- 1 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (330 opinii)
- 2 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (17 opinii)
- 3 Za dużo wolnego w szkole? Świąteczna przerwa i majówka na horyzoncie (202 opinie)
- 4 Prywatna szkoła podstawowa dla dziecka. Jak wybrać i ile kosztuje? (131 opinii)
- 5 Sprzeciw wobec wyróżnienia Olgi Tokarczuk. Plakaty na UG (773 opinie)
- 6 Nie topimy już marzanny. "Nie jest eko" (97 opinii)
Restrykcje dla niezaszczepionych? "To nieuniknione w skutecznej walce z epidemią"
- Wzrost zakażeń, a co za tym idzie hospitalizacji, postępuje bardzo dynamicznie i trudno go zatrzymać jakimikolwiek dodatkowymi obostrzeniami. Sprawdzalność modeli jest zawsze pewną niewiadomą, natomiast część z nich, i to tych najbardziej aktualnych, wskazuje, że czwarta fala nie będzie mniej dotkliwa od poprzednich - mówi Tomasz Augustyniak, zastępca dyrektora Departamentu Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Szczepienia przeciw COVID-19 w Trójmieście. Znajdź punkt szczepień
Tomasz Augustyniak: Poprzednie fale wiele nas nauczyły, zarówno w kwestii funkcjonowania systemu opieki medycznej, jak i indywidualnych zachowań. Gdyby społeczeństwo stosowało wszystkie praktyki ograniczające transmisję wirusa, to moglibyśmy powiedzieć, że jesteśmy przygotowani na czwartą falę. Praktyka pokazuje nam jednak coś zupełnie innego - obserwujemy zdecydowany zanik instynktu ochrony przed wirusem.
Podstawowe zasady profilaktyki przeciwcovidowej po czasie, jaki upłynął od początku pandemii, powinny być już instynktowne, a niestety nie są. Jest to tym bardziej niekorzystne, że modele dalszego rozwoju fali nie są optymistyczne. Na to nakłada się również niski poziom wyszczepienia społeczeństwa - trzeba przyznać, że program szczepień nie osiągnął bezpiecznego pułapu ochrony populacyjnej.
Czy trzecia dawka może jeszcze wpłynąć na poprawę tej sytuacji?
Obecna decyzja o rozszerzeniu odbiorców trzeciej dawki jest słuszna, ale w mojej ocenie spóźniona i nie będzie miała znaczenia dla rozwoju czwartej fali. Oczywiście jest to ważny element walki z epidemią, który zaprocentuje w dalszym czasie. Natomiast kluczowe dalej pozostaje osiągnięcie poziomu 70-80 proc. wyszczepienia. W obecnym czasie jakakolwiek intensyfikacja procesu szczepień nie jest w stanie wpłynąć istotnie na przebieg obecnej fali zakażeń. Czas, który mieliśmy jako społeczeństwo na zdobycie odporności poprzez szczepienia, aby efekt czwartej fali zakażeń zniwelować, nie został wykorzystany właściwie.
Czytaj też: Sezon infekcji. Na przeziębienie antybiotyk?
Co jeszcze można zrobić?
Wzrost zakażeń, a co za tym idzie hospitalizacji, postępuje bardzo dynamicznie i trudno go zatrzymać jakimikolwiek dodatkowymi obostrzeniami. Sprawdzalność modeli jest zawsze pewną niewiadomą, natomiast część z nich, i to tych najbardziej aktualnych, wskazuje, że czwarta fala nie będzie mniej dotkliwa od poprzednich. Niektóre modele pokazują znaczną liczbę zgonów. Mam poczucie, że trochę okrzepliśmy w pandemicznej rzeczywistości i uznaliśmy, że niewiele od nas zależy, a jest wręcz odwrotnie.
Czy problem zaniechania noszenia maseczek w okresie wakacyjnym i brak kontroli nad podobnymi zachowaniami sprawią, że w obecnej w sytuacji większego zagrożenia trudniej będzie przemówić do społeczeństwa?
