Rekrutacja 2022/2023. Listy zakwalifikowanych uczniów i progi punktowe
Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 trwa. W czwartek, 21 lipca, ogłoszono listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, teraz absolwenci wybierają, w których placówkach chcą kontynuować naukę. Czas na potwierdzenie swojej deklaracji mają do 28 lipca. Sprawdziliśmy, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników.
Rekrutacja uzupełniająca 2022/2023. "Progi z kosmosu i jak w Harvardzie", wielu uczniów nie dostało się
Do egzaminów ósmoklasisty 2022 przystąpiło 9012 uczniów w Trójmieście
Szkoły ponadpodstawowe w Trójmieście - licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe I stopnia - przygotowały w tym roku 321 oddziałów, w których planowo ma zostać przyjętych 8918 uczniów. W porównaniu do ubiegłorocznej rekrutacji placówki planują przyjąć o 1122 uczniów więcej, przygotowano też 42 oddziały więcej niż podczas rekrutacji w roku 2021/2022.
Rekrutacja 2022/2023. Czy zabraknie miejsc w szkołach średnich dla uczniów?
Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2022/2023
W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdziliśmy, jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?
Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022
III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A1 - geogr-mat - 176.95 pkt.
1A2 - inf-mat - 173.6 pkt.
1B - biol-chem - 175.72 pkt.
1C - hist-pol-ang - 165.55 pkt.
1D - mat-fiz - 170.9 pkt.
1PreIB - pol - 179.16 pkt.
VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A_gr.1 - lingwistyczny z j. angielskim i francuskim - 169.5 pkt.
1A_gr.2 - lingwistyczny z j. angielskim i niemieckim - 167.5 pkt.
1B - matematyczno-geograficzny - 171.2 pkt.
1C - biologiczno-chemiczny - 168.6 pkt.
1D - matematyczno-fizyczny - 169.0 pkt.
1E - matematyczno-informatyczny - 169.15 pkt.
Zespół Szkół Łączności w Gdańsku:
1abc - Technik informatyk - 156.50 pkt.
1d - Technik programista - 167.85 pkt.
1e - Technik automatyk - 155.00 pkt.
1f - Technik elektronik - 153.40 pkt.
1g - Technik robotyk - 157.20 pkt.
1hi - Technik teleinformatyk - 143.10 pkt.
V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A - medyczna - 180,15 pkt.
1B - politechniczna - 178,00 pkt.
1C - politechniczno-językowa - 176,4 pkt.
1D-biol. - dwujęzyczna biomedyczna - 181,44 pkt.
1D-geo. - dwujęzyczna biznesowa - 178,65 pkt.
II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1 politechniczna (mat.) - 175,7 pkt.
1 politechniczna (fiz.) - 173,65 pkt.
1 humanistyczna - 166,3 pkt.
1 medyczna - 172,9 pkt.
1 przyrodnicza - 171,8 pkt.
1 menedżerska - 173,4 pkt.
1 biznesowa - 167 pkt.
I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a humanistyczna - 165,9 pkt.
1b Akademicka matematyczno-fizyczna - 170,15 pkt.
1c Politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 pkt.
1d Ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 168,8 pkt.
1e Medyczna biologiczno-chemiczna - 169,7 pkt.
V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A1 matematyczno-geograficzna - 141,75 pkt.
1A2 matematyczno-informatyczna - 139,55 pkt.
1B humanistyczna - 139,1 pkt.
1C biologiczno-chemiczna (ratownicza) - 134,45 pkt.
1D policyjna - 132,2 pkt.
Technikum Chłodnicze w Gdyni (zakres punktów uczniów najniższy i najwyższy wynik):
technik elektronik - 111,3 - 167,05 pkt.
technik chłodnictwa i klimatyzacji - 105,4 - 152,5 pkt.
technik elektryk - 111,5 - 169,9 pkt.
technik mechatronik - 140,3 - 174,1 pkt.
technik informatyk - 137,3 - 169,05 pkt.
Technik programista - 154,1 - 175,35 pkt.
II Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
0W wstępna z językiem francuskim - 161,15 pkt.
1C matematyczno-fizyczna - 168,05 pkt.
1A dyplomatyczna - 163,15 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 169,3 pkt.
1B prawnicza - 167,25 pkt.
1E biologiczno-chemiczna - 172,1 pkt.
1I matematyczno-informatyczna - 165,65 pkt.
X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A politechniczna matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,25 pkt.
1B biologiczno-chemiczna - 170,15 pkt.
1C humanistyczna - 167,4 pkt.
1D matematyczno-geograficzna - 170,4 pkt.
II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie:
1A(ang) humanistyczno-społeczna - 171,95 pkt.
1A(geo) humanistyczno-społeczna - 166,95 pkt.
1B(fiz) matematyczna - 175,7 pkt.
1B(geo) matematyczna - 178,85 pkt.
1C biologiczno-chemiczna - 172,45 pkt.
1D humanistyczno-filmowo-teatralna - 164,55 pkt.
XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1A ekonomiczna - 168,3 pkt.
1Bmuz. artystyczna gr.muzyczna - 158,25 pkt.
1Bplast. artystyczna gr.plastyczna - 169,5 pkt.
1C społeczno-prawna - 164 pkt.
1D biomedyczna - 165,9 pkt.
1E matematyczno-biologiczna - 167,2 pkt.
XV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 153,13 pkt.
1a Politechniczna - 158,75 pkt.
1b Humanistyczna z edukacją filmową - 155,65 pkt.
1c Medialna - 153,2 pkt.
1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 160,65 pkt.
1e Europejska - 157,05 pkt.
1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 157,9 pkt.
X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku:
1a politechniczny - 165,87 pkt.
1b biomedyczny - 165,36 pkt.
1c biznesowy drugi język obcy: j. hiszpański - 165,02 pkt.
1d lingwistyczno-prawny - 160,40 pkt.
1e humanistyczny - 162,64 pkt.
1f biznesowy drugi język obcy: j. niemiecki - 161,50 pkt.
VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A_f mat-fiz-ang (ang-fra) - 174.35 pkt.
1A_n mat-fiz-ang (ang-niem) - 175.4 pkt.
1B_h mat-geogr-ang (ang-hisz) - 174.4 pkt.
1B_n mat-geogr-ang (ang-niem) - 172.35 pkt.
1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 171.95 pkt.
1D_h hist-pol-wos (ang-hisz) - 167.75 pkt.
1D_h_m pol-mat-wos (ang-hisz) - 171.85 pkt.
1D_n hist-pol-wos (ang-niem) - 164.9 pkt.
1D_n_m pol-mat-wos (ang-niem) - 169.9 pkt.
1E_f biol-chem (ang-fra) - 175.65 pkt.
1E_n biol-chem (ang-niem) - 177 pkt.
IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 157,55 pkt.
1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 164,05 pkt.
1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 160,10 pkt.
1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 160,40 pkt.
1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 156,95 pkt.
1F matematyczno-geograficzna - 157,20 pkt.
Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza:
1A matematyka i fizyka - 161 pkt.
1B biologia i chemia - 167 pkt.
1C historia i język polski - 160 pkt.
1D matematyka i geografia - 160 pkt.
