• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • aby system zaczął działać prawidłowo - powinien być prywatny (22)

    od pomysłu po realizację

    • 103 25

    • Z cyklu "bajki o wolnym rynku" (8)

      Przejazd metrem obsługiwanym przez prywatną firmę (Metro Londyn) - 4.90 funta
      Przejazd państwowym metrem w Pekinie - 3 juany

      Rzeczywistość Londynu: brudne, duszne, przepełnione, skomplikowane
      Rzeczywistośc Pekinu: klimatyzowane, czyściutkie, cichutkie, punktualne

      Prywatne: 24 zeta, Państwowe: 2 zeta.

      Pomyśl raz jeszcze, czy bajki, które wciskają ci wielkie korpo, żebyś kupował więcej i drożej mają pokrycie w rzeczywistości.

      • 22 27

      • Dureń, po prostu duren (4)

        Byłem niedawno w Londynie, jeździłem metrem i ani nie było duszno ani brudno. I wszystko punktualnie i na czas. I kolejne stacje powstają. A Mevo nie dziala bo to wyciąganie publicznych milionów.

        • 17 5

        • fakt... (1)

          a metro w Londynie to ... taka ciemna masa, aż strach wchodzić

          • 3 1

          • 40 mln to nic

            Jak na taki system.

            A skończyło się ceną ok. 800 zl za rower wart ponad 4000 zl. Nie licząc (bo w gratisie) system IT wartosci ponad milion zl i stacji.

            • 0 0

        • To jeszcze pochwal się ile Cię kosztował bilet, bo o tej kwocie to rozmowa

          • 4 4

        • Pewnie obejrzał nocny pociąg z mięsem...

          • 4 2

      • ktoś tu tęskni za komunistycznymi Chinami (2)

        Porównaj sobie koszty pracy, życia i średnie wynagrodzenie w Londynie i Pekinie.
        Jak zamieszkasz na Białorusi będziesz miał taniej niż Pekinie. Łukaszenka dba żeby sprzątali, a powietrze z pewnością bardziej czyste.

        • 15 9

        • Piszę o faktach, nie o ideologicznej interpretacji (1)

          Kwota jest faktem.
          Przypisywanie mi "tęsknoty za komunistycznymi Chinami" jest nadużyciem dyskusji.
          Ty piszesz o ideologii ja o cyfrze.
          Przejazd metrem za 2 złote jest tańszy niż przejazd metrem za 24 złote.
          Przejazd metrem pekińskim jest wygodniejszy niż metrem londyńskim.

          Wniosek: Nie zawsze prywatne jest lepsze niż państwowe.

          • 12 13

          • W Pyonyang

            Jest o wiele taniej- bilet na metro to w przeliczenuuiu 0.5 centa dolara amerykańskiego przy średniej płacy 80$.
            Można tanio, Chiny to teraz baaardzo drogi kraj.
            I nie trzeba być korposzczurem, a garnitur kosztuje 8$. Rowery pożycza się za darmo z zakładów pracy. I nie trzeba mieć do tego appki.

            • 0 0

    • Tylko wtedy placilbys 50 na miesiac (6)

      Co wolisz?

      • 2 2

      • Teraz też płacisz. (1)

        Tylko tego nie widzisz i nie kontrolujesz, bo przez budżet miasta przechodzą Twoje pieniądze z podatków.

        • 12 0

        • Na szczęście nie z moich w innym mieście płacę choć w 3city przebywam.

          • 0 0

      • (3)

        i tak doplaca do interesu z podatkow nawet jak tym mev nie jezdzi. ja juz wole prywatny biznes ktory nie wyciaga lapy po publiczne pieniadze

        • 8 4

        • Masz rację. (2)

          Zacznijmy od prywatyzacji dróg i parkingów. Od razu będzie lepiej, prawda?

          • 6 2

          • jak obniza podatki i zus skasuja to zgadzaam sie. (1)

            Prywatyzujmy drogi w GPW i dywidendy do akcji.