Niestety dylemat dotyczący zasadności używania maseczek cały czas nam towarzyszy i rzeczywiście za przyzwoleniem władz w okresie letnim doszło do zdecydowanego rozprężenia pod tym względem. Na pewno jednak pokutuje tu przede wszystkim brak edukacji. Musimy przecież rozróżnić okres wakacyjny, kiedy przebywamy na zewnątrz i ryzyko zakażenia jest mniejsze, od sezonu infekcyjnego, kiedy spadają temperatury, przebywamy w zamkniętych pomieszczeniach, a patogenów jest więcej. Tymczasem maseczki, aspekty higieny osobistej, ale także szczepienia są przez niektóre grupy wręcz obśmiewane. Powtórzę to jeszcze raz - brakuje edukacji społecznej - tutaj są największe zaniedbania i to wszystkich.
Czytaj też: Choroby krążenia, nowotwory najczęstszą przyczyną zgonów. Znaczny wpływ COVID-19
Czy w takim razie jesteśmy w stanie osiągnąć odporność populacyjną?
Będzie to niezwykle trudne, ponieważ w obecnej liczbie 52 proc. mamy zarówno osoby, które są przekonane do szczepień, jak i te, które zdecydowały się na profilaktykę ze względu np. na chęć wyjazdu zagranicznego. Osoby, które już się zaszczepiły, prawdopodobnie w części pójdą na trzecią dawkę, a wątpię, żebyśmy zmienili poglądy radykalnych antyszczepionkowców. Obecnie powinniśmy skupić się przede wszystkim na przekonywaniu osób, które z różnych powodów mają pewne wątpliwości.
Tymczasem nie zadbano właściwie o informacje na poziomie podstawowej opieki zdrowotnej, nie przeprowadziliśmy porządnej kampanii społecznej. W wielu krajach popełniono te błędy i nie chcę tych błędów teraz wytykać - trzeba po prostu wyciągnąć wnioski. Obecnie jako kraj mamy najwyższe stany magazynowe szczepionek przeciw COVID-19, których nie jesteśmy w stanie wykorzystać. Mamy ochronę na wyciągnięcie ręki, ale nie chcemy jako społeczeństwo tego optymalnie wykorzystać i nic z tym nie robimy.
Ruchy antyszczepionkowe są silne jak nigdy dotąd.
Wydaje się, że problem nasilił się i nasila z wielu względów. Po pierwsze, ruchy antyszczepionkowe niestety w sposób umiejętny potrafią obracać na swoją korzyść wszystkie niefortunne wypowiedzi czy działania rządzących. Słowa polityków niestety dużo ważą w przestrzeni publicznej i mogą wpływać na postrzeganie części społeczeństwa. Po drugie, część osób też reaguje w sposób negatywny na temat szczepień, ponieważ kwestia walki z epidemią została - tak jak i w innych krajach - mocno skanalizowania w obszarze politycznym. W tym temacie nie wypowiadają się osoby, które są autorytetami medycznymi, ale komunikują przede wszystkim politycy.
Powstało wiele analiz w tym zagadnieniu, które pokazują, że taki stan rzeczy pobudza różne grupy i zaostrza retorykę. Na mobilizację ruchów antyszczepionkowych zarówno w postaci aktywności w mediach, uczestnictwa w marszach czy przykładowo próbach sabotowania gdyńskiego Szczepibusa wpływa również brak realnej, zwartej akcji proszczepionkowej i edukacyjnej.
Czytaj też: Ruszyła rejestracja na szczepienie dawką przypominającą
Czy w kwestii obostrzeń Polska powinna iść śladem Francji i wielu innych krajów Europy?
Nie jestem zwolennikiem zakazów czy twardych rozwiązań - one bowiem źle działają na świadomość społeczną i mogą wywoływać przeciwny skutek. Natomiast wydaje się, że doszliśmy do ściany - do takiego etapu, że radykalne obostrzenia i wymóg posiadania certyfikatu w wielu obszarach są jedynymi realnymi narzędziami, które mogłyby zwiększyć poziom wyszczepienia, ale także ograniczyć mobilność osób, które niewiele chciały jak dotąd zrobić dla bezpieczeństwa swojego i nas wszystkich.
Liczba nowych zakażeń jest wtórną kwestią. Ważne jest obecnie, ile utrzymamy miejsc hospitalizacji i zrozumienie, jakie skutki niesie zajęcie kolejnego łóżka. Zmuszając osoby niezaszczepione do pewnych ograniczeń funkcjonowania w przestrzeni publicznej, redukujemy obciążenie systemów ochrony zdrowia, które we wszystkich krajach działają tak samo. Organizacja oddziałów covidowych jest niezbędna, ale trzeba pamiętać, że dzieje się to kosztem innych oddziałów, co dodatkowo powiększa i tak duży dług zdrowotny.
