- 1 Egzamin ósmoklasisty coraz bliżej. Z matematyką pomagają licealistki (4 opinie)
- 2 Majówka 2024: matury i egzaminy. W szkołach będzie ponad 2 tygodnie wolnego? (67 opinii)
- 3 Start rakiety z Pustyni Błędowskiej. Wystrzelili rzeżuchę w sondzie z kombuczy (22 opinie)
- 4 Gdyńska szkoła z certyfikatem Cambridge International School (13 opinii)
- 5 Nowy rektor GUMed wybrany (99 opinii)
- 6 Ruszają pierwsze matury 2024. Egzaminy klas IBO (10 opinii)
Arkusze i odpowiedzi - sprawdzian szóstoklasisty 2014
Ponad 5,5 tys. absolwentów szkół podstawowych z Trójmiasta przystąpiło dziś do sprawdzianu szóstoklasisty, który ma potwierdzić dotychczas nabyte umiejętności. Uczestnictwo w egzaminie było obowiązkowe, a przystąpienie do sprawdzianu jednym z warunków ukończenia szkoły.
Aktualizacja, godz. 13:19
Zobacz arkusz sprawdzianu szóstoklasisty razem z sugerowanymi odpowiedziami:
Zadanie 1.- B, 2.- B, 3.- A, 4.- B. 5.- C, 6.- D, 7.- C, 8.- D, 9.- A, 10.- A, 11.- B, 12.- C, 13.- A, 14.- B, 15.- C. 16.- D, 17.- C, 18.- A, 19.- B, 20.- D, 22. Odp: W restauracji przy stolikach jest 116 miejsc 23. Odp: Andrzej mógł kupić 4 jogurty, 24. Odp: dziewczynki przeszły 1800 m.
Zad. 25 i 26 to zadania otwarte, w których uczeń napisać miał ogłoszenie i opowiadanie.
Uczniowie będą rozwiązywali zarówno zadania zamknięte jak i otwarte, które sprawdzą umiejętności czytania, pisania, rozumienia, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce - czyli te, które powinien posiadać każdy uczeń kończący podstawówkę. Za rozwiązanie wszystkich zadań będzie można otrzymać maksymalnie 40 punktów.
Czas trwania sprawdzianu liczy się od momentu zapisania na tablicy godziny rozpoczęcia pracy - w całej Polsce to godz. 9, i nie może przekroczyć 60 minut (w przypadku uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania sprawdzianu, czas ten może zostać przedłużony o maksymalnie 30 minut).
Prace szóstoklasistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną 18 czerwca 2014 r. Uczniowie w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym otrzymają zaświadczenie potwierdzające przystąpienie do sprawdzianu.
Ci, którzy do sprawdzianu nie przystąpią, będą musieli powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej i przystąpić do sprawdzianu w roku następnym.
Od 2015 roku szykują się jednak zmiany - obowiązywać będzie nowa formuła sprawdzianu. Uczniowie po raz pierwszy przystąpią do obowiązkowego egzaminu z języka obcego. Zmiana wynikająca z wprowadzenia nowej podstawy programowej ma zagwarantować stałe nadzorowanie postępów młodzieży.
1 kwietnia, po godzinie 12:00 opublikujemy zestaw zadań, z jakim zmagali się dziś szóstoklasiści.
Od 2015 r. egzamin będzie składał się z dwóch części. Pierwsza (trwająca 80 minut) obejmie zadania z języka polskiego i z matematyki, druga (45 minut) zadania z języka obcego nowożytnego (angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego lub włoskiego).
Zestaw zadań egzaminacyjnych z języków obcych zostanie podzielony na cztery segmenty. Weryfikowane będzie rozumienie ze słuchu (udział w sumarycznym wyniku ok. 35 proc.), znajomość funkcji językowych (ok. 20 proc.), znajomość środków językowych (ok. 15 proc.) oraz rozumienie tekstów pisanych (ok. 30 proc.).
Uczeń będzie mógł wybrać tylko ten język, którego uczył się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.
Więcej informacji o nowej formule sprawdzianu na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
Opinie (26) 2 zablokowane
-
2014-04-01 07:36
trzymam kciuki (1)
To niestety nie jest wiadomość prima aprilisowa, więc powodzenia dzieciaki.
- 23 4
-
2014-04-01 11:02
GUANiarze trzymać się!
- 1 0
-
2014-04-01 07:48
(1)
Potrzebny ten test jak świni siodło...
- 33 4
-
2014-04-01 10:39
pszynajmiej pokarze rze nic nie umiom
- 2 1
-
2014-04-01 07:52
to głupota
Co robią z tych dzieciaków wielki stres.
- 18 13
-
2014-04-01 08:19
"Ponad 5,5 tys. absolwentów szkół podstawowych" Uczniowie którzy przystąpią do sprawdzianu to jeszcze nie absolwenci. Bezsensowny sprawdzian który w niczym nie pomaga.
- 30 4
-
2014-04-01 08:34
Co z egaminu ma uczeń?
