• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie licea oceniane po raz ostatni. Zobacz ranking

Katarzyna Mikołajczyk
5 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni z wynikiem 11.7 punktów oraz VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Zdobyły one ex aequo pierwsze miejsce. Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni z wynikiem 11.7 punktów oraz VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Zdobyły one ex aequo pierwsze miejsce.

Instytut Badań Edukacyjnych przed końcem roku 2015 opublikował trzyletnie maturalne wskaźniki EWD (edukacyjnej wartości dodanej) za lata 2013 - 2015. Podsumowanie wyników trójmiejskich liceów pozwala wyłonić pierwszą dziesiątkę szkół, których uczniowie wykazują największe postępy w nauce.



Czy badania wskaźnika EWD powinny być kontynuowane?

W badaniu nie były brane pod uwagę technika, jego autorzy uprzedzają także, że wyniki szkół, których uczniowie zdają Maturę Międzynarodową (IB) mogą być nieprecyzyjne. To już ostatni taki ranking: pracownia EWD w Instytucie Badań Edukacyjnych zakończyła swoją działalność, a 2015 rok był ostatnim rokiem realizacji projektu dotyczącego rozwoju metody edukacyjnej wartości dodanej.

Zobacz wcześniejsze zestawienie liceów w Trójmieście wg wskaźnika EWD

Listę szkół z najwyższym wskaźnikiem EWD otwiera III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni oraz VIII Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku, które zdobyły po 11.7 punktów, zajmując tym samym pierwsze miejsce.

- Wskaźnik EWD dla naszej szkoły zawsze był wysoki - komentuje Romuald Cichocki, dyrektor VIII Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku. - To porównanie wyników gimnazjalnych z wynikami maturalnymi na przestrzeni zaledwie trzech lat świadczy o bardzo dużym zaangażowaniu naszych nauczycieli w proces edukacji.
O wskaźnikach EWD osiągniętych przez trójmiejskie gimnazja pisaliśmy w październiku.

Na kolejnej pozycji znalazło się w tym roku III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 10.9 punktów. Tuż za nim uplasowało się Gdańskie Liceum Autonomiczne z wynikiem 10.2 punktów.

Za podium, ale wciąż w gronie szkół o najwyższym wskaźniku EWD jest I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 8.3 punktów, dalej też VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni, które osiągnęło wynik 7.6 punktów. Szóste miejsce w zestawieniu zajmuje V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 7.1 punktów. Tuż za nim uplasowało się Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zdobywając 6.4 punktów.

Skok do pierwszej dziesiątki, i to od razu na ósme miejsce, wykonało według najnowszych danych XX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku. Po zeszłorocznym wyniku 4.3 punktów (0.8 z przedmiotów humanistycznych i 3.5 z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych) w tym roku wyprzedziło gdańską "Dwójkę" oraz sopockie II LO, osiągając wynik 6.1 punktów (1.9 z przedmiotów humanistycznych oraz 4.2 z matematyczno-przyrodniczych).

W najnowszym i ostatnim już rankingu EWD VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku i III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zajęły ex aequo pierwsze miejsce. W najnowszym i ostatnim już rankingu EWD VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku i III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni zajęły ex aequo pierwsze miejsce.
- Nasze wyniki od lat systematycznie wzrastają, więc dobry wynik EWD nie jest dla nas zaskoczeniem - mówi Bożena Kondratiuk, dyrektorka XX LO w Gdańsku. - Dbamy, by uczniowie zdobywali wiedzę nie tylko pod kątem matury, ale też ogólnego rozwoju i przyszłych studiów. Staramy się przyciągnąć do siebie uczniów ambitnych i zdolnych i wspierać ich rozwój. Wspólna praca nauczycieli i uczniów, a także panująca w szkole atmosfera przynoszą wymierne efekty.
Tuż za XX LO uplasowało się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 6 punktów.

Na ostatnim miejscu w tegorocznym zestawieniu 10 pozycji zajmowanych przez szkoły z najwyższym wskaźnikiem EWD znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie, które osiągnęło 5.9 punktów.

Wynik EWD to suma punktów uzyskanych przez szkoły z przedmiotów humanistycznych oraz matematyczno-przyrodniczych. Tabela pokazuje, jak kształtują się te wyniki w poszczególnych placówkach.

Liderem zestawienia z przedmiotów humanistycznych jest w tym roku III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku z wynikiem 7.3, w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych prym wiedzie natomiast Gdańskie Liceum Autonomiczne, które w tej kategorii osiągnęło wynik 5.9 punktów.

