• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dlaczego w trójmieście nie można zrobić czegoś dobrze i uczciwie? (19)

    • 186 112

    • znów wklejasz swoje bzdety (2)

      Masz jakiś kompleks Trójmiasta? Nie wiedzie ci się? Wyprowadź się na Podkarpacie.

      • 52 25

      • Pan Paweł jest Żydem? (1)

        • 2 2

        • Chyna nie

          bo oni plują

          • 0 0

    • Weź już daj sobie spokój (1)

      To jest nudne, ile można czytać te pisowskie pitoly. Sycylia, Sycylia, Sycylia.

      • 25 13

      • Kaczyński musi odejść

        • 6 5

    • (2)

      Co to znaczy "dobrze" i "uczciwie" ? Jest rowerów mało to narzekacie, by było za dużo to by było, że to machlojki i nie gospodarne. Problem jest taki, że ludzie nie szanują cudzej rzeczy, związku z tym powinni płacić kąty.

      • 18 7

      • Już tłumaczę (1)

        Dobrze - czyli usługa za którą płacę działa tak jak powinna
        Uczciwie - czyli dotrzymywanie umów, obietnic i terminów, zwłaszcza za publiczne pieniądze. I skrupulatne rozliczanie się z każdej otrzymanej złotówki, oraz płacenie kar

        • 1 1

        • Transport publiczny

          Autobusy sie spozniaja, tramwaje maja awarie. Ilez to razy na trasie 20-minutowej jechalem godzine, a nie bylo korków, tylko przesiadki, bo autobus w trakcie jazdy stanął. A płacę i nietani bilet, i podatki, z których są finansowane.

          Ileż to razy zrezygnowałem z autobusu na na rzecz taksówki, bo nie przyjechał?

          I co, miasto też nalicza milionowe kary? Jak by zebrać tylko iloczyn jednego roku wszystkich obsuw komunikacji publicznej oraz straconych godzin mieszkańców, to by się zebrała spora suma. Ciekawe, czy są odszkodowania.

          A czasami taki tłok jest, że nie da się wsiąść.

          Malkontenci jedni.

          Bardzo źle, że miasto zrezygnowało ztego kontraktu. Za ładną sumkę byśmy mieli metropolitalny rower na miare XXI wieku i to bardzo tani. Nic to, będzie jak zawsze. Pewnie konkurencja przygarnie rowerki za półdarmo i nabije zaporowe stawki. Kto zarobil, ten zarobił. Nb też się pewnie to opłaciło.

          Nie ma to jak kroić nie swój tort. Takich inwestycji jak komunikacja publiczna nie powinno być z publicznych pieniędzy.

          • 0 0

    • dulkiwewicz nie ma czasu, uprawia wielka politkę a zwykłych rowerów nie potrafi dopilnować.

      • 14 21

    • Słabo, (3)

      ten tekst wklejano już wczoraj, nie dotarły jeszcze nowe wytyczne?

      • 7 9

      • tekst aktualny od czasu założenia PO (2)

        • 9 10

        • I do jej końca

          • 3 4

        • od czasów założenia POPIS-u

          okradacie Gdańsk, solidaruchy, już 30 rok

          • 4 4

    • Sobie wybraliscie krolewna krowke, to teraz robic na jej pierwszy milion a nie marudzic.

      • 8 7

    • własnie , po cholre wklejasz te bzury co chwila ?? ale nuda

      • 2 6

    • Warto nauczyć się jednak zadawać pytania otwarte, nie zawierające ukrytej tezy (2)

      takie pytania nie dodają wartości do dyskusji i powinny być usuwane z tego portalu na zasadzie "stop hejt".

      • 3 2

      • Puknij się w łeb

        Wszędzie hejt widzicie psychole

        • 2 2

      • To zgłaszaj. Jak powiedział ktoś mądry nie ma głupich pytań tylko odpowiedzi coś nie tego...

        Potwierdzenie tej tezy jest widoczne gołym okiem więc udawanie ślepego czy naiwnego nic nie da.

