Wiadomości

Są wyniki egzaminów ósmoklasistów. Jak wypadły na Pomorzu?

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku opublikowała wyniki egzaminów ósmoklasisty, do których uczniowie przystąpili w czerwcu i lipcu tego roku. Uczniowie z Trójmiasta najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego, najwięcej trudności sprawił im egzamin z matematyki. Z kolei w skali całego województwa pomorskiego najwyższą średnią zdobytych punktów przyniosły zadania z języka polskiego, najniższą zaś z matematyki. Teraz przed absolwentami ostatni etap rekrutacji do szkół średnich.



W tym roku ze względu na pandemię koronawirusa egzaminy ósmoklasisty zostały przesunięte. Sprawdziany odbywały się od 16 do 18 czerwca - to niemal dwa miesiące później niż pierwotnie zaplanowany termin - 21-23 kwietnia. Tegoroczny egzamin ósmoklasisty to drugi taki egzamin po reformie edukacji.

Czytaj też: Przypominamy progi punktowe z trójmiejskich liceów

Liczba uczniów przystępujących w woj. pomorskim do egzaminu ósmoklasisty w terminie głównym 2020.
Liczba uczniów przystępujących w woj. pomorskim do egzaminu ósmoklasisty w terminie głównym 2020. mat. OKE Gdańsk

Najlepsze wyniki z angielskiego w Trójmieście, z polskiego na Pomorzu



W Gdańsku do egzaminów przystąpiło 3682 uczniów, w Gdyni - 1814, a w Sopocie - 228. W całym województwie do egzaminów przystąpiło 69 065 uczniów.

Średni wynik z egzaminu z języka polskiego, jaki osiągnęli ósmoklasiści: w Gdańsku to 64,57 proc., w Gdyni to 65,05 proc., w Sopocie to 67,32 proc.

Średni wynik z egzaminu z matematyki, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 54,03 proc., w Gdyni to 55,66 proc., w Sopocie to 61,83 proc.

Średni wynik z egzaminu z języka angielskiego, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 66,64 proc., w Gdyni to 67,05 proc., w Sopocie to 73,54 proc.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Na teście z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystaniem w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
Jak dodaje, egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. I tak: z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego, sprawdzające znajomość gramatyki. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta. W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość funkcji językowych oraz znajomość środków językowych.

W województwie pomorskim za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 58 proc. punktów możliwych do zdobycia. Z kolei za rozwiązanie zadań z matematyki ósmoklasiści uzyskali średnio 45 proc. punktów. Rozwiązanie zadań z języka angielskiego w woj. pomorskim przyniosło uczniom średnio 54 proc. punktów.

Jak odebrać zaświadczenie i wyniki?



Już od godz. 10 uczniowie mogą sprawdzać wyniki z poszczególnych przedmiotów egzaminacyjnych w ogólnopolskim systemie informatycznym ZIU. Logowanie do systemu odbywa się za pomocą loginu i hasła, które uczniowie klas ósmych otrzymali od dyrektora szkoły.

Zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty zostanie przekazane każdemu absolwentowi szkoły podstawowej 31 lipca br. w sposób określony przez dyrektora szkoły, którą dany absolwent ukończył.

Po otrzymaniu zaświadczenia uczniowie mają czas do 4 sierpnia br. do godz. 15 na uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty, w sposób określony dla szkoły, do której dany absolwent kandyduje.

Terminy w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.
Terminy w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. graf. trojmiasto.pl

Szkoły średnie w Trójmieście


Od 2021 r. cztery egzaminy



W obecnej formie - trzy dni, trzy egzaminy - egzamin będzie przeprowadzony tylko do 2021 r. W 2022 r. egzamin będzie trwał cztery dni - uczniowie będą zdawali także z przedmiotu do wyboru (biologii, chemii, fizyki, geografii albo historii).

Kursy przygotowujące do egzaminów w Trójmieście - również online

Opinie (67) 4 zablokowane

  • (5)

    Generalnie to chyba tochę słabiej punktowo niż w latach poprzednich. Ciekawe jak wypadną minimalne progi punktowe do przyjęcia? Moim zdaniem będą min 2-3 pkt. niższe..

    • 15 2

    • (3)

      Niekoniecznie. Punkty ze świadectw mogą być dużo wyższe, e-sprawdziany pisane przy pomocy rodziców zrobiły swoje.

      • 12 2

      • Porządne szkoły najpierw stawiają na oceny z whzaminow (2)

        Potem osiągnięcia a na koniec pseudo swidectwa

        • 1 7

        • NIE (1)

          Jest jeden system z zunifikowaną punktacją. Za oceny punkty, za egzaminy też stałe i dodatkowe za osiągnięcia.

          • 6 1

          • Nie skumalas. Potem przy wyborze kandydatów biorą pod u

            Uwagę najpierw egzaminy

            • 2 2

    • nie możecie po prostu napisać, że Gdańsk wypadł najsłabiej?

