• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci zaprojektowali wyjątkowy rower

Michał Jelionek
3 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przestrzenna rama wykonana z aluminium wykorzystywanego przy produkcji Boeingów, chromowane felgi, naturalna skóra, a nawet alarm - dwójka studentów Sopockiej Szkoły Wyższej zaprojektowała luksusowy model roweru. Młodzi projektanci poszukują środków pozwalających rozpoczęcie produkcji designerskiego jednośladu.



Studenci Sopockiej Szkoły Wyższej - 20-letni Piotr Frączkowski i 19-letni Daniel Rybiński - pracę nad projektem "Luksusowy Rower" rozpoczęli na początku tego roku. Fundusze, które zebrali młodzi projektanci wystarczyły jedynie na zbudowanie stalowego prototypu nietuzinkowego jednośladu oraz opatentowanie wzorów.

Do realizacji projektu niezbędna jest finansowa pomoc.

- Chcemy pokazać światu, że model przysłowiowego składaka może być dziełem sztuki i obiektem westchnień wielu obserwatorów. Niestety nasze skromne środki studenckie wystarczyły tylko na stalowy prototyp oraz patent - tłumaczy Piotr Frączkowski, współtwórca projektu.

Konstrukcja designerskiego roweru będzie oparta na ramie wyprodukowanej ze specjalnego stopu aluminium wykorzystywanego przy budowie samolotów. Wrażenie robią masywne gabaryty modelu - długość sięgająca 2 metrów i aż 13 kilogramów wagi. A to wszystko na 24-calowych kołach (grubość opony wynosi 4 cale) wyposażonych w dwa rodzaje felg: chromowane lub pozłacane. Jak zapewniają młodzi projektanci, wielkość roweru będzie "skrajana na miarę" klienta, czyli dopasowywana pod indywidualne wymiary klienta. Elegancji i szyku nadadzą skórzane wykończenia górnej i dolnej części ramy czy chwytów.

Co myślisz o luksusowym rowerze?

- Aktualnie jesteśmy na etapie promocji projektu oraz pozyskiwania środków na wykonanie modelu z wysokiej jakości materiałów. Inspiracje czerpaliśmy z luksusowych samochodów, takich jak: Lamborghini czy Ferrari. Chcieliśmy stworzyć coś, co będzie postrzegane jako luksus w branży rowerowej - zdradza Daniel Rybiński.

Innowacyjny model nazwany "Czarnym jastrzębiem" wyposażony zostanie w niespotykane gadżety, m.in.: hydrauliczne hamulce, 12-biegowe przerzutki, schowek na parasol czy alarm sterowany na pilota. Projektanci planują stworzenie opcjonalnej jednostki napędzanej silnikiem elektrycznym z funkcjonalnym systemem KERS (hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii), wykorzystywanym w Formule 1.

- Swoją ofertę kierujemy do wszystkich, którzy cenią sobie design oraz wysokie standardy. W przyszłości planujemy produkcję około 150 egzemplarzy rocznie, a w limitowanych edycjach do 50 sztuk danego modelu - wyjaśnia Frączkowski.

Zainteresowani kupnem luksusowego roweru będą musieli słono zapłacić. Ceny w zależności od wyposażenia będą zaczynać się od 8 tys. zł, a kończyć na nawet 20 tys. zł. Twórcy projektu poszukują potencjalnych sponsorów, którzy pozwolą na stworzenie premierowego egzemplarza.

- Potrzebujemy minimum 8 tys. zł. Taka kwota pozwoli nam zakupić materiały w postaci specjalnego stopu aluminium, a dodatkowo opłacimy obróbki laserowe. Połowę środków przeznaczymy na zakup podzespołów, które zostaną wykonane dla nas przez firmy z całego świata - dodaje Rybiński.

Kandydatura prestiżowego jednośladu została zgłoszona do serwisu PolakPotrafi.pl. Osobom, którym pomysł nowoczesnego jednośladu przypadnie do gustu - za pośrednictwem wspomnianego portalu mogą finansowo wesprzeć sopockich studentów.

POMÓŻ MŁODYM PROJEKTANTOM W REALIZACJI PROJEKTU

- Wydaje nam się że polski rynek nie jest do końca gotowy na nasz produkt. Na pewno są osoby, które będą nim zainteresowane, tak jak są osoby, które posiadają w Polsce lamborghini. Nie chcemy uruchamiać masowej produkcji, jest to produkt luksusowy wychodzący w limitowanych edycjach różnych modeli - podsumowuje student.

Inne nieszablonowe konstrukcje rowerów

Miejsca

  • SANS Sopot, Rzemieślnicza 5

Opinie (79)

  • "Sopockiej Szkoły Wyższej" (3)

    Bez żadnej napinki, ale co to za cholerstwo?

    • 8 2

    • To jest chyba nowa nazwa dawnej

      Wyższej Szkoły Finansów i Rachunkowości - prywatnej uczelni, która na początku swego istnienia tułała się po sopockich liceach na Książąt Pomorskich itp.

      • 1 0

    • Czy to czasem nie jest ta słynna szkoła projektowania rowerowego?

      • 0 0

    • Ta szkoła...

      mieści się na plaży, tuż przy wejściu numer 35. Wyższa dlatego, że trzeba pokonać kilka schodków na taką małą platformę. A stamtąd już widoki, że hohoho!

      • 0 0

  • Z tak szeroką kierownicą to się tym jeździć nie da. Poza tym przy bocznym wietrze rama zadziała jak żagiel. No i ta pozycja na rowerze masakryczna.