1E matematyka i informatyka - 164 pkt.
IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku:
1A Straży Granicznej (biol-chem) - 115,65 pkt.
1B Policyjna (hist-pol) - 104,2 pkt.
1C Wojskowa (geo-ang) - 101,35 pkt.
1D Mediacyjno-prawna (wos-pol) - 129,1 pkt.
1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - w oddziałach sportowych podstawą przyjęcia jest liczba pkt. uzyskanych za próbę sprawności fizycznej.
1F Celno-administracyjna (wos-pol) - 107,2 pkt.
1G Językowa (ang-ros) - 99,5 pkt.
1H Ratownictwa Medycznego (biol-chem) - 122,1 pkt.
1I Medialna (wos-pol) - 116,2 pkt.
XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku:
1A medyczna dwujęzyczna - 166,2 pkt.
1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 170,69 pkt.
1B-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 171,46 pkt.
1C-mat-biol interdyscyplinarna dwujęzyczna - 171,5 pkt.
1C-mat-chem interdyscyplinarna dwujęzyczna - 165,56 pkt.
1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 168,89 pkt.
1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 167,7 pkt.
1E-nieobliczalna autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna" - 166,94 pkt.
1F humanistyczna autorska - 163,7 pkt.
I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
1a matematyczno-fizyczyczno-informatyczna 155,10 pkt.
1b biologiczno-chemiczno-matematyczna z j. angielskim 162,60 pkt.
1c polonistyczno-historyczno-angielska 154,00 pkt.
1d matematyczno-informatyczno-angielska 158,05 pkt.
1e matematyczno-geograficzno-angielska 158,95 pkt.
III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
humanistyczna 176,50 pkt.
humanistyczna dwujęzyczna 192,95 pkt.
matematyczno-fizyczna 192,65 pkt.
matematyczno-informatyczna 191,55 pkt.
matematyczno-geograficzana 179,70 pkt.
matematyczno-geograficzna dwujęzyczna 197,45 pkt.
matematyczno-polonistyczna 197,00 pkt.
biologiczno-chemiczna 193,55 pkt.
VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące:
geograficzno-angielsko-matematyczna (angielski i niemiecki) 93,85 pkt.
historyczno-angielsko-polonistyczna (angielski i niemiecki) 115,50 pkt.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
lingwistyczno-humanistyczna 158,00 pkt.
dwujęzyczna 155,85 pkt.
humanistyczna 155,40 pkt.
politechniczna 162,55 pkt.
biomedyczna 158,55 pkt.
lingwistyczno-ekonomiczna 159,15 pkt.
przyrodnicza 156,25 pkt.
XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni:
matematyczno-geograficzna (angielski, francuski i niemiecki) 159,50 pkt.
biologiczno-chemiczna (angielski, francuski i niemiecki) 160,75 pkt.
matematyczno-informatyczna (angielski, francuski i niemiecki) 161,80 pkt.
humanistyczna (angielski, francuski i niemiecki) 152,85 pkt.
Technikum Budowlane (CKZiU nr 2):
Technik robót wykończeniowych w budownictwie 78,90 pkt.
Technikum Budowy Okrętów (CKZiU nr 1):
technik eksploatacji portów i terminali 93,40 pkt.
technik budowy jednostek pływających 71,05 pkt.
technik mechanik lotniczy 62,90 pkt.
Technikum ekonomiczne z oddziałami dwujęzycznymi:
technik ekonomista (dwujezyczna) 95,70 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 98,20 pkt.
technik reklamy (angielski i niemiecki) 136,70 pkt.
technik grafiki i poligrafii (angielski i rosyjski) 140,85 pkt.
technik ekonomista (angielski i niemiecki) 124,15 pkt.
technik rachunkowości (angielski i niemiecki) 88.30 pkt.
Technikum gastronomiczne (ZSH-G Gdynia):
technik żywienia i usług gastronomicznych 90,05 pkt.
Technikum hotelarskie (ZSH-G Gdynia):
technik hotelarstwa 105,25 pkt.
technik organizacji turystyki 128,15 pkt.
Technikum Transportowe (ZSE-T Gdynia):
technik logistyk (angielski i niemiecki) 128,60 pkt.
technik spedytor (angielski i niemiecki) 122,50 pkt.
technik architektury krajobrazu (angielski i rosyjski) 115,30 pkt.
technik urządzeń systemów energii odnawialnej (angielski i rosyjski) 139,95 pkt.
technik transportu kolejowego (angielski i niemiecki) 96,80 pkt.
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (angielski i niemiecki) 101,40 pkt.
Technikum mechaniczne (CKZiU nr 1):
technik pojazdów samochodowych 65,40 pkt.
technik mechanik 70,20 pkt.
Technikum nr 3 w Gdyni:
technik usług fryzjerskich (angielski i niemiecki) 67,55 pkt.
technik przemysłu mody (angielski i niemiecki) 92,85 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1)
mechanik pojazdów samochodowych - 79,45 pkt.
blacharz samochodowy - 53,35 pkt.
elektromechanik pojazdów - 71,35 pkt.
kierowca mechanik - 69,30 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 2 (CKZiU nr 2)
wielozawodowa z niemieckim 43,60 pkt.
wielozawodowa z angielskim 83,75 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1)
elektryk 70.45 pkt.
monter kadłubów jednostek pływających 45,60 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 5 (ZSH-G Gdynia)
kucharz 55,70 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 6 (CKZiU nr 2)
sprzedawca 24,35 pkt.
fryzjer 53,70 pkt.
Szkoły informują o progach punktowych - wywieszają listy w budynku lub za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego
Progi punktowe w szkołach będą aktualizowane, ponieważ nie wszystkie szkoły udostępniają te informacje. Niektóre placówki wywiesiły listy w budynku, inne informują kandydatów tylko za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego nabór-pomorze.edu.com. Dziękujemy też naszym czytelnikom, za przesyłanie informacji o poszczególnych progach w szkołach.
Rekrutacja do szkoły średniej. Kandydaci częściej wybierają technikum czy liceum?
Rekrutacja do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście
- od 22.07. 2022 r. do 28.07.2022 r. (do godz. 15:00) Potwierdzanie woli podjęcia nauki. Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
- 29 lipca 2022 r. zostaną opublikowane listy przyjętych i nieprzyjętych do danej szkoły.
Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty będzie publikować udostępnione przez dyrektorów placówek wolne miejsca.
Rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2022/2023 w Trójmieście
Z kolei od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. będzie można składać wnioski do wybranych szkół ponadpodstawowych w ramach rekrutacji uzupełniającej. 16 sierpnia 2022 r. szkoły ponownie poinformują o listach zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych uczniów, a ostateczna lista listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych zostanie opublikowana 23 sierpnia 2022 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-21 16:37
Moj syn byl pierwszym rocznikiem, ktory pisal egzamin ósmoklasisty (19)
Stres byl straszny bo nikt nie wiedzial czego sie spodziewac a program 3 lat gimnazjum trzeba bylo zrobic w 1.5 roku.Ta zmiana byla chora bo tez skumulowaly sie dwa roczniki.