      • 1 0

  • I tak wszyscy pójdą do szkoły,zdadzą mature, obronią magisterkę i na koniec zostaną bezrobotnymi bez perspektyw (4)

    • 37 36

    • Jak będą robić to co lubią to nie. Ale trafić dobrze to sztuka.

      • 6 1

    • jak pójda na jakąś europeistykę (1)

      czy inne socjologie to pewnie masz rację

      • 6 2

      • Po socjologii

        To już tylko vice prezydenci miasta

        • 0 4

    • Mòwisz o sobie??????

      No cóż...

      • 4 1

  • 30% osób... (12)

    nie osiągnęło z matematyki minimum wymaganego na maturze. W tym jest pewnie też te 25% osób, które nie zaliczyłyby angielskiego. Jednocześnie egzaminy są z roku na rok łatwiejsze. Piękny obraz społeczeństwa. :)

    • 52 7

    • Jeszcze lepszy obraz daje Twoja wypowiedź (4)

      Artykuł o egzaminie ósmoklasisty, a typ mówi o maturze.

      • 6 13

      • Umiesz czytać? (3)

        Nigdzie nie napisałem, że artykuł traktuje o maturze. Napisałem, że osoby te nie osiągnęłyby minimum, które obowiązuje na maturze. A matura zazwyczaj jest trudniejsza niż egzamin ósmoklasisty. Włącz myślenie i umiejętność poszukiwania logicznych ciągów.

        • 16 3

        • Na maturze podstawowej obowiązuje 30 %. (1)

          • 5 1

          • ....i to jest żenujące....

            • 1 0

        • Matura podstawowa z angielskiego jest tylko trochę trudniejsza od egzaminu ósmoklasisty.

          • 0 0

    • Powinieneś podpisać się kretyn

      • 0 8

    • smutne (1)

      To są te osoby, które 20 lat temu skończyłyby ZSZ, zostały piekarzami, murarzami, ślusarzami lub mechanikami i dobrze sobie radziły w życiu. Niestety teraz nie będą miały ani zawodu, ani matury.

      • 17 0

      • Nie bój

        Teraz też zostaną murarzami i piekarzami. Nie wszyscy pojdą do liceum czy technikum. A murarz to sobie słono liczy za pracę, zarobi wiecej niż socjolog

        • 11 0

    • Głupimi się łatwiej steruje i manipuluje

      • 11 0

    • (2)

      Jeśli ktoś lepi przysłowiowe pierogi, to matura jest mu niepotrzebna. W latach 70- tych wyższe wykształcenie miało 5 procent społeczeństwa i wystarczyło. A dziś każdy obsługujący w byle burgerowni chce być magistrem.

      • 7 0

      • (1)

        Nie znam tego przysłowia o pierogach...

        • 4 0

        • Bo ciemny jesteś.

          • 0 0

  • polski - całkiem przyzwoicie. matma i angol - szkoda komentować (3)

    Wyniki z polskiego : srednia 58%, mediana 60 a dominanta 66. Czyli ponad połowa uczniów napisała powyzej sredniej. Wynik wydaje sie ok.
    Z matmy : srednia 45% mediana 40 a dominanta 23. Czyli ponad połowa napisala poniżej sredniej.
    Z angola : srednia 54%, mediana 50 a dominanta 18. Czyli także i w tym połowa napisała poniżej sredniej. Szkoda komentarza. Pytanie tylko czy dzieci niekumate czy słabi nauczyciele??

    • 34 8

    • Nauczyciele maja wyrąbane (2)

      • 3 4

      • A co mają uczniowie? W Sopocie wyniki były nienajgorsze. (1)

        • 3 0

        • w Sopocie jest najmniej ludzi z marginesu, więc wyniki wyższe!

          • 0 0

  • hehe (3)

    Widząc jak wyglądają egzaminy w ramach e-lerningu(sam obecnie studiuję zaocznie)-ogromnie zazdroszczę obecnym 19latkom tego, że nie zdaje matury w takich czasach;)

    A tak na poważnie, to ciekawe jak wygląda sprawa z trendami wśród maturzystów i jakie kierunki są przez nich pożądane. Obserwując te pokolenie i trendy śmiem sądzić, że uczelnie zapewne niedługo otworzą bardzo wzięte kierunki typu:
    -zaawansowana obsluga ajfona i openera,
    -zarządzanie sponsoringiem,
    - zarządzanie kontem na instagramie, oraz kreacja alternatywnej rzeczywistości retuszem.

    • 25 7

    • TO, nie "te" pokolenie (1)

      Ty zdałeś tę maturę?

      • 2 5

      • tato

        • 1 0

    • jeszcze kierunek: zdalna obsługa rzeczywistości

      • 7 0

  • Jeszcze rok nauczania zdalnego... (2)

    I będzie zdawalność na poziomie 10%

    • 21 15

    • Spoko, przy spadających poziomach testów

      To wyniki będą trzymać średnią. Z matematyki będzie liczenie jabłuszek na drzewie, a z polskiego trzeba będzie wstawić brakującą literkę w wyrazie "k*t" i pokolorować odpowiednie zwierzątko.

      • 12 1

    • Bez znaczenia.