        • 0 0

    • Po

      Bo to miasto PO

      • 6 2

  • ilu ludzi straciło stołek za ten wałek z rowerami? (15)

    Kiedy operator zapłaci wszystkie kary?

    • 206 58

    • mam nadzieję że im anulują te kary (7)

      4,5 miliona kary pogrąży ten projekt w całości

      • 14 41

      • Widzisz, ty to widzisz, ale większość komentujących nie jest w stanie ogarnąć szerszej perspektywy (6)

        Zgodnie z zasadą "na złość mamusi odmrożę sobie uszka i nie założę czapki" wolą żeby projekt splajtował niż ktokolwiek mógł coś zarobić i miasto mieć sprawny system komunikacji rowerowej

        • 17 24

        • Im dobro wspólne dalej kojarzy się z komuną, czyli co ukradnę to moje (1)

          • 12 5

          • A co publiczne to rozwalić

            • 7 0

        • Dlaczego rozmawiasz sam ze sobą (1)

          ...człowieczku z PR? Przecież to widać jak na dłoni, że to akcja jakiejś PR-owej agencji która ma za zadanie ocieplić wizerunek. Ale tu już nie pomoże wrzucanie takich komentarzy pod przykrywką racjonalnych argumentów - ludzie nie są głupi i wiedzą że wykonawca wziął kasę, chce jej więcej, a warunków nie spełnia. I żadne ładnie przygotowane zdjęcia i wypowiedzi o 8 tysiącach (lol, czemu od razu nie 20 tysięcy?) tego nie zmienią.

          • 25 8

          • Też mnie to wkurza. Jeden z artykułów mówił o tym że im mniej rower jest wypożyczany tym lepiej dla mewo. Nie na darmo tylko 20tyś użytkowników może korzystać. Nawet jak by było 8tyś. rowerów to użytkowników pewnie 40tyś

            • 1 0

        • Wole by poniesli uczciwa kare (1)

          Inni tez startowali. Oszustom ucinalo sie kiedys lapy wiec kara finansowa jest niewielka

          • 14 2

          • Bo ja wiem?

            Za 4 miliony spokojnie Ci przeszczepią łapy, a i jeszcze zostanie...

            • 4 3

    • nikt nic nie zapłaci, operator to ludzie z trójmiejskiego układu

      • 18 8

    • Przecież cała góra poleciała.

      Kary zapłacą w sierpniu.

      Coś jeszcze?

      • 4 17

    • nic nie zapłacą (3)

      • 16 3

      • już zapłacili, ponieważ w jednej z transz dokonano potrącenia kar (2)

        • 3 3

        • nic nie zostało potrącone, nie kłam (1)

          • 5 3

          • Nawet artykuł o tym był

            Idź już ruski trollu z PiS...

            • 0 5

    • Nowak się cieszy

      • 5 1

  • (6)

    8000 nie jeżdżących mevo, zapomnieliście napisać w nagłówku

    • 174 28

    • Do 18 sierpnia??? (5)

      No nie, to trochę przegięcie. Sezon na rower się skończy i wtfy dopiero rowery przyjadą?

      • 14 4

      • Spoko (4)

        Nie podali roku :)

        • 21 0

        • Jeszcze tylko kłamstwo przez lato i spokój (3)

          Jesień, akumulatory zawilgotnialy , jest wytłumaczenie na jesień . Kolejny prezes bo ten wyleci , swoją drogą straszna kara , naprawdę... I PO bawi się dalej

          • 7 0

          • nie czekali do lata... właśnie wysłali zmianę regulaminu (2)

            od 30 maja nie będzie można rezerwować rowerów. zawieszają "czasowo"...
            za zgodą (!!!) zamawiającego. może jeszcze zamawiający zgodzi się anulować kary i dopłacić 30 mln zł?

