
2021-07-27 10:27
oni o tym pojęcia nie mają, myślą, że Gdańsk jest wielki dzięki apartmentom na wynajem Jarmarkowi i budkami z hotdogami i piwem :v - Jastarnia 2.0 w ich mniemaniu
- 11 7
-
2021-07-27 08:01
port to miasto, wiesz dlaczego Gdańsk jest bogaty a Olsztyn, Elbląg czy Toruń nie? podpowiem Ci, port, port, handel, logistyka, nie turyści mój drogi
- 21 1
-
2021-07-26 22:36
Oczywisty sukces dojnej zmiany. (4)
Morawicki po Remontowej chwali kolejną Gdańską spółkę. Ten człowiek i jego rząd są skazani na sukces.
- 9 10
-
2021-07-26 23:58
Czego nie można powiedzieć o PO, za której polski udział w tym przedsięwzięciu wynosił równe zero. (3)
A nawet dokładano, bo budowano infrastrukturę pod to przedsięwzięcie.
Port i miasto usiłowało ugrać coś na czynszach dzierżawnych, ale umowa jest kompensacyjna i za grunt nie ma opłat w zamian za przejęcie instalacji po 30 latach.
Więc z wartości dodanej DCT widzimy zero.- 13 13
-
2021-07-27 11:33
DCT (2)
DCT placi oplaty od wszystkich umow dzierzawnych w tym podatek od nieruchomosci / gruntowy oraz czynsz dzierzawny, regulowany na podstawie umowy dzierzawy. Mysle, ze zanim sie cos napisze, warto zweryfikowac stan faktyczny.
- 17 2
-
2021-07-28 10:15
może teraz, po zmianie właścicieli, płaci
Ale bez tych zwolnień by nie powstał.
Poza tym, "regulowany na podstawie umowy", nie wyklucza regulacji "na zero".- 1 3
-
2021-07-27 14:27
a co jest złego w umowie kompensacyjnej?
i zwolnieniu z opłat?
- 2 1
-
2021-07-26 21:58
popytaj się radnych.
- 8 4
-
2021-07-26 21:35
żeby chociaż tymi torami (3)
jeździł PKM na plażę...
- 12 5
-
2021-07-26 23:45
(1)
To już pretensje do twojej prezydent zgłaszaj...
- 14 10
-
2021-07-27 17:45
zgłaszam
ale założenia mówią, że tam ludzi nie ma i nie ma co wozić... To się nie opłaca
Więc nie wożą...- 2 1
-
2021-07-26 21:59
Kolejka SKM
Pojedzie kolejka dudowa jak zwinięte tory kilka lat temu na nowo rozwiną.Nie ma dobrego dojazdu do nowych osiedli na Nowej Letnicy.Kolej rozwiązała by problem komunikacyjny.
- 4 7
-
2021-07-26 16:01
(10)
Z jednej strony świetnie, z drugiej plaża w Stogach może się mocno zmienić i to na gorsze.
Szkoda, że nie robią rozbudowy w kierunku zachodnim. Tam gdzie jest przeładunek węgla.
Za ileś lat nikt nie będzie wozić węgla i tylko puste tereny zostaną, a plaży na Stogach takiej jaka jest teraz już nikt nie przywróci. Szkoda gadać, klamka już dawno zapadła, pozamiatane.- 163 50
-
2021-08-29 15:30
Los plaży na Stogach przesądzony.
Jedna z najpiękniejszych plaż nad Bałtykiem zginie. Falochrony zamkną basen portowy i zamienią go w śmierdzącą sadzawkę. Słusznie któryś z VIPów powiedział, że będziemy mogli zwiedzać plażę, a nie z niej korzystać. Halo, projektanci! Pamiętajcie, za pół wieku poziom morza podniesie się o pół metra, czy wy to przewidujecie?
Swoją drogą mamyJedna z najpiękniejszych plaż nad Bałtykiem zginie. Falochrony zamkną basen portowy i zamienią go w śmierdzącą sadzawkę. Słusznie któryś z VIPów powiedział, że będziemy mogli zwiedzać plażę, a nie z niej korzystać. Halo, projektanci! Pamiętajcie, za pół wieku poziom morza podniesie się o pół metra, czy wy to przewidujecie?
Swoją drogą mamy ostatnio wielkie upodobanie w niszczeniu środowiska. Projekt IZERA podpisany już przez PAD wymaga wycięcia 1300 ha cennego lasu. Nie można było wykorzystać marniejących stref ekonomicznych lub tylu obszarów pod inwestycje oferowanych przez różne aglomeracje?- 2 0
-
2021-07-26 23:54
Pytanie co ważniejsze?
Rozwój portu i miasta czy jedną z wielu plaż w okolicy?
- 14 5
-
2021-07-26 19:03
Już się zmieniła - wchodzisz na plażę i na wprost falochron zamiast otwartego morza (1)
Koniec uroku plaży na Stogach
na "ale mamy DCT w Gdańsku a nie w Berlinie"- 18 17
-
2021-07-27 01:22
Inwestują - źle. Nie inwestują - też źle.
Polakowi nigdy nie dogodzisz.
- 17 3
-
2021-07-26 17:07
Widok (5)
Ludzi na Stogi będzie więcej przyjeżdżać. Masz kilkaset km plaż z takim samym widokiem i jedyną, na której będziesz największe statki widział z bliska
- 41 21
-
2021-07-27 19:04
Ale koleś:Dto tak jakby ci mieli wybudować autostradę pod oknem,i powiedzieć to teraz masz okazje oglądać największe samochody:Dty widziałeś statek???jak nie to jedz do Gdyni,tam stoją statki takie pod żaglami,czyli statki:D
- 1 2
-
2021-07-26 21:34
Jakie statki??
Kontenerowce to nie nie statki tylko pudła z klapkamii szczekającym i niby to zabawkami dla dzieci- 4 9
-
2021-07-26 19:16
palisz głupa ? (2)
naprawdę nie słyszysz hałasu z już istniejącego terminalu ?
a jest oddalony od plaży o kilka kilometrów- 14 8
-
2021-07-26 20:07
nie pali głupa tylko głupem jest
- 6 5
-
2021-07-26 19:57
Nie słyszy bo ma uszy słuchawkami z muzą Zenka
z discopolo co kompletnie go rozwolo
- 16 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.