• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szkoły bronią się przed likwidacją. Protestów ciąg dalszy

Spotkanie rodziców i pracowników Gimnazjum nr 25 w Gdańsku z urzędnikami przyniosło zamierzony efekt - szkoła zostanie przekształcona w liceum dwujęzyczne.
Spotkanie rodziców i pracowników Gimnazjum nr 25 w Gdańsku z urzędnikami przyniosło zamierzony efekt - szkoła zostanie przekształcona w liceum dwujęzyczne. fot. Łukasz Głowala/Trojmiasto.pl

Nowa sieć szkół, opracowana w związku z reformą oświaty i zaprezentowana przez Gdańsk dyrektorom, spowodowała już pierwsze protesty. Wielu nauczycieli obawia się o swoją przyszłość, a dyrektorzy walczą o przetrwanie, przedstawiając miastu swoje plany na dalsze funkcjonowanie i proponując nowe rozwiązania. Niektórym udało się przekonać urzędników. Inni są jeszcze przed spotkaniem z miastem.



Czy angażujesz się w życie i sprawy szkoły, do której chodzą twoje dzieci?

Zobacz wyniki (277)
Na spotkaniu władz Gdańska z dyrektorami szkół, które odbyło się w zeszłym tygodniu, urzędnicy wręczyli każdemu kopertę z informacją o planach względem konkretnej placówki. To rozpoczęło falę rozmów i spotkań z urzędnikami - dyrektorzy walczą o przetrwanie i prezentują urzędnikom swoje pomysły na dalsze funkcjonowanie szkół.

Dwujęzyczna podstawówka pod patronatem PG?

W kopercie, którą otrzymała dyrekcja Gimnazjum nr 26 w Gdańsku, była informacja o likwidacji placówki. Dyrekcja nie daje jednak za wygraną i chce spotkać się z urzędnikami.

- W piątek mamy spotkanie z władzami miasta, podczas którego zamierzamy opowiedzieć o planach względem naszej szkoły w kontekście szykowanej reformy oświaty. Chcielibyśmy być dwujęzyczną szkołą podstawową pod patronatem Politechniki Gdańskiej, tymczasem plany miasta względem nas są zupełnie inne. Mamy być wygaszeni, co oznacza, że nie wejdziemy do nowej sieci szkół - mówi Liliana Gdowska, dyrektor Gimnazjum nr 26 w Gdańsku.
Gimnazjum nr 26 w Gdańsku od lat realizuje nauczanie dwujęzyczne, w języku polskim i angielskim. Dyrekcji zależy na tym, by utrzymać tę tradycję.

- Chcielibyśmy zostać przekształceni w dwujęzyczną szkołę podstawową, a dodatkowo sprofilować nauczanie na przedmioty ścisłe, dlatego część zajęć odbywałaby się na Politechnice Gdańskiej - tłumaczy dr Gdowska. - Wierzymy, że jeśli oferta będzie atrakcyjna, to rodzic przywiezie do nas dziecko, nawet jeśli obok są trzy podstawówki.
Obecnie w szkole jest 14 klas, w tym cztery klasy trzecie. W przyszłym roku zostanie 10 klas, a za dwa lata pięć. Liczba nauczycieli sukcesywnie będzie się zmniejszała, w czym szkoła dostrzega pewne niebezpieczeństwo.

- Rodzice, którzy przysłali do nas swoje dzieci liczyli na edukację na dobrym poziomie i na pewien konkretny zespół nauczycieli. Teraz nie umiem przewidzieć, czy nauczyciel zostanie z nami, czy przejdzie w obawie przed utratą pracy do innej szkoły. Boimy się, że mogłaby spaść jakość nauczania - dodaje Liliana Gdowska.
Nie chcę przeniesienia dzieci do budynku po gimnazjum

Problemy i obawy związane z planami i reorganizacją sieci szkół nie są obce także mieszkańcom Gdyni. Rodzice dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 40 nie chcą zmian związanych z planowanym przeniesieniem szkoły do budynku po pobliskim gimnazjum.

- Szkoła podstawowa nr 40 w Chyloni planuje przenieść nasze dzieci do budynku gimnazjum nr 3 w Gdyni przy ul. Gospodarskiej, które jest powszechnie traktowane jako lokalna szkoła specjalna wyłącznie z klasami integracyjnymi i przysposabiającymi do zawodu. To gimnazjum jest uważane za przechowalnię dla osób z rodzin patologicznych i przestępczych i nazywane jest "Alcatraz" - pisze pan Grzegorz, ojciec ucznia SP 40 w Gdyni. - Szkoła jest dodatkowo mała i strasznie zaniedbana pod względem technicznym, a nasza podstawówka z kolei duża i spokojnie mogłaby pomieścić wszystkich. Dyrekcja szkoły chciała wszystko zrobić za plecami rodziców, ale ostatecznie doszło do spotkania rodzice - dyrekcja. Jako rodzice jesteśmy przerażeni, dlatego zamierzamy protestować i zbierać podpisy przeciwko tej zmianie.
Niektórym udało się wynegocjować nowe warunki

Niektóre szkoły mogą mówić o sukcesie, bo dzięki współpracy dyrekcji z radą rodziców oraz spotkaniom z urzędnikami, udało się im osiągnąć zamierzony cel. I tak np. Gimnazjum nr 25 w Gdańsku, które walczyło o swoją przyszłość, zostanie przekształcone w elitarne liceum.