Miejsca

Opinie (53) 3 zablokowane

  • Wszystkie tego typu wyniki, rankingi i zestawienia (6)

    Wynikają tylko z tego, do których szkół idą najlepsi i najzdolniejsi uczniowie. O niczym innym nie mówią.
    Sens miałoby badanie śledzące postępy konkretnych uczniów (które tez trzeba zaślepić, choćby ze względu na dane osobowe), bo nie jest sztuką mieć super wyniki z matury, jak 100% uczniów miało super wyniki od zawsze.
    Nagle okazałoby sie, ze 'najlepsze' szkoły wcale najlepsze nie są, najlepsi uczniowie poszliby gdzie indziej, a rankingi wywrocilyby sie do gory nogami.
    Moje liceum było naprawdę super, ale głownie ze względu na uczniów, nauczycieli dobrych miałem kilku- jak wszędzie.

    • 100 23

    • Dlugo myslalam w ten sam sposob ale prosze mi wierzyc, najlepsi uczniowie przy beznadziejnych nauczycielach nie sa w stanie nic zdzialac.

      • 0 0

    • Nie wiem czy zauważyłeś, ale właśnie to było takie badanie.. -.-

      EWD (Edukacyjna Wartość Dodana).. czyli jakie wyniki mieli jak przyszli a jakie jak odchodzili.. jak duzo się nauczyli.. jakie robią postępy..

      • 5 3

    • w EWD właśnie o to chodzi... (3)

      EWD - edukacyjna wartość dodana czyli porównuje się "wzrost" wiedzy .....czyli wynik n amaturze/końcowy/ odnosi się do wyniku gimnazjalnego / początkowego/.

      Szkoda tego rankingu ......jedyny który mierzył realny postęp uczniów a nie ilość laureatów etc.

      • 29 3

      • Ale jak to?

        Chcesz mi powiedzieć tym samym że ludzie którzy poszli do tych szkół beznadziejnie napisali test gimnazjalny a potem najlepiej maturę?

        • 5 2

      • Nie wynika to z artykułu, (1)

        Wręcz przeciwnie (patrz przedostatni akapit) ale poszukałem i jak najbardziej przyznaję rację. Jest to krok w dobrym kierunku, choć nadal nie rozwiązuje problemu korepetycji itp.- bierze pod uwagę małą ilość zmiennych. I , jak rozumiem, krok ten właśnie został cofnięty...
        Za to ciekawi mnie, jak szkola, w której większość uczniów ma wynik egzaminu gimnazjalnego na 100% lub blisko może mieć wysoki wynik w takim systemie, zwłaszcza, że wyniki matury raczej wypadają gorzej. Gdzieś musi być jakiś słaby punkt tej metody. Choć nie ciekawi mnie to na tyle, żeby grzebać w metodologii:)

        • 13 3

        • Poza tym jak można porównywać wyniki roku szkoły publicznej, gdzie jest na ogół 6 klas wypchanych 30 osobami, ze szkołami prywatnymi, gdzie na rok jest jedna klasa w której uczy się 10-20 osób... W omawianej dziesiątce są aż dwie takie szkoły prywatne. Dla takich powinny być inne rankingi, bo nie da się zrównać ich z publicznymi.

          • 9 6

  • (1)

    A gdyby tak na rok .dwa pozamieniać szkoły uczniami??? Ci z Trójek i Piątek poszliby do XIX LO lub do XV ... Co by było???

    • 2 0

    • A jakby tak babcia miała wąsy?! To dopiero!

      Na przyciągnięcie zdolnych uczniów, to długie lata trzeba pracować.

      • 0 0

  • edukacja powinna być domeną sektora prywatnego (5)

    Państwo zajmujące się edukacją prowadzi do produkowania coraz głupszych absolwentów. Szumnie nazywane Instytuty, badania, wskaźniki itp. - to jest to co robi administracja państwowa - próbuje udowodnić potrzebę swojego istnienia i działania w tej dziedzinie. Coraz więcej papierków, systemów, projektów, sprawozdań, raportów a uczniowie coraz bardziej głupsi po tych szkołach wychodzą

    • 46 67

    • a to nie jest? (3)

      - obecnie bez prywatnych korepetycji można pomarzyć o bardzo dobrej uczelni (chyba, że dziecko jest niesamowicie zdolnym samoukiem)...
      - podręczniki tworzone i "rekomendowane" przez lobby wydawnicze, a ich wartość merytoryczna nie sięga piętom książek sprzed 20 lat...
      - prywatna jest wyprawka (od przyborów do książek i ubrań)...często za nie małe pieniądze...

      • 15 2

      • (1)

        Obie moje córki skończyły VIII LO w Gdańsku ze złotymi medalami. Nie brały korepetycji tyko ich udzielały. Nie chodziły do przedszkola.

