• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pióra 3D, wypalarki do drewna, maszyny. Co znajdziemy w szkole?

Patryk Szczerba
8 grudnia 2022, godz. 15:30 
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.
  • Wśród współczesnych pomocy dydaktycznych są elektroniczne maszyny do szycia, pióra 3D czy wypalarki do drewna, które mają pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy poprzez zabawę.

Pióra 3D, wypalarki do drewna, elektroniczne maszyny do szycia - to tylko niektóre z urządzeń, które Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdyni mogła kupić dzięki inicjatywie "Laboratorium Przyszłości" - programowi, z którego środki są przeznaczane na zakup niestandardowych pomocy naukowych. Skorzystało z niego także 35 innych gdyńskich szkół.



Czy dodatkowe pomoce dydaktyczne mogą zaciekawić szkolnym przedmiotem?

Ławka, książka, zeszyt i tablica - elementy, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się z nauką w klasie odważnie, choć często niepostrzeżenie, zaczyna wspierać elektronika, która ma pomóc w rozwoju uczniów i przygotowaniu ich do zmagań i wyzwań przyszłości.

Do tego potrzebne są środki finansowe. Tych szkoły i samorządy, w trudnych czasach, za dużo nie mają. Jedną z ogólnopolskich inicjatyw edukacyjnych mających wesprzeć samorządy są "Laboratoria Przyszłości". Program jest realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. W praktyce to środki finansowe przekazywane na zakup nowego i atrakcyjnego wyposażenia do szkół, dzięki którym lekcje mają przestać kojarzyć się z nudą.

Studniówka 2023. Ile kosztuje? Studniówka 2023. Ile kosztuje? "Nawet tysiąc za bal"

Maszyny, sala do gotowania czy gry



W Gdyni środki otrzymało 36 szkół, w tym Szkoła Podstawowa nr 12, która zaprezentowała w czwartek w ramach dnia otwartego niektóre z nich podczas lekcji.

Zakupiono maszyny do szycia, wypalarki w drewnie, gry planszowe, puzzle i kostki do gry. Udało się wyposażyć salę do gotowania, co pozwala na organizację kółka kulinarnego.

- Postanowiliśmy otworzyć szkołę dla gości, żeby pokazać, że ten sprzęt jest nie tylko w magazynach, ale jest wykorzystywany podczas lekcji. Dzięki temu uczniowie uczą się pracy, organizacji, i współpracy. Pozwala na realizację zajęć szkolnych w ciekawy i nieszablonowy sposób. Uczniowie, dzięki nowym elementom, mogą nabywać wiedzę nawet nieświadomie, dobrze się bawiąc. Oby dalej w tym kierunku szła edukacja - opowiada Dorota Skulska-Wittobrodt, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12.
Szkoła otrzymała z programu wsparcie w kwocie blisko 170 tys. zł.

Na to, że nowe pomoce naukowe spowodują rozwój kompetencji u dzieci, zwraca uwagę Małgorzata Bielang, pomorska kurator oświaty.

- Zakup niestandardowych pomocy naukowych powoduje rozwój kompetencji u dzieci. Rozwija się wyobraźnię, ubogaca język, pracuje się w grupie. To materiały edukacyjne służące tworzeniu, rozwijają wyobraźnię i umiejętności. Projekt to ogromne środki w wysokości ponad miliarda złotych. W Gdyni środki trafiły do 36 szkół w całości z budżetu centralnego - podkreśla pomorska kurator oświaty.
Program Zdrovve Love wraca w nowej odsłonie Program Zdrovve Love wraca w nowej odsłonie

Uczeń ma się zmienić, a nie tylko szkoła



O tym, że sprzęt zakupiony w szkole powinien służyć uczniom, wskazuje z kolei prof. dr hab. Maciej M. Sysło od lat propagujący informatykę i programowanie dla wszystkich uczniów, tłumacz i koordynator inicjatywy Godzina Kodowania w Polsce.

