• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motywują pracowników do uśmiechu

Robert Kiewlicz
24 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Quantum CX mierzy uśmiech i motywuje ludzi pracujących w obszarze obsługi klienta. Quantum CX mierzy uśmiech i motywuje ludzi pracujących w obszarze obsługi klienta.

Trójmiejska firma postawiła na uśmiech jako środek do lepszej obsługi klientów a co za tym idzie - zwiększenia sprzedaży. Quantum CX mierzy i motywuje do uśmiechu pracowników działających w obszarze obsługi klienta (banki, hotele, sklepy czy biura obsługi klienta). Kiedy pracownik uśmiecha się do klienta, dostaje co miesiąc nagrody w formie voucherów. Projekt działa już w niektórych placówkach bankowych czy w call center. Quantum CX prowadzi rozmowy nad wdrożeniem programu z firmami IKEA, Jaguar, Subway czy Urzędem Miasta Sopotu.


Jak ważny jest dla ciebie uśmiech w codziennym życiu?


Detekcja i rozpoznawanie ludzkich reakcji emocjonalnych oraz ich analiza to wciąż młody rynek. Quantum CX pracuje nad tym problemem od kilku lat. Pierwszym klientem firmy została w 2016 roku sieć fast food ze Stanów Zjednoczonych - Costa Vida.

W oparciu o wyniki analiz behawioralnych klientów i obsługi w lokalach sieci menedżerowie postanowili przeszkolić swoich sprzedawców. Poprzez modyfikacje zachowań osób przyjmujących zamówienia - takich jak uśmiech czy mowa ciała - poprawiono satysfakcję klientów, a co za tym idzie - podniesiono przychód w badanych restauracjach.

- Wtedy jeszcze badaliśmy cały zakres ludzkich emocji. Także tych złych. Jednak po pewnym czasie zauważyliśmy, że trudno interpretować negatywne emocje. Tak naprawdę trudno wywnioskować coś z tego, że ktoś wydaje się być zły. Postanowiliśmy więc uprościć zadanie i postawiliśmy na uśmiech i motywowanie do niego pracowników - mówi Bartosz Rychlicki, prezes Quantum CX.


Uśmiech jest nagradzany, nie ma kary za jego brak



Jak to działa? Kiedy pracownik uśmiecha się do klienta, dostaje nagrody. Kiedy klient uśmiecha się do pracownika, wpłacane są środki na cele charytatywne, z każdym kolejnym uśmiechem. System składa się z dwóch sensorów: liczącego uśmiechy klienta i uśmiechy pracownika oraz platformy online dla pracowników, dostępnej na komputery i telefony.

Co ważne, aplikacja w ogóle nie przetwarza danych osobowych. Jej wykorzystywanie nie pozwala na fizyczne zidentyfikowanie osoby. Dlaczego? Nie zapisuje ona obrazu i nie jest w stanie umożliwić administratorowi wskazania fizycznie określonej osoby, niezależnie od tego, jakie środki zostałyby przedsięwzięte.

- Nikogo nie zmuszamy do korzystania z systemu. Wszystko odbywa się na zasadzie dobrowolności i może zostać wyłączone w każdej chwili przez pracownika. Nasze pilotowe wdrożenia pokazują, ze pracownicy sami chcą dołączać do programu i nikogo nie trzeba specjalnie namawiać. Trzeba też pamiętać, że Quantum CX nie może służyć kontroli i wyznaczaniu "targetów" - tłumaczy Rychlicki. - Dzięki uśmiechom pracownicy dostają vouchery do wielu sklepów. Od 50 do 100 zł na każdy miesiąc w zależności od tego, jak często pracownik się uśmiecha. Klient uśmiechając się przekazuje pieniądze na cele charytatywne (1 gr za osiem sekund uśmiechu). Są to cele określone przez samych pracowników, a nie wpłaty na często bliżej nieznane nam fundacje.

Pogodny pracownik to lepsze wyniki



Quantum CX działa od stycznia 2019 roku w kilku placówkach bankowych w całej Polsce, w tym dwóch w Trójmieście.

- Jesteśmy też w trakcie pilotażu w dwóch bankach i w trakcie rozmów o wdrożeniu z IKEA, Jaguarem, siecią Subway, Urzędem Miasta Sopotu i innymi. Fundacja Marka Kamińskiego chce zabrać nasz sensor uśmiechu w podróż dookoła świata, aby mierzyć uśmiech ludzi na całym świecie i za każdym uśmiechem sadzić drzewa celem redukcji CO2 - dodaje Rychlicki.
Jak twierdzi Rychlicki, Quantum CX to bardziej misja niż biznes.

