Wiadomości

Wiecha zawisła na nowoczesnym Instytucie Informatyki na UG

Już pod koniec roku studenci będą mogli korzystać z nowoczesnego Instytutu Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego. Na budowie odbyło się uroczyste zawieszenie wiechy. Będzie to jeden z najnowocześniejszych instytutów w Polsce z aulami, pracowniami, laboratoriami i wyposażeniem odpowiadającym prowadzeniu badań naukowych i dydaktyce na miarę XXI wieku. Powstający gmach będzie służył przede wszystkim studentom kierunku informatyka o profilu praktycznym. Pięciokondygnacyjny budynek będzie gotowy już najprawdopodobniej pod koniec roku.



Czy wybierając uczelnię wyższą sprawdzasz, czy dysponuje nowoczesną bazą dydaktyczną?

nie ma to dla mnie znaczenia - liczy się poziom, a nie warunki, w jakich się naucza 23%
tak, choć elementem decydującym pozostaje poziom nauczania 39%
zdecydowanie tak - komfort i innowacyjność są dla mnie równie ważne, jak poziom nauczania 24%
nigdy nie staną(ę)łam przed takim wyborem 14%
zakończona Łącznie głosów: 213
Rozbudowa Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki, w ramach której powstaje nowoczesny budynek Instytutu Informatyki rozpoczęła się latem 2018 roku.

Będzie to pięciokondygnacyjny budynek (jedna kondygnacja podziemna i cztery naziemne) o powierzchni netto ok. 3912 m kw. i kubaturze 22 678 m sześc. Obiekt będzie skomunikowany z istniejącym budynkiem Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki łącznikiem na poziomie drugiej i trzeciej kondygnacji.

W budynku będą sale seminaryjne i komputerowe, audytoria, gabinety dydaktyczno-naukowe oraz pomieszczenia biurowe i socjalne. Będzie on przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Inteligentny Instytut Informatyki będzie nasycony rozwiązaniami IT i audio-video.

- Rozbudowa infrastruktury o nowy budynek Instytutu Informatyki dla Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki umożliwia dalszy, dynamiczny rozwój badań i prowadzenie dydaktyki na wysokim poziomie przy wykorzystaniu nowoczesnej infrastruktury informatycznej. Wiąże się ona z koniecznością wykształcenia większej liczby informatyków zwłaszcza na potrzeby lokalnych firm z sektora IT. W nowym skrzydle kształceni będą informatycy na studiach o profilu praktycznym. Program kształcenia na tych studiach powstał i będzie realizowany w ścisłej współpracy z firmami z sektora IT od lat obecnymi w życiu naszego wydziału - mówi prof. Piotr Bojarski, dziekan Wydziału Matematyki Fizyki i Informatyki UG.
Cała inwestycja to koszt ponad 39 mln zł. Na realizację projektu Uniwersytet Gdański otrzymał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 21 mln zł, pozostała część, w wysokości 18 mln zł, stanowi wkład własny uczelni.

Wykonawcą, wyłonionym w przetargu publicznym jest Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o.

Nowy kierunek - informatyka o profilu praktycznym



Od roku akademickiego 2019/2020 oferta kształcenia Uniwersytetu Gdańskiego została wzbogacona o nowy kierunek - informatyka o profilu praktycznym.

To stacjonarne studia pierwszego stopnia prowadzone na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki. Zajęcia będą prowadzone w nowym budynku Instytutu Informatyki z nowoczesną infrastrukturą i wyposażeniem. Studia te łączą podstawy teoretyczne z nauką wielu współczesnych języków programowania oraz nowoczesnych technologii wytwarzania aplikacji. Program nowych studiów powstał w ścisłej współpracy z pracodawcami branży IT. Zajęcia prowadzone są częściowo przez doświadczonych specjalistów z trójmiejskich firm. Studenci będą mieli też możliwość realizacji projektów zespołowych pod opieką ekspertów - praktyków w ramach specjalnego przedmiotu, a także specjalność "Tester Programista". Absolwenci znajdą zatrudnienie przede wszystkim jako programiści, administratorzy baz danych i sieci komputerowych.

