Rekrutacja uzupełniająca 2022/23. Listy zakwalifikowanych
16 sierpnia 2022
(215 opinii)
Szkoły średnie ogłoszą w piątek listy przyjętych uczniów na rok szkolny 2022/2023. Tym samym placówki zaczną też informować o wolnych miejscach w klasach, które będą dostępne podczas rekrutacji uzupełniającej. Jak sprawdzić, w której szkole są jeszcze wolne miejsca? Informuje o tym kuratorium, jednak już teraz widać, że miejsc jest jak na lekarstwo. Czy powstaną dodatkowe klasy?
Szkoły średnie w Trójmieście - publiczne i prywatne
Rekrutacja 2022/23. Ile trzeba było mieć punktów, by dostać się do szkoły?
Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022
2022-07-29 15:29
Opinia wyróżniona
To co jest na stronie naboru nie pokrywa się z tym co jest na stronie kuratorium, niestety w kuratorium nie jest tak optymistycznie... pytanie gdzie jest podany faktyczny stan wolnych miejsc?!
2022-07-30 08:00
Nigdzie, dzwoniąc do szkół nie ma miejsc
2022-08-01 06:21
Na Warmii identycznie, połowa szkół ma inną liczbę miejsc i oddziałów ogłoszonych w systemie rekrutacji i inna w kuratorium. W niektórych o kilka, ale rekordzista ogłasza nabór na 31 miejsc więcej niż zgłosił do kuratorium. Kuratorium milczy. Szkoła mówi że błąd systemu i fizycznie tych miejsc nie ma. Nabijanie dzieci i rodziców w balona, robienie nadziei i sztuczne załatwienie problemu.
2022-08-02 09:18
trzeba oddzielić ziarno od plew . I etap zakończony.
2022-07-29 15:09
Opinia wyróżniona
Czy będą to dalej punkty? Czy dziecko, które ma większą ilość punktów i dostało się do szkoły A, ale złożyło odwołanie do szkoły B będzie miało większe szanse w szkole B niż dziecko, które nie dostało się do żadnej szkoły i ma mniej punktów? Jeśli tak, to tą rekrutację można prowadzić w nieskończoność, bo nagle zwolni się miejsce w szkole A...
Czy będą to dalej punkty? Czy dziecko, które ma większą ilość punktów i dostało się do szkoły A, ale złożyło odwołanie do szkoły B będzie miało większe szanse w szkole B niż dziecko, które nie dostało się do żadnej szkoły i ma mniej punktów? Jeśli tak, to tą rekrutację można prowadzić w nieskończoność, bo nagle zwolni się miejsce w szkole A... :/
Czy skoro w szkołach są pojedyncze miejsca wolne, to należy złożyć osobiście podania w kilkunastu szkołach, żeby w ogóle mieć szansę na przyjęcie?
I proszę bez komentarzy o madkach i ich bąbelkach itp., bo moje dziecko na np. murarza/dekarza/spawacza itp. się po prostu nie nadaje, dlatego z poziomu branżówek wcale tak różowo to nie wygląda.
2022-07-29 15:20
Też czekamy. Chaos. Zaczynam się zastanawiać czy córka od 1 września zacznie jakąś szkołę..... I kto nadzoruje taką rekrutację... Czy to poprostu będzie kogoś widzi mi się.... Dzwoniłam w kilka miejsc w których są niby miejsca ale wszędzie słyszę to samo. Nie ma.
2022-07-29 18:51
nikt nie nadzoruje i nikt nie jest za nic odpowiedzialny.
2022-07-30 11:05
I tak jest wszędzie gdyż większość uczniów składa papiery do bardzo wielu szkół. Podania trzeba nosić
2022-07-29 15:47
Jeśli, któreś dziecko zrezygnowało ze szkoły pierwszego wyboru, to staje do rekrutacji uzupełniającej i zablokuje miejsce tym co maja mniej punktów, przerabialiśmy to w zeszłym roku.
2022-07-29 15:57
I jak to się skończyło w zeszłym roku jeśli można zapytać?
2022-07-29 20:07
trafił do łączonej klasy biolchem/cheerleaderki w jakimś dziwnym liceum.
2022-07-30 11:09
Klasa bio-chem + siatkówka + fitness
2022-07-29 17:21
Przecież taką rekrutację można prowadzić do przyszłego lipca... :/
2022-07-31 15:41
Mój syn zaniósł papiery ale spróbować nie zaszkdzi
2022-07-31 18:51
Oczywiście, ma pani rację i chce dobrze fla swojego dziecka natomiast dużo dzieci nie ma szkoły żadnej i tak to można rekrutować w nieskończoność.