            • 0 0

            • Spoko, bardzo chętnie kupię kawałek pod Twoim domem.

              I podniosę cenę użutkowania do paru tysięcy dziennie.

              • 0 1

    • prywatny? no chyba jednak nie... (2)

      "aby system zaczął działać prawidłowo - powinien być prywatny (14)
      od pomysłu po realizację"...
      No cóż, podobne systemy prywatne widać, nawet na naszym rynku. Lime, Hive, Blinkee z hulajnogami: 2,5-3 zł na start i 0,45-0,50zł /min jazdy. Elektryczne skuterki: 0,69zł/min. Czyli jedna przejażdżka to kilkanaście złotych. W dodatku usterki w skuterach też są częste: lusterka, nóżki, problemy z aplikacją. Mimo że prywatne. Podsumowując: wolę 4000 wspomaganych rowerów za 10 zł, niż 200 skuterów i kilkaset hulajnóg gdzie jedna przejażdzka kosztuje więcej niż miesięczny abo na Mevo.

      • 3 2

      • A tutaj zapłacisz (na razie) 37 mln (1)

        Wychodzi ponad 4 dychy na start na mieszkańca Trójmiasta, wliczając to niemowlaki oraz osoby, które nigdy na ten rower nie wsiądą.
        Nie ma darmowego lunchu (w tym przypadku półdarmowego). Ktoś za to zapłaci.

        • 7 2

        • Ok, jest 40 dychy na mieszkańca, tyle że to opłata jednorazowa. A system ma działać przez 6,5 roku. A te 40 złoty to 4 (słownie cztery!) 15-minutowe przejażdżki na hulajnodze. Mimo wszystko Mevo jest korzystniejsze, bo ma szanse być usługą masową. Może nie będzie idealne, i rowerów może brakować, ale jego skala może faktycznie wpływać na zachowania transportowe ludzi. A skutery i hulajnogi przy tych cenach to będzie nisza.

          • 2 1

    • Jest prywatny

      Niemcy w Lipsku, dawna STASIa...

      • 1 1

    • Parafrazując klasyka:

      Dopóki nie zajrzałem do komentarzy Trójmiasto. pl" to nie wiedziałem, że na świecie jest tyle i**otów.

      • 9 0

    • prywatnie nikt by się tego nie podjął, to się nie ma prawa skalkulować, a pranie wychodzi słabo

      • 16 1

  • Dlaczego w trójmieście nie można zrobić czegoś dobrze i uczciwie? (19)

    • 186 112

    • (2)

      Co to znaczy "dobrze" i "uczciwie" ? Jest rowerów mało to narzekacie, by było za dużo to by było, że to machlojki i nie gospodarne. Problem jest taki, że ludzie nie szanują cudzej rzeczy, związku z tym powinni płacić kąty.

      • 18 7

      • Już tłumaczę (1)

        Dobrze - czyli usługa za którą płacę działa tak jak powinna
        Uczciwie - czyli dotrzymywanie umów, obietnic i terminów, zwłaszcza za publiczne pieniądze. I skrupulatne rozliczanie się z każdej otrzymanej złotówki, oraz płacenie kar

        • 1 1

        • Transport publiczny

          Autobusy sie spozniaja, tramwaje maja awarie. Ilez to razy na trasie 20-minutowej jechalem godzine, a nie bylo korków, tylko przesiadki, bo autobus w trakcie jazdy stanął. A płacę i nietani bilet, i podatki, z których są finansowane.

          Ileż to razy zrezygnowałem z autobusu na na rzecz taksówki, bo nie przyjechał?

          I co, miasto też nalicza milionowe kary? Jak by zebrać tylko iloczyn jednego roku wszystkich obsuw komunikacji publicznej oraz straconych godzin mieszkańców, to by się zebrała spora suma. Ciekawe, czy są odszkodowania.

