Wydarzenie już się odbyło

Science cafe. Pod znakiem Oriona

Orion fascynował od zawsze. Dla pierwotnych był tajemniczym znakiem niebios, dla starożytnych Greków potężnym i kontrowersyjnym herosem, a dla współczesnych naukowców kopalnią wiedzy o wszechświecie. Nic dziwnego, do dzisiaj możemy podziwiać jego niezwykły kształt i fascynować się kolorami gwiazd od błękitu po złoto.

mar 24

niedziela, godz. 16:00

Gdynia,
bilety 20 zł
ulgowy 10 zł
wrz 13-15

piątek - niedziela, godz. 10:00 - 17:00

Wstęp wolny
Teleskopy ukazują gromady nowonarodzonych gwiazd, zanurzonych w mgławicach gazowo-pyłowych, a zdjęcia porażają pięknem i abstrakcją kształtów i barw kosmicznych chmur. Orion to jeden z najpiękniejszych i najbardziej niezwykłych symboli nieba, a styczeń i luty to najlepszy czas na jego podziwianie. W pogodne noce widać jego kontur gołym okiem, nawet z rozświetlonego miasta. Jak wygląda i gdzie go szukać przybliżą barwne opowieści doktora Jerzego Rafalskiego, ilustrowane na żywo symulacją nocnego nieba.

Gościem najbliższego spotkania w z cyklu Science cafe będzie dr Jerzy Rafalski  absolwent kierunku astronomii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, ale i nieustanny miłośnik rozgwieżdżonego nieba. Jako pracownik toruńskiego planetarium, gwiazd ma pod dostatkiem na co dzień. Jest specjalistą od popularyzacji i wizualizacji Kosmosu. Od wielu lat tworzy wielkoformatowe animacje, dzięki którym wirtualnie zabiera widzów w najdalsze zakątki Wszechświata. Swoją pasją i doświadczeniem dzieli się także w radiu i telewizji, a w książkach opowiada o planetach i o gwiazdach, a nawet zagląda w dziwactwa czarnych dziur. Spotkanie odbędzie się w Centrum Nauki Experyment, 23 stycznia 2022 roku. Więcej informacji oraz bilety dostępne TUTAJ.

Informacja o biletach

• Bilet normalny
    20 zł
  • Bilet ulgowy
    10 zł
Bilet ulgowy tylko z Kartą Gdynia Senior plus.

18+