2022-07-31 21:13
Rekrutacja uzupełniająca to ostatni etap. Potem rada powiatu wskazuje szkoly
2022-07-30 11:02
To taka zasada jak zasada równoważności w fizyce. Na niej wszystko się opiera. Zawsze, zawsze!!!, zawsze, zawsze!!!! decydują punkty.
Tak, trzeba podania nosić osobiście.
Podanie możesz zaniesć nawet do jednej szkoły, ale zmniejszasz szansę. Ja nióslbym do wszystkich możliwych. A jak szanowne dziecko nie chce pohańbic się branżówką to
To taka zasada jak zasada równoważności w fizyce. Na niej wszystko się opiera. Zawsze, zawsze!!!, zawsze, zawsze!!!! decydują punkty.
Tak, trzeba podania nosić osobiście.
Podanie możesz zaniesć nawet do jednej szkoły, ale zmniejszasz szansę. Ja nióslbym do wszystkich możliwych. A jak szanowne dziecko nie chce pohańbic się branżówką to może warto spróbować TEB. Lepiej brzmi ale tam są tak niskie progi że uczą się tam dzieci słabsze niż w tych branżówkach, a nauczyciele to technicy. Czesne za to znośne. Jest jeszcze lingwista z czesnym 870pln. To liceum w rankingu jest powiedziałbym na poziomie średnim.
Taka rekrutacja nie trwa w nieskończoność gdyż po zakończeniu tego etapu już gmina wskazuje szkole z wolnym miejscem dla dziecka, ale do wrzesnia może się przeciągnąć.
2022-07-31 11:01
Do podania należy dołączyć fotografię i komisja będzie przyjmować wg kryterium urody.
2022-07-29 14:28
Opinia wyróżniona
I są nowe miejsca, tylko trzeba było poczekać do godziny 14:00, tak jak było planowane. Na nabór pomorze wszystko jest, w liceach nr 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20 również, więc nie marudźcie. W Technikach więcej i branżówkach, ale to normalne.
2022-07-29 14:30
2022-07-29 14:38
2022-07-29 14:42
2022-07-29 16:52
2022-07-29 20:50
Od tego że Twoje dziecko miało mniej punktów od innych? Odwołanie to raczej tylko w razie błędów systemu lub może jak było się te 0.5pkt pod progiem.
A podania oczywiście że już są składane. Ludzie już przychodzą w desperacji i nikt ich że szkół nie wypędzi z papierami. Nauczyciele to nie roboty i nie mają sumienia. Byłem z synem zanieść
Od tego że Twoje dziecko miało mniej punktów od innych? Odwołanie to raczej tylko w razie błędów systemu lub może jak było się te 0.5pkt pod progiem.
A podania oczywiście że już są składane. Ludzie już przychodzą w desperacji i nikt ich że szkół nie wypędzi z papierami. Nauczyciele to nie roboty i nie mają sumienia. Byłem z synem zanieść papiery we wtorek i była też dziewczynka z tatą już z podaniem do rekrutacji uzupełniającej. Tak mi się szkoda zrobiło jak nauczyciel spytał do jakiej chcesz klasy, a ona powiedziała: "obojętnie". I tak termin jest do 04.08 więc nawet lepiej że przyjmują przed terminem. Nie będą się tworzyły kolejki. Jeżeli ktoś nie dostał się nigdzie to teraz składać może wszędzie. Nawet do kilkudziesięciu szkół. To może tworzyć tłumy i nerwy
2022-07-29 21:11
Chociaż to działanie jest:
Nie fer wobec innych absolwentów podstawówek, którzy czekają na terminy?
Nie fer wobec ludzi pracujących w szkołach, bo mają dodatkową pracę, kiedy powinni zająć się ustaleniem ile dzieci z tych przyjętych powinno być wpisanych na listy?
Świetny przykład dajesz dziecku, że można olewać zasady i innych ludzi, byle tylko zadbać o swoje interesy. Brzydzę się takimi ludźmi.
2022-07-29 21:19
Jak będziesz na tyłku siedzieć i czekać na oficjalną rekrutację to już nie będzie żadnego miejsca. Trzeba się wpychać, taki to kraj.
2022-07-29 21:25
To działanie nie jest nie fair bo termin jest do 04.08. Nie fair byłoby gdyby już teraz te miejsca były przyznawane. To byłby skandal. Ale nic mi o tym nie wiadomo.
Nie jest również nie fair wobec pracowników. Widać że nie masz pojęcia jak to wygląda. Siedzą 3 osoby na holu w szkole i przyjmują papiery. W tym czasie niczym innym się
To działanie nie jest nie fair bo termin jest do 04.08. Nie fair byłoby gdyby już teraz te miejsca były przyznawane. To byłby skandal. Ale nic mi o tym nie wiadomo.