          A czasami taki tłok jest, że nie da się wsiąść.

          Malkontenci jedni.

          Bardzo źle, że miasto zrezygnowało ztego kontraktu. Za ładną sumkę byśmy mieli metropolitalny rower na miare XXI wieku i to bardzo tani. Nic to, będzie jak zawsze. Pewnie konkurencja przygarnie rowerki za półdarmo i nabije zaporowe stawki. Kto zarobil, ten zarobił. Nb też się pewnie to opłaciło.

          Nie ma to jak kroić nie swój tort. Takich inwestycji jak komunikacja publiczna nie powinno być z publicznych pieniędzy.

          • 0 0

    • Warto nauczyć się jednak zadawać pytania otwarte, nie zawierające ukrytej tezy (2)

      takie pytania nie dodają wartości do dyskusji i powinny być usuwane z tego portalu na zasadzie "stop hejt".

      • 3 2

      • To zgłaszaj. Jak powiedział ktoś mądry nie ma głupich pytań tylko odpowiedzi coś nie tego...

        Potwierdzenie tej tezy jest widoczne gołym okiem więc udawanie ślepego czy naiwnego nic nie da.

        • 0 0

      • Puknij się w łeb

        Wszędzie hejt widzicie psychole

        • 2 2

    • znów wklejasz swoje bzdety (2)

      Masz jakiś kompleks Trójmiasta? Nie wiedzie ci się? Wyprowadź się na Podkarpacie.

      • 52 25

      • Pan Paweł jest Żydem? (1)

        • 2 2

        • Chyna nie

          bo oni plują

          • 0 0

    • Po

      Bo to miasto PO

      • 6 2

    • własnie , po cholre wklejasz te bzury co chwila ?? ale nuda

      • 2 6

    • Słabo, (3)

      ten tekst wklejano już wczoraj, nie dotarły jeszcze nowe wytyczne?

      • 7 9

      • tekst aktualny od czasu założenia PO (2)

        • 9 10

        • od czasów założenia POPIS-u

          okradacie Gdańsk, solidaruchy, już 30 rok

          • 4 4

        • I do jej końca

          • 3 4

    • Sobie wybraliscie krolewna krowke, to teraz robic na jej pierwszy milion a nie marudzic.

      • 8 7

    • Weź już daj sobie spokój (1)

      To jest nudne, ile można czytać te pisowskie pitoly. Sycylia, Sycylia, Sycylia.

      • 25 13

      • Kaczyński musi odejść

        • 6 5

    • dulkiwewicz nie ma czasu, uprawia wielka politkę a zwykłych rowerów nie potrafi dopilnować.

      • 14 21

  • Dlaczego nie można dodać rowerów bez wspomagania elektrycznego.

    Założę się że to rozwiązało by większość problemów. Tańsze, prostsze w serwisowaniu itp.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (30)

    Ja tylko przypominam że ten system Mevo został stworzony dla ludzi, a nie dla statystyk na których opiera się Pan Prezes. Gada farmazony tylko po to aby wybielić firmę, a jak rowerów nie było tak nie ma. Na 4 stacje które mam w odległości 300 metrów nie ma ani jednego dostępnego roweru. No ale przecież wg. Pana Prezesa statystyki pokazują co innego...

    • 206 35

    • Ja tylko przypomnę

      Ja tylko przypomnę, że to jest pierwszy taki projekt na Pomorzu. Dobicie firmy karami i sporami spowodować może tylko, że rowery przestaną jeździć. Widać, że zainteresowanie przerosło wszystkich. Tych co planowali (zamawiali, płacą) też. Po prostu jest ich za mało. A cały proces wdrażania został źle zorganizowany, za późno wystartował. A za to odpowiedzialne są obie strony. Dajmy szansę na rozwój tego pomysłu bo widać, że jest potrzebny.

