• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

ws
10 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
ws

Opinie (44) 2 zablokowane

  • (2)

    biją pianę od kilka lat, projekt dawno skończony a widać nikt go raczej nie chce. Startup dotowany przez miasto w PPNT, więc trzeba jakąś propagandę sukcesu ogarnąć wstawiając to chociaż po darmaku w zaprzyjaźnionych urzędach :) I tak można strzelić artykuł sponsorowany i dalej dotować PPNT, bo przecież tyle sukcesów odnoszą :)

    • 17 1

    • Gdynia dopłaca do firmy,

      która zarejestroeana jest przy Grunwaldzkiej w Gdańsku? Absurd jakiś.

      • 0 0

    • Zazdrosny!

      Strasznie się czepiasz! Raczkująca, niespełna 6-letnia organizacja, bo trudno nazwać to firmą, niedoinwestowana, bo przerobiła pewnie w okolicach 3 mln pln, startup, który stwierdził, że nie jest startupem z rok temu (profil FB), redukująca się z każdym pseudobiznesowym zwrotem akcji, obecnie proponuje nie-produkt z niebagatelnym obciążeniem wizerunkowym. Udziałowcom, akcjonariuszom, patronom współczuję, twórcom tego gniota już niekoniecznie. W kolejnym zwrocie akcji ich rozbudowana technologia będzie wskazywała czy prąd płynie czy nie płynie!

      • 5 3

  • Permanentna inwigilicja (1)

    Jak to musi oddziaływać na psyche pracującego w takich warunkach człowieka. Świadomość że jakiś robot nieustannie śledzi wyraz twojej twarzy.

    • 12 1

    • Jest takie powiedzenie - praca to praca

      • 1 0

  • CHORE !!! (1)

    • 13 2

    • Urzędas się odezwał?

      • 0 1

  • 1984

    • 8 2

  • Dostaje pani kare 1mln - i caly czas baban na twarzy

    • 3 2

  • Niech poniosa odpowiedzialnosc za bledy a potem bawia sie w nagradzanie, co?

    • 3 0

  • Bardzo dobrze (1)

    Jak widzę te skwaszone twarze to mi się chce wyjść a nie załatwiać sprawy czy kupować w sklepie

    • 10 11

    • Może jakś firma wymyśli okulary VR

      ... żebyś każdego widział uśmiechniętego.

      • 6 1

  • To jest zamach na naszą aktualną walutę "usmiech bombelka"

    Na ile jest wyceniany "uśmiech urzędasa"?

    • 4 0

  • Uśmiech proszę!

    Praca za grosze, w obsłudze polskiego klienta, który statystycznie jest chamem (siedziałem w pracy z bezpośrednią obsługą, dziekuję bardzo), przepraszanie własnymi nerwami za narzucone z góry procedury - aż chce sie uśmiechać.

    • 8 0

  • Ja trafiam na samych uśmiechniętych urzędników

    Śmieją mi się w twarz

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

Student Maritime Conference 2024

60 - 480 zł
konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Kolor kwiatów pachnącego groszku zależy od:

 

Najczęściej czytane