Nie jest również nie fair wobec pracowników. Widać że nie masz pojęcia jak to wygląda. Siedzą 3 osoby na holu w szkole i przyjmują papiery. W tym czasie niczym innym się nie zajmują. To nie jest praca dodatkowa bo i tak jest konieczna do wykonania. A papiery do rekrutacji uzupełniającej lądują w osobnej kuwecie i mogą być "obrabiane" od 02.08.
Ja takiego przykładu nie dałem gdyż przyniesienie papierów dziecka zakwalifikowanego było konieczne do 28.07. myśmy byli 26 więc jak najbardziej w terminie.
Przynoszenie papierów wcześniej jest sensowne gdyż likwiduje kolejki i wszystkim ułatwia to życie, a nikomu nie szkodzi.
Twoje obrzydzenie znaczy dla mnie tyle co zeszłoroczny śnieg.
2022-07-29 22:18
Po ogłoszeniu pierwszych wyników, pracownicy szkół sami mówili, aby od razu pisać odwołania i zostawiać. Tu nie ma żadnych nadużyć, czy obarczania dodatkową robotą. Ale trzeba było być na miejscu, aby się o tym dowiedzieć, a nie wyrabiać sobie światopogląd na podstawie wpisów w komentarzach na portalu internetowym...
2022-07-31 17:06
Jeszcze w piątek były 3 miejsca do klasy politechnicznej w I LO, a teraz - w niedzielę 31.07. już ich nie ma...
2022-07-29 14:46
Widać, że w ogóle nie znasz procedur i nie wiesz jak wygląda rekrutacja, więc nie zabieraj głosu. Ci którzy maja dzieci po SP doskonale wiedzą co i jak. Tak to jest gdy niekompetentni ludzie zabierają głos.
2022-07-29 14:50
2022-07-29 15:00
Też dzwoniłam i to samo wszędzie słyszę. Złożyć itak złożymy. I do liceum i do technikum. Zobaczymy. Wyjścia nie ma.
2022-07-29 15:44
bez systemu elektronicznego. Każde dziecko złoży do wielu szkół i najlepsi zajmą wolne miejsca w wielu szkołach, a potem i tak nie doniosą dokumentów. I potem pewnie wyścig do rady powiatu - kto pierwszy ten lepszy
2022-07-30 17:07
2022-07-29 18:40
21 wiek w Polsce!
2022-07-29 14:54
A na stronie kuratorium nie tych wymienionych.
2022-07-29 16:32
i Nie Kłam jak Mateuszek
2022-07-29 16:44
Bo po tym wpisie to tylko tam możesz pracować. No chyba że jeszcze u kłamcy Mateusza, ten sam poziom
2022-07-29 17:01
Na stronie kuratorium www.kuratorium.gda.pl/informacja-o-wolnych-miejscach-w-szkolach-ponadpodstawowych-na-rok-szkolny-20222023/ są inne dane, w szkołach nie ma wolnych miejsc, w liceach same 0 kiedy będzie informacja w Gdańsku o dodatkowych oddziałach, w innych miastach sobie poradzili z organizacją, dzieci mają zostać bez szkoły, czy dzieciaki z paskami z punktacją powyżej 150 mają iść do zawodówek ???
2022-07-29 17:17
Widać , że nadal ci którzy piszą nie maja pojęcia o rekrutacji. Nie na stronie kuratorium, a na nabór pomorze. Naprawdę nie widzicie miejsc, To znaczy, że nie jesteście z tej bajki. Ci którzy potrafią obsłużyć system i znają regulamin wiedzą jak się za to zabrać. Wystarczy wejść na nabór pomorze, a jeśli ktoś nie wie co to za strona to znaczy, że
Widać , że nadal ci którzy piszą nie maja pojęcia o rekrutacji. Nie na stronie kuratorium, a na nabór pomorze. Naprawdę nie widzicie miejsc, To znaczy, że nie jesteście z tej bajki. Ci którzy potrafią obsłużyć system i znają regulamin wiedzą jak się za to zabrać. Wystarczy wejść na nabór pomorze, a jeśli ktoś nie wie co to za strona to znaczy, że w ogóle nie wie o co chodzi. Nie spodziewajcie się, że nagle w dziesięciu najlepszych liceach dodadzą 100 miejsc i przyjmą wszystkich którzy chcą, a technika i branżówki zostaną puste. Poza tym ludzie , nie pchajcie wszystkich dzieciaków do liceum, bo one nie dadzą sobie tam rady . Może ktoś w końcu zacznie normalnie myśleć. Co roku jest tak samo. Ci którzy lubią się uczyć i chcą iść na studia idą do liceum, ci którzy wolą iść do szkoły z zawodem, bo chcą już pracować idą do technikum i branżowej, a wy mówicie dzieciom, że są do niczego , bo nie chcą do liceum, a potem będziecie płakali, że nie uczą się, a wy może też się uczyliście ? Tak jak podali po 2-3 osoby przyjmą do każdej z klas w liceach i po kilka osób w technikach, a więc ci którzy faktycznie nie ogarnęli rekrutacji dostaną się, jeśli się nie dostaną to znaczy, że za wysoko mierzą, to chyba jasne.
2022-07-29 21:15
na nabór pomorze jest bład
2022-07-30 19:45
2022-07-31 16:39
szkoły 29.07. miały obowiązek przekazać do kuratorium liczbę wolnych miejsc, a kuratorium właśnie zamieścić tę informację na swojej stronie...
Wystarczy przeczytać harmonogram działań kandydatów, które zostało wydane na podstawie zarządzenia nr 10/2022 Pomorskiego Kuratora Oświaty z dn. 28.01. 2022.
Pozdrawiam!
2022-07-30 00:19
A co to za problem, niech idą do zawodówek. Tokarze, cieślą, blacharzem też ktoś musi być.
2022-07-29 21:13
czy te bzdury pisze wysłannik kuratorium
2022-08-01 11:28
W Gdyni licea są przepełnione a w technikach miejsc zostało mało błędy w systemie pokazują miejsca których nie ma. jeżeli nie będą robione dodatkowe klasy i miejsca to dla niektórych zostanie miejsce tylko w szkole branżowej
2022-07-29 10:06
a wyszukanie wolnego miejsca i zapisanie się powinno zająć 5 minut. A tu.... "podanie" i "dostaczyć", co za ciemnogród !
2022-07-29 10:16
Może dzięki temu, przynajmniej tu dzieci z Gdańska będą miały większe szanse i skorzystają z tego, że mieszkają w mieście, gdzie jest szkoła.
2022-07-29 19:05
2022-07-29 11:45
Polska mentalnie przypomina zaszczaną dzielnicę Moskwy.
2022-07-29 12:11
żaden system nie wygeneruje tobie miejsc których niema!!!
2022-07-29 15:39
Jesteśmy tacy nowocześni... na papierze!
2022-07-29 18:54
w praktyce jest jak zawsze. Tylko dzieci żal. Szybko nauczą się, że w tym kraju tylko pod górkę.
2022-07-29 10:14
2022-07-29 11:08
2022-07-29 15:38
2022-07-29 10:25
Wiele dzieci, rodzin ma duży problem. A prezydent Dulkiewicz milczy jak grób i nie proponuję żadnych rozwiązań.
2022-07-29 11:02
niedawno byla na teczowej paradzie.
2022-07-29 11:23
większość dyrektorów jest na urlopach, nikt nic nie wie. Komisje nauczycielskie, nie wiele mogą, lub niewiele chcą.
2022-07-29 12:11
2022-07-29 12:54
Komisja to może jedynie podanie przyjąć. Takie jej zadanie i kompetencje.
2022-07-30 00:25
I bardzo dobrze. Był czas na naukę osiem lat. A nie teraz płacz i zgrzytanie zębów.
2022-07-29 12:04
To teraz wychodzi, jak kto się uczył i nie dostał do liceum. Śmiech na sali ze po tak okrojonych testach w 8 klasie jeszcze pretensje mają xd
2022-07-29 12:57
2022-07-29 12:34
Pani Dulkiewicz pewnie na urlopie się wybrała wiedząc co się święci ...
2022-07-29 12:56
2022-07-31 22:36
na urlopie! Niesamowite wyczucie chwili...
2022-07-30 09:51
to prezydentka! Zamawia właśnie nowe pieczątki dla pracownic UM, które od 1 sierpnia postanowiły zmienić sobie nazwę stanowiska pracy.... Ot, i cała tajemnica
2022-07-30 21:19
Nawet w TVN dziś o tym było, ze w gdańskim magistracie jest to istotna kwestia:(
2022-07-31 22:36
która w tym "najgorętszym" czasie dla absolwentów podstawówek urlopuje się...
Także tak....
2022-07-29 10:29
Skumulowany rocznik a Gdańsk udaje, że nie ma problemu.
2022-07-29 12:02
I to bardzo dużo, w porównaniu do zeszłego roku.
Sęk w tym, że wszyscy nie pójdą do liceum - tam idą Ci najlepsi, reszcie pozostają technika i branżowe szkoły - tak to bywa jak się dzieciak za mało uczy i siedzi na tiktoku
2022-07-29 13:00
2022-07-29 15:29
Są też licea o niższym poziomie nauczania, np XXIII w Brzeźnie.
2022-07-30 21:20
Jak się doda te wszystkie miejsca w szkołach, nijak kilkaset nie wychodzi. Razem z miejscami w branżówkach oczywiście. To gdzie pójdą te dzieciaki?
2022-07-29 12:58
2022-07-29 10:41
spoko, w powiecie gdańskim jest aż 15 wolnych miejsc w niepublicznym, płatnym liceum
2022-07-29 11:16
w Gdańsku 100 miejsc
2022-07-29 13:06
To okolice Pruszcza
2022-07-29 11:21
na rzęsy, to na czesne. :)
2022-07-29 13:17
2022-07-29 10:45
Niepubliczna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. dr Wandy Błeńskiej w Kowalach - klasa dodatkowa - hybrydowa: 15
Więc o co tym madkom chodzi? Że bombelek z przeciętnym wynikiem nie dostał się do elitarnej placówki?
2022-07-29 11:16
bo uczą zdawać testy, zajęcia są przygotowane pod zdawalność nie pod naukę,
2022-07-29 11:25
nie dostał się do żadnej publicznej szkoły! Gdańsk dość hojnie sponsoruje prywatne szkoły, których wyniki egzaminów zewnętrznych budzą dużo do życzenia. A obowiązkiem powiatu jest zapewnić edukację do 18 roku życia. I raczej nie można przymusić do uczenia się na hydraulika?
2022-07-29 12:06
Albo wybrał elitarne licea z kosmosu. Trzeba mierzyć siły na zamiary :)
2022-07-29 13:49
O "zamiar według sił"
2022-07-29 12:58
co to znaczy "budzą do życzenia"? xD patusy 500+ liceum nie dla was
2022-07-29 15:37
Trzeba zawsze wybrać coś z dołu i coś średniego, różnie bywa w rekrutacji. Trzeba zawsze brać pod uwagę różne scenariusze, to ministerstwo i kuratorium rozwija szkolnictwo zawodowe zwiększając liczbę miejsc tamże.
2022-07-29 11:43
To nie jest państwowe liceum tylko prywatne, nie każdego stać na czynsz. Moje dziecko na szczęście się dostało- zapracowało na to, ale ma kolegów z ponad 160 punktami, ze świadectwami z paskiem, którzy źle obstawili szkoły i nie dostali się nigdzie. Powinno być jak w Warszawie - można wskazać dowolną ilość szkół...
2022-07-29 15:31
Nie każde liceum prywatne jest płatne.
2022-07-29 15:31
W szkole płaci się czesne a nie czynsz
2022-07-29 15:37
2022-07-29 11:44
Zamknij zatem twarz i won do innego artykułu komentować
2022-07-29 11:46
A ponadto, nie każdy chce chodzić do szkoły religijnej
2022-07-30 09:13
To niech idzie do branżówki, jak mu szkoła religijna nie odpowiada. Wolność wyboru zamiast pieniactwa.
2022-07-29 13:16
2022-07-29 15:46
Chociaż słowa matka nie przez D mógłbyś die nauczyć pisać. Może przekaz gdzie są? Albo równie dobrze jak Ty wykształceni de. . z Kuratorium wskazują pełne miejsca w szkołach a tam same ZERA. Zero to zawsze zero a MATKA jest zawsze jedna i pisze się przez T
2022-07-30 17:50
2022-08-02 12:13
No właśnie ty jesteś przykładem maDki przez D.
2022-07-29 18:48
Nie dość że trzeba kasę bulić to jeszcze ciężko stwierdzić jaki poziom, bo pierwszy rocznik przed maturą.
2022-07-29 20:07
Ty już tu kolejny raz piszesz, z tymi błędami ortograficznymi zwolenniku/absolwencie branżowych
2022-07-30 09:15
No właśnie problem polega na tym, że go nigdzie przyjąć nie chcą;)) O tym jest tem artykuł:))
2022-07-29 21:09
Według Ciebie średnia 5,5 na koniec szkoły, z jedną 4 z polskiego, 100% z egz z matmy i angielskiego i 80% z polskiego to słaby wynik?bombelek się nie uczył?!!!!
To chyba nie masz pojęcia, w czym jest problem z rekrutacją w tym roku.
Mówimy tu o uczniach, dla których zabrakło miejsc w liceach,mimo,że wybierali nie topowe szkoły ale również te słabsze, w których było kilkanaście punktów zapasu w stosunku do lat ubiegłych. I teraz mają iść do szkoły branżowej na dekarza czy fryzjera? No litości, mówimy tu w dużej mierze o uczniach,którzy mają sprecyzowane plany pójścia na PG czy UG.