Syn mial 178 p i dostal sie do topowej szkoly ktora mu bokiem wyszla.Bo poziom byl tej topowej szkoly na korkach wysrubowany.Pol szkoly chodzilo do tego samegoStres byl straszny bo nikt nie wiedzial czego sie spodziewac a program 3 lat gimnazjum trzeba bylo zrobic w 1.5 roku.Ta zmiana byla chora bo tez skumulowaly sie dwa roczniki.
Syn mial 178 p i dostal sie do topowej szkoly ktora mu bokiem wyszla.Bo poziom byl tej topowej szkoly na korkach wysrubowany.Pol szkoly chodzilo do tego samego korepetytora z matmy.Bo wymogi byly ale nauczanie tragiczne.
Zalowalismy tego cisnienia i stresu.Szkola nie ma znaczenia bo korki i tak trzeba brać szczegolnie jak byly slabe zdalne a byly wiec mature mozna zdac ze slabszego liceum.Wazne zeby psychicznie dziecka nie wykonczyc.
Bo z przykladu znajomych wokół wiekszosc na tabsach skończyła.- 312 16
-
2022-07-21 17:32
Co to za szkoła
- 5 1
-
2022-07-21 18:10
A trzeba znac j polski zeby sie dostac?
- 11 5
-
2022-07-21 18:13
Jakis slaby ten tekst i niedopracowany
A co z przyjeciami do zasadniczych szkol zawodowych w 3m?
- 2 12
-
2022-07-21 20:20
Mój też (2)
Laureat i finalista konkursów kuratoryjnych. 186 punktów. Poszedł tam gdzie chciał i jest mega zadowolony. W topowych szkołach uczniowie prezentują wysoki poziom. Syn nie potrzebuje korepetycji, dużo czasu uczy się samodzielnie. Za rok matura, a już teraz uczy się matematyki i planuje przyszłość.
Tak więc nie zgodzę się, że topowe licea to nic takiego i że nie warto. Warto, ale trzeba się uczyć.- 16 45
-
2022-07-21 20:43
Ile ludzi tyle przypadkow.
Moj tez planuje i tez sie juz uczy do matury.
Ale w kazdym liceum mozna zdac maturę bo nie tylko ludzie z topowych liceow zdaja mature i dostaja sie na studia .Wiec nie warto tez az tak sie zabijac o te rankingowe szkoly.Tylko tyle.- 49 0
-
2022-12-27 12:20
Jako laureat miał by z marszu 200 punktów, a nie 186 ;)
- 3 0
-
2022-07-22 08:06
(3)
Topowa szkola publiczna brzmi niczym elitarny McDonald.
- 28 5
-
2022-07-22 08:42
"Topowa szkoła" brzmi jak McDonald (2)
bez względu na publiczność. Przecież to dopiero poziom średni. Nikt z tego Einsteinem nie wyjdzie.
- 16 0
-
2022-07-24 11:42
(1)
1) Uniwersytet to takze szkolnictwo jakbys nie widzial.
2) Einsteinjak wzor? Gosciu, ktory doprowadzil do powstania najbardziej niszczacej broni masowego razenia? Faktycznie, co z wzor, idalny dla Kowalskich!
Niech zgadne, jestes absolwentem szkol publicznych?- 0 7
-
2022-07-25 09:57
Prace Einsteina miały mniej więcej tyle wspólnego z wynalezieniem bomby atomowej, co pisowcy z honorem. Einstein napisał list do Roosevelta informujący go o badaniach nad rozszczepieniem atomu za namową Leo Szilarda, a sam niespecjalnie się skupiał na tej tematyce.
Niech zgadnę, jesteś absolwentem szkół prywatnych?- 8 0
-
2022-07-22 08:20
Każda zmiananjest trudna, ale wszyscy w tym roczniku mieli takie same szanse, więc nie ma co narzekać. Ja byłam pierwszym rocznikiem gimnazjum ze 20 lat temu i dostałam się gdzie chciałam. Również na studia, mimo, że wtedy byliśmy bardzo poszkodowani po maturze w stosunku Do ludzi, którzy kończyli stara metoda technikum.
- 1 5
-
2022-07-22 08:27
To dlaczego twój syn nie zmienił szkoły ? (1)
- 7 3
-
2022-07-22 13:14
Zmienil dopiero po drugiej klasie z powodu pandemi byl z tym problem.A po za tym nie bylo juz miejsc bo kumulacja rpcznikow
Takze jesli dziecko czuje juz w pierwszym kwartale ze cos mu nie pasuje to zmienic jak najszybciej bo potem jest problem.
Uczulam tez na niektore praktyki w szkolach ze nie mozna poprawic oceny ze sprawdzianu z matmy jak komus cos nie pojdzie i tak jak niektorzy w czasie nauki zdalnej ktora im nie pasowala z roznych wzgledow nalapali jedynek to tylko komis im zostawal.
Wiec polecam czytac o wew zasadach w szkolach bo nikt wam tego nie powie.- 1 0
-
2022-07-22 10:35
Jaka to szkoła?
- 0 1
-
2022-07-22 21:07
Bardzo trafnie napisałaś
- 2 0
-
2022-07-25 19:29
Moja chodziła do słabego Technikum a mature zdała w jak najlepszym liceum.
- 1 0
-
2022-07-26 13:39
Bo dzieci teraz są tępe, przez komputery i smartfony. Glupieją na potegę!
- 0 1
-
2022-08-05 00:58
Szkoła
Które liceum?
- 0 0
-
2023-06-23 07:25
Dobrze podsumowane
- 0 0
-
2022-07-21 16:14
Doświadczona mama (69)
Posłuchajcie mojej rady. Przestańcie gadać o "dobrych liceach". To naprawdę nieważne. Ważna jest tyyyylko i wyłącznie matura. Od niej zależy dostanie się na studia. Nikt nie będzie patrzył w liceach na paski i oceny z plastyki. W tym naborze bardzo ważna była lista preferencji. Skoro mój syn chce studiować informatykę i widzę, że nie ma czerwonego
Posłuchajcie mojej rady. Przestańcie gadać o "dobrych liceach". To naprawdę nieważne. Ważna jest tyyyylko i wyłącznie matura. Od niej zależy dostanie się na studia. Nikt nie będzie patrzył w liceach na paski i oceny z plastyki. W tym naborze bardzo ważna była lista preferencji. Skoro mój syn chce studiować informatykę i widzę, że nie ma czerwonego paska, a wyniki z egzaminów ósmoklasisty miał bardzo wysokie, łatwo było tą listę preferencji mi ułożyć. Nie wybierałam topowych liceów (one i tak nic nie robią tylko jadą na selekcji dzieci, wiem bo starsze dziecko taką szkołę skończyło i w niczym tym uczniom nie pomagają). Syn dostał się do Technikum o profilu informatycznym. Jestem mega zadowolona, będzie rozszerzał matmę i informatykę. Wpadł w trzeci wybór i jesteśmy zadowoleni :)
- 302 25
-
2022-07-21 16:22
Częściowo się zgadzam, częściowo nie.