- Jako oficjalny partner projektu chcemy udzielić wsparcia tej inicjatywie, ponieważ wpisuje się ona w plany rozwoju firmy Kainos w Polsce. Uczestniczymy w przygotowaniu części programu studiów wokół technologii chmurowych i innych nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Nasi pracownicy poprowadzą też część z zajęć z tego zakresu - mówi Szczepan Sakowicz, członek Zarządu Kainos Polska.
W trakcie studiów studenci poznają wybrane języki programowania, związane z wytwarzaniem i testowaniem aplikacji, nauczą się podstaw z dziedziny algorytmów, struktur danych, złożoności obliczeniowej i innych, matematycznych koncepcji w informatyce. Zdobędą również wiedzę, jak korzystać z zaawansowanych rozwiązań związanych z wirtualizacją oraz narzędzi sztucznej inteligencji. Każdy student odbędzie sześciomiesięczną praktykę zawodową. Rekrutacja na nowy kierunek na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki ruszy w czerwcu 2019 r.

Prestiżowe granty i współpraca międzynarodowa



Na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki studiuje ponad 1200 studentów pod kierunkiem ponad 100 nauczycieli akademickich. Wydział oferuje kształcenie na siedmiu kierunkach studiów, studiach podyplomowych i studiach doktoranckich. Oprócz kierunków studiów, takich jak matematyka, fizyka i informatyka, wydział oferuje studia interdyscyplinarne w zakresie fizyki medycznej, bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej oraz modelowania matematycznego i analizy danych. Wydział prowadzi również studia doktoranckie z fizyki, interdyscyplinarne studia doktoranckie z modelowania matematycznego oraz uczestniczy w środowiskowych studiach doktoranckich z matematyki i informatyki.

Wydział efektywnie współpracuje z wieloma ośrodkami w Polsce i za granicą. Wysoki poziom badań naukowych prowadzonych przez wydziały potwierdzany jest rokrocznie poziomem publikacji w najbardziej cenionych czasopismach naukowych oraz zdobywaniem prestiżowych grantów, m.in. Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych (w tym Advanced Grant - przyznano tylko kilka takich grantów w Polsce) i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (w tym Międzynarodowa Agenda Badawcza - obecnie najbardziej prestiżowy grant w Polsce). Dwóch nauczycieli akademickich (profesorowie Horodecki i Żukowski) są laureatami Nagrody FNP, tzw. "polskiego Nobla".

Opinie (77)

  • gratulacje (8)

    inwestycji w wiedzę nigdy dosyć.

    • 56 3

    • to nie jest inwestycja w wiedze tylko w budynek i administracje (4)

      Niestety kazdy, ktory mial szanse zobaczyc jak wyglada nauka poza Polska i w kraju widzi jaka jest mentalna przepasc i te miliony wydawane na infrastrukture nic nie dadza.

      • 5 7

      • jeszcze więcej religii w szkołach (2)

        już przegoniliśmy Pakistan

        • 4 2

        • W Pakistanie morduje się w imię religii. (1)

          W Polsce nie.

          • 3 1

          • wcale

            • 0 1

      • Smutna prawda...

        Kasa na gabinety synekur i grajdoly hobbystow.

        • 2 0

    • po czym wnosisz ???

      • 1 1

    • i tak umrzemy głupi

      • 0 0

    • czemu

      czemu na UG a nie na PG?????

      • 1 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Na UG powstaje nowoczesny Instytut Informatyki

    jest jeszcze trochę wolnej przestrzeni na terenie kampusu ug, będą powstawać nowe budynki?

    • 22 1

  • dla informatyków (2)

    jako specjalna grupa społeczna, tylko tam będą siedzieć i nie rozmawiać z nikim XD

    • 12 34

    • Niki? To jakiś informatyk? Nie znam go, a znam przecież całą serwerownię!

      • 2 0

    • Może i tak będzie. Ale w duchu będą się śmiali z takich ludzi jak ty, wiedząc że ich jedna pensja to kilka twoich XD

      • 1 0

  • Czy (3)

    Ksiądz poświęcił?

    • 18 4

    • Pewnie (1)

      Aż 3 razy kropił, żeby wszędzie było mokro.

