Wiadomości

stat

Studenckie projekty nowego wnętrza centrum handlowego

Studentki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku wzięły udział w organizowanym przez centrum Designer Outlet Gdańsk konkursie na nową aranżację wnętrza. W ten sposób w Pracowni Projektowania Architektury Wnętrz powstało siedem propozycji odmiany centrum.



Czy odpowiada ci wystrój wnętrza Designer Outlet Gdańsk?

tak, podoba mi się tam

42%

nigdy nie zwróciłem na to uwagi

19%

nie, wolę galerie o bardziej nowoczesnych wnętrzach

34%

nie mam zdania, nigdy tam nie byłem

5%
Wnętrza centrów handlowych wymagają odświeżenia i rearanżacji co kilkanaście lat. Outlet przy ulicy Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska otwarty został w 2005 roku i rozbudowany w 2009 roku. W związku tym jego zarząd zaczyna rozważać zmiany.

- Nie jesteśmy fachowcami od projektowania wnętrz, więc postanowiliśmy to zadanie złożyć w ręce osób, które się na tym znają. Studenci mają większą wrażliwość i świeże spojrzenie, więc liczyliśmy, że swoimi pomysłami wskażą nam najlepszą drogę do tego, jak dokonać korzystnych zmian - mówił w czasie ogłoszenia wyników konkursu Ireneusz Homa, dyrektor Designer Outlet Gdańsk.
Podjęta została współpraca z III pracownią Projektowania Architektury Wnętrz na Wydziale Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Konkursowe prace były jednocześnie pracami semestralnymi. Powstało siedem propozycji odmiany wnętrza centrum. Warunkiem konkursowym było nawiązanie do obecnej koncepcji architektonicznej obiektu, której inspiracją jest tradycyjna skandynawska wioska rybacka. W trakcie przygotowania prac studentki biorące udział w konkursie zauważyły, że we wnętrzu w oczy rzuca się nieco zbyt bogata szata kolorystyczna, brak otwartej przestrzeni, którą dodatkowo przytłaczają nie tylko znajdujące się w ciągach komunikacyjnych "kioski", ale także dużo drobnych elementów w postaci lamp, dekoracji, szyldów.

Czytaj także: studenci ASP i PG projektują dla Gruzji

- Cieszy nas, że możemy pomóc młodym architektom wnętrz w ich rozwoju zawodowym. Mamy nadzieję, że uczestnictwo w konkursie pozwoli studentom nie tylko na kreatywne wyrażenie siebie w projekcie, ale może nawet otworzy drzwi do kariery zawodowej - mówił w trakcie prac nad projektami Ireneusz Homa.

Uporządkowana przestrzeń



Podczas kilku miesięcy pracy studentki spotykały się na konsultacjach z przedstawicielami centrum i prezentowały postępy w pracy. Był to przedsmak prawdziwego działania z klientem.

- Co prawda dla studentek nie jest to pierwszy tak duży projekt, jest on jednak najbardziej komercyjny. A co za tym idzie, będzie dla nich ważnym krokiem w dalszej karierze. Na pewno stanowi świetne przygotowanie do pracy z inwestorem, który często bywa bardzo wymagający - oceniał współpracę Tadeusz Pietrzkiewicz, dziekan Wydziału Architektury i Wzornictwa ASP w Gdańsku.
Przyznane zostały trzy nagrody. Pierwsze miejsce zajęła Małgorzata Schulz. Głównym założeniem jej projektu jest prosta i łatwa komunikacja. Na korytarzach zamiast wielu mniejszych szczegółów znaleźć miałyby się tylko tablice z mapą centrum oraz śmietniki. Place to z kolei miejsca odpoczynku dla klientów - znaleźć tam się mogą ławki czy kawiarnie. Zwyciężczyni otrzymała nagrodę wysokości 5 tys. zł.

Kolejne - drugie miejsce i nagroda wysokości 3 tys. zł przypadła Monice Nienartowicz, a trzecia nagroda i 2 tys. złotych Zofii Szczepaniak. Pozostałe uczestniczki konkursu otrzymały bony na zakupy.

Wystawę studenckich prac przez najbliższy miesiąc oglądać będzie można w Designer Outlet Gdańsk.

- Studencki konkurs to pierwsze przymiarki do zmian w naszych wnętrzach. Nie wiemy jeszcze, kiedy mogłyby się rozpocząć prace. Zależy nam, aby docelowo w centrum było więcej przestrzeni i była ona bardziej uporządkowana - zapowiadał Ireneusz Homa. - Bierzemy także pod uwagę odnowienie elewacji - w pierwszej kolejności od strony Morskiego Parku Handlowego, który znacznie się rozbudował. Nasz budynek jest z tej strony teraz znacznie bardziej eksponowany.
Zarządowi centrum zależy na zadowoleniu klientów, nawet pomimo tego że, jak usłyszeliśmy, zmiany na trójmiejskim rynku centrów handlowych nie wpłynęły na zmniejszenie ilości klientów odwiedzających Designer Outlet Gdańsk. W pierwszych dwóch miesiącach tego roku centrum zanotowało pięcioprocentowy wzrost liczby klientów w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.

Opinie (32) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Poziom:

Jakie jest największe bogactwo naturalne Pomorza?