Niestety opinia ma znaczenie, bo przyciąga lepszych uczniów. Zgadzam się z tym, ze niektóre topowe licea z Trójmiasta jadą na opinii, przyciągają bardzo dobrych uczniów, a potem wyniki matur nie są już tak rewelacyjny, jak powinny być, ale nadal są te wyniki matur dobre. Ja akurat sugeruję dzieciom popatrzeć na wyniki matur, ale kierunkowo, czyli
Niestety opinia ma znaczenie, bo przyciąga lepszych uczniów. Zgadzam się z tym, ze niektóre topowe licea z Trójmiasta jadą na opinii, przyciągają bardzo dobrych uczniów, a potem wyniki matur nie są już tak rewelacyjny, jak powinny być, ale nadal są te wyniki matur dobre. Ja akurat sugeruję dzieciom popatrzeć na wyniki matur, ale kierunkowo, czyli jeżeli wybierasz się na politechnikę, to patrz na wyniki rozszerzonej matematyki i fizyki, bo co z tego, że liceum jest wysoko, bo dobrze wypada polski.
- 38 2
-
2022-07-21 16:24
(28)
Nie ma Pani racji-topowe liceum to zmotywowani uczniowie i nauczyciele, szeroki wachlarz możliwości, nauka na najwyższym poziomie, możliwość zdawania matury IB. Drugie dziecko dostało się do gdyńskiej Trójki, radość i duma!!!
- 24 84
-
2022-07-21 17:07
(2)
Jeśli nasza władza nadal będzie miała nauczycieli w ..., to nawet w topowych liceach kadra nie będzie zmotywowana. Nie wiem jak w gdyńskiej trójce, ale w najlepszych gdańskich liceach są wakaty. Gratulacje dla dziecka!
- 53 1
-
2022-07-21 17:23
Odpukać, na razie nie ma. I od dwóch lat, od czasu jak chodzi do Trójki starszy syn podziwiam, że nauczycielom dalej się tak bardzo chce.
- 9 3
-
2022-07-22 21:35
Kondolencje raczej. Nic tak nie lasuje mózgów jak trójka
LO6, a nawet 2 czy 10 - racjonalniej
- 18 2
-
2022-07-21 17:08
. (3)
Pewnie tak, nas przyłapała pandemia i tak córka będąc w topowym liceum uczyła się sama na maturę, oczywiście idąc zgodnie z wyścigiem szczurów włącznie z korkami. Z synem postanowiłam innej strategii, bez wyścigu szczurów, też z korkami, do tego podobno na politechnice lepiej radzą sabie uczniowie techników, także zobaczymy co los przyniesie ️
- 29 2
-
2022-07-22 11:29
technikum..
a to prawda 1 rok studiów nawet będzie się nudzić, wiem po sobie, sama powtórka co co miałam w techników. Większość kuła a ja sobie tylko utrwaliłam.
- 3 3
-
2022-07-22 23:08
Lepiej sobie radzą tylko ci, którzy na polibudzie kontynuują kierunek z technikum (1)
Zdarza się że po 5 latach pasje się zmieniają. I wtedy co? Po łączności pójdziesz na budownictwo lądowe albo po budowlanym.na informatykę??? Raczej słabo. Tzn. matma i fiza opanowana oczywiście ale żaden zawodowy przedmiot się nie powtórzy. Technikum jest super ale jest ryzykowne. Dobre jest tylko dla tych, którzy na 100000 procent wiedzą co chcą robic
- 6 2
-
2022-10-17 10:44
widzą co robić
Prawda, ale są tacy którzy widzą co chcą i nie wiem dlaczego , ale do 13-tego roku życia poznali już tak wiele różnych zajęć, że nie mają żądnych problemów z wyborem. Dlatego uważam, że moja strategia zapisywania dzieci na różne kółka , zajęcia itp była OK i się sprawdziła. Wiadomo, który lubi sport, który muzykę, a który informatykę. I wiadomo
Prawda, ale są tacy którzy widzą co chcą i nie wiem dlaczego , ale do 13-tego roku życia poznali już tak wiele różnych zajęć, że nie mają żądnych problemów z wyborem. Dlatego uważam, że moja strategia zapisywania dzieci na różne kółka , zajęcia itp była OK i się sprawdziła. Wiadomo, który lubi sport, który muzykę, a który informatykę. I wiadomo czego nie lubią, więc nie wybiorą biol-chem, skoro ich to nie interesuje i nie wybiorą szkoły muzycznej jeśli ćwiczenie , gra na instrumencie ich nudzi. Zaangażowanie rodzica w wieku 5-13 lat , daje efekt w wieku 14-19 lat. U mnie się sprawdziło w 100%.
- 1 0
-
2022-07-21 17:22
. (14)
Identycznie myślałam jak do topowego liceum dostało się starsze dziecko. ️ Teraz dopiero jestem mądrzejsza. Nie ważna ranga szkoły średniej. Nikt nigdy nie będzie patrzył kto jakie skończył liceum/technikum. Liczy się wynik z matury. Tylko. Wynik z matury można osiągnąć wysoki w każdej szkole. Trzeba tylko chcieć i pracować nad jak najlepszym rezultatem.
- 50 5
-
2022-07-21 18:35
To dlaczego procentowe wyniki matury maleją wraz z pozycją szkoły w rankingu??? (12)
Chyba jednak ma to znaczenie. Owszem, znam osobę, która z tytułem doktora jest adiunktem na PG, a ukończyła IV LO ale to są jednostki. Generalnie renoma szkoły ma kapitalne znaczenie. Chodzą tam ambitni uczniowie, jest równanie w górę, a nie na zasadzie im gorzej tym śmieszniej, nikt nie wyzywa od kujonów, nie izoluje uczących się więc skrzydła nie są podcinane. Z tej przyczyny pracują tam lepsi, ambitniejsi nauczyciele z pasją i chęcią przekazywania wiedzy.
- 26 25
-
2022-07-21 18:47
Sam sobie odpowiedziałeś. (8)
Wyniki są wyższe, bo idą tam bardziej ambitni uczniowie, a nie dlatego, że poziom nauczania jest wyższy. Znam takie przypadki nauczycieli z "topowych" szkół, że odechciewa się komentować. A że ambitnych idzie tam więcej, to więcej musi brać korepetycje, żeby dobrze zdać maturę.
- 30 6
-
2022-07-21 19:08
Nie sobie tylko Amelii. (7)
Szkoła wyżej w rankingu=wyższy procent z matury. To jest fakt a nie opinia z magla. I korki nie mają tu nic do rzeczy bo na korki może chodzic każdy. I uczeń z V LO i z IV LO mogą mieć tych samych korepetytorów. Ale już nie tych samych nauczycieli i kolegow z klasy
- 21 6
-
2022-07-21 19:35
. (6)
Mogę tylko powiedzieć, że to przerabiałam. Zawsze w topowych szkołach renomę robią uczniowie własną pracą, a nie nauczyciele. Jeśli dziecko ma dobre wyniki, rozsądnych rodziców, to zawsze sobie da radę.
- 18 7
-
2022-07-21 23:33
Ja również to przerabialem. (5)
Dziecko w XX LO czyli w dobrym, bez korków skończyło tak że dostał się na PG. Jest już inż., pracuje, zarabia... Dobra szkoła=dobre towarzystwo i dobrzy nauczyciele.