I dla jasności- moje dziecko z wyśmienitymi wynikami dostało się do szkoły, jednak sporo jej kolegów niestety nie,mimo 6 z przedmiotów ścisłych, bardzo dobrych wyników z egz i średniej zdecydowanie powyżej 5,5.
Banalnie prosty egz niestety nie dał faktycznej weryfikacji,kto jest dobry a kto nie. Efekt jest taki,że słabszy czwórkowy uczeń bez problemu mógł zdobyć 100% z matmy, polskiego czy angielskiego a dostał się do dobrej szkoły z uwagi na wygrany ogólnopolski konkurs tańca lub olimpiadę z religii i tym podobne... Żenada
2022-07-29 21:36
Z tymi wynikami dziecko miałoby około 168pkt. Jeżeli z takimi punktami rodzic doprowadził do tego że dziecko nie ma szkoły to powinien zostać pozbawiony praw rodzicielskich. Mój jest w klasie matematycznej że 156pkt. Więc to nie system rekrutacji zawiódł tylko rodzice i same dzieci, myślące że są aż tacy super, że nie muszą wybrać słabszych liceów
2022-07-30 09:24
Widać, że jesteś rozsądnym i myślącym rodzicem. I dzieci takich rodziców w tej chwili są zadowolone, bo znalazły się na liście przyjętych. Może nie wymarzonej szkoły, ale na pewno szkoły na swoją miarę. A ci którzy nie potrafią powściągnąć wygórowanych ambicji i dopasować oczekiwań do możliwości, biegają z podaniami i rozpaczają na forach internetowych.
2022-07-30 08:20
A kto broni przystąpić bardzo dobrze uczącemu się dziecku do konkursu lub olimpiady i zdobyć dodatkowe punkty do rekrutacji ?
2022-07-30 09:47
Nie każda szkoła daje taką możliwość..... Nie wszystko jest czarno białe
2022-07-31 09:18
Czy możesz sprecyzować, która szkoła podstawowa nie dała takich możliwości ?
2022-07-29 11:13
podali tabele i same zera, jakie wolne miejsca proszę ogłosić gdzie będą tworzone nowe odziały dlaczego zmusza nas miasto do chodzenia i proszenia o przyjęcie podania , ja odwołania złożyłam już w zeszłym tygodniu i co znowu to samo pisać do szkoły w której nie ma wolnych miejsc
2022-07-29 11:19
Są miejsca w innych szkołach.
2022-07-29 12:20
Część się dostała, ale cała masa NIE! I to dzieci z całkiem dobrymi wynikami. I co mają zrobić teraz? Może one też miały jakieś swoje marzenia...
Ale tu oczywiście sami znawcy... I zero empatii! W strasznych czasach żyjemy!
2022-07-29 12:26
2022-07-29 12:30
Kiedy szukasz pracy też masz czasami kilkudziesięciu chętnych na jedno stanowisko
2022-07-29 13:53
A i tak jest już ustawione pod konkretną osobę, krewnego lub znajomego królika
2022-07-29 20:41
Jeżeli masz taką wiedzę, to jest Twój obowiązek
2022-07-29 15:14
Ale to są małe dzieciaki jeszcze, a tu już urządzili im wyścig szczurów!
2022-07-29 15:16
Zwłaszcza kiedy piją i palą, przeklinają i jeżdżą hulajnogach we dwóch na jednej.
2022-07-29 17:45
To że w głowach jeszcze "porozrzucane siano" nie oznacza, że powinno się ich traktować jak osoby dojrzałe.
2022-07-29 15:17
2022-07-29 17:43
2022-07-29 18:59
Jeszcze we wrześniu będą odbywały się roszady. Rekrutacja uzupełniająca jest prowadzona papierowo, bez systemu. Jedno dziecko może dostać się do kilku szkół, bo za pewne do kilku będzie aplikowało (może kilkunastu). Zanim się okaże że dołącza do jednej z nich a do innych nie to mija czas. Wtedy w tych pozostałych znowu pojawiają się miejsca.... Itd..... Lipa że dalszy ciąg rekrutacji nie jest również internetowy
2022-07-29 19:03
Tak, spodziewam się, że jeszcze we wrześniu będzie cyrk i niepotrzebny stres, jednak nie może się on rozciągnąć w nieskończoność :| Burdel na kółkach...
2022-07-29 13:33
Ale nieprawda że są same zera, wybrałem powiat "m. Gdańsk" i sumarycznie jakieś 70-90 miejsc jest dostępnych.
2022-07-29 17:18
2022-07-29 17:21
Proszę odwiedzić stronę kuratorium tam są same 0 w LO a potem zabierać zdanie !!!!
