• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

ws
10 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
ws

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Naljepszy urzędnik, to były urzędnik - czyli zwolniony, bo szkoda na nich kasy

    I wtedy niech się uśmiecha ten wolny człowiek.

    • 5 1

  • Polecam urzędy w Stężycy, Kartuzach (1)

    Urzędnicy bardzo pomocni
    Pomogą,
    Mili, sympatyczni
    Aż chce się załatwiać sprawy w takich urzędach
    To tylko dwa przykłady , tak na szybko. :)

    • 5 0

    • Przyjezdnym może pomogą, ale mieszkaniec musi się długie miesiące nachodzić, żeby załatwili jego sprawę.

      • 1 0

  • CHORE !!! (1)

    • 13 2

    • Urzędas się odezwał?

      • 0 1

  • dawać wartość pracownikom (2)

    ??? Czy Pan Bartosz jest zdrowy?
    Rozumiem rynsztokową nowomowę PR, ale mógł wymyśleć coś mądrzejszego, albo zamilknąć.

    • 10 1

    • arogancie jeden! (1)

      Nie doceniasz szlachetnego daru p. Bartka dla świata!

      • 0 0

      • :D

        • 0 0

  • Uprościć prawo i procedury. Nagradzać urzędników za szybką i sprawną obsługę. A nie wymuszać głupie uśmiechy.

    • 4 1

  • Ja trafiam na samych uśmiechniętych urzędników

    Śmieją mi się w twarz

    • 9 0

  • Uśmiech proszę!

    Praca za grosze, w obsłudze polskiego klienta, który statystycznie jest chamem (siedziałem w pracy z bezpośrednią obsługą, dziekuję bardzo), przepraszanie własnymi nerwami za narzucone z góry procedury - aż chce sie uśmiechać.

    • 8 0

  • To jest zamach na naszą aktualną walutę "usmiech bombelka"

    Na ile jest wyceniany "uśmiech urzędasa"?

    • 4 0

  • Niech poniosa odpowiedzialnosc za bledy a potem bawia sie w nagradzanie, co?

    • 3 0

  • Dostaje pani kare 1mln - i caly czas baban na twarzy

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Chmury klasyfikujemy ze względu na:

 

Najczęściej czytane