- 18 3
-
2022-07-22 07:29
(3)
XX to świetne liceum, bez presji z ambitnymi młodymi ludźmi na pokładzie, nauczycielami traktującymi ich jak partnerów. Szkoła której absolwenci dostają się na najlepsze uczelnie bez uszczerbku na psychice. Naprawdę można zdać świetnie maturę bez korków
- 6 4
-
2022-07-22 16:53
To ciekawe.Tak dobre ze rok temu 30 osob mialo komisa z matmy. (2)
Rewelacyjne rzeklabym
- 10 2
-
2022-07-22 17:12
w którym LO?
- 1 1
-
2022-07-22 19:22
Widocznie się nie chciało uczyć
- 0 4
-
2022-07-22 11:17
Wszyscy dobrzy, dobrych wspólnota :)
- 2 1
-
2022-07-21 18:50
Gratulacje dla Huberta ;)
- 1 3
-
2022-07-21 20:14
Dokładnie tak, w 100%racja.W dobrej szkole nie jest wstyd się uczyć, rozwijać, brać udział w olimpiadach. Młodzież równa w górę, wzajemnie się motywuje i o dziwo działa zespołowo.
- 13 2
-
2022-10-17 10:53
dobre słabe
Nie mówimy o najsłabszych liceach, które być może też ratują niektórych uczniów, którzy mieli jakieś kłopoty rodzinne czy inne w SP, ale mówimy o szkołach TOP i o tych z rankingu między 4, a 10 miejscem. Te są absolutnie najfajniejsze, a to też są dzieciaki z czerwonymi paskami i sukcesami w różnych dziedzinach. Po prostu (jak to mówią) nie chciały
Nie mówimy o najsłabszych liceach, które być może też ratują niektórych uczniów, którzy mieli jakieś kłopoty rodzinne czy inne w SP, ale mówimy o szkołach TOP i o tych z rankingu między 4, a 10 miejscem. Te są absolutnie najfajniejsze, a to też są dzieciaki z czerwonymi paskami i sukcesami w różnych dziedzinach. Po prostu (jak to mówią) nie chciały iść do topowej szkoły, bo tam dowiedziały się, że ..... no i tutaj możecie sobie posłuchać uczniów tych szkół.
Czy oni są zadowoleni z tego, że chodzą do .... Mamusie na pewno są zadowolone, bo się chwalą prze kilka miesięcy, że syn czy córka chodzi do TOP szkoły, ale dlaczego po pierwszym semestrze, po pierwszym roku nauki, zaczynają narzekać, że musi płacić za korepetycje ? Wmawia sobie, że wszyscy płacą. Tak w tych TOPach wszyscy podobno płacą, ale samo sobie zrobiliście takie TOPy, to macie, a my w liceach gdzie też są uczniowie z 180-170 pkt mamy fajnych nauczycieli i fajnych uczniów i nie musimy chodzić na korepetycje a rodzice w to nie wierzą to niech nie wierzą. Nie wszędzie dzieciaki mają depresję i nie pocieszajcie się, że wasza TOPszkoła jest normalna, bo jednak w ostatnich latach coś się tam zadziało i nie jest już tak wesoło.- 1 0
-
2022-07-21 19:16
Nie jest to prawda
Jest to teoretycznie prawdziwe tylko. Będąc w gorszej szkole czesto ma się poczucie ze umie się super, a tymczasem jest to slaba trója na maturze...
- 15 6
-
2022-07-22 08:18
(2)
Gdyńska Trójka... to początek psychoterapii i młodzieżowych uzależnień. Strata młodości na kucie bez sensu, samotność w sieci, izolację. To psychiczna degradacja młodego człowieka dla przyszłych pseudo korporacji.
- 34 6
-
2022-07-22 09:25
(1)
Z doświadczenia takie zdanie? Czy może ze słyszenia? Dwójka dzieci w 3 LO, czas na naukę, sport, hobby i życie towarzyskie. Projekty, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, wzajemna pomoc i motywacja.
- 5 15
-
2022-07-23 10:32
Jak ktoś na studiach przychodzi mi żebrać o ocenę
to wiadomo, po którym liceum. A te obrazy majestatu, jak koledzy i koleżanki z grupy po plebejskich liceach wypadły o niebo lepiej...
- 8 1
-
2022-07-22 11:32
Kiedy będą przyjmować twoje dziecko do McDonalds na kasę, to i tak nie będą weryfikować jaką topową szkołę ukończyło twoje dziecko
- 7 4
-
2022-10-17 10:38
topowe
Zależy co dla kogo jest topowe. ja też jestem już po trzech nastolatkowych wyborach i moim zdaniem dobre liceum to nie koniecznie to , które jest uważane przez media za dobre. Dzieciaki wiedzą swoje. Idą tam gdzie jest dobra atmosfera, gdzie nie muszą chodzić na korki z powodu ciśnienia szkoły. Reklama robi swoje i rodzice słuchają od lat o
Zależy co dla kogo jest topowe. ja też jestem już po trzech nastolatkowych wyborach i moim zdaniem dobre liceum to nie koniecznie to , które jest uważane przez media za dobre. Dzieciaki wiedzą swoje. Idą tam gdzie jest dobra atmosfera, gdzie nie muszą chodzić na korki z powodu ciśnienia szkoły. Reklama robi swoje i rodzice słuchają od lat o TOPowych szkołach, a tak naprawdę to te licea, które są poza pierwszą trójką są fajne, mają bardzo dobrą atmosferę, nie ma ciśnienia i są po prostu normalne. Zobaczcie na tegoroczne wyniki. Wcale nie te tzw. TOP były najbardziej popularne w Gdańsku i jak się okazało młodzież wybiera inne szkoły niż te które jeszcze nie tak dawno były uważane za naj... Dzieciaki mają swoje zdanie, mają kolegów w tych szkołach i wiedzą lepiej od rodziców co , gdzie i jak. Nie wierzycie w swoje dzieci, a potem się dziwicie, że w tej TOP szkole mają depresję, to poczytajcie trochę więcej na ten temat i porozmawiajcie z uczniami tych szkół. Chrońcie dzieciaki i nie wmawiajcie im, że TOP szkołą to w której dzieciaki są naj. Zobaczcie jakie fajne dzieci, jakie fajne zajęcia proponują szkoły które są najbardziej popularne. Te dzieciaki żyją szkołą i życiem szkoły, a nie siedzą non stop nad podręcznikami i gonią jeden drugiego. Przecież najważniejsze są pasje i talenty dzieci i jakoś przypadkowo te dzieciaki, które są zaangażowane w całą masę aktywności szkolnych mają najlepsze wyniki w nauce, sporcie itp. Sa tak dobrze zorganizowane, że maja na wszystko czas, ale nie siedzą bez sensu po 5-6 godzin nad lekcjami ! nie nie nie , ja mam trójkę nastolatków i każdy z nich może realizować swoje marzenia, a szkoła im wcale w tym nie przeszkadza, mało tego LUBIĄ szkołę, tak i nie wmawiajcie dzieciom, że szkoła jest zła, bo jak nie zmuszacie dzieciaków do siedzenia nad lekcjami przez kilka godzin dziennie i nie zapisujecie ich na wszystkie możliwe korepetycje, a pozwalacie im na rozwój i realizację marzeń to one nie maja żadnych problemów.