- Biorąc pod uwagę zmiany w reformie, każdy z nas jest w ciężkiej sytuacji. Kiedy tylko dowiedzieliśmy się, że nasze gimnazjum może zostać "wygaszone", zorganizowaliśmy spotkanie z urzędnikami, na którym przedstawiliśmy projekt przekształcenia gimnazjum w liceum. Udało się przekonać urzędników, bo potrzeba nam więcej szkół dwujęzycznych, a my możemy to zaoferować - mówi dyrektor Anna Mrotek.
Podobnie było z Liceum nr 24 w Osowie, które powstało po to, by zaspokoić potrzeby stale rozrastającej się dzielnicy (tak, by licealiści nie musieli już wyjeżdżać poza dzielnicę i mogli uczyć się na licealnym poziomie).

Pierwotnie, po otrzymaniu projektu reorganizacji szkoła miała zostać przeniesiona na Przymorze, ale dzięki kolejnym konsultacjom z miastem, które odbyły się już po otrzymaniu od urzędników koperty z informacją o planach względem szkoły, dyrekcji udało się otrzymać zapewnienie z miasta o pozostawieniu placówki na swoim miejscu, w Osowej.

- Przede wszystkim chodziło o dobro uczniów, którzy za dwa lata będą zdawać maturę. To jest nie do przyjęcia, żeby dzieci w ostatnim roku szkoły uczyli całkowicie inni nauczyciele niż dotychczas. Poza tym do naszej szkoły uczęszczają też osoby niepełnosprawne, którym ciężko jest się dostać do naszej placówki, a co dopiero na Przymorze. Tak samo jest z uczniami z Chwaszczyna, którzy w godzinach szczytu też nie mają łatwej przeprawy do szkoły. Po tej części obwodnicy potrzebne jest liceum i to przekonało urzędników, by zmienić decyzję - mówi dyrektor Marzena Majerowska.

Opinie (212) 7 zablokowanych

  • liceum zamiast gim 25 (7)

    To chyba jakiś żart. Po co tworzyć nowe liceum, kiedy tuż obok znajduje się II LO i XIX LO. Przecież nowa szkoła nie będzie żadną konkurencją...

    • 53 27

    • Nie konkurencja tylko poszerzenie oferty (3)

      Liceum nie powstaje po to, by konkurować z innymi liceami, lecz by oferować młodzieży edukację na dobrym poziomie. II LO i XIX LO mają swoją specyfikę, natomiast LO XXV będzie proponowało program według autorskiej koncepcji.
      Każda dobra szkoła to inwestycja w rozwój młodych ludzi i rozwój miasta.

      • 18 11

      • tylko że autorskich koncepcji juz nie będzie (2)

        teraz każdy nauczyciel dostanie do wyrecytowania program punkt po punkcie zgodny z wolą prezesa. Żadnego myślenia nie dopuszczają.

        • 27 10

        • teraz mysleniem o nauczaniu zajeli się tęczowi KODziarze (1)

          uważajcie na dzieci !

          • 12 30

          • Musisz zmienić województwo

            W pomorskim nie zabłyśniesz, pislamisto

            • 3 3

    • To gimnazjum (zresztą bardzo dobre) było dwujęzyczne, mają zatem doświadczenie. Dlatego liceum dwujęzyczne jak najbardziej.

      • 19 2

    • zobaczcie

      zobaczcie jaki skutek miał być i jaki jest. PiS już w pierwszy dzień po wprowadzeniu ustawy ma to, czego chciało. wszyscy teraz będą nienawidzić samorządy :) głupi ludzie będą robić dokładnie tak jak chciał przebiegły jarek. co za ciemnota :)))

      • 12 0

    • nieprawda

      A może dlatego, że większość szkół jest maksymalnie zapełniona i dodatkowa szkoła z wysokim poziomem nauczania jak najbardziej przyda się w tej lokalizacji.

      • 2 0

  • (30)

    Edukacja nie istnieje po to, żeby nauczyciele mieli pracę tylko po to, żeby dobrze i skutecznie kształcić.

    • 121 19

    • Dokładnie. (23)

      Ponadto: co za różnica ile będzie szkół...
      Przecież dzieci będzie tyle samo, więc pracy dla nauczycieli również.

      Tacy ludzie uczą przyszłe pokolenia?!

      • 22 29

      • Powyższe wypowiedzi powstały chyba tylko po to, by pomarudzić :) (3)

        Jest różnica. Inne rezultaty osiągają np molochy, inne - średnie szkoły. Więcej można przekazać uczniom w 15-osobowej klasie, niż w 30-osobowej.

        • 26 4

        • tak faktycznie (2)

          Ja z molocha mam juz milion a po prywatnych , mini , społecznych chodzą do psychiatry i nawet do matur nie przystepuja.

          Duze sa dobre. Szkola ma uczyć zycia a nie podcierac tylki i nosy!

          • 7 12

          • Co to za bełkot

            • 2 1

          • jakies konkretniejsze dowody na to, ze "chodza do psychiatry i do matur nie przystepuja"?

            • 3 0

      • Nie tak jak myslisz (18)

        To, ze dzieci bedzie tyle samo nie znaczy, ze bedzie tyle samo pracy dla nauczycieli. W sp jest mniej godzin niz w gimnazjum.

