• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motywują pracowników do uśmiechu

Robert Kiewlicz
24 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Quantum CX mierzy uśmiech i motywuje ludzi pracujących w obszarze obsługi klienta. Quantum CX mierzy uśmiech i motywuje ludzi pracujących w obszarze obsługi klienta.

Trójmiejska firma postawiła na uśmiech jako środek do lepszej obsługi klientów a co za tym idzie - zwiększenia sprzedaży. Quantum CX mierzy i motywuje do uśmiechu pracowników działających w obszarze obsługi klienta (banki, hotele, sklepy czy biura obsługi klienta). Kiedy pracownik uśmiecha się do klienta, dostaje co miesiąc nagrody w formie voucherów. Projekt działa już w niektórych placówkach bankowych czy w call center. Quantum CX prowadzi rozmowy nad wdrożeniem programu z firmami IKEA, Jaguar, Subway czy Urzędem Miasta Sopotu.


Jak ważny jest dla ciebie uśmiech w codziennym życiu?


Detekcja i rozpoznawanie ludzkich reakcji emocjonalnych oraz ich analiza to wciąż młody rynek. Quantum CX pracuje nad tym problemem od kilku lat. Pierwszym klientem firmy została w 2016 roku sieć fast food ze Stanów Zjednoczonych - Costa Vida.

W oparciu o wyniki analiz behawioralnych klientów i obsługi w lokalach sieci menedżerowie postanowili przeszkolić swoich sprzedawców. Poprzez modyfikacje zachowań osób przyjmujących zamówienia - takich jak uśmiech czy mowa ciała - poprawiono satysfakcję klientów, a co za tym idzie - podniesiono przychód w badanych restauracjach.

- Wtedy jeszcze badaliśmy cały zakres ludzkich emocji. Także tych złych. Jednak po pewnym czasie zauważyliśmy, że trudno interpretować negatywne emocje. Tak naprawdę trudno wywnioskować coś z tego, że ktoś wydaje się być zły. Postanowiliśmy więc uprościć zadanie i postawiliśmy na uśmiech i motywowanie do niego pracowników - mówi Bartosz Rychlicki, prezes Quantum CX.


Uśmiech jest nagradzany, nie ma kary za jego brak



Jak to działa? Kiedy pracownik uśmiecha się do klienta, dostaje nagrody. Kiedy klient uśmiecha się do pracownika, wpłacane są środki na cele charytatywne, z każdym kolejnym uśmiechem. System składa się z dwóch sensorów: liczącego uśmiechy klienta i uśmiechy pracownika oraz platformy online dla pracowników, dostępnej na komputery i telefony.

Co ważne, aplikacja w ogóle nie przetwarza danych osobowych. Jej wykorzystywanie nie pozwala na fizyczne zidentyfikowanie osoby. Dlaczego? Nie zapisuje ona obrazu i nie jest w stanie umożliwić administratorowi wskazania fizycznie określonej osoby, niezależnie od tego, jakie środki zostałyby przedsięwzięte.

- Nikogo nie zmuszamy do korzystania z systemu. Wszystko odbywa się na zasadzie dobrowolności i może zostać wyłączone w każdej chwili przez pracownika. Nasze pilotowe wdrożenia pokazują, ze pracownicy sami chcą dołączać do programu i nikogo nie trzeba specjalnie namawiać. Trzeba też pamiętać, że Quantum CX nie może służyć kontroli i wyznaczaniu "targetów" - tłumaczy Rychlicki. - Dzięki uśmiechom pracownicy dostają vouchery do wielu sklepów. Od 50 do 100 zł na każdy miesiąc w zależności od tego, jak często pracownik się uśmiecha. Klient uśmiechając się przekazuje pieniądze na cele charytatywne (1 gr za osiem sekund uśmiechu). Są to cele określone przez samych pracowników, a nie wpłaty na często bliżej nieznane nam fundacje.

Pogodny pracownik to lepsze wyniki



Quantum CX działa od stycznia 2019 roku w kilku placówkach bankowych w całej Polsce, w tym dwóch w Trójmieście.