- 0 0
-
2022-12-27 12:25
Znam paru absolwentów gdyńskiej trójki
i nie zauważyłem, aby w życiu wiodło się im lepiej niż absolwentom innych szkół średnich, hmmm. To o co tyle hałasu?
- 1 0
-
2022-07-21 16:39
Święta racja! Nasz tez w szkole 3 wyboru z 167 punktami. Chciał klasę dwujęzyczną i ma. On zawiedziony, ja spokojny o jego psychikę.
- 20 1
-
2022-07-21 17:30
. (7)
Dodam jeszcze myśląc strategicznie, że liceum trwa cztery lata. Będzie kumulacja rocznika chcącego dostać się na studia. Tymczasem technikum trwa 5 lat i już skumulowanego rocznika nie będzie. ;)
- 21 9
-
2022-07-21 18:06
Za rok powtórka z rozrywki (6)
Jak nie będzie? Przecież za rok taka sama sytuacja. Będzie zdawało 1,5 rocznika. Pół 2008 i cały 2009.
- 27 2
-
2022-07-21 20:16
i dzieci z UKR
...dodatkowo dzieci z Ukrainy, które szły do 7 klasy.
- 14 3
-
2022-07-22 08:12
Za rok będzie gorzej (4)
Przyszłorocznych 8-klasistów jest w Gdańsku o 20% więcej niż tegorocznych absolwentów podstawówek.
- 5 2
-
2022-07-22 08:30
niekoniecznie, bo w tym roku miastu sie nie upiecze, bedzie z tego chryja (3)
moze nauczke dostaną i w przyszlym przeliczą miejsca prawidlowo
- 5 10
-
2022-07-22 11:43
Jakby wice był Kowalczuk to może tak, teraz nie podejrzewam aby to zrobili (2)
Niestety uważam, że edukacja miała jeszcze jakieś znaczenie gdy wice był Kowalczuk, czyli pewnie znaczenie edukacji rozumiał Adamowicz (chociaż powierzanie szkół podmiotom prywatnym uważam za błąd). Teraz mam wrażenie, że Prezydent edukacją jest kompletnie nie zainteresowana, o czym świadczy brak jakiejkolwiek działalności w tym zakresie jej wice,
Niestety uważam, że edukacja miała jeszcze jakieś znaczenie gdy wice był Kowalczuk, czyli pewnie znaczenie edukacji rozumiał Adamowicz (chociaż powierzanie szkół podmiotom prywatnym uważam za błąd). Teraz mam wrażenie, że Prezydent edukacją jest kompletnie nie zainteresowana, o czym świadczy brak jakiejkolwiek działalności w tym zakresie jej wice, która notabene nie jest od edukacji a od działalności charytatywnej. No chyba że przewidują, ze po braku szkół wszyscy będą potrzebujący i wtedy Gdańsk uruchomi działalność charytatywną dla naszych dzieci.
- 5 2
-
2022-07-23 10:36
Samorząd dostaje konkretną kwotę z MEiN na kształcenie i w tej kwocie powinien się zamknąć
To, że Gdańsk (nie mówiąc już o Gdyni) wydaje więcej - to w zasadzie jest niegospodarność. Pretensje kierować proszę do min. Czarnka.
- 1 2
-
2022-07-31 02:48
władz Gdańska nie interesuje problem szkól, mają ważniejsze sprawy na głowie... parady, festiwale....
- 1 0
-
2022-07-21 17:30
tak to sobie tłumacz... (4)
dobre liceum to także dobre intelektualnie towarzystwo, najczęściej zaangażowani nauczyciele z wiedzą na wysokim poziomie, to także bogata oferta poza obowiązkowymi zajęciami tj. kółka zainteresowań, wymiany międzynarodowe i ciekawe projekty...
- 23 13
-
2022-07-21 18:00
.
Tak jak mówiłam wcześniej nie mogę ocenić, gdyż większość czasu topowego liceum dziecko spędziło na zdalnych w pandemii.
- 5 3
-
2022-07-21 22:13
Tak tylko w wiekszosc tych dzieci nie sa takie chetne ani do wspolnych zainteresowan ani kolezenskosci. (2)
Czysta rywalizacja i poczucie wyjatkowosci czesto indywidualisci.Trudno o przyjaznie Zapomnij ze ktos ci udzieli informacji co bylo w szkole jak jestes chory.
Takie doswiadczenia.Czesto dzieciaki wracaja do przyjazni z podstawowki.- 15 3
-
2022-07-21 23:37
(1)
w 3 lo w Gdyni jesteś wygranym jeśli pomagasz innym, jak działasz w grupie, jak jesteś chętny do współpracy... tak to jest świetnie ułożone... wyścig szczurów? tylko w opinii tych, którzy nic nie wiedzą o tej placówce...
- 7 8
-
2022-07-21 23:57
W 100%racja - praca zespołowa, wspólne działanie i wzajemna pomoc tak funkcjonuje 3 lo. A zdanie odmienne zazwyczaj pochodzi od tych, którzy ze szkołą nie mają nic wspólnego.
- 7 7
-
2022-07-21 18:12
(11)
Na studia powiadasz? I co to niby zmienia? Zarabiasz gorzej niz robotnik.
- 1 9
-
2022-07-21 19:10
Moje dziecko na studiach. IV PG rok i już pracuje w zawodzie. (10)
7.000 netto.
Dziękuję za pracę robotnika.
Może absolwent filozofii zarobi mniej od robotnika... Ale filozofii... No może i polonistyki- 5 15
-
2022-07-21 20:11
To nawet 1500 USD nie zarabia (9)
To ile Ty zarabiasz chłopie...
- 3 7
-
2022-07-21 21:02
No ja lepiej od młodego (8)
Ale jak byłem na IV roku to nawet proporcjonalnie do wzrostu wynagrodzeń nie marzyłem o takiej kasie. Inna rzecz że w moim zawodzie nie mialem mozliwosci pracy stałej. On jest już inż. i jako informatyk, zwłaszcza w czasach pracy zdalnej ma większe możliwości.
- 6 4
-
2022-07-22 11:43
(7)
Piszesz, że syn studiuje na IV roku PG, więc nie jest jeszcze inżynierem. Jest wciąż tylko studentem czwartego roku PG. Dlatego nie buduj swojego ego pustymi frazesami.
- 4 7
-
2022-07-22 12:58
Na IV roku politechniki ma się już tytuł inżyniera i skończone studia I stopnia.
- 10 2
-
2022-07-22 15:21
inż masz po 3,5 roku
- 6 2
-
2022-07-22 16:39
Inżyniera robi się po 3,5 roku. Czyli na IV roku studiów. (3)
Ale doprecyzowujący jest już na V roku gdyż właśnie IV ukończył w czerwcu.
- 4 2
-
2022-07-22 22:42
Oooooo. Zaminusował robol, który PG oglądał tylko z pułapu asfaltowanej przez niego drogi (2)
- 4 3
-
2022-07-23 23:20
Ale bez tego asfaltu nigdzie nie dojedziesz. (1)
A kultury osobistej i szacunku do ludzi to na PG nie ucza?