      • 4 1

      • Ksiądz niech nie dotyka kropidłem bo to molestowanie

        • 0 0

    • nie bój, ksiądz wiął duże pieniądze

      • 0 0

  • informatyka i wiecha się zawiesiła

    • 27 1

  • Nowomowa (3)

    "...zdobywaniem prestiżowych grantów. "

    Czy naprawdę nie można zastąpić to jakimś polskim słowem...

    • 13 11

    • Gdzie tu nie ma polskiego słowa? (2)

      Wiesz jak powstaje język?

      • 7 4

      • Grant i prestiz, oba z francuzkiego (a jak dalej poszukac to z laciny) (1)

        Ale zdobywanie? Słowiańskie w 100%

        • 2 2

        • No to bardzo dobrze, że część polskich słów wywodzi się z łaciny.

          Polacy są częścią cywilizacji łacińskiej od ponad tysiąca lat. Jakby pozostali przy słowiańszczyźnie, to dzisiaj byliby mentalnie w XVI wieku i mówili po rusku.

          • 4 2

  • (12)

    Informatyka na uczelniach to trudny temat.

    Pracownik uczelni ma 1. 'robić badania', 2. 'robić dydaktykę;, 3. 'wspomagać administrację wydziału/uczelni'. O ile 3. może mieć niski priorytet, to kariera znacznie bardziej zależy od 1. niż od 2.

    No i kwestia doświadczenia. Większość studentów pójdzie robić do 'fabryk'. Od studiów oczekują, że zostaną przygotowani do pracy w 'fabrykach'. A nauczyciele w większości w 'fabrykach' nigdy nie pracowali. Miło, że firmy czasem delegują pracowników, ale to chyba nie powinno tak wyglądać.

    • 19 5

    • zgadza się (3)

      mi po studiach na ETI w pracy nie przydało się nic, no może umiejętność obsługi oscyloskopu. Jeżeli studia to tylko czas stracony na wyrobienie papierka to ile są warte te studia? Wydział niby prestiżowy, kierunki "topowe", a wiedza przekazywana na wydziale to o kant d*** rozbić. Wykładowcy odcięci od rzeczywistości wymagają znajomości nieżyciowych dziedzin, egzaminy były często pamięciówką z teorii, z której dziś się już praktycznie nic nie pamięta. Tylko dyplom pozostał, absolwent Politechniki Gdańskiej, wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, tak, to brzmi dumnie.

      • 8 4

      • bzdura

        Jeśli jedyna rzecz która Ci się przydała to obsługa oscyloskopu, to chyba nie jesteś informatykiem. Ale nawet jeśli wybrałeś elektronikę, to nie wierzę że tylko tyle się tam nauczyłeś. A jeśli tak rzeczywiście jest, to jest to wyłącznie twoja zasługa.

        • 5 1

      • dlatego w warunkach polskich należy samemu decydować, które przedmioty są ważne dla ciebie

        ja tak robiłem, nie chodziłem na nieistotne za to dogłębnie studiowałem te, które uznałem za istotne, odpowiednio efekt było widać w ocenach :), w obie strony,
        średnia w Polsce nie ma żadnego znaczenia, musicie to zrozumieć jak najwcześniej, są nauczyciele i wykładowcy, których na zachodzie sąd by dawno skazał za odzywki typu "tobie dostateczny wystarczy" albo "zetnij włosy to zaliczysz przedmiot". U niektórych istnieje tylko ocena nie zdał lub dostateczny. Czyli nigdy przenigdy nie wyciągniesz średniej a uczelnie, rektorzy, sami studenci na takie skandaliczne praktyki pozwalają. Przypominam, po wojnie nie było w tym kraju żadnej inteligencji i brano towarzyszy z łapanki. Do dziś uczelnie takich chołubią a ci się mszczą na młodych Polakach.

        • 3 1

      • Pewnie ściągałeś

        Ja bardzo dużo się tam nauczyłem.