2022-07-29 17:34
zero w LO a czeka ponad 1300 dzieci to rzeczywiście miejsc jest ogrom 70-90 gratulacje dla kalkulacji
2022-07-29 19:00
2022-07-29 18:48
się zdziwisz
2022-07-29 11:24
To są rządy PIS to skandal co robią z dziećmi. Czarnek powinien odpowiadać za to. Dzieci powinny dostać się do szkół gdzie siebie widzą a nie na starcie drogi życiowej zaczynają jak w Korei.
2022-07-29 11:46
Powinny dostawać się do szkół zgodnie ze swoimi wynikami i umiejętnościami To co się dzieje jest chore, produkcja masowa maturzystów i później magistrów, dla których nie ma pracy w zawodzie
2022-07-30 04:48
W zawodzie o którym po tych szkołach i tak nic będą wiedzieli bo nauczą ich tylko jak zdać testy
2022-07-29 13:20
2022-07-29 15:01
To nie PiS jest winny.Kto doprowadził do tego,że 6 latki poszły szybciej do szkoły???Rządy Donalda.T.Samorzady bo pod nie podlegają szkoły mogły myśleć,że idzie więcej dzieci i będzie problem.Bajzel ale ludzie i tak to wina PiS.Kto tu głupi???
2022-07-29 15:07
kto w czerwcu tego roku pomajstrowal w ustawie dotyczącej obowiązku szkolnego. Może wtedy zauważy Pani dlaczego samorządy nie musza już zapewniać miejsc w szkołach średnich dla dzieci które ukończyły szkole podstawowa
2022-07-29 21:23
2022-07-30 13:18
Kumulacja roczników to efekt reformy p. Katarzyny Hall. Wspomina o tym choćby artykuł w RP.pl
https://www.rp.pl/edukacja-i-wychowanie/art19115361-licea-szykuja-sie-na-kolejna-kumulacje-uczniow
Niektóre samorządy przygotowały odpowiednią liczbę nowych oddziałów szkolnych. Ale nie Gdańsk.
2022-07-29 15:39
2022-07-29 20:57
2022-07-30 08:41
ona się nie rozładowała tylko że PiS miał 8 lat by tę sytuację przewidzieć i jej zaradzić. Nie zrobił nic choć sam ją spowodował odwracając reformę PO i dodatkowo likwidując gimnazja.
2022-08-02 14:50
Jak zrobili bajzel po gimnazjum, to co nie mogli pomysleć o kumulacji. Najłatwiej - tusk i putin - teraz jeszcze Neonówka winna. pis zadłużył nas na 2 biliony złotych - my się z tego nie wykopiemy ***** ***
2022-07-30 08:46
Władze Gdańska próbują zrzucić winę na rząd PiS. Ale akurat w tym przypadku to pani Prezydent Dulkiewicz odpowiada za bałagan przy rekrutacji.
2022-07-31 12:32
Tę sytuację zafundował niestety rząd PO-PSL, który posłał do I klas podstawówek cały rocznik 2007 i pół 2008..
Inna sprawa, że ci, którzy po nich przyszli nie naprawili tego.....
2022-08-01 09:31
Ta reforma była za Tuska a PiS chce pokazać nieudolność reformy.
2022-08-12 22:07
W Gdańsku akurat rządzi PO
2022-07-29 11:48
To ich dzieciaki nie zawalałyby gdańskich szkół
2022-07-29 12:26
A to prawda. Jestem z Kolbud. W okolicy brak jakiejkolwiek państwowej szkoły ponadpodstawowej. Osiedla się rozbudowują a szkoły brak.
2022-07-29 13:22
odeslac?
2022-07-29 18:36
Ile tam jest z Gdańska? 1%
2022-07-29 22:24
2022-07-30 11:20
Ale spoza Gdańska łącznie 34%, masa
2022-07-29 13:55
Jej Serdeczność przespała temat do tej pory, a teraz to już tylko slava ukraini
2022-07-29 14:36
a tak raport a nie plus.
2022-07-30 00:51
Chodzi raczej o ofiary histerii i cwaniaków
2022-07-29 15:37
Jak ma nie brakować miejsc, skoro wszystkie dzieciaki z pobliskich powiatów startują do szkół w 3mieście?
2022-07-29 19:07
2022-07-29 19:14
w Kolbudach, Pruszczu, Tczewie...
2022-07-30 00:53
Jesteś przyjezdnym słojem a najwięcej pyskujesz.