Niektórzy mówią, że jest to ograniczenie wyboru, ale co z wolnością osób, które świadomie się zaszczepiły, chroniąc całą resztę? Brak szczepień ma negatywny wpływ nie tylko na indywidualne jednostki, ale także na naszą gospodarkę i nasze codzienne funkcjonowanie. Nie jestem zwolennikiem radykalnych działań, ale wydaje się, że dojrzeliśmy do takich rozwiązań i jest to nieuniknione, jeśli myśli się o skutecznej walce z epidemią.
Cieszy stosunkowo wyższy poziom wyszczepienia w naszym regionie?
Swego czasu mieliśmy jeden z większych problemów w kwestii odmów obowiązkowych szczepień. Ta stosunkowo duża liczba szczepień przeciw COVID-19 w woj. pomorskim cieszy tym bardziej, dając nadzieję, że złe tendencje czasem udaje się zahamować. Oczywiście warto, abyśmy na tym nie poprzestali.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-08 14:00
Nie jestem zaszczepiony. W zeszłym roku dość dramatycznie przeszedłem Covid-19. Temperatura, utrata węchu i smaku (17)
oraz inne dolegliwości. Jedyne co mnie wówczas przerażało, to kiedy 4 dnia się obudziłem i nadal nie miałem węchu ani smaku. Pomyślałem że tak już zostanie na zawsze i szczerze powiem, że się przestraszyłem. Czwartego dnia wieczorem kolejny raz wetknąłem sobie do nosa sztyft eukaliptusowy i wyczułem znajomy zapach, w kuchni posmakowałem soli i
oraz inne dolegliwości. Jedyne co mnie wówczas przerażało, to kiedy 4 dnia się obudziłem i nadal nie miałem węchu ani smaku. Pomyślałem że tak już zostanie na zawsze i szczerze powiem, że się przestraszyłem. Czwartego dnia wieczorem kolejny raz wetknąłem sobie do nosa sztyft eukaliptusowy i wyczułem znajomy zapach, w kuchni posmakowałem soli i cytryny, smak słaby ale wracał. Od tamtego czasu minął rok. Dwa miesiące temu odwiedziłem koleżankę, która bardzo źle się czuła i jak się okazało, oczywiście Covid!! Byłem u niej dwa dni, żeby pomóc. Po tygodniu zrobiłem sobie test! I co?? I nic!! Tyle tylko ze przeciwciała zaszalały. Nikt z mojego otoczenia nie zachorował a na pytanie szczepić się czy nie, mój organizm dał mi odpowiedź. Dziękuję za uwagę.
- 100 20
-
2021-11-19 11:43
Ciesz się, że skończyło się na chwilowej utracie węchu i smaku. Inni kończą w grobie albo z uszkodzonymi nieodwracalnie płucami. Więc odpowiedź na pytanie szczepić się czy nie jest prosta.
- 0 0
-
2021-11-10 12:59
Ja tez po covidzie. Ale moj lajcik, jak przeziebienie. Normalnie w domu wszystko robilam. I dobrze, bo mojego meza bardziej rozlozylo. U niego wech i smak wrocil po paru tygodniach, mgle mozgowa mial przez okolo 1.5 miesiaca. Baza wirusow sie zaktualizowala sama. Tez sie nie szczepimy.
- 3 0
-
2021-11-10 07:09
I po co się chwalisz, że ją odwiedziles? Po co? Żeby rozsiewać zarazę? Tobie nic się nie stało, a wirusa mogłeś sprzedać innym. To jest właśnie piękna odpowiedzialność!!
Nie będę cię uczyć, jak się zachować w takiej sytuacji, bo widzę że jesteś madrzejrzy od telewizora. Powinieneś wiedzieć, że się pomaga bezkontaktowo. Gratuluję.- 0 7
-
2021-11-09 17:01
Ten sztyft to służbowy , może od wadzy ?