            • 4 1

            • To akurat dobrze ze wyłączyli (1)

              Bo idioci rezerwowali rowery i nie odbierali. Nie raz widziałem stacje z rowerami których nie można pożyczyć bo zarezerwowany. Teraz będzie kto pierwszy ten lepszy i tak powinno być, bo janusze i gimbaza nie dorosła do używania wspólnego transportu

              • 0 2

              • Jeżeli przy 4000 rowerów to ma sens to przy 1500 rowerów może być problemem

                Bo ja np rezerwuje rower bo idę 2 stacje do niego, czyli 15min mi zajmuje dojście. Powinno być, że masz 10min np i z automatu zjeżdża tobie z minut dziennych, a ponadto, jeżeli nie odbierzesz to kolejny możesz zarezerwować powiedzmy za 30min.
                Do tego osoby notorycznie rezerwujące i nie odbierające powinny być blokowane i tyle.

                • 1 0

  • Ale my nie chcemy już obietnic (24)

    System miał działać od jesieni. Kupcie te brakujące 3 tys rowerów i wtedy zobaczymy jak dajecie radę je serwisować i doładowywać. To są koszty których nie chcecie ponosić. I co z relokacją rowerów? Z 1000 sobie poradzić nie możecie, zresztą gdziejestmevo pokazuje max 70% rowerów z deklarowanej puli. WTF?
    Sycylia, gdańska Sycylia. Miliony przelane za coś, co nie działa wg przetargu i kontraktu. Zerwać i nowy ogłosić.

    • 161 49

    • Opinia wyróżniona

      Klęska urodzaju (10)

      Zarówno niedomiar jak i nadmiar są kłopotliwe. MEVO pokazuje, że zbyt pożądany produkt też może być utrapieniem. W innej skali to ten sam problem co ma TESLA.

      A wszyscy krzyczący o milionowych karach powinni się zastanowić, czy nie lepiej trochę poczekać, odpuścić sobie i pozwolić dorosnąć firmie. Zabicie i zjedzenie kurczaczka to nie najlepszy pomysł, kiedy z niego może wyrosnąć kura znosząca złote jajka.

      • 179 94

      • Dorosnąć firmie? (3)

        Korpo które działa a kilkudziesięciu krajach?

        • 45 9

        • Sprecyzuję: Dorosnąć na lokalnym rynku

          • 22 23

        • Nie ściemniaj (1)

          Kontrakt obsługuje inna spółka, która może upaść samodzielnie i to światowe niemieckie korpo nie będzie płacić jej długów.

          • 32 3

          • Ale ewentualne zyski chętnie przytuli.

            Dajmy szanse rodzimej konkurencji.

            • 3 0

      • Dorosnąć (2)

        to trzeba było przed podpisaniem umowy.

        • 33 5

        • Dorastanie jest procesem nie stanem (1)

          Widzisz różnicę? Jeśli nie - bez odbioru

          • 9 15

          • Widzę więc, że jeszcze ciągle dorastasz. To rzeczywiście bez odbioru.

            Szkoda czasu na czczą dyskusję z gimbazą.

            • 0 2

      • Klęska, ale MEVO

        Gdyby to były prywatne pieniądze pana prezesa - OK. Niech działa jak chce, ale to są nasze pieniądze - nas wszystkich. Najgorsze, że z pieniędzy wpływających za korzystanie z mevo nie da się sfinansować ich bieżących wydatków. Czyli znowu - kto za to będzie płacił w przyszłości? My, jakim kosztem, czego nie da się sfinansować - bo mevo? A pan prezes czuje się świetnie! Nie dotrzymał żadnego terminu!! Aplikacja dalej jest do bani. Oni nie słuchają użytkowników, ale na nich zrzucają wszystkie problemy .... to kpino co ten człowiek mówi. Normalnie taka firma dawno powinna pójść z torbami i by poszła. Dlaczego tak się nie dzieje? Czyżby znowu .... znajomi królika??

        • 26 8

      • Niech te brojlery choduje europa ui siebie. Ja chcę tylko kupić jaja. Nie muszą być złote.

