- 1 16 chętnych na budowę nowej szkoły w dzielnicy Piecki-Migowo (45 opinii)
- 2 Zmiany na GUMed i UCK - jakie plany mają kandydaci na rektora? (96 opinii)
- 3 Nowy rektor Akademii Sztuk Pięknych wybrany (113 opinii)
- 4 Studenci oczami AI mają trzy ręce. Zdjęcie UG śmieszne czy straszne? (67 opinii)
- 5 Jakie nowe kierunki ruszają na trójmiejskich uczelniach? (60 opinii)
- 6 Rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Ile punktów do zdobycia mają ósmoklasiści? (31 opinii)
Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników
Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.
- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.
- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.
- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.
Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?
Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.
Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.
Technologia sprawdzona w USA
Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.
- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2019-10-10 10:43
(2)
biją pianę od kilka lat, projekt dawno skończony a widać nikt go raczej nie chce. Startup dotowany przez miasto w PPNT, więc trzeba jakąś propagandę sukcesu ogarnąć wstawiając to chociaż po darmaku w zaprzyjaźnionych urzędach :) I tak można strzelić artykuł sponsorowany i dalej dotować PPNT, bo przecież tyle sukcesów odnoszą :)
- 17 1
-
2019-10-24 18:47
Gdynia dopłaca do firmy,
która zarejestroeana jest przy Grunwaldzkiej w Gdańsku? Absurd jakiś.
- 0 0
-
2019-10-10 12:56
Zazdrosny!
Strasznie się czepiasz! Raczkująca, niespełna 6-letnia organizacja, bo trudno nazwać to firmą, niedoinwestowana, bo przerobiła pewnie w okolicach 3 mln pln, startup, który stwierdził, że nie jest startupem z rok temu (profil FB), redukująca się z każdym pseudobiznesowym zwrotem akcji, obecnie proponuje nie-produkt z niebagatelnym obciążeniem wizerunkowym. Udziałowcom, akcjonariuszom, patronom współczuję, twórcom tego gniota już niekoniecznie. W kolejnym zwrocie akcji ich rozbudowana technologia będzie wskazywała czy prąd płynie czy nie płynie!
- 5 3
-
2019-10-10 12:09
Permanentna inwigilicja (1)
Jak to musi oddziaływać na psyche pracującego w takich warunkach człowieka. Świadomość że jakiś robot nieustannie śledzi wyraz twojej twarzy.
- 12 1
-
2019-10-11 13:08
Jest takie powiedzenie - praca to praca
- 1 0
-
2019-10-10 12:32
CHORE !!! (1)
- 13 2
-
2019-10-11 13:06
Urzędas się odezwał?
- 0 1
-
2019-10-10 17:18
1984
- 8 2
-
2019-10-10 16:16
Dostaje pani kare 1mln - i caly czas baban na twarzy
- 3 2
-
2019-10-10 15:49
Niech poniosa odpowiedzialnosc za bledy a potem bawia sie w nagradzanie, co?
- 3 0
-
2019-10-10 11:09
Bardzo dobrze (1)
Jak widzę te skwaszone twarze to mi się chce wyjść a nie załatwiać sprawy czy kupować w sklepie
- 10 11
-
2019-10-10 14:06
Może jakś firma wymyśli okulary VR
... żebyś każdego widział uśmiechniętego.
- 6 1
-
2019-10-10 13:49
To jest zamach na naszą aktualną walutę "usmiech bombelka"
Na ile jest wyceniany "uśmiech urzędasa"?
- 4 0
-
2019-10-10 13:30
Uśmiech proszę!
Praca za grosze, w obsłudze polskiego klienta, który statystycznie jest chamem (siedziałem w pracy z bezpośrednią obsługą, dziekuję bardzo), przepraszanie własnymi nerwami za narzucone z góry procedury - aż chce sie uśmiechać.
- 8 0
-
2019-10-10 13:27
Ja trafiam na samych uśmiechniętych urzędników
Śmieją mi się w twarz
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.