- 4 2
-
2022-07-24 00:06
Nie. Tam nie ma godzin wychowawczych. Na szacunek trzeba zasłużyć
Natomiast lżenie na okrągło z ludzi, którzy chcą studiować, mówienie ze to nie jest potrzebne, że po studiach klepie się bez celu w klawiaturę, ze studia niczego nie uczą, że ludzie nic potem nie umieją upoważnia mnie do reakcji. Bez ludzi chcących zgłębiać wiedzę, a tylko z takimi, którzy uczą się zwykłego rzemiosła mieszkalibyśmy w jaskiniach. A
Natomiast lżenie na okrągło z ludzi, którzy chcą studiować, mówienie ze to nie jest potrzebne, że po studiach klepie się bez celu w klawiaturę, ze studia niczego nie uczą, że ludzie nic potem nie umieją upoważnia mnie do reakcji. Bez ludzi chcących zgłębiać wiedzę, a tylko z takimi, którzy uczą się zwykłego rzemiosła mieszkalibyśmy w jaskiniach. A co do asfaltu owszem. Nigdzie nie dojadę bez niego. Ale drogę zaprojektuje inżynier, a technolog po studiach będzie nadzorował produkcję asfaltu z ropy, ekonomista wyliczy koszty... Budowlaniec drogi to ogarnie? O tym już cisza? Matura to nie bzdura, a studia to nie wakacje.
- 7 0
-
2022-07-23 10:39
Zatrzymałeś się w realiach słusznie minionego ustroju, p. dyrektorze KFC
hasło do wujka google'a: "system boloński"
- 2 2
-
2022-07-21 19:44
A jak chcesz studiować za granicą (5)
To przydałoby się zrobić maturę IB no nie?
A która ze słabych szkół ci taką oferuje?- 6 10
-
2022-07-21 20:35
Dokładnie, tylko te top of the top.
- 4 5
-
2022-07-21 22:34
IB nie jest w ogóle potrzebne
Żeby studiować za granicą.
- 27 2
-
2022-07-22 07:41
Żeby studiować za granicą....
wcale nie potrzebujesz IB, także sorry, argument wyssany z palca, niestety
- 23 0
-
2022-07-22 09:16
nie trzeba
- 8 1
-
2022-07-23 11:10
Po co męczyć dzieci IB jeśli wystarcza zwykła Polska matura i egzamin językowy? Proszę sprawdzić wymagania szkół zagranicznych!
- 5 0
-
2022-07-21 19:54
Następny informatyk. Drugie Bangalore.
Weź też pod uwagę że nauka to poboczna sprawa w liceum. Wszyscy i tak biorą korki przed maturą. Równie ważne są ziomale ze szkoły. To kształtuje młodego człowieka, w jakim towarzystwie dorasta i jakie czerpie od nich wzorce.
- 13 3
-
2022-07-22 08:47
Biedny syn.
Matka mu układała listę preferencji. Pewnie sam nie miał nic do gadania. To ty jesteś zadowolona, a dzieciak musi by zadowolony na pokaz, bo co innego ma robić.
- 14 3
-
2022-07-22 08:57
Częściowo to pirawda (1)
Ale prawda jest też to, że w " lepszym liceum/technikum" są zdolniejsze dzieci i nauczyciel może ciągnąć w górę program.
W "gorszym" nauczyciel chcąc nie chcąc dostosuje lekcje do poziomu mocniej zdolnych. Ostatecznie gorzej przygotowując do matury, która jest najistotniejszą.
Powodzenia dla wszystkich dzieciaków!!!!!- 10 2
-
2022-07-22 09:35
Jak już, to powodzenia komu czemu? Wszystkim dzieciakom.
- 1 1
-
2022-07-22 09:31
Moja corka mlodsza bo tak wyszlo z durna reformą
Porównywanie wyników jest absurdalne i wiem co mówię bo to teraz przeżyłam. Na szczęście córka dostała się do s?kotły pierwszego wyboru. Gdzie chciała.Najwazniejsza jest matura to prawda.
- 2 1
-
2022-07-24 14:03
Też jestem za technikum. Dla mnie liceum to nie szkoła, tam nie rozwija się pasji chyba że jest się cyborgiem.
Pomijając takich co im wiedza jak woda wchodzi.
- 2 3
-
2022-07-25 10:27
Zydzi wiele dzieci skrzywdzili
I ich rodziców to zagląda Polaków
- 1 1
-
2022-07-21 15:50
Cyrk (29)
Moja córka miała 157 punktów dostała się do piątego wybory ,szkoda dzieci wyścig szczurów
- 185 20
-
2022-07-21 16:44
To się trzeba cieszyć, że wogole gdzieś
- 37 1
-
2022-07-21 19:25
Rozumiem że Twoja córka nie uczestniczyła w tym wyścigu? (10)
Aaaa nie. Przecież też chciała się dostać do dobrej i wymarzonej szkoły. Wszyscy inni uczestniczą w wyścigu szczurów tylko córeczka święta. Każdy chciał i dla kazdego zasady były takie same
- 36 18
-
2022-07-22 12:15
Ptysia (7)
No właśnie zasady nie były takie same. W jednych szkołach uznawano osiągnięcia sportowe nawet po 18 pkt dodawano a w innych max po 3. Zależy to od Komisji Rekrutacyjnej. Moja córka uczestniczyła w tych samych festiwalach tanecznych co jej koleżanka i uznano jej tylko 3 pkt a kolezance w innym LO aż 18 pkt. Na szczęście miała dużo lepsze wyniki w nauce i sie dostała.
- 3 6
-
2022-07-22 16:48
No czyli zasady były takie same
Przecież Twoja córka mogła aplikować do takiej szkoły gdzie te punkty były liczone. To nie są dane ściśle tajne tylko należy się zainteresować
- 8 4
-
2022-07-22 19:30
(1)
W sportowych to samo. Ta sama druzyna i te same osiągnięcia, a inna punktacja w zależności od szkoły. A różnica 11 czy 14 pkt. to jak widać przepasc
- 0 1
-
2022-07-23 20:35
Wszelkie osiągnięcia sportowe powinny być brane pod uwagę tylko przy rekrutacji do szkół sportowych.
- 16 2
-
2022-07-22 21:08
Bo się liczą bardziej sukcesy w konkursach gdzie trzeba wykazać się wiedzą (1)
a umiejętności są liczone mniej!!!! Chyba logiczne?????!!!!!!