      • 0 0

    • pamiętam fotkę usmiechnięci na rowerach dulkiewicz, szczurek i karnowski. miał być więlki sukces a jest lipa. (11)

      • 21 4

      • Drugi OLT Express

        Sycylia trwa...

        • 2 0

      • (1)

        Ale że co, nikt z tego nie korzysta? Rowery nie jeżdżą? Wstawaj wcześniej to dostaniesz rower. Kto pierwszy ten lepszy.

        • 11 28

        • Możesz nie spać całóą dobę a do systemu się nie zapiszesz bo zablokowali

          • 2 0

      • To taki syndrom tego cośmieje się do sera.

        Oni zawsze uśmiechnięci, zwłaszcza Dulkiewicz i Karnowski. Im większą głupotę palną tym szerszy uśmiech.

        • 1 0

      • a PiSiego wojewody to jakimś cudem na zdjęciu z rowerem mevo nie widziałaś (6)

        nie chciałeś pamiętać - czy płacą ci tylko za wPiS od łepka? :))))

        • 6 12

        • widziałem marszałka z PO jak z świętym pawłem ciągnął samolot amber gold (5)

          • 16 3

          • Od kiedy Amber Gold miał samoloty? (2)

            • 3 9

            • (1)

              od wtedy od kiedy amber gold posiadał większościowy pakiet akcji spółki OLT, czyli od początku...peowcu

              • 14 3

              • Nieźle pokręcona logika

                Czyli Morawiecki pracował dla Getback?

                • 1 4

          • czyli widzisz pajacu ... tylko to - za co ci wPiS zapłacą :)))) (1)

            • 2 11

            • on widzi tylko patologię, tego w peło pełno

              • 8 1

    • (5)

      Ja wczoraj "dorwałam" dwa wolne rowery na stacji. Szkoda tylko, że jeden nie miał powietrza w kole, a w drugim nie działało wspomaganie...

      • 12 2

      • A zgłosiłeś te problemy na infolinię? (1)

        Czy poszłaś dalej narzekać?

        • 0 1

        • Powinna przynieść podręczny komplet kluczy , łatki, pompkę, naprawić...

          i zgłosić na infolinię, że naprawiła.
          To jest obywatelska POstawa.

          • 1 0

      • i to pewnie operator jest winny ze ludzie to d**ile i niszcza rowery bo przecieznue ich to nie trzeba dbac

        • 0 4

      • (1)

        Rozumiem, że zgłosiłeś od razu awarię?

        • 3 2

        • Tak, zgłosiłam. Tylko co z tego skoro nie blokują od razu roweru? Jak sprawdzałam później, to ciągle był dostępny.

          • 5 1

    • m (5)

      A gdzie kaski ?????????? A gdzie karty rowerowe ??????????

      • 7 15

      • jakie kaski?

        kaski są obowiązkowe dla kolarzy szosowych i górskich. Zwykła rowerzystka i zwykły codzienny rowerzysta może bezpiecznie jeździć bez kasku. Przy jeździe z prędkością do 30 km/h kaski są zbędne: nawet biegacze potrafią rozwijać taką prędkość: kto biega sprinty w kaskach?

        • 2 1

      • Karty rowerowe? (3)

        Jak Ci powiem, że i motorowerem możesz jechać na dowód, to pewnie Ci się zwoje przepalą...

        • 16 1

        • Oba :)

          • 0 0

        • (1)

          a może jeszcze nie ma dowodu :> ?

          • 5 0

          • nawet gdyby ... to dowód to może zawsze babci zabrać

            w każdej chwili

            • 2 2

    • Najlepsza wypowiedź Prezesa... (2)

      Wysyłamy serwisanta, a roweru tam nie ma!!! To nie macie odpowiedniej aplikacji do namierzenia swoich rowerów??? Wysyła się człowieka bez sprawdzenia gdzie i czy faktycznie ten rower jest??? Zarządzanie na najwyższym poziomie ;)

      • 42 4

      • Po pierwsze JAK go ktoś mógł wypożyczyć? (1)

        Sytuacja z przed paru dni -- zgłaszam, że w rowerze nie ma powietrza w oponach -- rower dalej dostępny do wypożyczenia. Ktoś mniej uważny może wypożyczyć, przyjechać kilkaset metrów, zmasakrować opony -- a serwisant sprawdzi, że roweru nie ma czyli jest sprawny.