        Byle świeże i nadawały się na jajecznicę.

        • 0 0

      • mevo pokazuje amatorszczyzne

        W umowie za grube miliony mieli wskazane określone terminy i ilość rowerów, skoro niedotrzymali warunków należy stosować kary umowne, pobłażliwość byłaby niesprawiedliwa wobec innych firm, które mogłyby startować w przetargu. Sory ale to jest poważny biznes za poważne pieniądze, a nie sprzedaż pietruszki na bazarku.

        • 1 0

    • Widzę po minusach, że nowy prezes pierwsze co to zatrudnił agencję do walki w necie (12)

      Z krytykami. Czy się mylę?

      • 39 22

      • chyba z hejterami a nie krytykami (1)

        bo w przeciwieństwie do ciebie prezes daje twarz i nazwisko, a ty się ukrywasz.

        • 31 35

        • W przeciwieństwie do prezesa to ja płacę za ten bajzel w podatkach

          A on zarabia na tym. Gość z Amber Gold też dawał swoją twarz a potem miał zakryta paskiem.

          • 49 15

      • Jeszcze dodam, że już miesiąc czekam na odpowiedź ws zgłoszenia problemu (9)

        logowania. Doczekam się w tym roku odpowiedzi?

        • 30 4

        • (7)

          Zadzwoń na infolinię, pomogą z marszu.

          • 5 17

          • Nie pomagają (6)

            Szanowny przedstawicielu firmy PR - dzwoniłem do twojego klienta (tej firmy od rowerów która ci zapłaciła żebyś teraz tu ładnie pisał) na infolinie, i właśnie pan na infolinii powiedział że nie wie, jego kierownik nie wie, i żebym napisał maila. Mail poszedł, przyszła zwrotka że 14 dni na odpowiedź mam czekać i zgadnij co - zgłoszenie zostało olane. Minął ponad miesiąc. I co ja mogę zrobić?

            • 21 3

            • Jeśli w przeciągu 14 dni nie otrzymasz odpowiedzi na reklamację jest traktowane to jako jej uznanie. (5)

              Rzecznik praw konsumenta może pomoże?

              • 21 1

              • Niczego nie reklamowałem (3)

                Pytałem dlaczego potrzebny jest im mój pesel, szczególnie że kilka dni przed tym pytaniem wypłynęła baza sklepu morele.
                Więc skoro takiemu molochowi zdarzają się takie wpadki, to wolę nie myśleć ile osób weźmie kredyty na moje dane.

                • 4 1

              • Zarejestrują cię bez peselu - nic nie wpisuj (1)

                Nie mówią o tym celowo ale nie trzeba go wpisywać. Zobacz też wersję angielską. Tam nawet nie ma kratki PESEL :D : D

                • 3 0

              • Spróbuję tego sposobu. O ile wiem nie przyjmują nowych użytkowników czyba że coś mnie omineło?

                • 0 0

              • Ściemnij coś w peselu ostatnie dwa numery parzyste to męskie a dwa ostatnie niepażyste to damskie i po problemie.Nie mają wglądu do twoje dane osobowe bo jest ich ochrona. Jedyne co sprawdzą to imie i nazwisko z konta bankowego. Pesel im potrzebny do określenia czy masz wiecej niż 13 lat. Czyli pierwsze 6 cyfr to data urodzenia, dziwie się że podajecie prawdziwy pesel.

                • 0 2

              • Tak i za 10 zł abonamentu może fatygować Trybunał w Hadze?

                To ma być działający system i pomagająca na bieżąco rozwiązać problem infolinia a nie trwająca tygodnie czy miesięce batalia na przepisy i paragrafy.
                To jest kolejna piramida finansowa na małe kwoty ale za to na wielką skalę.

                • 2 0

        • Ja jutro będę miał dwa miesiące czekania na odpowiedź.

          Niestety na razie tylko "Twoje zgłoszenie zostało zarejestrowane... i dalej srutututu..