- 0 6
-
2021-11-09 12:38
(5)
a ja miałem tak, że po kilku dniach w domu wylądowałem w szpitalu pod tlenem bo zaczęły się poważne problemy z oddychaniem. Na szczęście po tygodniu wyszedłem z tego, ale widziałem ludzi którzy ze szpitala też wyszli ale w plastikowym worku ...
Trzeba być kre... żeby negować szczepienia przeciw tej chorobie.
Ty jesteś bohaterem boa ja miałem tak, że po kilku dniach w domu wylądowałem w szpitalu pod tlenem bo zaczęły się poważne problemy z oddychaniem. Na szczęście po tygodniu wyszedłem z tego, ale widziałem ludzi którzy ze szpitala też wyszli ale w plastikowym worku ...
Trzeba być kre... żeby negować szczepienia przeciw tej chorobie.
Ty jesteś bohaterem bo miałeś tylko kaszel i sr*czkę, ale zaraziłeś innych, a ktoś z nich umarł ... brawo !
piszę to do wszystkich bohaterskich antyszczepionkowców, którzy mają innych w d...- 9 28
-
2021-11-09 20:41
Tu przeciez o zadne szczepienia nie chodzi (2)
Tylko i wylacznie o paszport. Codziennie sondowanie społeczeństwa czy powinnismy isc droga Wloch, w której co tydzien sa protesty. Ale w mediach cisza.
- 15 1
-
2021-11-09 23:43
W mediach włoskich piszą i mówą o tym codziennie. Nie ma żadnej ciszy. (1)
- 4 1
-
2021-11-10 00:51
za to w naszych mediach cisza
To samo o Australii, ale zapewne politycy po cichu kibicują im żeby i u nas była taka kontrola.
- 5 0
-
2021-11-09 13:07
Szczepienia nie chronią przed roznoszeniem wirusa, Geniuszu :) (1)
Przed ciężkim przebiegiem też nie chronią... W mojej rodzinie po szczepieniach jedna osoba zmarła na zakrzepicę (cukrzyca), a druga zachorowała na covida i ciężko go przeszła (bardzo wysoka gorączka, omdlenia, a potem osłabienie przez wiele tygodni). Reszta, która zdecydowała się na szczepienie dzięki Bogu póki co zdrowa, ale większość bez szczepień również ma się dobrze i nie zamierza poddawać się eksperymentom.
- 28 3
-
2021-11-10 14:08
dokładnie, poza tym słabsi muszo umrzeć i jak się zarażą od tych nieszczepionych to znaczy, że Bóg tak chciał
- 1 2
-
2021-11-09 12:17
(2)
U mnie to samo, ale do tego jako efekt uboczny doszło zapalenie mięśnia sercowego i męczący kaszel. Przeszłam covida w grudniu 2019 roku w czasie świąt, czyli przed oficjalnym otwarciem imprezy :) Przeciwciała do dziś mnie chronią, mam kontakt z ludźmi chorymi (głównie pomoc osobom starszym i samotnym z mojego otoczenia, które zachorowały) i nic
U mnie to samo, ale do tego jako efekt uboczny doszło zapalenie mięśnia sercowego i męczący kaszel. Przeszłam covida w grudniu 2019 roku w czasie świąt, czyli przed oficjalnym otwarciem imprezy :) Przeciwciała do dziś mnie chronią, mam kontakt z ludźmi chorymi (głównie pomoc osobom starszym i samotnym z mojego otoczenia, które zachorowały) i nic się nie dzieje. Szczepić się nie zamierzam, zwłaszcza że naturalna odporność jest wielokrotnie większa od tej poszczepiennej, która po pół roku mija.