      Nauczanie zdalne nie ma nic wspolnego z tymi wynikami.Prawda jest taka ze nauczanie jest na bardzo niskim poziomie w szkołach państwowych, a jak dziecko idzie dalej do liceum jest jeszcze gorzej.Większosc nauczycieli ma problem z przekazywniem wiedzy i swoim podejściem olewackim i pogardliwym dla ucznia zniechęca do nauki.Pojedyncze jednostki faktycznie uczą z powołania.Tak to wygląda niestety.Poziom szkół topowych podnoszą ambitni rodzice i ich dzieci, które maja korki z wiekszosci przedmiotów i rankingi idą w górę.Tak kreuje sie sztucznie super poziom szkol panstwowych a prawda jest smutna i przygnebiajaca,tylko dzieci szkoda.

      • 7 3

  • Inżynier Maliniak (1)

    ...a maliniak miał dwa semestry politechniki telewizyjnej...

    • 7 6

    • Tęsknie za jego komentarzami;)

      • 1 0

  • Średnio 65% z testu na czytanie ze zrozumieniem (4)

    Przecież to jest dramat, jak można interpretować te wyniki że "uczniowie dobrze sobie poradzili". W tym teście chodzi o przeczytanie kawałka tekstu i odpowiadanie na jego temat mając owy tekst przed nosem. Średnia 65% to ma być dobrze?!

    • 31 2

    • Czytanie ze zrozumieniem, taaa jasne. (2)

      To że ten dział się tak nazywa nic nie znaczy. W rzeczywistości jest to ,,co autor miał na myśli". A co najlepsze, odpowiedź jest zero-jedynkowa, nie masz możliwości nawet delikatnie inaczej czegoś interpretować. Jest tylko jedna i najlepsza forma interpretacji. Przecież każdy interpretuje każdy tekst tak samo pomimo różnych przeżyć i wiedzy w innych dziedzinach :)))

      • 5 9

      • Mylisz "czytanie ze zrozumieniem" z rozprawką maturalną

        W teście ósmoklasisty nie ma nic o interpretacji literackiej tekstu.

        • 5 0

      • Rozprawka maturalna

        od kilku lat nie jest sprawdzana według klucza, który faktycznie wcześniej istniał i narzucał często interpretację. Teraz ocenia się według kryteriów, które z interpretacją ucznia mają niewiele wspólnego

        • 1 0

    • Bzdura

      Nie znasz całego testu to po co piszesz bzdury. Najwięcej do powiedzenia mają zawsze Ci, którzy nie mają dzieci w ósmej klasie lub nie mają ich wcale.

      • 0 0

  • Moje dziecko: pl 80, mat 84, En 97% (17)

    Ale zasuwał jak dziki, poza lekcjami od listopada po 5-6 odsetkowych korków na tydzień.... poziom nauczycieli w szkole - żenada

    • 17 27

    • Chwalisz się czy żalisz?

      • 18 5

    • (1)

      Nie ma się czym chwalić znaczy się ze szkoły mało wyniósł. W liceum go wyprostują, przygotuj się na korki w liceum !!

      • 12 4

      • Dokładnie to znaczy ze szkoła słabo uczy

        • 0 0

    • Moje 96 100 92 (4)

      Bez minuty korkow, wszystko zasluga dziecka, zero mojej ingerencji

      • 16 3

      • Moje zrobiło miało zrobić 300 % na 100% możliwych a zrobiło 500% na 100%. Tak jak z naszymi wyborcami

        • 9 2

      • To masz (1)

        Wybitne dziecko....może na studia pomijając liceum?

        • 1 0

        • Raczej normalne, egzamin byl z zakresu sp

          Liceum to inna zabawa, wazne zeby w miare dobre i blisko domu

          • 0 1

      • Myślałam, że to wymiary :)))

        • 1 0

    • średni wynik moja córka 3*100% (2)

      • 3 6

      • (1)

        A matka nie potrafi stawiać przecinków xD

        • 5 2

        • polonistka po UG?

          • 3 0

    • Brak zdolności

      Może po prostu zdolności i talentu nie ma. A dziś każdemu rodzicowi wydaje się, że jego dziecko powinno być noblistą.

      • 9 3

    • I co teraz? (1)

      Ma szanse na jakas dobra szkole?

      • 0 0

      • Zważywszy na to, jaki marny poziom wyników w tym roku

        Oczywiście

        • 0 0

    • U mnie inaczej

      Syn 90, 96, 99 %. Ale, się nie uczył.

      • 0 3

    • To masz mało zdolne

      Przy takiej intensywności nauki i tak prostych zadaniach to słaby wynik

      • 1 3

    • Ale było warto pilnować i dbać o dobre wyniki, co?

      • 0 0

  • Strajkujcie dalej

    To podsunowanie waszej ciezkiej i odpowiedzialnej pracy. Tych kilkudziesieciu godzin tygodniowo konspektow, sprawdzania prac itd... gratuluję dobrego samooczucia szanowne grono pedagogiczne. Rewolucja w slosobie waszego wynagradzania niezbędnie konieczna.

    • 16 26

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co to jest ewolucja?