• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są wyniki egzaminów ósmoklasistów. Jak wypadły na Pomorzu?

Wioleta Stolarska
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W tym roku egzamin odbył się niemal dwa miesiące później, niż pierwotnie planowano.
  • Egzamin ósmoklasisty przeprowadzany był w specjalnych warunkach.

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku opublikowała wyniki egzaminów ósmoklasisty, do których uczniowie przystąpili w czerwcu i lipcu tego roku. Uczniowie z Trójmiasta najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego, najwięcej trudności sprawił im egzamin z matematyki. Z kolei w skali całego województwa pomorskiego najwyższą średnią zdobytych punktów przyniosły zadania z języka polskiego, najniższą zaś z matematyki. Teraz przed absolwentami ostatni etap rekrutacji do szkół średnich.



W tym roku ze względu na pandemię koronawirusa egzaminy ósmoklasisty zostały przesunięte. Sprawdziany odbywały się od 16 do 18 czerwca - to niemal dwa miesiące później niż pierwotnie zaplanowany termin - 21-23 kwietnia. Tegoroczny egzamin ósmoklasisty to drugi taki egzamin po reformie edukacji.

Czytaj też: Przypominamy progi punktowe z trójmiejskich liceów

Liczba uczniów przystępujących w woj. pomorskim do egzaminu ósmoklasisty w terminie głównym 2020. Liczba uczniów przystępujących w woj. pomorskim do egzaminu ósmoklasisty w terminie głównym 2020.

Najlepsze wyniki z angielskiego w Trójmieście, z polskiego na Pomorzu



W Gdańsku do egzaminów przystąpiło 3682 uczniów, w Gdyni - 1814, a w Sopocie - 228. W całym województwie do egzaminów przystąpiło 69 065 uczniów.

Średni wynik z egzaminu z języka polskiego, jaki osiągnęli ósmoklasiści: w Gdańsku to 64,57 proc., w Gdyni to 65,05 proc., w Sopocie to 67,32 proc.

Średni wynik z egzaminu z matematyki, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 54,03 proc., w Gdyni to 55,66 proc., w Sopocie to 61,83 proc.

Średni wynik z egzaminu z języka angielskiego, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 66,64 proc., w Gdyni to 67,05 proc., w Sopocie to 73,54 proc.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Na teście z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystaniem w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
Jak dodaje, egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. I tak: z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego, sprawdzające znajomość gramatyki. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta. W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość funkcji językowych oraz znajomość środków językowych.

  • Rozkład wyników uczniów z języka polskiego - woj. pomorskie.
  • Rozkład wyników uczniów z matematyki - woj. pomorskie.
  • Rozkład wyników uczniów z języka angielskiego - woj. pomorskie.
  • Średnie wyników z egzaminów w woj. pomorskim.
W województwie pomorskim za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 58 proc. punktów możliwych do zdobycia. Z kolei za rozwiązanie zadań z matematyki ósmoklasiści uzyskali średnio 45 proc. punktów. Rozwiązanie zadań z języka angielskiego w woj. pomorskim przyniosło uczniom średnio 54 proc. punktów.

  • Wyniki według podziału administracyjnego - język polski.
  • Wyniki według podziału administracyjnego - matematyka.
  • Wyniki według podziału administracyjnego - język angielski.

Jak odebrać zaświadczenie i wyniki?



Już od godz. 10 uczniowie mogą sprawdzać wyniki z poszczególnych przedmiotów egzaminacyjnych w ogólnopolskim systemie informatycznym ZIU. Logowanie do systemu odbywa się za pomocą loginu i hasła, które uczniowie klas ósmych otrzymali od dyrektora szkoły.

Zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty zostanie przekazane każdemu absolwentowi szkoły podstawowej 31 lipca br. w sposób określony przez dyrektora szkoły, którą dany absolwent ukończył.

Po otrzymaniu zaświadczenia uczniowie mają czas do 4 sierpnia br. do godz. 15 na uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty, w sposób określony dla szkoły, do której dany absolwent kandyduje.

Terminy w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Terminy w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.

Szkoły średnie w Trójmieście


Od 2021 r. cztery egzaminy



W obecnej formie - trzy dni, trzy egzaminy - egzamin będzie przeprowadzony tylko do 2021 r. W 2022 r. egzamin będzie trwał cztery dni - uczniowie będą zdawali także z przedmiotu do wyboru (biologii, chemii, fizyki, geografii albo historii).

Wyniki egzaminów ósmoklasistów 2021. Jak poszło uczniom z Trójmiasta?

Opinie (67) 4 zablokowane

  • nauczanie

    Poziom nauczania z roku na rok jest coraz niższy. A do tego dochodzi brak chęci pozyskiwania wiedzy. Brakuje też ludzi w ministerstwie edukacji którzy wiedzieli by jak organizować nauczanie i wychowywanie uczniów. Przecież najważniejsze to przekazywanie wiedzy bo to procentuje później
    dla całego społeczeństwa.

    • 7 0

  • Tragedia! (1)

    Drodzy czytelnicy - trzeba powiedzieć jasno, te wyniki to t r a g e d i a szczególnie z matematyki!
    Średnia 40% tzn, że średnio wszyscy dostali mierną (2) , średnio wszyscy ledwie co zaliczyli.
    A teraz z życia wzięte : od czasu do czasu zatrudniam inżynierów do prac projektowych, 80% z zatrudnionych nie radzi sobie z podstawowymi obliczeniami sprawdzającymi, które najwygodniej wykonać "ręcznie". Nie potrafi prawidłowo przekształcić potrzebnego wzoru a jeżeli nawet potrafi to i tak wyniki są nieprawidłowe bo tu błąd tam błąd i wynik do D...Y . Teraz obserwuje jak moje dzieci się edukują i jaka jest "jakość" edukujących tzw. pedagogów. Jest dokładnie tak samo jak w przypadku wspomnianych inżynierów - 80% niewiele potrafi i uczy tego co potrafi. W zasadzie to dzieci więcej uczą się same wspierane przez rodziców niż w szkole. Wiedza to przyszłość i prosperity każdego społeczeństwa, mądry rząd stawia na coraz to doskonalszą edukację bo tylko w ten sposób można iść do przodu szybciej niż inni idą. Perspektywa taniej siły roboczej dla zachodu się utrwala.

    • 16 1

    • proponuję skusić się na nauczanie domowe

      jest szansa, że twoje dzieci napiszą na 50%.

      • 0 1

  • Dlaczego nie ma porównania do innych województw i miast np. Warszawa Poznan, Kraków Wrocław?

    Ja sie pytam? Dlaczego nauczyciele w pomorskim maja takie słabe wyniki nauczania?

    • 5 2

  • Dlaczego uczniowei ktorzy maja kłopoty z nauką, wagaruja przy tym przeszkadzaja w lekcjach bija swoich kolegów nie sa relegowani do specjalnych placówek szkolnych ze specjalnym programem nauczania. To oni zaniżaja średnia uczniom chcacym coś osiągnąc w życiu. Powinni byc juz seperowani w poszczególnych klasach podstawówek

    • 4 1

  • Progi

    Czy już wiadomo jakie będą progi punktowe? Z tego co widzę, to ten system rekrutacji elektronicznej nie jest bez wad :( ten algorytm pozostawia wiele do życzenia, no i na dodatek nie będzie drugiego naboru :(

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Jakie ptaki żywią się rybami?

 

Najczęściej czytane