• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Stereotypy kobiece - ciało w reklamie XXI w

Zapraszamy na bezpłatny warsztat, który odbędzie się dnia:

Obecnie media bombardują odbiorców informacjami. Coraz trudniej jest dokonać selekcji, odróżnić to, co ważne i wartościowe, od tego, co jest nieistotne. Z pomocą przychodzi reklama. To dzięki niej dowiemy się, czego "potrzebujemy" oraz "jak wygląda idealny świat, co dobre, co złe, jak należy się ubrać, co kupić i kim zostać".

To nie najbliżsi, ale sztuczny, papierowy czy cyfrowy świat pokazuje nam, jak mamy żyć i co jest dla nas najważniejsze.
Głównym bohaterem reklam jest tak zwany człowiek nowoczesny. Człowiek wykształcony, dążący do luksusu, zadbany, dobrze wyglądający, szanujący tradycje, rodzinę. Ponadto reklamowy człowiek nowoczesny to znający swoją wartość globtroter o wysokiej potrzebie osiągania. Czyż nie są to te cechy, które każdy z nas chciałby posiadać? Bohater reklamy nie może być "bezpłciowym monstrum", dlatego w reklamach widzimy modelowy wizerunek kobiety, mężczyzny, dziadka, dziecka czy rodziny. Te modelowe wizerunki bohaterów buduje się, opierając się na powszechnie występujących stereotypach. W ten sposób wykreowana postać jest łatwo i szybko identyfikowana przez publiczność. Posługiwanie się stereotypem w reklamie nie tylko zwiększa sprzedaż reklamowanego produktu. Stereotyp wykorzystany w reklamie staje się wzmocniony i utrwalony w świadomości odbiorców.

DLA KOGO:
Spotkanie skierowane jest do osób, które zauważają problem w postrzeganiu cielesności kreowanej przez reklamę i chcą się zastanawiać jaka jest w tym ich rola.

CELE:
- zapoznanie z problematyką stereotypów przy użyciu krótkich filmów i spotów reklamowych w obecnej kulturze;
- zwiększenie świadomości roli stereotypów;
- rozdzielenie prawdy od mitu na temat cielesności oraz dyskusja;
- zapoznanie się z ćwiczeniami służącym do pracy nad postrzeganiem własnych schematów poznawczych i myślowych;
- wymiana doświadczeń uczestników.

ZAPISY I INFORMACJE:
Karolina Wróblewska
email: wroblewska.karolina.00@gmail.com
Tel. 519-459-059

PRELEGNET:
Dorota Pytel - pedagog resocjalizacji, socjoterapeuta, psychotraumatolog. Ukończyła podyplomowe studia socjoterapii, podyplomowe studia psychologii klinicznej oraz liczne szkolenia z pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej. Posiada kilkuletnie doświadczenia w pracy terapeutycznej, psychoedukacyjnej i warsztatowej z grupami. Ma doswiadczenie w pracy indywidualnj. Pracuje również z rodzicami doświadcajacymi trudności wychowawczych zarówno w kontakcie indywidualnym jak i grupowym. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne.

Warsztat "Stereotypy kobiece - ciało w reklamie XXI w." jest dofinansowane i realizowane w ramach programu "Otwarty IKM"

Opinie

Sprawdź się

Wybierz poziom

Fale morskie powstają na Bałtyku w wyniku:

 

Najczęściej czytane