- Jesteśmy też w trakcie pilotażu w dwóch bankach i w trakcie rozmów o wdrożeniu z IKEA, Jaguarem, siecią Subway, Urzędem Miasta Sopotu i innymi. Fundacja Marka Kamińskiego chce zabrać nasz sensor uśmiechu w podróż dookoła świata, aby mierzyć uśmiech ludzi na całym świecie i za każdym uśmiechem sadzić drzewa celem redukcji CO2 - dodaje Rychlicki.
Jak twierdzi Rychlicki, Quantum CX to bardziej misja niż biznes.

- Misja szerzenia uśmiechu na świecie, a przy okazji taki uśmiech podnosi jakość obsługi, pozytywnie nastawia klienta do firmy i jej pracowników a co za tym idzie - zwiększa sprzedaż - dodaje Rychlicki.

Opinie (78) 5 zablokowanych

  • Będzie jak na Zachodzie - uśmiechają się do ciebie, ale pierwsi doniosą na ciebie na policję. (1)

    Hipokryzja i brak szczerości to jedna z cech symptomatycznych dla epoki późnego kapitalizmu. To też jest jedna z pochodnych silnej obecności feminizmu w kulturowym mainstreamie. Kobiety się w tym całkiem dobrze odnajdują. Takie zakłamanie to dla nich chleb powszedni. Tu się usmiechają, a za plecami ci tyłek obrobią.

    • 8 7

    • Polacy za to do rany przyłóż. Nikt cię nie obgada, nikt nie będzie robił fałszywych i oczywiście anonimowych donosów do spółdzielni czy na policję. Tłumoczekujscy na autobus rozdzielacze jak morze Czerwone dla wysiadających. Na każdym kroku szczery uśmiech, zadowolenie i kurtuazja.

      • 3 0

  • Za g*wniana pensję się nie usmiecham.

    Dlaczego mamy robić z siebie małpy na stanowiskach pracy? Wolę naturalną postawę .Pracując w linii pierwszego strzału i tak musimy znosić głupotę i chamstwo .

    • 16 3

  • To ciekawe, bo im bardziej uśmiecha się minister edukacji tym mniej usatysfakcjonowani są nauczyciele :)

    Mnie można obsługiwać z naburmuszoną miną. Jakość usługi ma dla mnie decydujące znaczenie w odróżnieniu od stanu emocjonalnego świadczącego usługę. Emocje przede wszystkim powinny być szczere a nie wymuszone. Ludzie, świetni pracownicy bywają smutni, melancholijni, przygnębieni i to jest OK ! Nie wprowadzajmy terroru powszechnej szczęśliwości bo to się obróci przeciwko ludziom.

    • 5 4

  • Np w biedronce przed świetami, albo majówka!

    Podziwiam pracowników! Myśle ze pod koniec zmiany nawet sztucznie się nie uśmiechną ;) te sztuczne uśmiechy przyszły z zachodu i są kierowane do korpo, gdzie maja na celu integracje pracowników. Trzeba być sobą! Ja to szanuje;)

    • 7 1

  • Usmiech

    Nie wszystkim dany jest uśmiech i miła twarz w budynku na kartuskiej gdzie jest apteka całodobowa na przeciwko szpitala kolejowego jest bar albo bufet tam jest pani sprzedająca bez grama uśmiechu żelazna dama ciągle siedząca w laptopie i od nie chcenia coś burknie powinni jej przykleić usmiech

    • 3 5

  • 1984

    • 9 1

  • janusze biznesu

    kolejny super hiper pomysł na super ściemę , szczerzmy sie jak joker na śmieciówkach i zapierniczajmy 7 dni w tygodniu radośnie

    • 8 4

  • Muszę zainstalować to w moim zakładzie.

    • 5 1

  • Jak wchodzę gdzieś i widzę pracowników w pięknych gajerkach i przyklejonym do twarzy uśmiechem to wychodzę.

    • 13 3

  • Tak samo uczę mojego Reksia podawać łapę. Za każdym razem jak mnie posłucha dostaje krakersa.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Konferencja "Nasze Sprawy - Kompetencje Miękkie"

konferencja

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Do kości płaskich u człowieka zaliczamy:

 

Najczęściej czytane