        • 8 0

        • Dzięki...

          I właśnie o to mi chodzi. Serwisanta też powinno się wysłać te kilkaset metrów dalej, a nie tam gdzie było zgłoszenie. Jeszcze raz podkreślę, że to wina słabego zarządzania zasobami ludzkimi skoro wysyła się je tam gdzie nie potrzeba. Strata czasu i pieniędzy, a do tego tak jak rower był niesprawny tak jest nadal.

          • 3 0

    • nie ma to jak wygłaszanie sądów na podstawie wiedzy anegdotycznej

      przejaw malkontenctwa i tyle

      • 1 0

    • fakt .... może mieć i 100tys rowerów ... ale jak to będzie tak nie działać - jak nie działa, to i to będzie za mało

      • 8 1

  • Stojak Mevo między blokami nr 4 a 6 przy ul. Kaczyńskiego, to utrapienie. Zajęte przez stojak miejsca

    parkingowe, rowerzyści zabierają rowery i jeżdżą po chodniku pchając się między pieszymi. A najgorsze są ekipy przyjeżdżające po rowery (firmy kurierskie). Np. dziś godz. 2.40 w nocy dwa samochody kurierskie jeden z kierowców kur***e co drugie słowo, wydziera się, opowiada drugiemu kurierowi o jakimś spotkaniu z policją. Kogo to MEVO wynajmuje?! Artykuł 51 KW się kłania. Był spokój i bezpiecznie, to mamy MEVO. Koszmar!

    • 0 0

  • dokładnie, inwestycja warta miliony, taka potrzebna i nowatorska a tu baterie ładowane w przerobionym kontenerze...wstyd, nie dziwie sie czemu te baterie tak szybko padaja, jeśli takie są warunki ich ładowania. I w dodatku ta hala gdzie jest serwis, widać że nawet ogrzewania nie ma. Prezes gdzie jest ta kasa ?

    • 1 0

  • Pożar baterii (1)

    Baterie litowe lubią się palić przy przegrzaniu...
    Przy ładowaniu kilku w plastikowym pudełku tylko się prosimy o spektakularny pożar który zmniejszy ilość dostępnych baterii o ok 200 widocznych na zdjęciu ...

    • 12 1

    • Może o to właśnie chodzi

      O tzw. Sile wyższa.

      • 1 0

  • Prezes bez zegarka .

    Nie szanuje swojego czasu.

    • 0 0

  • Ale my nie chcemy już obietnic (24)

    System miał działać od jesieni. Kupcie te brakujące 3 tys rowerów i wtedy zobaczymy jak dajecie radę je serwisować i doładowywać. To są koszty których nie chcecie ponosić. I co z relokacją rowerów? Z 1000 sobie poradzić nie możecie, zresztą gdziejestmevo pokazuje max 70% rowerów z deklarowanej puli. WTF?
    Sycylia, gdańska Sycylia. Miliony przelane za coś, co nie działa wg przetargu i kontraktu. Zerwać i nowy ogłosić.

    • 161 49

    • Opinia wyróżniona

      Klęska urodzaju (10)

      Zarówno niedomiar jak i nadmiar są kłopotliwe. MEVO pokazuje, że zbyt pożądany produkt też może być utrapieniem. W innej skali to ten sam problem co ma TESLA.

      A wszyscy krzyczący o milionowych karach powinni się zastanowić, czy nie lepiej trochę poczekać, odpuścić sobie i pozwolić dorosnąć firmie. Zabicie i zjedzenie kurczaczka to nie najlepszy pomysł, kiedy z niego może wyrosnąć kura znosząca złote jajka.