Można doczytać artykuł: Nie szczepionka, a przechorowanie COVID-19 daje najlepszą ochronę przed Deltą (wyguglacie sobie).- 15 2
-
2021-11-10 14:05
(1)
dokładnie, ja tak samo, przeszłem tego covida, ok była gorączka 40stopni, ale zacisnąłem zęby i powiedziałem żonie, że jak wezwie karetkę to rozwód. Niestety żona tylko na to czekała i wezwała karetkę, ale zrobiłem ją w konia bo odwołałem groźbę rozwodu. Z karetki uciekłem pod szpitalem jak się zatrzymała i czekaliśmy na przejęcie. Wróciłem do
dokładnie, ja tak samo, przeszłem tego covida, ok była gorączka 40stopni, ale zacisnąłem zęby i powiedziałem żonie, że jak wezwie karetkę to rozwód. Niestety żona tylko na to czekała i wezwała karetkę, ale zrobiłem ją w konia bo odwołałem groźbę rozwodu. Z karetki uciekłem pod szpitalem jak się zatrzymała i czekaliśmy na przejęcie. Wróciłem do domu, ale drzwi były zamkłe a klucza nie miałem. Poszłem więc na działkę gdzie mamy budkę, przeskoczyłem przez płot i dostałem się do budki. Następnie zamówiłem telefonem jedzonko i tam sobie przeleżałem 4 dni i poszłem do domu, do żony. A już byłem odzrowiony ale żona powiedziała, że nei bo rozwód i zabiera mieszkania a ja mam iść bo ona nie chce zarażacza. Poszłem więc do jej najlepszej koleżanki , która jest wdową i tam sobie mieszkam, a żona niech się buja bo wzięła jakiegoś prostaka gacha!
- 1 4
-
2021-11-19 11:45
Jesteś bohaterem jak Lech W. który też przeskoczył płot.
- 0 0
-
2021-11-08 16:30
jeden reaguje tak a inny człowiek inaczej (1)
- 3 4
-
2021-11-09 20:54
tak samo jest ze szczepionką
Jeden reaguje łagodnie, inny umiera. Od czerwca skończyły się raporty NOP-ów, ciekawe dlaczego.
- 11 3
-
2021-11-08 15:39
(1)
Ja miałem tak, nawet smaku i zapachu octu czy czosnku nie czułem przez tydzień. Paliło w język ale zero smaku i zapachu. Dziwne uczucie. Poza tym lekko podwyższona temperatura 37.2.
Do lekarza i na test PCR nie poszedłem. 4 miesiące później prywatnie zrobiłem test na przeciwciała i... bardzo wysokie.- 18 2
-
2021-11-10 14:00
też tak miałem, zrozumiałem to siedząc na klopie po 2, że powinno śmierdzieć a nic nie czuć
spryskałem rękę silnym perfumem i zaciągnąłem i....nic. Niestety trwało to dość długo. Już 7 miesięcy, ale trochę smak wrócił bo to było najgorsze -- jeść i nie czuć smaku.
- 1 0
-
2021-11-08 12:19
Czy naprawdę 44% wszystkich uczestników ankiety chce ograniczeń dla niezaszczepionych i to we wszystkich obszarach życia? (20)
Serio ludzie, tak nisko już upadliście, a może tak naprawdę nigdy nie byliście niczym lepszym niż tylko bezmózgą tłuszczą... tylko covid jest obecnie papierkiem lakmusowym pokazującym pewne rzeczy,
Dopiero teraz widać jakie społeczeństwo jest patologiczne i dające sobą manipulować. Ktoś kto się zaszczepił oczekuje od władzy tego żeSerio ludzie, tak nisko już upadliście, a może tak naprawdę nigdy nie byliście niczym lepszym niż tylko bezmózgą tłuszczą... tylko covid jest obecnie papierkiem lakmusowym pokazującym pewne rzeczy,
Dopiero teraz widać jakie społeczeństwo jest patologiczne i dające sobą manipulować. Ktoś kto się zaszczepił oczekuje od władzy tego że osoba która nie wykonała szczepienia (czegoś co chroni teoretycznie tylko jego samego), ma być izolowana ze społeczeństwa i mają być ograniczane jego prawa. Potem się ludzie dziwią jak to możliwe że było tyle zbrodni na świecie jeżeli tak mały szczegół powoduje że chcemy innych pozbawić ich praw.- 183 19
-
2021-11-19 14:33
jak zachorujesz, to za leczenie i pobyt w szpitalu płać z własnej kieszeni.
- 0 0
-
2021-11-10 17:56
Polacy sa madrym narodem
Nie jestesmy patologiczni. 50% zaszczepionych w porownaniu do 85% np w Kanadzie to znak ze Polacy maja swoj rozum. W Polsce jest lepiej niz myslisz. Jestesmy narodem inteligentnym i kitow sobie nie damy wcisnac. Polska to obecnie jeden z niewielu krajow w ktorym mozna bezpiecznie zyc i normalnie funkcjonowac (chodzi mi o niezmuszanie do szcepien np pod grozba utraty pracy, lockdowny i ograniczenia z tym zwiazne) Tu zycie toczy sie normalnie i jestem za to wdzieczna
- 5 0
-
2021-11-10 13:14
oj tak
Ty masz Swoje zdanie, ja mam swoje, to też wolność.