- On ma zmienić funkcjonowanie szkoły. Ma trafiać do ucznia, który powinien stać się "uczniem przyszłości" - i to jest najważniejsze, by zmieniał się uczeń, a nie tylko szkoła. Pod tym kątem szkoła powinna się zmieniać. Dobrym przykładem praktycznych pomocy są np. pióra 3D, dzięki którym uczeń zaprojektuje najpierw na papierze, a później przestrzennie dane figury. Niby nic wielkiego, a niesamowicie rozwija wyobraźnię - opowiada.

Konieczność gotowości na zmianę



Na prezentacji obecni byli także dyrektorzy z innych szkół oraz przedstawiciele Gdyni, którzy do inicjatywy środków nie dokładają, ale - jak podkreślają władze miasta - są z niej zadowoleni.

- Kluczem do sukcesu jest mądre połączenie wiedzy, jak i zdobywanie kompetencji dzięki nowoczesnym narzędziom w tym związanym z programowaniem czy szerzej wykorzystywaniem nowoczesnych technologii do rozwiązywania problemów. Świat informatyki otacza nas nieustająco i coraz silniej wchodzi w każdą dziedzinę życia - młodzi ludzie muszą być gotowi na tę zmianę - twierdzi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący rady miasta.

Miejsca

  • SP 12 Gdynia, Stawna 4-6 Mapa

Opinie (10) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jakie fajne! A na UG to nawet czajnik w wodą mieliśmy, żeby sterylizować w niej pożywki a potem przepłukiwać kolby. (2)

    Bo był jeden autoklaw na cały wydział. Wot takaja cywilizacja. Jeszcze kilka lat temu.

    • 9 3

    • wania to czas na zmiany!! (1)

      na UG są inne wydziały do sprzątania z dużo mniejszymi budynkami do tego ;-))

      • 1 4

      • Profesorze, a próbował pan sił w Maku? Tylko, że tam smażyć trzeba umieć.

        Tak czy inaczej dzięki za radę.

        • 6 0

  • biznes około szkolny

    Takie zakupy to tylko biznes na kilku firm, które współpracują z Politykami.
    Szkoły posiadają już po kilka drukarek 3d, pełno robotów i innych drogich gadżetów,
    które kosztują grube pieniądze, TYLKO na miejscu nauczyciele nie bardzo wiedzą co z tym robić.
    W jednej ze szkół nauczyciele wydrukowali sobie 20 gwizdków na drukarce 3D :-)))
    Sam jestem nauczycielem i jedyne co potrzeba w szkole to podwyżka dla nauczycieli
    (zarabiam 2600 netto - mgr informatyki)
    - bo szkoła to przede wszystkim nauczyciele i uczniowie, a nie budynek i pomoce naukowe.

    • 12 5

  • Coraz więcej techniki a poziom nauczania spada (1)

    • 12 1

    • A to hasło na tej karteczce naklejonej na regale

      to do dziennika nauczyciela?

      • 0 0

  • A przeciętne dziecko umie coraz mniej. Szkoła przestała uczyć myśleć i wyciągać wnioski

    • 13 1

  • Opinia wyróżniona

    ale kiedyś to już było to w szkole (1)

    były zajęcia plastyczno techniczne na których dzieciaki szyły na maszynach, uczyły się lutowania, robiło się budki dla ptaków, gotowało się, przyszywało się guziki itd... a potem ktoś to zlikwidował.. i po co? rozumiem że teraz mamy inne dodatkowe fajne zajęcia jak drukowanie 3d, super sprawa... tylko dlaczego cos zostało zlikwidowane na wiele lat zamiast pozostawione i doposażone o nowości?

    • 15 3

    • ZPT

      to byly super lekcje, od szycia, przez gotowanie, po obrobkę drewna. Ale dzis to odkrycie i nowoczesne zajecia.

      • 0 0

  • Młodzież woli przyrządy do życia w rodzinie

    i nie tylko.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Hackerspace Game Jam 2023

wykład, spotkanie

Nasze sprawy - działaj z głową!

konferencja

Po co Projektornia? | debata mieszkańcow

spotkanie, debata, forum

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie miasto jest siedzibą władz województwa Pomorskiego?

 

Najczęściej czytane