        • 16 3

        • (17)

          "W sp jest mniej godzin niz w gimnazjum"

          ?!

          Ale materiał do przyswojenia będzie TEN SAM ;D

          Jak mam w ogóle dyskutować z takim czymś?! :D

          Kolejny "geniusz"! ;DDD

          To jak walka z wiatrakami...

          Zawsze znajdzie się kolejny &()!%^@# !!!

          • 5 17

          • (16)

            Materiał ten sam? Nikt jeszcze nie przygotował nowego programu, ani materiału. Zdejmij klapki z oczu.

            • 8 3

            • (15)

              Tak jak pisałem:
              Jak mam w ogóle dyskutować z takim intelektualnym zerem?! :D

              Materiał MUSI być ten sam.
              Powinien być de facto znacznie obszerniejszy!
              Tyle samo lub więcej materiału = pracy dla nauczycieli na pewno nie zabraknie.
              Bo ten materiał jest wymagany na wszystkich uczelniach ;)
              A przynajmniej na tych kierunkach, które się liczą :D
              Nie na jakiejś politologii czy gwsh :D
              Ale skąd Ty miałbyś wiedzieć co się dzieje na uczelniach ;))))))))))))))))))

              Miarą prestiżu ogólniaków jest odsetek zdanych egzaminów na konkretne kierunki studiów :D
              I zawsze tak było - czy egzaminów - czy matur - bez znaczenia.
              Im lepsze liceum tym bardziej przygotowało Cię na DOBRE(!) studia.

              Program musi być ten sam lub szerszy, bo liczące się uczelnie wymagają znacznie więcej niż jest w programie obecnie :D

              Widzisz, jak zwykle tak jak 95% ludzi w komentarzach wystający czubek góry lodowej :D Zajrzyj pod wodę chłopcze ;)

              • 5 10

              • w tym kraju nic NIE MUSI (2)

                przejrzyj lepiej propozycje programowe - to powrót do lat osiemdziesiątych, zero myślenia tylko odtwórcza wiedza na poziomie tamtych czasów DRAMAT !!!!

                • 11 2

              • Co Ty bredzisz , wracamy do 5 postów wyżej

                "odtwórcza wiedza"

                Na przedmiotach ścisłych to MA być odtwórcza wiedza.
                Na humanistycznych nie.

                Przecież teraz na języku polskim już za moich czasów wszystko trzeba było robić pod klucz ;D
                A 'interpretacja' nie jest żadną interpretacją tylko wykucie klucza do danego wiersza/utworu na pamięć.

                To jest dobre Twoim zdaniem? ;)

                • 3 6

              • Bo teraz rządzą komuniści

                Mentalni komuniści
                Tylko że ubrali się w ornat i na mszę dzwonią

                • 10 0

              • (6)

                Obszerny materiał z PODSTAWÓWKI wymagany na uczelniach wyższych... Weź się nie kompromituj bardziej.

                • 6 2

              • (5)

                Eeee... 'materiał z podstawówki'? :D
                Rozumiem, że nie jesteś świadomy że po podstawówce są inne poziomy nauczania przed studiami bo edukacje skończyłeś właśnie na podstawówce? ;)))))

                Współczuje ci...
                Inne dzieci musiały być podłe w stosunku do typa z dziewiczym wąsem :D

                Podstawówka przygotowuje do kolejnych etapów
                Jak kijowo cie nauczą w podstawówce to nie dostaniesz się do dobrego LO
                Więc tak. Materiał z podstawówki przygotowuje również do tego co jest na uczelniach.

                Rozumiem że jako edukacje zakończyłeś na pierwszym szczeblu (skończyłeś chociaż?!) to to zbyt trudna do pojęcia dla ciebie zależność :))))))

                • 2 6

              • (4)

                Ale ty jesteś żałosny.
                Co taki znawca wszystkiego robi na forum trójmiasto? Potrzebujemy cię w urzędach, w rządzie! Prowadź wodzu!

                • 8 1

              • (3)

                O, argumentów brak to zaczynamy obrażanie?
                Typowe cebulari... :D
                Tak, ja też cisnę po tym intelektualnym zerze - ale to tylko taki niewielki bonus.
                Ja głównie podaje argumenty :D niepodważalne argumenty :D przynajmniej niepodważalne dla tego tu typka :D

                Odpowiem ci więc i na to o rządzie :D

                Do rządu idą kmioty co nic innego nie potrafią.
                Gdyby potrafili - to zarabialiby pieniądze robiąc właśnie to.

                Skoro ja jestem żałosny, to ty musisz mieć przerąbane życie nie potrafiąc odpowiedzieć logicznie na żaden z argumentów kogoś tak żałosnego jak ja ;)))))))))

                • 1 6

              • (2)

                Na jakie argumenty? Że coś musi być tak, bo coś innego musi być siak? Że jak dobrze cię nie nauczą, to będziesz niedobrze nauczony? No racja, niepodważalne. Wspaniała dyskusja.
                Nadal jesteś żałosny.