A Ciebie nikt nie zmanipulował?
Anarchia w tym przypadku jest zupełnie nie wskazana.- 1 1
-
2021-11-10 06:52
(2)
Szczepienie w dobie pandemii nie jest drobnym szczegółem. Jest decyzją społeczną. Pokazuje troskę o siebie i innych, troskę o wydolność o systemu ochrony zdrowia. Pokazuje zaufanie do systemu ochrony zdrowia. Pokazuje zaufanie do nauki. Pokazuje zaufanie do lekarzy. Pokazuje zaufanie do państwa. Tego prawdopodobnie osobom niezaszczepionym brakuje. I z powodu tego braku zaufania mogą umrzeć.
- 3 9
-
2021-11-11 00:16
Wszystko stanęło na głowie
Właśnie matactwa przy tej pożal się Boże "pandemii" doprowadziły do całkowitej utraty zaufania przez wymienione przez Ciebie instytucje. Ludzie się już dawno ocknęli, żenujące zachowanie polityków i lekarzy pracujących na rzecz koncernów to żadne autorytet. Troską o innych jest obecnie uświadamianie w jakim bagnie się znajdujemy i próba zatrzymania
Właśnie matactwa przy tej pożal się Boże "pandemii" doprowadziły do całkowitej utraty zaufania przez wymienione przez Ciebie instytucje. Ludzie się już dawno ocknęli, żenujące zachowanie polityków i lekarzy pracujących na rzecz koncernów to żadne autorytet. Troską o innych jest obecnie uświadamianie w jakim bagnie się znajdujemy i próba zatrzymania postępującego paraliżu naszej cywilizacji.
Większość ludzi przechorowała covida, część osób żyje w błogiej nieświadomości, zakładając że cięższa niż zwykle grypa z jesieni 2019 to było typowe sezonowe przeziębienie. Naprawdę najwyższa już pora otworzyć wszystko - zdjąć klapki z oczu i maski z twarzy i zacząć się zastanawiać jak poradzić sobie z kryzysem gospodarczym (nowy wał), w który ta epidemia nas wprowadziła oraz narastającym konfliktem na wschodzie i w UE (zielony terror). To są dwa prawdziwie poważne problemy.- 3 0
-
2021-11-10 09:05
Zaufanie do państwa. Żartujesz czy kpisz?
- 7 0
-
2021-11-09 12:44
(3)
szczepienie oprócz tego ze chroni zaszczepionego, to równiez, co najwazniejsze, ogranicza rozprzestrzenianie się choroby co spowodowałoby jej zupełny zanik !!!
Tak jak w przypadku wielu innych groźnych chorób ktore dzieki szczepieniom zniknęły z ludzkiego srodowiska
Gdyby chodziło tylko o ochrone zaszczepionego to byłoby to oczywiscieszczepienie oprócz tego ze chroni zaszczepionego, to równiez, co najwazniejsze, ogranicza rozprzestrzenianie się choroby co spowodowałoby jej zupełny zanik !!!
Tak jak w przypadku wielu innych groźnych chorób ktore dzieki szczepieniom zniknęły z ludzkiego srodowiska
Gdyby chodziło tylko o ochrone zaszczepionego to byłoby to oczywiscie olane. Chcesz zdychać - twoja sprawa. Choroba wyeliminowałaby i**otów. Ale niestety dzieki głupocie antyszczepionkowców umierają inni ludzie, którzy np. z roznych powodów nie mogą sie zaszczepic lub mają obniżoną odporność ...- 6 25
-
2021-11-10 08:59
Te preparaty nie przeszły etapu badań.
