• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników

ws
10 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.



Zdarza ci się uśmiechnąć do obcej osoby?

Nowoczesny system dzięki wykorzystaniu specjalnego algorytmu motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem.

- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.

- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.

- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.

Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?



Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.

Technologia sprawdzona w USA



Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.

- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
ws

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Nowy wspaniały świat... sami tworzymy dystopię. (4)

    Rozumiem analizę jakości świadczonych usług przez urzędnika czy innego pracownika, ale wymuszanie uśmiechu to jakiś nieśmieszny żart. Krok w stronę warunkowania psychologicznego społeczeństwa, nigdy bym się nie zgodził na pracę w takich warunkach.

    • 87 4

    • Kwestia kulturowa

      W USA zawsze się uśmiechają i wiadomo, że te nic nie znaczy. W GB zawsze pytają jak się masz i też wiadomo, że mają to gdzieś jak się masz i jest to tylko zwrot grzecznościowy. Drugą sprawą jest to, że gdy widzisz uśmiech to sam się uśmiechasz, a z czasem ten sztuczny wymuszony uśmiech stanie się naturalny. A już na pewno powinno to mieć miejsce w obsłudze klienta.

      • 6 4

    • To coś ma kamerę, nagrywa obraz i go przetwarza. Jeśli ten obraz to czyjś wizerunek to mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.

      Ktoś może wie w których oddziałach pko to uruchomili? Ja bym poszedł rozmienić pieniądze, a potem się ich o kilka rzeczy zapytał.

      • 9 0

    • Dokładnie

      Zwariowali do końca. A gdzie dobra atmosfera? Zaufanie? Maszyny mają mierzyć czy ja się dobrze uśmiecham? Wariactwo

      • 11 1

    • Mimika

      W modzie będą plastry pociągające skórę.

      • 6 0

  • w gdańskim giwku by się przydało :)

    • 7 1

  • Niesamowite jak to pięknie jest sprzedane

    Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki. Bez komentarza

    • 25 2

  • poczekajmy na analizę mimiczną i śledzenia obywateli na wzór chiński w życiu powszednim. wtedy będzie nam do śmiechu....

    • 24 1

  • (2)

    biją pianę od kilka lat, projekt dawno skończony a widać nikt go raczej nie chce. Startup dotowany przez miasto w PPNT, więc trzeba jakąś propagandę sukcesu ogarnąć wstawiając to chociaż po darmaku w zaprzyjaźnionych urzędach :) I tak można strzelić artykuł sponsorowany i dalej dotować PPNT, bo przecież tyle sukcesów odnoszą :)

    • 17 1

    • Zazdrosny!

      Strasznie się czepiasz! Raczkująca, niespełna 6-letnia organizacja, bo trudno nazwać to firmą, niedoinwestowana, bo przerobiła pewnie w okolicach 3 mln pln, startup, który stwierdził, że nie jest startupem z rok temu (profil FB), redukująca się z każdym pseudobiznesowym zwrotem akcji, obecnie proponuje nie-produkt z niebagatelnym obciążeniem wizerunkowym. Udziałowcom, akcjonariuszom, patronom współczuję, twórcom tego gniota już niekoniecznie. W kolejnym zwrocie akcji ich rozbudowana technologia będzie wskazywała czy prąd płynie czy nie płynie!

      • 5 3

    • Gdynia dopłaca do firmy,

      która zarejestroeana jest przy Grunwaldzkiej w Gdańsku? Absurd jakiś.

      • 0 0

  • podejrzany uśmiech...

    Jesteśmy społeczeństwem, w którym uśmiechanie się do kogoś bez powodu, może być uznane za podejrzane!

    • 19 1

  • super będzie jak w USA (1)

    nieustannie przyklejony uśmiech do twarzy. Nawet jest taki fajny kawał, że przychodzi klient do McD, zamawia BM, a do uśmiechniętej od ucha do ucha pani sprzedawczyni mówi przekornie, że jest głupia, a ona na to z nieustannym uśmiechem czy z sosem czosnkowym czy ketchupem

    • 5 6

    • Faktycznie, kawał super.

      • 9 0

  • Bardzo dobrze (1)

    Jak widzę te skwaszone twarze to mi się chce wyjść a nie załatwiać sprawy czy kupować w sklepie

    • 10 11

    • Może jakś firma wymyśli okulary VR

      ... żebyś każdego widział uśmiechniętego.

      • 6 1

  • Brrr, przerażające

    • 20 2

  • Totalna, totalitarna patologia rodem z Orwella.

    To brutalna ingerencja w wolność osobistą. To obrzydliwe jak próbują to sprzedać!

    • 25 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Wskaż rośliny uprawiane na olej:

 

Najczęściej czytane