      • 179 94

      • mevo pokazuje amatorszczyzne

        W umowie za grube miliony mieli wskazane określone terminy i ilość rowerów, skoro niedotrzymali warunków należy stosować kary umowne, pobłażliwość byłaby niesprawiedliwa wobec innych firm, które mogłyby startować w przetargu. Sory ale to jest poważny biznes za poważne pieniądze, a nie sprzedaż pietruszki na bazarku.

        • 1 0

      • Dorosnąć (2)

        to trzeba było przed podpisaniem umowy.

        • 33 5

        • Dorastanie jest procesem nie stanem (1)

          Widzisz różnicę? Jeśli nie - bez odbioru

          • 9 15

          • Widzę więc, że jeszcze ciągle dorastasz. To rzeczywiście bez odbioru.

            Szkoda czasu na czczą dyskusję z gimbazą.

            • 0 2

      • Dorosnąć firmie? (3)

        Korpo które działa a kilkudziesięciu krajach?

        • 45 9

        • Nie ściemniaj (1)

          Kontrakt obsługuje inna spółka, która może upaść samodzielnie i to światowe niemieckie korpo nie będzie płacić jej długów.

          • 32 3

          • Ale ewentualne zyski chętnie przytuli.

            Dajmy szanse rodzimej konkurencji.

            • 3 0

        • Sprecyzuję: Dorosnąć na lokalnym rynku

          • 22 23

      • Niech te brojlery choduje europa ui siebie. Ja chcę tylko kupić jaja. Nie muszą być złote.

        Byle świeże i nadawały się na jajecznicę.

        • 0 0

      • Klęska, ale MEVO

        Gdyby to były prywatne pieniądze pana prezesa - OK. Niech działa jak chce, ale to są nasze pieniądze - nas wszystkich. Najgorsze, że z pieniędzy wpływających za korzystanie z mevo nie da się sfinansować ich bieżących wydatków. Czyli znowu - kto za to będzie płacił w przyszłości? My, jakim kosztem, czego nie da się sfinansować - bo mevo? A pan prezes czuje się świetnie! Nie dotrzymał żadnego terminu!! Aplikacja dalej jest do bani. Oni nie słuchają użytkowników, ale na nich zrzucają wszystkie problemy .... to kpino co ten człowiek mówi. Normalnie taka firma dawno powinna pójść z torbami i by poszła. Dlaczego tak się nie dzieje? Czyżby znowu .... znajomi królika??

        • 26 8

    • Widzę po minusach, że nowy prezes pierwsze co to zatrudnił agencję do walki w necie (12)

      Z krytykami. Czy się mylę?

      • 39 22

      • Jeszcze dodam, że już miesiąc czekam na odpowiedź ws zgłoszenia problemu (9)

        logowania. Doczekam się w tym roku odpowiedzi?

        • 30 4

        • (7)

          Zadzwoń na infolinię, pomogą z marszu.

          • 5 17

          • Nie pomagają (6)

            Szanowny przedstawicielu firmy PR - dzwoniłem do twojego klienta (tej firmy od rowerów która ci zapłaciła żebyś teraz tu ładnie pisał) na infolinie, i właśnie pan na infolinii powiedział że nie wie, jego kierownik nie wie, i żebym napisał maila. Mail poszedł, przyszła zwrotka że 14 dni na odpowiedź mam czekać i zgadnij co - zgłoszenie zostało olane. Minął ponad miesiąc. I co ja mogę zrobić?

            • 21 3

            • Jeśli w przeciągu 14 dni nie otrzymasz odpowiedzi na reklamację jest traktowane to jako jej uznanie. (5)

              Rzecznik praw konsumenta może pomoże?

              • 21 1

              • Tak i za 10 zł abonamentu może fatygować Trybunał w Hadze?