Ilość niewiadomych oraz stwierdzonych już naukowo efektów ubocznych przeważa nad sztucznie kreowanymi zaletami preparatów w postaci rzekomej wolności. Dlatego osoby nie poddające się medialnej nagonce nie decydują się na wzięcie udziału w tym eksperymencie. Zwłaszcza że przechorowanie w większości przypadków przynosi lepszą odporność, co także
Ilość niewiadomych oraz stwierdzonych już naukowo efektów ubocznych przeważa nad sztucznie kreowanymi zaletami preparatów w postaci rzekomej wolności. Dlatego osoby nie poddające się medialnej nagonce nie decydują się na wzięcie udziału w tym eksperymencie. Zwłaszcza że przechorowanie w większości przypadków przynosi lepszą odporność, co także zostało udowodnione, ale to zbyt wielki biznes by politycy odpuścili temat. Dziennie producenci zarabiają miliardy na tych swoich "szczepionkach", za chwilę zaczną na podobną skalę wytwarzać równie drogi leki, podczas gdy doktora Bodnara ciągają po sądach za skuteczne leczenie tanią jak barszcz amantadyną.
Druga kwestia to fakt, że covid po to został rozprzestrzeniony by wprowadzić świat w globalny kryzys, który i tak by nadszedł. Teraz mają na co zwalić winę, ale prawda jest taka, że już od wielu lat analitycy zapowiadali krach. Za chwilę wszyscy się zbudzimy w nowej rzeczywistości zwanej nowym ładem, gdzie głównym tematem będzie inflacja i przerwy w dostawie mediów, wtedy i o "szczepieniach" nagle wszyscy zapomną jak głód i zimno przeciśnie.- 3 0
-
2021-11-09 14:13
Niestety (1)
Ale proepidemikom tego nie przetłumaczysz. Dla tych egoistów liczy się tylko ich "wolność". Ta. Wolność do bycia i**otą.
- 2 22
-
2021-11-09 20:51
dużo wujek Bill wam płaci?
Chyba nie ma na świecie tak mało zorientowanych ludzi.
- 9 1
-
2021-11-08 12:24
(9)
Zabawne jest to, że jeszcze żyją ludzie, którzy pamiętają poprzednią "edycję". Historia uczy tego, że nikogo niczego nie nauczyła.
- 32 1
-
2021-11-09 20:48
Przypomina mi to sytuacje Rumunii w czasach Ceausescu
Odcinali im prąd i ogrzewanie żeby spłacać dług państwowy. Kiedy go roztrzeliwano ludzie wiwiatowali, część z nich teraz tego żałuje. Ludzie zawsze będą podzieleni i o to właśnie chodzi.
- 6 0
-
2021-11-09 14:10
(3)
Jeżeli porównujesz zwyczajny d**ilizm w stylu "moja wolmość jaszczury mi czipy wszczepiajo" z nienawiścią i segregacją na tle rasowym, to znak że w twoim przypadku ewidetnie system oświaty zawiódł, twoi rodzice powinni wnioskować o zwrot środków przeznaczonych na twoją edukację.
- 3 20
-
2021-11-09 20:46
Ciebie za to nauczyli czym była komuna (1)
Czystą propagandą, myślisz że coś się zmieniło? Ciekawe skąd wysyp antyszczepionkowców nawet wśród znanych ludzi? Z nudów czy po prostu widzą że to nie jest normalne co się dzieje.
- 11 0
-
2021-11-10 13:16
"znani ludzie"
Edzia Górniak?
- 1 5
-
2021-11-09 19:25
Fantastyczna autoocena!
- 10 0
-
2021-11-08 12:40
co będzie następne? (3)
pasek kreskowy/kod QR na czole, dla naszego wspólnego dobra i bezpieczeństwa?
- 32 1
-
2021-11-09 20:50
przyszły rok przyniesie kolejne zmiany
Pomidory i marchewka po 20 zł, galopująca inflacja, wzrost podatków. Ci najmniej zarabiający będą skomleć o zapomogi. Klasa średnia też przez to oberwie jak lody na 3 osobową rodzinę już kosztują 30 zł. Za jakiś czas to rozumieją, ale wtedy może być cenzura w internecie.
- 8 0
-
2021-11-08 13:49
(1)
tak będzie przyszłość to indentyfikacja i płatności tymi kodami głupi ludzie dali się podejść grupce świrów
- 19 0
-
2021-11-10 14:10
martwi, że trudniej będzie kraść?
- 0 4
-
2021-11-08 11:06
Przecież zasady są proste (18)
Trzeba chronić zabezpieczonych przed niezabezpieczonymi poprzez przymuszanie niezabezpieczonych do przyjęcia zabezpieczenia, które nie zabezpieczyło zabezpieczonych. Czego jeszcze nie rozumiecie ?