                • 5 1

              • (1)

                w podstawówce nie nauczyli cie logicznego myslenia
                ciagi przyczynowo skutkowe również są ci jak widać obce :D

                nic dziwnego, ze nie rozumiesz

                rozmowa skonczona, szkoda mojego czasu

                • 1 6

              • No i dzięki bogom. Jak otrzesz łzy i wysmarkasz nosek to zapraszam ponownie ;)))))), może wpadniesz na jakieś nowe niepodważalne argumenty :DDDDD

                • 3 1

              • (4)

                Nie wiesz o czym piszesz. Materiału jest mniej z roku na rok, a opracowane nowe podstawy programowe nie pozostawiają złudzeń. Uczelnie owszem wymagaja dużo więcej niz w szkole sie mozna nauczyć ale i na to znaleźli sposób - nowa reforma szkolnictwa wyższego, a tam wygaszanie uczelni - bedzie taki mały prl 10% społeczeństwa z wyższym wykształceniem i punkty za pochodzenie przy rekrutacji ...

                • 8 0

              • to akurat dobre, teraz jest zdecydowana nadprodukcja magistrów a dzikie tłumy na zajęciach obniżają jakość nauczania

                • 1 3

              • (2)

                @post wyżej:
                Co z tego, że jest nadprodukcja magistrów?
                Ilość osób na wykładzie nie wpływa na jakość wykładu ;)
                70-80% z tych osób i tak nie znajdzie dobrej pracy bo nic nie umieją, bo niemają potencjału.

                @ja:
                Kolejny gieniusz :)))))

                ja naisał: "Nie wiesz o czym piszesz. Materiału jest mniej z roku na rok"
                a ja napisałem: "(materiał) Powinien być de facto znacznie obszerniejszy!"

                Rzeczywiście, nie wiem... A nie... czekaj... to Ty nie rozumiesz co czytasz ;)))

                Dzień jak co dzień :D

                "nowa reforma szkolnictwa wyższego"
                Proszę bardzo ;)
                To stanie się rzecz odwrotna do aktualnej sytuacji.
                Uczelnie publiczne będą g*wniane, a prywatne (niektóre!) super.

                W ustawie mogą podać wymagane MINIMUM jakiego ma uczyć szkoła/uczelnia ;)
                Nie mogą nikomu zabronić uczyć więcej.
                Nie mogą nikomu zabronić posłać dzieci do szkoły prywatnej.

                Rusz głową:
                Zabronią ludziom się uczyć? ;)))))))
                Nikt w tym kraju nie zostanie wtedy :D
                Ja wiem, że ustawodawcza władza to banda tępaków, ale musi ich ktoś utrzymywać, o tym wiedzą :D

                • 3 2

              • Oooo wrócił wódz i ekspert. Kolejne argumenty "nie rozumiesz", "uczelnie będą g*wniane" "nie mogą nikomu zabronić". No, no, brawo.

                • 5 1

              • Aradash czy jak ci tam

                Przeczytałem sobie te twoje posty i wiesz co?
                Jesteś kompletnym idiotą.
                Tak to jest argument ad personam bo z głupkiem nie ma się co kłócić...sprowadzi rozmowę do swojego poziomu a potem zniszczy cie doświadczeniem

                • 6 1

    • (5)

      no właśnie a burzenie obecnego porządku skazuje 3-4 roczniki na beznadziejną edukację okresu przejściowego. A nowe programy to powrót do kucia niepotrzebnej wiedzy zamiast nauki korzystania z niej. PORAŻKA na całej linii.

      • 20 7

      • (4)

        Co ty bredzisz bredzisławie...
        Poziom nauczania od 12 lat leci w dół na łeb na szyję....

        • 14 19

        • (3)

          chyba tak twierdzi twoja propaganda - zobacz wyniki międzynarodowych porównań !!!

          • 10 5

          • (2)

            a co mnie obchodzą międzynarodowe porównania jak co roku coś usuwają z matur :DDD
            albo robią je 'pod klucz' eliminując jakiekolwiek myślenie!

            • 5 11

            • Racja! Matematyka powinna być bardziej kreatywna! Historia już jest.

              • 4 3

            • "a co mnie obchodzą międzynarodowe porównania"

              A znasz jakiś inny wymierny (rzetelny) sposób okreslenie poziomu nauczania?
              Czy tylko "wydaje mi się"???
              Najgorsze wśród PiSowców jest to ,że są to ludzie po prostu zasadniczo głupi, nieudolni, a w dodatku przeswiadczeni o swojej mądrości, niepodatni na żadne argumenty. Dotyczy to tak polityków tej partii jak i wiekszości ich wyborców...przynajmniej tych których znam.
              Ciężkie czasy nas czekają. Oni rozwalą ten kraj, a potem znowu 20 lat zajmie żeby po nich sprzatać.

              • 9 1

  • w naszym kraju jest za dużo nauczycieli, pracują tylko po 18 godzin w tygodniu. (23)

    na zachodzie pracują normalnie po 40 godzin. albo ich zwolnić albo niech idą na przedszkolanki czy inne opiekunki!!

    • 45 108

    • dodatkowo mają wolne wakacje i ferie....

      • 10 28

    • (4)

      No faktycznie. Bo cała ta papierologia, zebrania, sprawdzanie klasówek itp robi się sama.

      • 42 12

      • Jak sobie nie radzisz to zmień prace. (1)

        • 10 34

        • Weź kredyt, zmień pracę

          Jak Komorowski tak palnął to żeście ujadali pajace, a teraz ?