          • 1 0

  • No i fajnie (4)

    • 25 17

    • pękające ramy od najechania na krawężnik ??? (3)

      Po miesiącu użytkowania i ilkuset przejechanych kilometrach???
      Pierwsze co w przyzwoitym rowerze by poszło to koła (ogumienie, szprychy, obręcz) a tu pękają od razu ramy??? Zdaję sobie sprawę, że to jest spawane gdzieś u chińczyków ale taki sprzęt nie powinien być kupowany i udostępniany do użytku. Czy przy takich zamówieniach nie można było przetestować tego co robi producent? A może tak felerna konstrukcja wynika z potrzeb zamawiajacego (najtańszym kosztem z najgorszych stopów)

      • 3 1

      • guma nie pęka (2)

        wszędzie znawcy
        drugiej prawdy ..
        Jeżdzisz na rowerze ?
        Parę ram mi już pękło.
        Opony , dętki parcieją.
        Obręcze są bardzo sprężyste
        To rama przyjmuje duże obciązenia na małej powierzchni

        • 1 1

        • pękło Tobie kilka ram od najechania na krawężnik w rowerze, który ma miesiąc czasu i kilkaset przejechanych kilometrów? (1)

          • 4 0

          • Pytanie, co taki rower przeżył przed Tobą

            Bo już widziałem agentów sprawdzających jak się z murków skacze...

            • 1 0

  • aby system zaczął działać prawidłowo - powinien być prywatny (22)

    od pomysłu po realizację

    • 103 25

    • Z cyklu "bajki o wolnym rynku" (8)

      Przejazd metrem obsługiwanym przez prywatną firmę (Metro Londyn) - 4.90 funta
      Przejazd państwowym metrem w Pekinie - 3 juany

      Rzeczywistość Londynu: brudne, duszne, przepełnione, skomplikowane
      Rzeczywistośc Pekinu: klimatyzowane, czyściutkie, cichutkie, punktualne

      Prywatne: 24 zeta, Państwowe: 2 zeta.

      Pomyśl raz jeszcze, czy bajki, które wciskają ci wielkie korpo, żebyś kupował więcej i drożej mają pokrycie w rzeczywistości.

      • 22 27

      • ktoś tu tęskni za komunistycznymi Chinami (2)

        Porównaj sobie koszty pracy, życia i średnie wynagrodzenie w Londynie i Pekinie.
        Jak zamieszkasz na Białorusi będziesz miał taniej niż Pekinie. Łukaszenka dba żeby sprzątali, a powietrze z pewnością bardziej czyste.

        • 15 9

        • Piszę o faktach, nie o ideologicznej interpretacji (1)

          Kwota jest faktem.
          Przypisywanie mi "tęsknoty za komunistycznymi Chinami" jest nadużyciem dyskusji.
          Ty piszesz o ideologii ja o cyfrze.
          Przejazd metrem za 2 złote jest tańszy niż przejazd metrem za 24 złote.
          Przejazd metrem pekińskim jest wygodniejszy niż metrem londyńskim.

          Wniosek: Nie zawsze prywatne jest lepsze niż państwowe.

          • 12 13

          • W Pyonyang

            Jest o wiele taniej- bilet na metro to w przeliczenuuiu 0.5 centa dolara amerykańskiego przy średniej płacy 80$.
            Można tanio, Chiny to teraz baaardzo drogi kraj.
            I nie trzeba być korposzczurem, a garnitur kosztuje 8$. Rowery pożycza się za darmo z zakładów pracy. I nie trzeba mieć do tego appki.

            • 0 0

      • Dureń, po prostu duren (4)

        Byłem niedawno w Londynie, jeździłem metrem i ani nie było duszno ani brudno. I wszystko punktualnie i na czas. I kolejne stacje powstają. A Mevo nie dziala bo to wyciąganie publicznych milionów.

        • 17 5

        • Pewnie obejrzał nocny pociąg z mięsem...