                To ma być działający system i pomagająca na bieżąco rozwiązać problem infolinia a nie trwająca tygodnie czy miesięce batalia na przepisy i paragrafy.
                To jest kolejna piramida finansowa na małe kwoty ale za to na wielką skalę.

                • 2 0

              • Niczego nie reklamowałem (3)

                Pytałem dlaczego potrzebny jest im mój pesel, szczególnie że kilka dni przed tym pytaniem wypłynęła baza sklepu morele.
                Więc skoro takiemu molochowi zdarzają się takie wpadki, to wolę nie myśleć ile osób weźmie kredyty na moje dane.

                • 4 1

              • Zarejestrują cię bez peselu - nic nie wpisuj (1)

                Nie mówią o tym celowo ale nie trzeba go wpisywać. Zobacz też wersję angielską. Tam nawet nie ma kratki PESEL :D : D

                • 3 0

              • Spróbuję tego sposobu. O ile wiem nie przyjmują nowych użytkowników czyba że coś mnie omineło?

                • 0 0

              • Ściemnij coś w peselu ostatnie dwa numery parzyste to męskie a dwa ostatnie niepażyste to damskie i po problemie.Nie mają wglądu do twoje dane osobowe bo jest ich ochrona. Jedyne co sprawdzą to imie i nazwisko z konta bankowego. Pesel im potrzebny do określenia czy masz wiecej niż 13 lat. Czyli pierwsze 6 cyfr to data urodzenia, dziwie się że podajecie prawdziwy pesel.

                • 0 2

        • Ja jutro będę miał dwa miesiące czekania na odpowiedź.

          Niestety na razie tylko "Twoje zgłoszenie zostało zarejestrowane... i dalej srutututu..

          • 1 0

      • chyba z hejterami a nie krytykami (1)

        bo w przeciwieństwie do ciebie prezes daje twarz i nazwisko, a ty się ukrywasz.

        • 31 35

        • W przeciwieństwie do prezesa to ja płacę za ten bajzel w podatkach

          A on zarabia na tym. Gość z Amber Gold też dawał swoją twarz a potem miał zakryta paskiem.

          • 49 15

  • (8)

    Zdjęcie przedstawiające ładujące się baterie, dużo mówi o waszym podejściu. Wiecie, że trzymanie ładującej się baterii w plastikowej skrzynce, grozi pożarem?

    • 53 6

    • A czy z barerii wydzielaja sie kwasy? (3)

      Widzial ktos tam wentylacje mechaniczna przeciwwybuchowa? Prokueatura zainteresuje sie dopiero po wypadku?

      • 6 1

      • Drewno

        Zasilacze na drewnie to tez nie jest najlepszy pomysł

        • 1 0

      • (1)

        Prawdopodobnie wydziela się wodór, przy tylu bateriach w jednym pomieszczeniu bez wentylacji i zwykłych oprawach oświetleniowych jest to realne zagrożenie.

        • 2 5

        • z baterii litowych nic się nie wydziela no chyba ze wybuchają i płoną.

          ale fakt stacja ładowania to taka na kolanie poskładana. Postawcie chociaż gaśnice śniegowe.

          • 4 0

    • Za wiele to Ty nie wiesz (2)

      Po pierwsze - sama bateria ma aluminiową obudowę. Po drugie - całe stanowisko ładowania jest w kontenerze. Wszystko po to,żeby pożaru nie było.

      • 3 1

      • No, może jednak wiem. Spali się razem z tym aluminium. Ładowanie, powinno odbywać się w ceramicznych misach. Jak już robią prowizorkę na szybko, to niech kupią chociaż donice do kwiatów.

        • 2 1

      • I niepalne OSB w środku

        • 2 0

    • Ile węgla należy przepalić, aby ładować te wszystkie akumulatory?

      Co ze smogiem i zanieczyszczeniem środowiska. Czy dla uciechy grupki cyklogłupków warto tak niszczyć środowisko?

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co jest naturalnym wrogiem mszycy?

 

Najczęściej czytane