          • 7 2

      • (1)

        no bo w innych robotach nie tyrają po godzinach, ocknij się!

        • 15 7

        • a tyrają? jak tak, to za dodatkowe wynagrodzenie, jak za darmo, to sa frajerami i grzech ich nie doic

          • 7 9

    • pełna ignorancja (1)

      nie przedszkolanki,a nauczyciele przedszkola

      • 17 0

      • przecież to 19-wiek

        myślał o guwernantce, ale słownictwo zawiodło :)

        • 1 0

    • Co za bzdury pokaż mi nauczyciela, który pracuje 18 godzin - żart (3)

      • 27 5

      • nauczyciele wf, pedagodzy, biblotekarze (2)

        • 3 9

        • ??

          Nauczyciel wf 18h??? A to ciekawa nowina....a zajecia dodatkowe na ktoryxh nauczyciel przygotowuje do roznych zawodow ...a wyjazdy na cale dnie czasami na rizne zawody gdzie trzeba pilnowac dzieci...organizacja festynow szkolnych...gier i zabaw (czesto w weekendy) proponuje najpierw pomyśleć a później napisać...podobno myślenie nie boli

          • 18 4

        • Etat pedagoga w szkole wynosi 26 godzin w tygodniu, nauczyciela bibliotekarza 30, nie 18 :)

          • 1 0

    • nauczyciel (3)

      Każdy mógł zostać nauczycielem, a jednak wybrał inną drogę kariery. Od 17 lat pracuję w gimnazjum, uczę matematyki. Nie pamiętam, abym w tygodniu przepracowała za swoją pensję 18 godzin. Dla zainteresowanych: sprawdzenie prac klasowych, sprawdzianów w jednej klasie 28 uczniów zajmuje 2,5 godziny, zajęcia dodatkowe za free (2 godz. w tyg). Dodatkowo rola wychowawcy: telefony do i od rodziców w różnych porach dnia, przygotowanie do zebrań i zebrania, odpowiedzialność za klasę. Tylko pozazdrościć! Raz w tygodniu jak nie rada to szkolenie. Oczywiście wszystko godziny niepłatne. Urlop 2 miesiące i to jedyne co dobre, żeby nie zwariować (policja ma 3 m-ce). Jak ktoś zazdrości to niech przyjdzie do szkoły na przerwie i będzie szczęśliwy w swojej pracy!

      • 41 9

      • zajęcia dodatkowe za free? rady/szkolenia nieodpłatne? (1)

        weź do łapki jeszcze raz swoja umowę i dobrze się jej przyjrzyj. Znajdziesz tam informację, że pracujesz na pełen etat (co w polskim prawie pracy oznacza 40 godzin) w tym 18 godzin dydaktycznych (przy tablicy). Jako podatnicy płacimy Ci za te kartkówki, rady, zajęcia dodatkowe, przygotowania do zebrań- to jest własnie to dopełnienie do pełnego etatu wiec nie rób tu z siebie jakiegoś męczennika. Dodatkowo masz ten komfort,że część pracy możesz wykonywać w domu (i np. w tym czasie nastawić pranie, obiad czy zmywarkę czy tez mieć na oku własne dziecko które nie musi się szlajać po świetlicach aż rodzic skończy pracę).

        • 13 13

        • Myślenie boli???

          Czytaj ze zrozumieniem nieuku. Komfort pracy w domu to rozbicie rodziny i zajmowanie się każdym z kilku dziesieciu uczniów i ich rodzicami ale nie własnymi członkami rodziny. To faktycznie komfort.

          • 7 6

      • Nie wiedziałem, że mam 3 miesiące urlopu.
        Zapomniała Pani, że może jeszcze Pani wziąć trzy razu po roku płatnego urlopu dla poratowania zdrowia.?

        • 0 0

    • ja

      Owszem pracują 40 godzin bo maja miejsce zeby wszystko zrobic w szkole a nie tak jak polski nauczyciel wszystko targa do domu . Nauczyciele chetnie beda pracowac od 78 do 16 ale wszystkie zebrania z rodzicami beda sie odbywac w tych godzinach . cviekawe co wtedy powiedza rodzice których kole w oczy oficjalny czas pracy

      • 23 8

    • Na zachodzie zarabiają normalna stawkę, to i pracują więcej. W Polsce pracują za grosze, za te kasę też bym nie pracował więcej niż na pół etatu. Więc nie porównuj z zachodem, bo na tym porównaniu kiepsko wyjdziesz

      • 12 3

    • jesteś debilem, nawet nie wiecie jaką nauczyciel ma ciężką pracę....

      • 17 5

    • Nauczyciel

      a może by tak się dokształcić? Przeczytać Kartę nauczyciela. Wtedy tych głupot byś nie pisał. prawo mówi, że nauczyciel pracuje 5 dni w tygodniu, dokładnie jak każdy pracownik do 40 godzin tygodniowo.

      • 4 0

    • 40 godzin

      Pracują 40 godzin i więcej, płaca tylko za 18.

      • 8 2

    • odradzam udzielania się na tematy, o których nie ma się bladego pojęcia. Ktoś cię musiał tego wszystkiego nauczyć, tak więc lepiej siedź cicho i zajmij się tym czym powinieneś.

      • 2 1

    • Ale trolem jesteś

      I poleciały przedświąteczne, tradycyjne, chrzescijańskie bluzgi. Kto teraz na tapetę- może ty,trollu?

      • 0 1

  • A o salach gimnastycznych pomyśleli (2)

    powinny być przynajmniej 2 w każdej szkole. Godzin w-f ma być po 4 w tyg, roczników więcej o dwa i gdzie te dzieci mają ćwiczyć - korytarzy nawet zabraknie :)

    • 38 2

    • to pjda na dwor

      Jak ich rodzice! I co przeżyli? Wam sie w d ... Poprzewracało. Siedziec by chcieli 18h robic 3miesiacd wolnego i zle..... Mysle ze czas wprowadzić przyspieszone szkolenie dla nauczycieli z Ukrainy. Za rok was wypchną i pójdziecie na szmatę

      • 2 17

    • teraz to sal do religi przybedzie

      • 5 0

  • Bzdury (5)

    Jak wprowadzano gimnazja tak samo wszyscy krzyczeli, że nauczyciele będą zwalniani, bo w podstawówce dwie klasy zabierają, że dla dzieci to ciężkie przeżycie, w tak młodym wieku zmieniać znaną szkołę i kolegów. A teraz wracają do starego systemu (co popieram) i znowu wszyscy krzyczą to samo. Ja się czasami zastanawiam czy Ci ludzie mają tak duże kłopoty z pamięcią? Lecytynkę polecam.

    • 56 50

    • Masz rację ! (4)

      Dokładnie pamiętam jak te same osły związane z ZNP (te same nazwiska ciągle wypowiadały się w mediach) krzyczały z transparentami jak tworzone były gimnazja - z perspektywy czasu gimnazja to patologia jakich mało......

      Reformy edukacji powinny być dopasowane do tego, co jest lub będzie na rynku pracy i nowych technologi (pomijam humanistykę), a nie okrzyków nauczycieli. Zawód nauczyciela jest takim samym zawodem jak inne zawody i nie powinien być w jakiś szczególny sposób chroniony - to nie PRL że siedzi się na stołku po 30 lat i co roku gada się o tym samym na zajęciach......Powinny być jednolite wytyczne co do materiału i poziom nauczania, te same podręczniki dostępne w sieci (a nie jak to jest teraz że każdy sobie dobiera co chce i wspiera konkretne wydawnictwa - o czym się nie mówi zbyt głośno...)

      • 14 17

      • (1)

        jednolite wytyczne !!! co za bzdura - właśnie zaproponowany nowy program wykształci nam baranów bez własnej opinii i zdania. Ludzi nie potrafiący wziąć świadomie kredytu czy skorzystać z wiedzy w internecie. Za to będą znali budowę pantofelka czy cząsteczki jakiegoś związku.

        • 13 4

        • Nie to nie jest bzdura.....

          Tak, jednolite wytyczne programowe. Wątpię, że biorąc kredyt kierowałeś się wiedzą wyniesioną z podstawówki....

          Uważasz, że obecnie szkoły przegotowują do czegoś konkretnego ? Nie - nie przygotowują, uczą rozwiązywać testy - które zresztą często są tworzone przez idiotów... nie wspominam o formach interpretacji literatury - w których ci co pisali niektóre wiersze, nie są w stanie zaliczyć testu lub pracy odnoszącej się do tego wierszu - bo ich interpretacja różni się od narzuconej i sprawdzanej według z góry ustalonego klucza...

          • 11 6

      • sam jesteś patologia!!!!!!!!!!!!! jak Cie rodzice wychowali na łobuza to nie nazywaj tak innych (1)

        • 1 2

        • Ale dlaczego?

          • 1 1

  • Szkoły (3)

    Zauważyłam, że w Polsce szkoły boją się jakichkolwiek zmian (nieważne w jakim kierunku). Metody nauczania i wielkość klas zostały niezmienne od dawien dawna. Nauczyciele uczą tak, jak kiedyś sami byli uczeni przez swoich nauczycieli, a Ci uczyli ich tak, jak wcześniej sami byli nauczani. Nic w tym względzie się nie zmieniło. Pierwsza rzecz, która powinna być zrobiona, to zmniejszenie liczby uczniów w klasie, następnie więcej doświadczeń. Nie da rady ominąć zdobycia przez uczniów pewnej wiedzy podręcznikowej, ale lepiej ona wchodzi, gdy samemu się coś zobaczy, dotknie, wytworzy. Niestety, te wspomniane zmiany, kosztuję i to bardzo, ale wiedza w ten sposób zdobyta nie jest pustą wiedzą podręcznikową.

    • 50 11

    • tylko że obecna zmiana to krok jeszcze bardziej wstecz

      przejrzyj podstawy programowe. Tylko kucie żadnej inwencji, lektury oderwane od rzeczywistości i żadnych programów autorskich tylko plan nauczania rozpisany punkt po punkcie

      • 18 5

    • szybka zmiana

      Boimy się (rodzice) zmian, bo są one wprowadzane bez przygotowania. Jak można zmieniać system w ciągu kilku miesięcy. Dzieciaki, które są w VI klasie nie wiedzą co będą robiły od września 2017, a mamy już grudzień. Nikt nie wiem. Nauczyciele nie wiedzą, bo nie mają żądnych informacji, a więc nie mogą zacząć przygotowań, pisania programów.
      O to nam chodzi, że wprowadzacie reformę w takim tempie i wiadomo, że te pierwsze roczniki nie będą miały przygotowanego programu, podręczników, szkół. Nie chcecie nawet mówić o przesunięciu reformy o rok, dwa i przygotowaniu porządnie nowych programów, bo nie o to Wam chodzi. Nigdzie na świecie nie wprowadza się zmian w szkolnictwie w takim tempie , ale Wam nie chodzi o dzieci, po co mają się normalnie uczyć i mieć normalną szkołą z przygotowanym programem. Łatwiej sterować głupkami, których wyrzucicie do szkół branżowych i będziecie się cieszyli, że macie fachowców do pracy fizycznej. Wszystko jest tajne, nikt nic nie wie, ale we wrześniu postawicie na swoim czyli tak po polsku. Likwidujcie klasy językowe, klasy sportowe, niech dzieciaki oleją szkołę , bo VII i VIII klasa nie będzie się niczym różniła od zwykłej podstawówki. A CI którzy piszą o nowym programie niech zobaczą czego się uczą VI klasiści, bo tak zupełnie przypadkowo już cześć programu z VII i VIII klasy mają za sobą. Nic to , obecne klasy I-III będą juz miały trochę uporządkowany program, a te roczniki z kl. VI będą ofiarami systemu p. Z.

      • 8 3

    • A nauczyciele, zamiast zajmować się dzieciakami ,

      łażą na marsze tęczowych obcisłogaci z KOD jak by mieli w tym biznes.

      • 0 0

  • (11)

    Po kiego licea? Zlikwidować! Powinny być zawodówki i technika! Młodzi, mają wychodzić z zawodem, a potem niech robią co uważają za stosowne. A nie, barany z liceum, z dwiema lewymi łapami do pracy...

    • 33 31

    • po twojej wypowiedzi (4)

      widać efekty zawodówki, jedynie mam nadzieję, że reszta kolegów jest mądrzejsza, właściwie to pewnik

      • 4 6

      • (3)

        A co, Ty pewnie po liceum? A potem jakże ciekawy kierunek? Kulturoznawstwo? Europeistyka? :D

        • 6 6

        • (2)

          a tu Ciebie zawiodę- technikum

          • 4 1

          • pewnie (1)

            Technikum turystyczne hehe

            • 2 1

            • słabiutkie

              mało płacą za wpis, czy gimbaza ? :)

              • 1 0

    • i tylko brudne łapska po zasiłki wyciagać, cała prawda o lewakach

      • 6 5

    • po co technika ??

      OHP wystarczy - w końcu ciemny lud to wyborcy dojnej zmiany, trzeba ich wychowywać od małego.

      • 7 2

    • (1)

      Tez tak mysle.. Po liceum nic nie ma poza matura. Sama ukonczylam ZS Energetycznych i nigdy bym nie zawahala sie co do wyboru pomiedzy technikum a liceum. Chociaz mam prace w zawodzie, niekonieczne sa studia :)

      • 0 4

      • oczywiście, że tak, jednak miałaś wybór

        ale każdy ma własny pomysł na życie.
        Wybrałaś ZSE i ok.
        ale dlaczego bronisz tego innym ?

        • 2 0

    • Jestem baranem po liceum. (1)

      I nie tylko po liceum. Leczę ludzi. Może kiedyś i Ty do mnie trafisz. Np. po zawale.

      • 11 1

      • baranem?

        Pewnie masz dobry kontakt z owieczkami haha

        • 1 4

  • Chcą protestować? Niech protestują pod siedzibą Pisu (4)

    to oni robią tzw. reformę

    • 34 23

    • UBecy pod sąd (1)

      a KODeraści do kóz !

      • 8 8

      • A bolszewicy pisowscy..

        ..na stryczek.

        • 5 0

    • sedno (1)

      i to jest sedno problemu! to nie samorządowcy wymyślili reformę. oni muszą tylko za nasze podatki ją zrobić. niezadowolonych będzie 80% bo nikt nie lubi jak się go przestawia. dziwi mnie, że ludzie dyskutują o tym co się zmieni, a nie dlaczego...

      • 5 0

      • wiadomo

        Wiadomo dlaczego. Bo PIS chce ZMIENIAĆ wszystko. Nie zastanawiają się dlaczego i nie zmieniają na lepsze, ale na inne.

        • 6 0

  • Stanowcze NIE dla całkowitej likwidacji obecnego Gimnazjum 26 (9)

    To wspaniała szkoła, przyjazna uczniom i rodzicom. Szkoła, w której nauczanie jest na wysokim poziomie. Od lat prowadzone są nowoczesnymi metodami klasy dwujęzyczne, do których dzieci zdają specjalny egzamin z umiejętności językowych. W szkole uczniowie czują się bezpieczni co w dzisiejszych czasach jest kwestią nadrzędną. Jak urzędnicy wytłumaczą się ze swoich decyzji rodzicom, którzy wybrali tę właśnie szkołę ze względu na jej poziom i dostępność klas dwujęzycznych. Jak wytłumaczą dzieciom, że niepotrzebnie zdawali egzaminy z języka angielskiego i dojeżdżają z drugiego końca miasta, bo za rok w ich szkole kadra zostanie okrojona a nauczyciele, których tak cenią będą zmuszeni szukać sobie nowego miejsca na rynku pracy bo liczba etatów nie będzie współgrała z zapotrzebowaniem.
    Pomysł szkoły podstawowej z oddziałami dwujęzycznymi jak najbardziej celowy. Jest nisza w tej kwestii w gdańskiej edukacji, czemu tego nie wykorzystać. Jestem mamą syna, który uczęszcza obecnie do gimnazjum 26 i z chęcią przepisałabym również młodszą córkę do proponowanej podstawówki mając świadomość, że będzie w rękach takiej kadry. Ta szkoła i jej kapitał są naprawdę godni pochylenia się nad sprawą po raz kolejny Szanowni Państwo

    • 42 29

    • popieramy (1)

      W 100% popieramy

      • 14 1

      • do Wawy

        to nie w Gdańsku tylko w Warszawie protestujcie

        • 4 1

    • dołączam się dow wypowiedzi przeciwko likwidacji gim nr.26 (1)

      Niech w końcu te dobre zmiany zaczną coś znaczyć -znaczyć pozytywnego bo jak na razie zmiany idą ale w złym kierunku dlaczego likwidować o przepraszam wygaszać coś dobrego coś co wszystkim przynosi korzyści zarówno rodzicom, dzieciom i nauczycielom...dlaczego coś co dobrze funkcjonuje należy zdeptać ludzie trzeba się w końcu opamiętać bo moje pytanie jest następujące likwidować bo co jest za dużo dzieci czy trzeba potworzyć molochy w których będzie si ę uczyć po 1000 dzieciaków ...no to tak wtedy się ogarnie i dzieci i ich naukę oraz bezpieczeństwo...słuchajcie nie dajmy się bo nas zniszczą,,,,ja protestuje przeciwko likwidacji czy jak tam zwła wygaszeniu gimnazjum nr.26 tam pracują wspaniali ludzie oddani naszym dzieciakom...kochani jestem z wami kasia

      • 17 1

      • Wawa

        W Warszawie szukaj odpowiedzi. Tam stworzyli tego potworka, który ma spowodować, żebyście nienawidzili samorządów i zagłosowali w następnych wyborach samorządowych na PiS. obyście nie okazali się tak krótkowzroczni i nie stwierdzili, że samorząd winny, że wam szkołę likwidują. :)

        • 7 0

    • zgadzam sie i popieram. a minusuja cie osoby ktore chyba nie zrozumialy twojej wypowiedzi, coz wlasnie tej osmioklasowy system edykacji ich pewnie wychowal wiec nic dziwnego

      • 10 1

    • nie do wiary

      Czy te peany są pod adresem G26 przy Traugutta we Wrzeszczu? Mam zupełnie inne zdanie.

      • 1 2

    • Czekam na taką podstawówkę w tej okolicy. (1)

      Zgadzam się w całości z pomysłem powstania w tym miejscu podstawówki dwujęzycznej. Byłaby to świetna alternatywa dla rodziców i ich dzieci. Sam mam dzieci w wieku szkolnym (podstawówka) oraz w wieku przedszkolnym i gdyby pojawiła się możliwość ich edukacji w zaproponowanej przez dyrekcję gimnazjum formie, mocno zastanowiłbym się nad przeniesieniem córki z obecnej podstawówki. Zwłaszcza, że z aktualnej podstawówki oraz poziomu jej nauczania jestem, łagodnie mówiąc, średnio zadowolony. Mam nadzieję, że włodarze miasta, zastanowią się ponownie nad świetnie zapowiadającą się propozycją tej szkoły. Gorąco dopinguję zdrowemu rozsądkowi i stworzeniu wreszcie czegoś dobrego, a nie tylko ciągłemu mówieniu o "dobrej zmianie".

      • 3 0

      • do ojca

        Dobrze Pan napisał, na Pana miejscu rzeczywiście 'mocno' bym się zastanowiła nad posłaniem dzieci na Traugutta.

        • 0 0

    • tak dla likwidacji tej placówki

      reklama i tylko to. Propaganda dla bardzo przeciętnej placówki. Nie polecam nikomu.

      • 0 1

  • Ratujcie demokrację! (1)

    Administracyjnie tworzy się szkołę dla elity. Co na to przyjaciele z KODu?

    • 8 18

    • aministracyjnie trzeba zatrzymać prywatyzacje szkół w wykonaniu Hallowej

      i grupy kolesi ! A reforma ma to zrobic. Dośc uwłaszczania sie na publicznych majątkach. Jakoś Budyń z przydupasem- grubasem nie mówią ile juz prywatnych szkół zrobili w Trójmieście.
      A nauczycieli wciągają w gierki w obronie swoich byznesów. Ciekawe ,czy jakis nauczyciel orientuje się ile szkół UM Gdańsk chce pozamykać (sprywatyzować)
      do konca 2017 roku ??
      Obudźcie sie nauczyciele i rodzice -to nie reforma jest zagrożeniem, ale trójmiejska mafia PO ,przy cichym POparciu SLD itp. ubekom

      • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wystawa o kosmosie "Kosmopark"

wystawa, warsztaty

Szekspir: Rozgrzewka!

improwizacje, teatr dla dzieci, warsztaty, spotkanie

Warsztaty z odpoczywania

warsztaty

Ogłoszenia polecane

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Żuraw w Gdańsku to:

 

Najczęściej czytane