• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pióra 3D, wypalarki do drewna, maszyny. Co znajdziemy w szkole?

Patryk Szczerba
8 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.

Pióra 3D, wypalarki do drewna, elektroniczne maszyny do szycia - to tylko niektóre z urządzeń, które Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdyni mogła kupić dzięki inicjatywie "Laboratorium Przyszłości" - programowi, z którego środki są przeznaczane na zakup niestandardowych pomocy naukowych. Skorzystało z niego także 35 innych gdyńskich szkół.



Czy dodatkowe pomoce dydaktyczne mogą zaciekawić szkolnym przedmiotem?

Ławka, książka, zeszyt i tablica - elementy, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się z nauką w klasie odważnie, choć często niepostrzeżenie, zaczyna wspierać elektronika, która ma pomóc w rozwoju uczniów i przygotowaniu ich do zmagań i wyzwań przyszłości.

Do tego potrzebne są środki finansowe. Tych szkoły i samorządy, w trudnych czasach, za dużo nie mają. Jedną z ogólnopolskich inicjatyw edukacyjnych mających wesprzeć samorządy są "Laboratoria Przyszłości". Program jest realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. W praktyce to środki finansowe przekazywane na zakup nowego i atrakcyjnego wyposażenia do szkół, dzięki którym lekcje mają przestać kojarzyć się z nudą.

Studniówka 2023. Ile kosztuje? Studniówka 2023. Ile kosztuje? "Nawet tysiąc za bal"

Maszyny, sala do gotowania czy gry



W Gdyni środki otrzymało 36 szkół, w tym Szkoła Podstawowa nr 12, która zaprezentowała w czwartek w ramach dnia otwartego niektóre z nich podczas lekcji.

Zakupiono maszyny do szycia, wypalarki w drewnie, gry planszowe, puzzle i kostki do gry. Udało się wyposażyć salę do gotowania, co pozwala na organizację kółka kulinarnego.

- Postanowiliśmy otworzyć szkołę dla gości, żeby pokazać, że ten sprzęt jest nie tylko w magazynach, ale jest wykorzystywany podczas lekcji. Dzięki temu uczniowie uczą się pracy, organizacji, i współpracy. Pozwala na realizację zajęć szkolnych w ciekawy i nieszablonowy sposób. Uczniowie, dzięki nowym elementom, mogą nabywać wiedzę nawet nieświadomie, dobrze się bawiąc. Oby dalej w tym kierunku szła edukacja - opowiada Dorota Skulska-Wittobrodt, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12.
Szkoła otrzymała z programu wsparcie w kwocie blisko 170 tys. zł.

Na to, że nowe pomoce naukowe spowodują rozwój kompetencji u dzieci, zwraca uwagę Małgorzata Bielang, pomorska kurator oświaty.

- Zakup niestandardowych pomocy naukowych powoduje rozwój kompetencji u dzieci. Rozwija się wyobraźnię, ubogaca język, pracuje się w grupie. To materiały edukacyjne służące tworzeniu, rozwijają wyobraźnię i umiejętności. Projekt to ogromne środki w wysokości ponad miliarda złotych. W Gdyni środki trafiły do 36 szkół w całości z budżetu centralnego - podkreśla pomorska kurator oświaty.
Program Zdrovve Love wraca w nowej odsłonie Program Zdrovve Love wraca w nowej odsłonie

Uczeń ma się zmienić, a nie tylko szkoła



O tym, że sprzęt zakupiony w szkole powinien służyć uczniom, wskazuje z kolei prof. dr hab. Maciej M. Sysło od lat propagujący informatykę i programowanie dla wszystkich uczniów, tłumacz i koordynator inicjatywy Godzina Kodowania w Polsce.