          • 4 2

        • To jeszcze pochwal się ile Cię kosztował bilet, bo o tej kwocie to rozmowa

          • 4 4

        • fakt... (1)

          a metro w Londynie to ... taka ciemna masa, aż strach wchodzić

          • 3 1

          • 40 mln to nic

            Jak na taki system.

            A skończyło się ceną ok. 800 zl za rower wart ponad 4000 zl. Nie licząc (bo w gratisie) system IT wartosci ponad milion zl i stacji.

            • 0 0

    • prywatnie nikt by się tego nie podjął, to się nie ma prawa skalkulować, a pranie wychodzi słabo

      • 16 1

    • Tylko wtedy placilbys 50 na miesiac (6)

      Co wolisz?

      • 2 2

      • Teraz też płacisz. (1)

        Tylko tego nie widzisz i nie kontrolujesz, bo przez budżet miasta przechodzą Twoje pieniądze z podatków.

        • 12 0

        • Na szczęście nie z moich w innym mieście płacę choć w 3city przebywam.

          • 0 0

      • (3)

        i tak doplaca do interesu z podatkow nawet jak tym mev nie jezdzi. ja juz wole prywatny biznes ktory nie wyciaga lapy po publiczne pieniadze

        • 8 4

        • Masz rację. (2)

          Zacznijmy od prywatyzacji dróg i parkingów. Od razu będzie lepiej, prawda?

          • 6 2

          • jak obniza podatki i zus skasuja to zgadzaam sie. (1)

            Prywatyzujmy drogi w GPW i dywidendy do akcji.

            • 0 0

            • Spoko, bardzo chętnie kupię kawałek pod Twoim domem.

              I podniosę cenę użutkowania do paru tysięcy dziennie.

              • 0 1

    • Parafrazując klasyka:

      Dopóki nie zajrzałem do komentarzy Trójmiasto. pl" to nie wiedziałem, że na świecie jest tyle i**otów.

      • 9 0

    • Jest prywatny

      Niemcy w Lipsku, dawna STASIa...

      • 1 1

    • prywatny? no chyba jednak nie... (2)

      "aby system zaczął działać prawidłowo - powinien być prywatny (14)
      od pomysłu po realizację"...
      No cóż, podobne systemy prywatne widać, nawet na naszym rynku. Lime, Hive, Blinkee z hulajnogami: 2,5-3 zł na start i 0,45-0,50zł /min jazdy. Elektryczne skuterki: 0,69zł/min. Czyli jedna przejażdżka to kilkanaście złotych. W dodatku usterki w skuterach też są częste: lusterka, nóżki, problemy z aplikacją. Mimo że prywatne. Podsumowując: wolę 4000 wspomaganych rowerów za 10 zł, niż 200 skuterów i kilkaset hulajnóg gdzie jedna przejażdzka kosztuje więcej niż miesięczny abo na Mevo.

      • 3 2

      • A tutaj zapłacisz (na razie) 37 mln (1)

        Wychodzi ponad 4 dychy na start na mieszkańca Trójmiasta, wliczając to niemowlaki oraz osoby, które nigdy na ten rower nie wsiądą.
        Nie ma darmowego lunchu (w tym przypadku półdarmowego). Ktoś za to zapłaci.

        • 7 2

        • Ok, jest 40 dychy na mieszkańca, tyle że to opłata jednorazowa. A system ma działać przez 6,5 roku. A te 40 złoty to 4 (słownie cztery!) 15-minutowe przejażdżki na hulajnodze. Mimo wszystko Mevo jest korzystniejsze, bo ma szanse być usługą masową. Może nie będzie idealne, i rowerów może brakować, ale jego skala może faktycznie wpływać na zachowania transportowe ludzi. A skutery i hulajnogi przy tych cenach to będzie nisza.