Egzamin może być "formatywny", taki pomagający uczeniu się PO EGZAMINIE, lub sumatywny - "służący" do zaliczenia. Ten na pewno nie służy do uczenia się po egzaminie i nie można go nie zaliczyć.
Jaki jest ten egzamin?
Sumatywny - nie, bo nie można go nie zaliczyć
Formatywny - nie, bo kończy etap edukacyjny i nie stymuluje uczenia się PO EGZAMINIE.
Więc po co jest?
Jest dla dyrekcji, żeby pokazać jak "dobrą" jednostką jest ich placówka. Jest dla nauczycieli, żeby być straszakiem na nieuczących się uczniów. Jest dla kolejnego stopnia edukacji, żeby dokonywać selekcji. Jest dla rodziców, żeby się chwalić dzieciakiem przed innymi. Jest także dla samorządowych władz oświatowych, żeby potwierdzić w papierach, że "dobrze" wydają pieniądze. I w reszcie jest dla ministerstwa, żeby udowodnić statystycznie "potęgę" naszej edukacji.
A co z tego ma podmiot, czyli uczeń?
Niewiele. Egzaminy, które powstały z myślą o uczących się nijak im służą. To kolejny dowód na to, że szkoła nie jest dla uczniów, a dla wszystkich innych. Szkoła powinna być miejscem uczenia się, a nie nauczania!- 35 6
-
2014-04-01 10:16
Poco e egzaminy skoro poziom jest nauczania najnizszy z mozliwych. (1)
Mamy pokolenie z chowu bezstresowego oni nie potrafią krytykować tylko hejtują.Nie biegają tylko są run,rower to bike,nie spotykają się pobiegać tylko na parkrun!!Można tak długo wymieniać !! Polacy swojego języka już nie mają!!
- 5 6
-
2014-04-01 11:22
Tak
Oj popieram. Czemu zwyczajnie nie zaczniemy rozmawiac po angielsku. Przeciez to jest takie "cool". Juz nie bedziemy chodzic na zakupy tylko na shopping, nie bedziemy ogladac wiadomosci tylko news, nie bedziemy jesc kurczaka z frytkami tylko chicken z frytkami (w reklamie two for you jednej z sieci barow szybkiej obslugi) itd.
- 2 0
-
2014-04-01 10:25
Szostoklasisci powinni isc do pracy :) da to wielkie oszczednosci
Dzieci ogolnie zamiast isc do szkoly powinny byc kierowane do pracy gdyz to wielka oszczednosc. Wtedy nie trzeba lozyc panstwowych pieniedzy na szkoly i przedszkola. Taki mlody czlowiek jest jak wiemy maly i np. gdyby stworzyc kopalnie wegla dla dzieci to daloby to ogromne oszczednosci bo i chodniki kopalniane bylyby mniejsze bo dla dzieci ! oszczednosc na szalunku chodnikow kopalnianych i jako ze dzieci jest nadmiar to by wiecej wegla wydobyly i bylby tanszy :)..........taki mam plan na prima aprilis :)
- 9 4
-
2014-04-01 10:53
jak ja pisalem test szostoklasisty (1)
stosunkowo niedawno bo 7 lat temu to tylko pamiętam stres, nerwy jakbym walczyl o swoje zycie. za duzo bylo tych testow i sprawdzianow. najpierw niech ucza rzeczy, ktore sie naprawde przydadza oraz by przekaz trafial do uczinow a potem sie brac za testy. cale szczescie nie chodze juz do szkoly tylko do roboty
- 11 2
-
2014-04-01 18:59
Jaki stres, przecież to test a nie egzamin?
Mój syn dzisiaj pisał taki test i był tak wyluzowany że sam musiałem go mobilizować.
- 0 2
-
2014-04-01 10:58
gimnazjum i tak jest obowiązkowe więc po cholerę te dzieciaki stresować!!! jeszcze trochę i ministerstwo wymyśli egzaminy do przedszkola i zerówki !!
bana w tym kraju rządzi !!- 19 3
-
2014-04-01 11:04
(1)
ja właśnie dziś pisałam test. przesadzacie, to wcale nie jest trudne, a stres przechodzi natychmiast po tym jak się dostanie kartkę
- 10 3
-
2014-04-01 15:39
drogie dziecko
w krytyce tego wydarzenia tak jak i wielu innych nie chodzi o stres czy Twój stosunek do tego wydarzenia
tylko o sprawę poważniejszą
np taką czemu owo wydarzenie miało służyć poza podniesieniem swojego ego przez takich czy innych dyrektorów, oraz usilną próbą uzasadniania przez MEN swojej "niezbędności"
analogicznie krytyka potrzebnej budowy dotyczy jej jakości a niepotrzebnej jej sensu
także to wspaniale że zapewne Ci się powiodło
problemem jest raczej że jako system edukacja w Polsce jest w stanie upadku a takie egzaminy niczemu rozsądnemu nie służą podobnie jak i dajmy na to istnienie gimnazjów- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.