- On ma zmienić funkcjonowanie szkoły. Ma trafiać do ucznia, który powinien stać się "uczniem przyszłości" - i to jest najważniejsze, by zmieniał się uczeń, a nie tylko szkoła. Pod tym kątem szkoła powinna się zmieniać. Dobrym przykładem praktycznych pomocy są np. pióra 3D, dzięki którym uczeń zaprojektuje najpierw na papierze, a później przestrzennie dane figury. Niby nic wielkiego, a niesamowicie rozwija wyobraźnię - opowiada.

Konieczność gotowości na zmianę



Na prezentacji obecni byli także dyrektorzy z innych szkół oraz przedstawiciele Gdyni, którzy do inicjatywy środków nie dokładają, ale - jak podkreślają władze miasta - są z niej zadowoleni.

- Kluczem do sukcesu jest mądre połączenie wiedzy, jak i zdobywanie kompetencji dzięki nowoczesnym narzędziom w tym związanym z programowaniem czy szerzej wykorzystywaniem nowoczesnych technologii do rozwiązywania problemów. Świat informatyki otacza nas nieustająco i coraz silniej wchodzi w każdą dziedzinę życia - młodzi ludzie muszą być gotowi na tę zmianę - twierdzi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący rady miasta.

Miejsca

  • SP 12 Gdynia, Stawna 4-6

Opinie (10) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jakie fajne! A na UG to nawet czajnik w wodą mieliśmy, żeby sterylizować w niej pożywki a potem przepłukiwać kolby. (2)

    Bo był jeden autoklaw na cały wydział. Wot takaja cywilizacja. Jeszcze kilka lat temu.

    • 10 3

    • wania to czas na zmiany!! (1)

      na UG są inne wydziały do sprzątania z dużo mniejszymi budynkami do tego ;-))

      • 1 5

      • Profesorze, a próbował pan sił w Maku? Tylko, że tam smażyć trzeba umieć.

        Tak czy inaczej dzięki za radę.

        • 7 0

  • biznes około szkolny

    Takie zakupy to tylko biznes na kilku firm, które współpracują z Politykami.
    Szkoły posiadają już po kilka drukarek 3d, pełno robotów i innych drogich gadżetów,
    które kosztują grube pieniądze, TYLKO na miejscu nauczyciele nie bardzo wiedzą co z tym robić.
    W jednej ze szkół nauczyciele wydrukowali sobie 20 gwizdków na drukarce 3D :-)))
    Sam jestem nauczycielem i jedyne co potrzeba w szkole to podwyżka dla nauczycieli
    (zarabiam 2600 netto - mgr informatyki)
    - bo szkoła to przede wszystkim nauczyciele i uczniowie, a nie budynek i pomoce naukowe.

    • 12 6

  • Coraz więcej techniki a poziom nauczania spada (1)

    • 13 1

    • A to hasło na tej karteczce naklejonej na regale

      to do dziennika nauczyciela?

      • 1 0

  • A przeciętne dziecko umie coraz mniej. Szkoła przestała uczyć myśleć i wyciągać wnioski

    • 13 1

  • Opinia wyróżniona

    ale kiedyś to już było to w szkole (1)

    były zajęcia plastyczno techniczne na których dzieciaki szyły na maszynach, uczyły się lutowania, robiło się budki dla ptaków, gotowało się, przyszywało się guziki itd... a potem ktoś to zlikwidował.. i po co? rozumiem że teraz mamy inne dodatkowe fajne zajęcia jak drukowanie 3d, super sprawa... tylko dlaczego cos zostało zlikwidowane na wiele lat zamiast pozostawione i doposażone o nowości?

    • 16 3

    • ZPT

      to byly super lekcje, od szycia, przez gotowanie, po obrobkę drewna. Ale dzis to odkrycie i nowoczesne zajecia.

      • 0 0

  • Młodzież woli przyrządy do życia w rodzinie

    i nie tylko.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nowe Trendy w Turystyce

399 zł
konferencja

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co jest naturalnym wrogiem mszycy?

 

Najczęściej czytane