    • 3 1

  • Porównywanie tego czegoś do Lamborghini w podsumowaniu studenta świadczy o wyjątkowej arogancji i ignorancji. Samochody sportowe są dziełem kompleksowym i kompletnym, idealnie zgodnym połączeniem technologii, ergonomii i designu. One wyglądają, ale ten ich wygląd jest pochodną ich charakterystyki jezdnej i musi z nią współgrać.

    A tu mamy rysunek albo render komputerowy, przeniesiony do skali rzeczywistej. W ten sposób każdy dzieciak może "projektować" superpojazdy a nawt rakiety kosmiczne.

    • 6 0

  • Wyobrażam sobie kobietę jadącą na tym.

    Nisko pochylona nad kierownicą z wyciągniętymi do przodu ramionami i dzielnie pedałująca uderzając kolanami o swój biust :)
    Tak w ogóle to szkoda, że nie ma zdjęcia z osobą siedzącą na tym, bo rozmieszczenie kluczowych elementów (kierownica, siodełko, pedały) sugeruje niezbyt optymalną ergonomię...

    • 6 1

  • Z nudów odp....la, nic nowego

    • 3 1

  • Wrocmy do podstaw.

    Czym jest rower? Rower jest najprostszym, tanim pojazdem, o konstrukcji niemal cepa. Wieki temu ustalono, jak nalezy rower zbudowac, zeby byl wygodny i niewiele z tymi kilkoma rurkami i trybami da sie jeszcze zamieszac.

    Pospawanie tego w bardziej fikuśny ksztalt nie czyni z roweru produktu wysokiej technologii. Jedyne, co otrzymujemy, to udziwniony rower.

    • 11 1

  • czy projektanci testowali ten pojazd?

    czy to tylko wytwor ich wyobraźni?

    • 5 1

  • rower czy moze eksponat?

    Bo jesli to drugie to owszem, wizja niczego sobie. Z powodzeniem nadaje sie do jakiegos muzeum sztuki nowoczesnej lub jako ciekawostka na wystawie w centrum handlowym. Jak zauwazyli przedmowcy, funkcjonalnosc tego ¨wynalazku¨ jako pojazdu napedzanego sila miesni i sluzacego do przemieszczania sie, jest niemal zerowa a ewentualna jazda bardzo niebezpieczna. Z powyzszych powodow nie zainwestowalbym w rozwoj projektu w kierunku roweru sensu stricte ani grosza.

    • 4 1

  • Prototyp (3)

    Dziękujemy wszystkim internautom za cenne uwagi.
    Zaznaczamy że jest to tylko prototyp.
    Jeżeli uda nam się pozyskać środki na polakpotrafi.pl wykonamy zamierzony model.
    Komfort jazdy jest naprawdę wysoki gdyż każdy rower wykonywany jest pod wymiar na zamówienie.
    W ciągu najbliższych 3 dni na stronie projektu ukaże się filmik z jazdy na prototypie.

    • 3 1

    • hmm.. kazdy rower wykonywany jest pod wymiar?? (2)

      to ile tych rowerow pod wymiar juz wykonaliscie, panie Piotrze? Bo jesli powaznie brac to, co pan napisal, to wynika z tego nie mniej ni wiecej jak tyle, ze przynajmniej kilkoro uzytkownikow otrzymalo od Was rowery zaprojektowane pod swoja indywidualna miare po czym uznalo, ze komfort jazdy ¨jest naprawde wysoki¨. W innym przypadku panskie twierdzenia o komforcie jazdy nalezy wlozyc do kategorii ¨wishful thinking¨. Moje obawy wynikaja z zaprezentowanego zdjecia waszego ¨roweru¨ a ze znam sie nieco na anatomii czlowieka to stwierdzam, ze komfort jazdy na tym czyms nie istnieje. Zeby bylo jasne, nie chce pana deprecjonowac, po prostu sugeruje przemyslenie swoich zalozen wstepnych. A polotu bynajmniej panu nie odmawiam.

      • 1 0

      • (1)

        Tak każdy model wykonywany jest pod wymiar. Aktualnie posiadamy tylko ten prototyp który został wykonany pod osobę o wzroście 173. Pochylony styl jazdy nie musi być komfortowy dla każdego, jednakże istnieje możliwość wymiany kierownicy i w tym zmiany postawy podczas jazdy.

        • 1 0

        • marcin30006

          czyli poki co twierdzenie jakoby ¨komfort jazdy byl naprawde wysoki¨ jest nieuprawnione. Goraco polecam nie tylko wymiane kierownicy (i mniejszy kat pochylenia wzgledem podloza) ale i przeniesienie siedziska ku przodowi i gorze. Takze skrocenie modelu, gdyz przy takich parametrach rower bedzie sprawowal sie jedynie na prostych i rownych odcinkach. Pochylony styl jazdy nie moze byc komfortowy dla nikogo, szczegolnie kiedy trzeba pokonac dluzsze dystanse oraz wjezdzac w tej pozycji pod gore - wowczas cale obciazenie przechodzi na odcinek ledzwiowy kregoslupa. Jesli jezdzil Pan na motorze, byc moze zdaje sobie Pan sprawe iz jazda w pozycji pochylonej wymaga przerw w trasie na rozprostownie sie. W tym przypadku do pozycji pochylonej dochodzi jeszcze wykonywanie pracy nogami, co ewidentnie kloci sie z komfortem jazdy.

          • 2 0

  • uwaga na nogi (1)

    jak spadnie noga z pedału to ta ostra krawędź jak się w łydkę wbije to przez piszczel przejdzie.

    • 3 1

    • ała.. też o tym pomyślałem

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Student Maritime Conference 2024

60 - 480 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Które z wymienionych poniżej miast ma największą powierzchnię?

 

Najczęściej czytane