- Misja szerzenia uśmiechu na świecie, a przy okazji taki uśmiech podnosi jakość obsługi, pozytywnie nastawia klienta do firmy i jej pracowników a co za tym idzie - zwiększa sprzedaż - dodaje Rychlicki.

Opinie (78) 5 zablokowanych

  • Muszem zainstalować to u mnie w Obolu.

    • 0 1

  • Ta uśmiechnij się (2)

    3/4 klientów to chodzący bogowie, nie odpowie Ci taki nawet na głupie dzień dobry, wiecznie pretensje i roszczenia. Pracuję na stanowisku w którym mam bezpośredni kontakt z klientami i mimo młodego wieku zaczynam odczuwać tą pracę pod kątem psychicznym. Czuję się upokarzany na każdym kroku. Niektórzy nie zdają sobie sprawy, ile daje odrobina wyrozumienia i prostego, ludzkiego podejścia. Ale żyjemy w takim świecie w jakim żyjemy i raczej nic się nie zmieni

    • 16 1

    • Bo Polska to kraj panów i niewolników.

      Naleciałości historyczno-społeczne.

      • 0 0

    • To działa w obie strony.

      Klient przychodzi grzeczny, uśmiechnięty, a sprzedawca burczy i jest nieuprzejmy. Może został przez poprzedniego klienta potraktowany po chamsku i to chamstwo odbija dalej.

      • 0 0

  • Lubię uśmiech i sam się uśmiecham

    Motywuje mnie do uśmiechu dobry nastrój , który wynika z dobrostanu, z poczucia spełnienia,chociażby chwilowego. Taki uśmiech lubię oglądać ponieważ jest wyrazem szczerej relacji pomiędzy dwoma zadowolonymi osobami. Oglądanie innego uśmiechu czy to szyderczego, czy tez błazeńskiego, czy też przyklejonego w celach wizerunkowych uważam za niepotrzebne a wręcz obrzydliwe. Odzywa się we mnie podówczas małpi atawizm i skoro ktoś bez sensu obnaża kły to chyba chce w nie dostać.

    Zatem cudacznie rozbujany startupowy durnobajarzu, pseudointelekcie wystrzelony w stratosferę psychokiczu nie kupuj ludzkiego uśmiechu bo robisz z niego grymas. No chyba ,ze vauchery opiewają na ser. Wtedy to zgodnie ze sloganem śmiej się jak głupi do sera

    • 5 1

  • Najbardziej motywuje mnie do uśmiechu podwyżka pensji. A, że podwyżki pensji w tym roku nie było, więc pracuję z miną człowieka w głębokiej depresji.

    • 11 1

  • Jako były pracownik wymienionego banku, pracujący " na zapleczu operacyjnym" polecam poszukanie oszczędności w tej metodzie - gdyby kierownictwo , które jest wiecznie z wykrzywioną gębą , hamskie i nie szanujące ludzi, miało karniaki za brak uśmiechu bank mógłby przestać płacić im pensje - tyle by bylo karniaków. Tam gdzie szefostwo nie szanuje ludzi, pracownicy czują się jak w obozie pracy wystarczyłby szacunek , ludzkie traktowanie i mielibyśmy uśmiechy naturalne a nie wymuszone....

    • 4 1

  • Mój boss motywuje pracowników do uśmiechu w inny sposób.

    Usmiechaj sie albo od poniedzialku kto inny bedzie pracowal na twoim stanowisku.

    • 3 1

  • Za każdy uśmiech Twój ... sto ...

    pracodawcy -jak nie maja z czego placic to pozostaje im tylko smiech, choc i na obrazku przyznam ladnie wyglada usmiechniety pracownik, podobnie do glodnego usmiechnietego murzynka z bangladeszu czy etiopii lub tez bezdomnych usmiechnietych kilkuletnich zlodziejaszkow z filipinskiej stolicy.

    • 1 2

  • ..Usmiecham się, gdy..

    ..zajmuję dobytek..

    • 3 1

  • W subwayach zawsze sie usmiechaja

    Lubie tam zobaczyc usmiech i zjesc dobre jedzonko

    • 0 2

  • uśmiech to stan umysłu

    udawany uśmiech za voucher, który napędza kolejny biznes kolegi. Zapłaćcie godnie pracodawcy, a uśmiech sam się pojawi na twarzy zadowolonego pracownika.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Science Cafe. Przyszłość zapisana w genach? Epigenetyka w skali

20 zł
wykład, sesja naukowa, warsztaty

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Wskaż rośliny uprawiane na olej:

 

Najczęściej czytane