        • 1 0

    • Uniwersytet/Politechnika to nie zawodówka! (6)

      Tutaj uczysz się przede wszystkim teoretycznych podstaw stojących za technologią oraz podstawowych mechanizmów na których wszystko się opiera. Nie oczekuj, że czegokolwiek cię nauczą, bo na studiach to Ty masz się uczyć. Tym bardziej nie oczekuj, że będziesz spełniał oczekiwania pracodawców. Ja po Informatyce na ETI nie raz doceniam jak bardzo dużo się nauczyłem - nie technologii (choć trochę też), ale właśnie podstaw elektroniki, telekomunikacji i informatyki. Wiem jak działają komputery począwszy od kondensatorów i tranzystorów, przez układy analogowe i cyfrowe, pamięć, procesory, protokoły telekomunikacyjne, różne algorytmy i struktury, i wreszcie cała masa zastosowań w postaci rozmaitych technologii - od systemów operacyjnych, sterowników, systemów plików i baz danych, przez języki programowania, biblioteki i frameworki po narzędzia do wspomagania programowania, testowania i wdrażania aplikacji. Nie jestem ekspertem w żadnej z tych dziedzin, ale znajomość podstaw teoretycznych i praktycznych na każdym poziomie abstrakcji daje bardzo głębokie zrozumienie całości zagadnienia i pozwala szybko wdrożyć się w każdą pokrewną technologię.

      • 9 2

      • (1)

        O Cię Florek...

        • 1 0

        • Aleś dał Pan do pieca! Chyba ze spisu treści to przepisałeś. Ja na elektrycznym na wykładowców nie narzekałem, raczej wszyscy byli w porządku, nie robili pod górkę. Był jeden, ale nie dożył moich czasów, podobno ktoś mu pomógł. Z wiedzy, to jedynie mi się przydało to, że wiem gdzie wiedzę można znaleźć. niestety nie pracuję w zawodzie.

          • 1 1

      • (3)

        Się tylko nie zakrztuś tą wiedzą na każdym poziomie abstrakcji.

        Gratuluję wiedzy jak działają kondensatory i układy liniowe. Musi być pomocne w codziennej pracy informatyka.

        To tylko zostawię:
        "dużo się nauczyłem - nie technologii (choć trochę też), (...) i wreszcie cała masa zastosowań w postaci rozmaitych technologii"

        • 1 6

        • są bardzo pomocne, jeśli dla ciebie nie są to bardzo mi przykro (2)

          a wnioski pozostawiam tobie samemu

          • 2 0

          • (1)

            No widac jestem kiepskim informatykiem.

            Prosze prosze oswiec mnie jak wiedza o kondensatorach (nie wiem co tam jest do wiedzenia, ale to nie ja wpisalem kondensator do watku o informatyce), albo o liczeniu progu 3db kaskody przydaja sie tobie w pracy.

            Tak moze po dwa przyklady na te dwa tematy. Konkretnie, jak informatyk.

            • 0 2

            • Dla niego kondensator to tajemniczy element. Widocznie spał na fizyce w podstawówce. Ciekawe czy wie, że w rzeczywistości prąd nie płynie od plusa do minusa? Bo to też tajemna wiedza.

              • 1 0

    • Nie każdy musi mieć ukończone studia. Jak chcesz pracować w fabryce i być zwykłym klikaczem to wystarczy ukończyć 2 tygodniowy kurs "Od zera do programisty".

      • 3 1

  • brak pomuslu (1)

    tak rozumiem z budynek powstaje w jednej z najdrozszych dzielnic we Wrszeszcu.Obok sa biurowce wyzsze 4 razy. Ocena za zagopodarowanie dzialki ktora mozna wystawic gospodarzowi terenu jest daleko ponizej sredniej krajowej.

    • 10 21

    • Jakim Wrzeszczu? Byłeś ty kiedyś w Oliwie?

      • 11 0

  • Informatyka na uniwerku (3)

    oksymoron

    • 26 25

    • sam jesteś oksy

      • 6 1

    • (1)

      Dawaj mi tych mistrzów polibudy, co na rozmowie nie potrafią zrobić zadania ze wskaźnikami.

      • 7 0

      • Wskaźnik do tabilicy

        • 0 0

  • dzieci się nie rodzą (2)

    studiować będzie parę ukrainców i parę polaków

    • 7 13

    • Jak to nie? Spróbuj zapisać dziecko do publicznego żłobka. Powodzenia XD

      • 7 2

    • gdzie w rosji nauczyłeś się polskiego ?

      czy może używasz google translate?

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Wybierz poziom

Źródła energii odnawialnej to: