Wiadomości

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

Najnowszy artukuł na ten temat

"Sensor uśmiechów" Quantum CX podpadł rzecznikowi praw obywatelskich

Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. fot. 123rf.com/racorn

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

tak, zawsze staram się przekazywać pozytywne emocje 55%
raczej nie, chyba że sytuacja spowoduje jakieś pozytywne emocje 30%
nie, w ogóle nie zwracam uwagi na obcych ludzi 15%
zakończona Łącznie głosów: 244
Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Nowy wspaniały świat... sami tworzymy dystopię. (4)

    Rozumiem analizę jakości świadczonych usług przez urzędnika czy innego pracownika, ale wymuszanie uśmiechu to jakiś nieśmieszny żart. Krok w stronę warunkowania psychologicznego społeczeństwa, nigdy bym się nie zgodził na pracę w takich warunkach.

    • 87 4

    • Kwestia kulturowa

      W USA zawsze się uśmiechają i wiadomo, że te nic nie znaczy. W GB zawsze pytają jak się masz i też wiadomo, że mają to gdzieś jak się masz i jest to tylko zwrot grzecznościowy. Drugą sprawą jest to, że gdy widzisz uśmiech to sam się uśmiechasz, a z czasem ten sztuczny wymuszony uśmiech stanie się naturalny. A już na pewno powinno to mieć miejsce w obsłudze klienta.

      • 6 4

    • To coś ma kamerę, nagrywa obraz i go przetwarza. Jeśli ten obraz to czyjś wizerunek to mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.

      Ktoś może wie w których oddziałach pko to uruchomili? Ja bym poszedł rozmienić pieniądze, a potem się ich o kilka rzeczy zapytał.

      • 9 0

    • Dokładnie

      Zwariowali do końca. A gdzie dobra atmosfera? Zaufanie? Maszyny mają mierzyć czy ja się dobrze uśmiecham? Wariactwo

      • 11 1

    • Mimika

      W modzie będą plastry pociągające skórę.

      • 6 0

  • w gdańskim giwku by się przydało :)

    • 7 1

  • Niesamowite jak to pięknie jest sprzedane

    Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki. Bez komentarza

    • 25 2

  • poczekajmy na analizę mimiczną i śledzenia obywateli na wzór chiński w życiu powszednim. wtedy będzie nam do śmiechu....

    • 24 1

  • (2)

    biją pianę od kilka lat, projekt dawno skończony a widać nikt go raczej nie chce. Startup dotowany przez miasto w PPNT, więc trzeba jakąś propagandę sukcesu ogarnąć wstawiając to chociaż po darmaku w zaprzyjaźnionych urzędach :) I tak można strzelić artykuł sponsorowany i dalej dotować PPNT, bo przecież tyle sukcesów odnoszą :)

    • 17 1

    • Zazdrosny!

      Strasznie się czepiasz! Raczkująca, niespełna 6-letnia organizacja, bo trudno nazwać to firmą, niedoinwestowana, bo przerobiła pewnie w okolicach 3 mln pln, startup, który stwierdził, że nie jest startupem z rok temu (profil FB), redukująca się z każdym pseudobiznesowym zwrotem akcji, obecnie proponuje nie-produkt z niebagatelnym obciążeniem wizerunkowym. Udziałowcom, akcjonariuszom, patronom współczuję, twórcom tego gniota już niekoniecznie. W kolejnym zwrocie akcji ich rozbudowana technologia będzie wskazywała czy prąd płynie czy nie płynie!

      • 5 3

    • Gdynia dopłaca do firmy,

      która zarejestroeana jest przy Grunwaldzkiej w Gdańsku? Absurd jakiś.

      • 0 0

  • podejrzany uśmiech...

    Jesteśmy społeczeństwem, w którym uśmiechanie się do kogoś bez powodu, może być uznane za podejrzane!

    • 19 1

  • super będzie jak w USA (1)

    nieustannie przyklejony uśmiech do twarzy. Nawet jest taki fajny kawał, że przychodzi klient do McD, zamawia BM, a do uśmiechniętej od ucha do ucha pani sprzedawczyni mówi przekornie, że jest głupia, a ona na to z nieustannym uśmiechem czy z sosem czosnkowym czy ketchupem

    • 5 6

    • Faktycznie, kawał super.

      • 9 0

  • Bardzo dobrze (1)

    Jak widzę te skwaszone twarze to mi się chce wyjść a nie załatwiać sprawy czy kupować w sklepie

    • 10 11

    • Może jakś firma wymyśli okulary VR

      ... żebyś każdego widział uśmiechniętego.

      • 6 1

  • Brrr, przerażające

    • 20 2

  • Może jeszcze beda mówić kiedy nam wolni do toalety? Jakas masakra. Totalne nieporozumienie

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Wybierz poziom

Gniazdowniki to ptaki: