• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Kto pokrywa koszty obsługi tego cyrku z rowerami? (3)

    Przecież koszt obsługi przewyższa opłaty za korzystanie z tych rowerków

    • 38 9

    • Nextbike.

      • 2 0

    • Unia

      • 0 2

    • przepraszam ale co ty za farmazony pitolisz? co przewyższa?

      40 milionów to mało?

      a dodatkowe 800.000 miesięcznie to pies czy wydra?

      każdy chciałby mieć zagwarantowany taki przychód/dochód

      • 8 1

  • Gdzie jest te więcej rowerów

    Od początku na stacji gdzie powinno być ich 10 jest jeden rower...i tak od miesiąca....

    • 25 5

  • Prezes unikał odpowiedzi w sprawie usterek z rowerami. Pekające ramy i stopki? A co z brakiem wspomagania, wiecznym wieszeniem na infolini by odblokować/zablokować rower, zwracanie roweru po wybraniu postoju, tragiczna aplikacja to tylko kilka przykładów.

    • 41 9

  • (5)

    Pan prezes mowi miedzy innymi: jestesmy zaskoczeni informacja o karach, sposob mierzenia liczby rowerow budzi watpliwosci, relacje z Zamawiajacym musza byc partnerskie.
    Czyli Nextbike zaczyna rozgrywke pt. nie zaplaciny kar, a ten artykul jest elementem PR, ktory ma przygotowac negocjacje z Obszarem Metropolitalnym.

    • 77 5

    • Test Dulkiewicz (4)

      To bedzie sprawdzian dla Dulkiewicz. Czy dba o interes mieszkancow czy korporacji, deweloperow itp. Zobaczymy czy wyciagnie konsekwencje.

      • 17 6

      • Ty durniu (3)

        Mevo nie zamawiało Miasto!!

        • 1 8

        • A niby kto?

          stowarzyszenie w którym miasto jest członkiem a Dulkiewicz jest prezesem zarządu tego stowarzyszenia, więc generalnie ona odpowiada za wszystkie decyzje stowarzyszenia

          • 13 3

        • Ty misttzu

          Ona jest prezesem tworu ktory podpisal z nextdno kontrakt

          • 4 2

        • Janusz, nie musisz zaraz pisac jak mama na Ciebie woła zebys z podworka wracal.

          • 4 2

  • (3)

    Miasto pochwaliło sie karami a nextbike nic nie wie. Znowu kłamią i robią promocje z kłamstwa

    • 54 4

    • Sledzcie watek (1)

      Do trojmiasto.pl - sledzcie watek kar i platnosci za wykonanie etapow. Do momentu wplyniecia ostatniej zlotowki na konto. Wszelkie nieprawidlowosci - wysylac sluzby kontrolne. Dosc tej sycylii!!
      Juz raz byla sytuacja z pesa: spoznili sie z dostawami, mieli zaplacic kary, to miasto uznalo ze spoznienie bylo mu na reke bo remontowalo zajezdnie (sic!) I zadnych kar nie bylo.

      • 7 3

      • Informacja publiczna

        Wystarxzy wyslac urzedasom maila z zadaniem podania naliczonych i wplaconych kar. Maja 14 dni na odpowiedz inaczej placa za proces w nsa

        • 2 1

    • Kary

      Ależ tak - kłamią. Przy informacji o karach napisali, że zostały one naliczone zgodnie z umową? Czyżby pan prezes miał nadzieję, że nie wywiąże się z umowy, a konsekwencje spadną na ... mieszkańców, znaczy podatników?

      • 1 1

  • Kaktus mi prędzej na czole wyrośnie

    Stan aktualny zgodnie z moją najlepszą wiedzą to około 1200 rowerów, z czego połowa serwisowana, i to już jest ponad logistykę tego przedsięwzięcia.
    Nie zobaczę - to nie uwierzę.

    • 31 5

  • szczyt marnotrawstwa

    Pokazowy przykład powrotu do zasad z komuny. Nie liczy się wynik, tylko powodzenie pokazowej akcji. Jak można tolerować 20% sprzętu w serwisie po kilku tygodniach działania? Przecież nowy sprzęt nie załatwi problemu, bo stary będzie już po pół roku nie do użytku. Te urządzenia są źle wybrane. Setka ludzi do obsługi tysiąca sprawnych rowerów i jeszcze mają zatrudnić nowych. Auta serwisowe rozjeżdżające trawniki i chodniki, nie mówiąc o emisji spalin. To taniej by wyszło co roku zrzucać z samolotu 10000 nowych rowerów, a stare od razu zabierać na złom. No ale przecież chodzi o to, żeby króliczki ze start up-ów mogły się radośnie ganiać.

    • 70 6

  • Artykuł sponsorowany?

    Fotografie nextbike Polska -czyli gotowe do artykułu, który jest w bardzo łagodnym tonie napisany.
    Konkurencyjna gazeta już taka nie była ;-)

    • 46 6

  • 1.000.000

    I 2 sprawne

    • 16 4

  • (8)

    Zdjęcie przedstawiające ładujące się baterie, dużo mówi o waszym podejściu. Wiecie, że trzymanie ładującej się baterii w plastikowej skrzynce, grozi pożarem?

    • 53 6

    • A czy z barerii wydzielaja sie kwasy? (3)

      Widzial ktos tam wentylacje mechaniczna przeciwwybuchowa? Prokueatura zainteresuje sie dopiero po wypadku?

      • 6 1

      • (1)

        Prawdopodobnie wydziela się wodór, przy tylu bateriach w jednym pomieszczeniu bez wentylacji i zwykłych oprawach oświetleniowych jest to realne zagrożenie.

        • 2 5

        • z baterii litowych nic się nie wydziela no chyba ze wybuchają i płoną.

          ale fakt stacja ładowania to taka na kolanie poskładana. Postawcie chociaż gaśnice śniegowe.

          • 4 0

      • Drewno

        Zasilacze na drewnie to tez nie jest najlepszy pomysł

        • 1 0

    • Za wiele to Ty nie wiesz (2)

      Po pierwsze - sama bateria ma aluminiową obudowę. Po drugie - całe stanowisko ładowania jest w kontenerze. Wszystko po to,żeby pożaru nie było.

      • 3 1

      • I niepalne OSB w środku

        • 2 0

      • No, może jednak wiem. Spali się razem z tym aluminium. Ładowanie, powinno odbywać się w ceramicznych misach. Jak już robią prowizorkę na szybko, to niech kupią chociaż donice do kwiatów.

        • 2 1

    • Ile węgla należy przepalić, aby ładować te wszystkie akumulatory?

      Co ze smogiem i zanieczyszczeniem środowiska. Czy dla uciechy grupki cyklogłupków warto tak niszczyć środowisko?

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

W jakiej gdańskiej dzielnicy znajduje się najwięcej pomników przyrody?

 

Najczęściej czytane