- 1 7
-
2022-07-24 18:29
nie logiczne
Nie zgadzam się. Dzieciaki biorą udział w różnych dziedzinach na zajęciach poza szkołą. Szkoła nie zapewnia tych zajęć, a pracują równie ciężko jak uczeń , który uczy się polskiego, biologii, matematyki, fizyki, ..... Powinniśmy popierać ich zainteresowania. Rozwijanie sie tylko w kierunkach, które umożliwia szkoła to nic takiego, a raczej
Nie zgadzam się. Dzieciaki biorą udział w różnych dziedzinach na zajęciach poza szkołą. Szkoła nie zapewnia tych zajęć, a pracują równie ciężko jak uczeń , który uczy się polskiego, biologii, matematyki, fizyki, ..... Powinniśmy popierać ich zainteresowania. Rozwijanie sie tylko w kierunkach, które umożliwia szkoła to nic takiego, a raczej ogranicza dziecko i to jest właśnie wyścig szczurów, gdy zamiast zapisać dziecko na zajęcia poza szkołą każę mu siedzieć na tych samych zajęciach, kółkach które ma w szkole na lekcjach. To mocne ograniczenie, a sport to już szczególnie popierać, również wszystkie zajęcia artystyczne, muzyczne . Przecież to nic nowego , w innych krajach Europy mamy połowę lekcji z przedmiotów humanistycznych, ścisłych, a druga połowa to artystyczne, teatry, muzyka, sport. Pomijam już , że siedzenie w ławce 7-8 godzin dziennie to absolutny skandal dla dzieci w tym wieku. Wy nie siedzicie w pracy przy biurku przez 8 godzin, bo w tym czasie idziecie zrobić kawę, idziecie na lunch , rozmawiacie z pracownikami , jedziecie coś załatwić, a dzieciaki , które mają obowiązek ruszać się i spędzać czas na powietrzu , siedzą w ławkach i w zamkniętych pomieszczeniach, bo na 5 czy 10 minutową przerwę nie wolno wyjść na boisko. Musi biec do drugiej sali, do toalety , o kanapce nie ma mowy
- 3 3
-
2022-07-24 18:17
potwierdzam (1)
Różnie liczono dodatkowe punkty za osiągnięcia i to nie tylko sportowe. Część konkursów kuratoryjnych kończy się na poziomie województwa i gdy uczeń jest wyżej na poziomie ogólnopolskim i międzynarodowym (był na poziomie międzynarodowym 2 razy drugie miejsce poza granicami Polski , zgodnie z regulaminem, startowała ilość osób znacznie powyżej
Różnie liczono dodatkowe punkty za osiągnięcia i to nie tylko sportowe. Część konkursów kuratoryjnych kończy się na poziomie województwa i gdy uczeń jest wyżej na poziomie ogólnopolskim i międzynarodowym (był na poziomie międzynarodowym 2 razy drugie miejsce poza granicami Polski , zgodnie z regulaminem, startowała ilość osób znacznie powyżej obowiązkowej i uczestniczy byli z całej Europy) . Nie zaliczono mu tego sukcesu, tylko I miejsce w wojewódzkim , kuratoryjnym . Krótko mówiąc w Wojewódzkich wygrywał dwa razy , wyżej się nie dało. Dostał 2 pkt. , a za międzynarodowe osiągnięcia udokumentowane kilkoma dyplomami - nic. Nie wpłynęło to na wynik rekrutacji, bo wystarczyło mu punktów, ale fakt jest faktem.
- 4 1
-
2022-07-24 22:38
Jak miał I miejsce w konkursie wojewódzkim z listy kuratoryjnych, to jest laureatem i żadne 2 punkty nie są przyznawane, tylko z automatu jest zakwalifikowany do dowolnej szkoły. Więc bez bzdur takich poproszę.
A jeśli konkursy międzynarodowe nie były na liście kuratorium, to nic dziwnego, że nie zostały uznane... Proste- 5 0
-
2022-07-22 12:17
I po co ten jad? (1)
- 4 1
-
2022-07-23 12:13
Może żeby kąsać głupotę
Mama ma dziecko ze 157 pkt., które chce dostać się do jak najlepszej szkoły, a ląduje w piątym wyborze i ma o to żal. I jednocześnie narzeka na wyścig szczurów. Czyli chciałaby aby jej dziecko było w jak najlepszej szkole ale inne już mają odpuszczać, żeby tego wyścigu nie było. Egoizm i prostactwo.
- 11 0
-
2022-07-21 23:10
Ukraina (4)
Dzieci z Ukrainy przez cara rosji troche pozabierali miejsc dodatkowo
- 11 26
-
2022-07-21 23:36
Czy na pewno? (3)
Wydaje mi się że przez nich są raczej powiększone klasy niż zabrane miejsca. Gdyby nie ukraińskie dzieci to klasy byłyby mniej liczne (owszem, to ważne) ale polskich dzieci przyjętych byłoby tyle samo.
- 11 12
-
2022-07-22 08:48
Nikt niczego nie powiększył (1)
ani z powodu Ukrainy, ani z powodu nawarstwienia roczników. Stąd ten cały bałagan.
- 15 3
-
2022-07-23 21:05
Jaki bałagan?
a co się stało?
- 2 3
-
2022-07-22 10:45
Powiększone klasy
mogą być do końca etapu edukacyjnego, więc nowych klas od września to już nie obejmuje
- 1 1
-
2022-07-22 08:08
(10)
To co odstawia się w rekrutacji to są jakieś jaja.
Już nie wspomnę o tym ze nie każdy mógł się zalogować żeby sprawdzić listę szkół do której się dostał bo szkoły zamknięte od 15 a wyniki wywieszone o 14. Troszeczkę słabo ze strony szkoły bo według mnie szkoły powinny być otwarte do 18 tym bardziej ze sprzątaczki siedzą w niej. A pani ze sekretariatu powinna tez być dostępna do 18 żeby można było się dowiedzieć co i jak.- 8 20
-
2022-07-22 08:27
oni w glebokiej komunie jeszcze są (1)
nietykalne dyrektorstwo z nadania miejskiego
- 10 8
-
2022-07-23 20:40
W głębokiej komunie to tkwisz ty. Każdy kandydat musiał się zapisać do rekrutacji elektronicznej, a wynik mógł sprawdzić nie opuszczając domu.
- 12 1
-
2022-07-22 09:23
(3)
Zalezy od szkoły. Podjechalismy do VII LO o 19-stej wczoraj, przemiła pani sprzątaczka wpuściła, pozwoliła zobaczyć wyniki.
- 7 1
-
2022-07-22 09:47
a na vulcanie nie można było sprwdzić? (2)
- 13 1
-
2022-07-22 20:31
(1)
Na vulcanie nic nie ma, oprócz informacji o zakwalifikowaniu się. Pojechalismy z ciekawości, sprawdzić progi punktowe.
- 2 4
-
2022-07-25 10:20
progi są w necie, przydział do szkoły na vulkanie wraz z punktacja dziecka
- 3 1
-
2022-07-22 10:47
A ty też siedzisz w pracy 3 godziny dłuźej?
- 11 1
-
2022-07-22 14:48
Wyniki rekrutacji....
można było sprawdzić wczoraj od 14, na stronie nabór-pomorze.edu.gdansk.pl
Nie trzeba było jechać do szkoły...- 12 2
-
2022-07-24 22:47
(1)
Jaaaasne... Proponuję samej zatrudnić się w jakiejś szkole na czas rekrutacji i siedzieć w niej do 18-19 i udzielać informacji wszystkim rodzicom. Powodzenia!
- 5 1
-
2022-07-25 10:21
pracując przez 5 dni w tyg po 4,5 h uzbierasz dodatkowe godziny na rozmowe z rodzicami.
wolnych dni od pydy...
- 2 2
-
2022-07-22 10:44
To jest przecietny wynik
raczej na słabą liceum lub dobre technikum.
- 9 4