        • 6 2

        • Pepe

          Sam chodziłeś do ósemki i nie masz córek, nie ściemniaj

          • 0 0

      • jesli dziecko nie jest leniwe to moze i bez korepetycji dostac sie na dobre studia

        • 8 3

    • no cóż, najlepsze uczelnie na świecie są prywatne

      zasada jest prosta, płacisz z własnej kieszeni więc masz wyższą motywację niż gdy inni płacą za ciebie. Oczywiście oprócz szkół które dbają o swoją reputację i nie dają taryfy ulgowej są też te łatwiejsze prywatne. Każdy może wybrać coś dla siebie. Rynek nie znosi próżni. Tymczasem w naszym systemie promuje się szkoły państwowe, które może nie najgorsze ale z dołu średniej, zupełnie przeciętne. Sektor państwowy produkuje magistrów w myśl zasady "liczy się papier".

      • 3 7

  • System MONTESSORII, przedszkole, volkschule, gimnazjum w jednym campus. (1)

    Taki zespol placowek oswiatowych a wiec przedszkole, pierwszy etap podstawowki i kolejny a w planach gimnazjum aczkolwiek malorealnych gydz w miescie istnieje superelitarne gimnazjum z wieloletnia tradycja wybudowano w szczerym polu na obrzezu miasta w Niemczech. Cala tajemnica sukcesu tkwi w selekcji dzieci pod wzgledem nie zasobnosci portfela Rodzicow czy ambicji edukacyjnych Rodzicow a intelektualnym. Co ciekawe to nie widac tam dzieci Niemcow narodowosci arabskiej a za to sporo Niemcow narodowosci chinskiej i vietnamskiej gdzie sa jednak najwyzsze ambicje edukacyjne.W Polsce dziala juz sporo szkol Montessorii choc trudno ocenic jakie sa kareiry ich absolwentow bo pewnie i badan nie prowadzono a warto byloby.

    • 3 5

    • ?

      chyba coś Ci się pomieszało... w Montessori chodzi podążanie za możliwościami intelektualnymi (i nie tylko) dziecka a nie o selekcję pod względem intelektualnym.

      • 0 0

  • życie po szkole (4)

    to najlpeszy ranking.ilu z tych co pokonczyli 3 lo i inne certyfikaty angielskiego maja smieciowki
    mozna skonczyc przecietna szkole a jak ma sie znajomosci zostac prezesem orlenu

    • 52 10

    • Większość dzieciaków z III LO Gdynia dostała stypendium od Szczurka ...więc wyniki w nauce

      były znakomite ale wiem jedno biedni tam nie chodzą ,mimo ze szkoła darmowa to koszty tej szkoły spore nie wszystkich stac aby chodzić do tej szkoły ,tam jest dopiero wyścig szczurów.

      • 2 0

    • tu polska (2)

      tu ważny papier, umiejętności - co za różnica

      • 4 1

      • tu ważne jest nazwisko ew. "polecenie"

        • 12 1

      • papier jest do d...

        tylko ogarnięcie i odpowiednie znajomości, zdziałają 10 razy tyle co papier, który może mieć każdy..

        • 13 1

  • A co się stało z IX. ?

    • 0 0

  • Niech żyje VIII LO!!!:)))

    Jak cudownie było skończyć tę szkołę:) I potwierdzam, poziom już przed laty był super, teraz jeszcze lepszy. BRAWO!!!!:))

    • 11 1

  • A gdzie II LO z Gdyni, z ul.Wolności ?

    • 1 1

  • najlepszy jest (2)

    Autonomik!!!

    • 3 8

    • oj (1)

      Chyba jednak nie ;)

      • 1 2

      • Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

        • 1 0

  • Smiac mi sie chce. (1)

    Po wielu latach doszedlem do wniosku,ze dobra szkola srednia niczego nie daje.Po co sie meczyc i zabijac swoj czas na nauke jak potem idac do pracy i tak trzeba sie uczyc innych realiow.Jak widze reklamy szkol zapewniaja lepsza prace to sie smieje.W dzisiejszych czasach trzeba miec doswiadczenie i checi do pracy,a nie dobra szkole.Mamy masowa produkcje magistrow.

    • 8 4

    • Pomimo ,że poparłem post

      nie zgadzam się,że dobra szkoła średnia niczego nie daje. Otóż daje bardzo dużo, ale niestety w dzisiejszej rzeczywistości najwięcej dają koneksje, znajomosci i umiejętność dostosowania się młodego człowieka do sytuacji. Najwięcej daje cwaniactwo , lizusostwo, brak empatii i inteligencji emocjonalnej , szczególnie wtedy ,gdy się osiągnie jakieś stanowisko.

      • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Student Maritime Conference 2024

60 - 480 zł
konferencja

Konferencja "Nasze Sprawy - Kompetencje Miękkie"

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Fale morskie powstają na Bałtyku w wyniku:

 

Najczęściej czytane