          • 2 1

  • Kurcze, tyle osob i wysilku zeby obsluzyc ten system (8)

    Myslalem ze to bardziej wydajny system. W dlugim terminie to nie wrozy dobrze (koszty glownie)

    • 113 9

    • Mi się nijak budżet tego nie spina (5)

      Z dopłat podatników mają mieć nieco ponad 500k na miesiąc, co wystarczy na koszty wynagrodzeń dla jakiś 100 pracowników (a tyle osób mieli na starcie, potem szybko zwiększyli do około 150, do obsługi 4 tysięcy rowerów potrzebnych będzie pewnie około 400-500 pracowników) - a gdzie dodatkowe koszty, np. amortyzacja rowerów? Jeden rower 10k i pewnie średnio po dwóch latach na żyletki, to jest 20 milionów rocznie samej amortyzacji! Nawet jak założymy, że starczy na średnio 4 sezony to i tak jest to 10 baniek. Do tego pozostałe koszty (pomieszczenia, pojazdy, media, utrzymanie działu IT).
      Podobno abonament kupiło 20 tys. osób, czyli daje to na miesiąc zaledwie 200k.
      Czy Nextbike zamierza przez 6 lat dopłacać do tego czy raczej się zawinie?

      • 15 1

      • Nie no, bez jaj (3)

        jedna osoba na 10 rowerów?

        Do tego rower nie idzie w całości na żyletki, wymieniasz łożyska i napęd i jest jak nowy.
        W bardziej zdezelowanych koła + jakieś akcesoria.

        Ciężko popsuć ramę, czy wspomaganie, czyli najdroższe elementy.

        • 5 3

        • I ramę można pomalować proszkowo (2)

          tylko obawiam się, że taki recykling będzie raczej nieopłacalny. I zobaczymy następnej wiosny, ile zostanie z tych rowerów :)
          I proponuję policzyć koszt osobo-kilometra i porównać z GAITem - zaraz się okaże, że to najdroższy (a zatem najmniej ekologiczny) system transportu publicznego.

          • 6 2

          • Tu akurat konkurencji nie ma

            Wiadomo, że im więcej osób na pojazd, tym bardziej to się opłaca.
            Ale nie możemy zrezygnować z autobusów, tylko dlatego, że SKM jest bardziej opłacalne.
            Tak samo Mevo ma z założenia dotrzeć tam, gdzie autobus nie ma przystanku.

            • 6 0

          • Jeżeli sprawi, że ludzie przesiądą się z samochodu do zbiorkomu

            Bo wcześniej im nie do końca pasował rozkład przystanków, to ekologicznie wychodzi na +.

            • 2 1

      • te rowery nie wytrzymaja 2 lat

        Osprzęt - ok, to sie zużywa i trzeba bedzie wymieniać. Ale pękajace ramy??? Poza tym przed Mevo jeszcze letnie ulewy i zima, spore wyzwanie.

        • 1 1

    • właśnie ..

      Wydajny! Mają jedną stację ładowania (tak wynika z wypowiedzi prezesa) i rozwożą baterie po całym terenie? Do Pucka, Kartuz? Policzyli koszty? Nie pisze o innych bo dalej dla mnie to kpina, a wywiad ma na celu wyłącznie ... wybielenie tego przekrętu!
      W przypadku innych firm (prywatnych??) już dawno byłaby kontrola z Urzędu Skarbowego, cba, cbś, albo ze wszystkich naraz.

      • 12 0

    • Obstawiam i tak ze za hale przy amber expo placa jakies zanizone stawki miastu...

      • 3 0

  • Wczoraj ok 15 stal mewo z odjętą nóżką widlszaca na zgiętym błotniku (1)

    Zobaczymy, czy jeszcze dziś tam będzie

    • 32 6

    • A zadzwoniłeś i zgłosiłeś?

      • 14 1

  • Rower każdy powinien mieć swój (8)

    Mieszkańcy mają swoje rowery, na rowerach wypożyczonych poruszają się przeważnie przyjezdni.

    • 43 86

    • Dokładnie

      Tłumy Mevo pod OBC i Hestią najlepszym na to dowodem.