- 573 87
-
2021-11-09 13:47
Dziwne
- 0 0
-
2021-11-09 13:11
y?
jak ktoś jest zabezpieczony to przed czym miałby się zabezpieczyć?
- 5 0
-
2021-11-08 22:44
Super komentarz!
Prosto i skladnie!
- 13 0
-
2021-11-08 22:21
Zapomniałeś, że nie wszyscy mogą się zaszczepić... Szanujmy innych.
- 16 1
-
2021-11-08 12:27
Uwielbiam to stwierdzenie!!! :) ono idealnie pokazuje dzisiejszy obraz całego świata i tego jak wszyscy są zmanipulowani tymi głupotami!
- 36 2
-
2021-11-08 12:25
No tak. Trzeba bronić pandemii
Bo a nóż się skończy i ci z zaszprycowanych.? Kiedy zaczną zdychać na tyle gęsto żeby się idioci obudzili
- 27 2
-
2021-11-08 11:16
Nie zrozumiałeś jednak (11)
Chronić niezabezpieczonych przed niezabezpieczonymi - taki jest cel.
- 11 87
-
2021-11-09 07:26
twoim celem to chyba tylko rozmnożyć się było
- 0 0
-
2021-11-08 11:43
(4)
cel jest jeden kasa dla big pharmy
- 47 6
-
2021-11-09 07:02
pytająca (3)
Czy ktoś mi w końcu wyjaśni co to jest ta big pharma? Pytam po różnych grupach i nic.
To poważne pytanie.- 0 9
-
2021-11-09 08:42
Do piwnicy wiadomości nie docieraja (2)
Poczytaj kto ma udzialy w firmach produkujacych szczepionki moze cos zaswita w głowie.
- 7 0
-
2021-11-09 10:02
(1)
No kto? Wyjaśnij nam proszę ten spisek po kolei. I co z tego wynika.
- 1 2
-
2021-11-09 20:53
za niski poziom reprezentujesz
tak nic z tego nie zrozumiesz skoro nawet nie wiesz co to big pharma.
- 1 1
-
2021-11-08 11:37
A co ty się mną przejmujesz? Szczep się a mną
się nie martw.
- 70 3
-
2021-11-08 11:31
Przeciez zarazac moze i zaszczepiony (3)
a szczepionka nie gwarantuje ,ze juz nie zachorujesz.
- 78 6
-
2021-11-09 00:22
może, ale ma mniejsze szanse.
szczepienia od zawsze opierały się na odporności populacyjnej, nie indywidualnej.
ciekawy masz też podpis- bo 90% ludzi o Twoich poglądach to wyborcy ***. zreszta z tego powodu sytuacja jest jaka jest- zero nowych obostrzeń i zero wymuszania przestrzegania istniejących, bo "wyborcy" się obrażą...- 2 14
-
2021-11-08 16:47
Do wszystkich chcacych przyjać terapię genową (1)
Wyszukać statystyki zakażeń na google wpisujac haslo "Covid cases" -> wyskoczy interaktywny wykres -> wybrać z listy np Izrael, Wielka Brytanię, Singapur (liderzy z całą populacją już po GMO terapii genowej). Porównać dowolny okres rok do roku. Np sierpien 2020 vs sierpien 2021. Wyliczyć sobie rzeczywistą skuteczność % w redukowaniu transmisji i
Wyszukać statystyki zakażeń na google wpisujac haslo "Covid cases" -> wyskoczy interaktywny wykres -> wybrać z listy np Izrael, Wielka Brytanię, Singapur (liderzy z całą populacją już po GMO terapii genowej). Porównać dowolny okres rok do roku. Np sierpien 2020 vs sierpien 2021. Wyliczyć sobie rzeczywistą skuteczność % w redukowaniu transmisji i jak bardzo to się różni od tej obiecanej 95% skuteczności. Prawdziwi naukowcy ostrzegali że te preparaty zwiekszą zakażalność i w kolejnych państwach mamy już tego dowody.
- 39 4
-
2021-11-09 06:18
Nie ma sensu.
Głupiego nie przekonasz, że głupi tak jak alkoholika nie przekonasz, ze jest alkoholikiem.
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.