2022-07-30 08:14
Ale rodzice pracują w Gdańsku lub maja tam firmy wiec cześć podatków idzie do budżetu m. Gdańsk a to ze mieszka w Kowalach, Borkowie, Baninie itd to to ciebie tak boli ? A jak będą dzieciaki zdawać na studia, znów podwójny rocznik, to tez będziesz tak krzyczał ?? Weź zorientuj się w temacie człowieku ! Regionizacja jest tylko na etapie przedszkoli i podstawówek. Licea są o różnych profilach nie jak podstawówka ogólna
2022-07-31 09:26
Budżet państwa płaci za kształcenie każdego dziecka niezależnie od tego, gdzie ono mieszka i gdzie pracują jego rodzice. Ludzie zrozumcie to w końcu !
2022-07-31 16:27
Mniej więcej drugie tyle dokładają samorządy. Dzieciaki z mniejszych gmin maja prawo uczyć się gdzie chcą, ale w takim wypadku gmina zamieszkania powinna się dokładać
2022-07-30 11:21
Do siebie, do Kościerzyny
2022-07-31 16:31
A czemu nie? Internaty/bursy są przecież, to i w Warszawie można nauki pobierać
2022-07-30 00:50
Jutro zbudujemy
2022-07-30 08:32
Dyletant. Ile jeszcze ogolniaków ma zbudować Tczew? Tczew nie jest nawet w systemie naboru co Gdańsk, na palcach 1 ręki wymienisz uczniów, którzy przenieśli się do Gdańska
2022-07-30 16:58
z Gdańska którzy kupili tam mieszkania bo w Gdańsku za te ceny nie mieli szans
2022-08-01 15:56
2022-08-04 18:55
W Pruszczu Gdańskim są 2 ogólniaki :)
2022-07-29 12:01
Najlepsze te oBuŻoNe MaDkI, które mają mają pretensje do wszystkich tylko nie do swoich bombelków.
Tak to działa, że jak dzieciak z średnimi ocenami wybiera 3 elitarne licea gdzie biorą od wielu lat tylko laureatów konkursów kuratoryjnych - to nic dziwnego ze się dostaje
Trzeba było mierzyć siły na zamiary - wybrać inne, mniej oblegane licea, albo technikum :)
No i przede wszystkim nikt nie obiecywał, że w tym roku będą takie same progi punktowe - każdy kto nie urodził się wczoraj wie, że progi są inne co roku i ciężko przewidzieć jakie będą za rok. Wystarczy sprawdzić ile uczniów na klasę przyjmują z paskiem na świadectwie albo laureatów konkursów - wtedy łatwo określić czy twój bombelek się dostanie
2022-07-29 12:13
tylko o nauczycielach w podstawowek podwyzszajacych oceny, zeby wypromowac podstawowki w pseudo rankingach...
Jezeli do tego dodamy kandydatow spoza systemu pomorskiego (pobliski wejherowski i reszta Polska) ktorzy mogli zlozyc wnioski w kazdym naborze w kraju i dostajac np.160 pkt zajmowali miejsca (jezeli wcelowali w szkole) w kazdym systemie to ilosci punktow podane na pierwszych listach to pic na wode i realne poznamy w sierpniu, dopiero po zakonczeniu rekrutacji..
2022-07-29 12:17
z ciekawości dopytam czemu system wejherowski został wypchnięty z pomorskiego? Jakieś zmiany administracyjne, które przegapiłem?
2022-07-29 14:26
nie zapracował i wynikają ze średniej ocen. Jeżeli uczniowi wychodzi między 5 a 6, nauczyciel bierze pod uwagę jego pracę z całego roku i wiedząc, że za 6 będzie miał więcej punktów, postawi mu ją. Wam rodzicom nie dogodzisz. Naprawdę ogarnijcie się.
2022-07-29 14:32
Problem w tym, że nie wszędzie tak naciągali oceny. Egzaminy dobrze zdane, a oceny 4\5.
2022-08-01 08:34
Moja córka ma 3 z matmy, egzamin zdała na 80%.
2022-07-29 14:47
Poza tym, ciekawe jak wyglądałaby rekrutacja, gdyby oceny dzieciom wystawiali ich rodzice ?
2022-07-29 15:18
Zasługuje na więcej zwłaszcza wtedy, gdy podczas nauki zdalnej, całymi rodzinami rozwiązywali sprawdziany.
2022-07-29 15:34
W niektórych szkołach nauczyciele notorycznie co roku zawyżają oceny i oszukują rodziców, a potem 6-kowy uczeń ma 40-50 % na egzaminie. I jest płacz.
2022-07-29 16:16
Napisz konkretnie w jakich szkołach nauczyciele notorycznie zawyżają oceny ku przestrodze innych rodziców
2022-07-29 15:41
Wejherowo jest w pomorskim województwie i 'systemie'.