      • 16 2

    • Bzdura (2)

      Mam swoj (lepszy) rower, ale stoi w piwnicy, a na mevo poruszam sie prawie codziennie.

      Rower miejski daje elastycznosc zmiany srodka lokomocji w dowolnym momencie. Funkcjonuje w calym Trojmiescie z biletem miesiecznym "na wszystko".

      Wlasny rower w tym momencie stal sie urzadzeniem do rekreacji a mevo srodkiem codziennej komunikacji (w polaczeniu z transportem zbiorowym).

      • 34 4

      • Ja tak samo. (1)

        Fajnie jest nie przejmować się w lesie, że coś rozwalę w rowerze i nie będzie czym jechać do pracy (na więcej niż 1 nie mam miejsca :( ).

        Do tego, jak spadnie deszcz, nie muszę się zastanawiać, czy moknąć, czy zostawić rower w pracy...

        • 7 2

        • Mewo wychodzi taniej niż własny rower. Jeżdżę cały rok jak tylko mevo da pojeździć to przesiądę się na niego bo w deszczu czy śniegu lepiej niech rdzewieje mewo niż mój prywatny.

          • 1 2

    • Ale czemu mamy wchodzić w tylek turystom,oni sobie poradzą

      Na Mevo widziałam już cała paletę lokalsow w różnych kategoriach zamożności. Gdyby to działało to można by tak jeździć w dowolne miejsce w mieście bez czekania na łaskawa komunikację zbiorowa lub stanie w korku. Nie zawsze auto jest niezbędne by gdzieś się dostać.

      • 21 3

    • autobus każdy powinien mieć swój według twojej logiki (1)

      jak ktos ma potrzebe raz na jakis czas podjechac tramwajem powinien go sobie kupić ;)

      • 18 1

      • Przecież można się poruszać tylko prawilnie samochodem

        A zbiorkom jest dla plebsu. Tak przynajmniej pewien Janusz twierdzi...
        Oczywiście parkingi mają być darmowe, bo tam wolny rynek nie sięga jakimś cudem..

        • 10 1

    • Pan(i) to chyba podróżnik z przeszłości. Myślenie jak z lat 80tych. W ZSRR.

      • 1 0

  • Po obejżeniu fotek z letnicy... (6)

    .... niezła prowizorka ,cieżka kasa poszła na system a wykonanie na minimalu......

    • 116 15

    • Ty najpierw się naucz pisać po obejżeniu,pooglądaj jak wygląda Twoja ortografia

      Oj,spóźnione w rozwoju Polacy

      • 5 15

    • Zwłaszcza stacja ładowania (3)

      Patrząc na kontener służący za stację ładowania zastanawiem się kiedy to się zapali.
      Obstawiam ciepły letni dzień.

      • 23 0

      • Dokładnie! gdzie jest wentylacja tego kontenera? (2)

        Przy ładowaniu takiej ilości wydziela się ładnych kilkadziesiąt m3 wodoru...

        • 5 2

        • eeee, co? (1)

          Baterie są szczelne, nic się nie wydziela...

          To nie akumulator w TDI...

          • 3 2

          • Ale panowie na portalu znają się na wszystkim

            Instalacja jest prowizoryczna, ale jak na zrobienie tego na szybko jest ona dobrze przemyślana. Taka instalacja daje czas na zaplanowanie od a do z sposobu ładowania i zbudowania takiej stacji od zera.

            • 1 3

    • Stacja ładowania

      Patrząc na ten kontener tyko patrzeć jak się zapali a zapali się na pewno bo takie sytuacje się zdarzają podczas ładowania
      Wszystkie w jednym pomieszczeniu ?
      Pójdą z dymem baterie a to może oznaczać koniec mevo i sprawa w sądzie
      Gdzie tam system przeciw pożarowy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Student Maritime Conference 2024

60 - 480 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

W jakiej gdańskiej dzielnicy znajduje się najwięcej pomników przyrody?

 

Najczęściej czytane