• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje budynek Instytutu Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego

Ewa Palińska
11 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Umowa na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji została podpisana 29 maja 2018. Ze strony Uniwersytetu Gdańskiego porozumienie podpisał rektor - prof. Jerzy Gwizdała, natomiast ze strony wykonawcy - prezes zarządu Doraco Sp. z o.o. Andżelika Maria Cieślowska oraz wiceprezes Zarządu Doraco Sp. z o.o. Karol Zduńczyk.
  • Finał inwestycji przewidziany jest na koniec 2020 r.
  • Nowoczesny budynek Instytutu Informatyki ma zostać oddany do użytku do końca 2020 r.
  • Prace nad budową nowoczesnego budynku Instytutu Informatyki już ruszyły. Finał przewidywany jest na koniec 2020 roku.

Uniwersytet Gdański rozpoczął rozbudowę Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki zobacz na mapie Gdańska, w ramach której powstanie nowoczesny budynek Instytutu Informatyki. Wykonawcą, wyłonionym w przetargu publicznym, została Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o. Jest to kolejna inwestycja w ramach rozbudowy Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku Oliwie, już teraz uważanego za jeden z najnowocześniejszych w Polsce.



Czy wybierając uczelnię wyższą sprawdzasz, czy dysponuje nowoczesną bazą dydaktyczną?

Umowa na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji pod nazwą "Rozbudowa budynku Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku na potrzeby kształcenia na kierunku o profilu praktycznym" została podpisana 29 maja 2018. W ramach projektu planowana jest budowa nowoczesnego budynku Instytutu Informatyki wraz z wyposażeniem. Będzie on przeznaczony przede wszystkim dla studentów kierunku informatyka o profilu praktycznym.

Instytut Informatyki to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku



Inwestycja jest m.in. odpowiedzią na potrzeby rynku pracy, na którym poszukiwani są specjaliści kierunków informatycznych.

- Rozbudowa Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki wynika z konieczności wykształcenia większej liczby informatyków, zwłaszcza na potrzeby lokalnych firm z sektora IT. W nowym skrzydle kształceni będą informatycy na studiach o profilu praktycznym. Program kształcenia na tych studiach powstał i będzie realizowany w ścisłej współpracy z firmami z sektora IT od lat obecnymi w życiu naszego wydziału - mówi prof. Piotr Bojarski, dziekan Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki UG.

Nowoczesna baza dydaktyczna



Nowa siedziba Instytutu Informatyki będzie nowoczesnym, pięciokondygnacyjnym budynkiem (jedna kondygnacja podziemna i cztery naziemne) o powierzchni netto ok. 3912 m kw. i kubaturze 22 678 m sześc. Obiekt będzie skomunikowany z istniejącym budynkiem Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki łącznikiem na poziomie drugiej i trzeciej kondygnacji. W budynku będą sale seminaryjne i komputerowe, audytoria, gabinety dydaktyczno-naukowe oraz pomieszczenia biurowe i socjalne. Budynek będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- To dla nas kolejna realizacja na terenie oliwskiego kampusu. Po budowie Biblioteki Głównej UG, mamy przyjemność rozbudować jeden z najstarszych budynków Uniwersytetu - mówi Radosław Jarosiewicz, członek zarządu Korporacji Budowlanej Doraco. - W ramach umowy stworzymy inteligentny Instytut Informatyki nasycony rozwiązaniami IT i audio-video. Ponadto, budowa umożliwi przeprowadzenie remontu całego wydziału. Inwestycja znacząco wpłynie na komfort pracy studentów i kadry akademickiej.

Finał inwestycji przed końcem 2020 r.



Z uwagi na fakt, że projekt ma służyć przede wszystkim rozwojowi umiejętności praktycznych studentów, w realizację przedsięwzięcia zaangażowano także partnera - firmę Kainos Software Poland Sp. z o.o. Na realizację projektu Uniwersytet Gdański otrzymał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 21 388 706,99 zł, a wartość nakładów inwestycyjnych wynosi ponad 39 milionów zł. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na koniec 2020 roku.

Miejsca

Opinie (133) 3 zablokowane

  • (8)

    Budynek budynkiem, liczy się kadra i program zajęć.
    Ciekawi mnie co to za "nasycenie rozwiązaniami IT".

    • 41 6

    • Przecież i tak na studiach nie nauczysz się niczego przydatnego. (7)

      Trochę teorii i tyle. Nie ma opcji, żeby uczelnia nadążyła za rynkiem.
      Piszę to w przerwie w klepaniu kodu, w języku który ma 3 lata :)

      • 9 14

      • (5)

        Pewnie kończyłeś albo nie pseudoszkołę. Na pg dostałbyś konkretnie po ojores

        • 2 8

        • Dalej pascala się uczycie? Ludzie z ETI nadal przychodzą na UG na zajęcia, żeby nauczyć się jakichś języków programowania a nie bezużytecznych rzeczy?

          • 0 1

        • Eti akurat (3)

          I tak, dostałem z dynama, czy drutów, ale nic skomplikowanego z programowania, że o współczesności materiału nie wspomnę :)

          • 2 1

          • A do którego semestru dojechałeś? (2)

            Twoje doświadczenia to raczej pierwsze dwa lata odsiewu

            • 3 2

            • Do końca. (1)

              Później już było łatwiej, bo przedmioty które trzeba wyryć poodpadały :)
              Ale druty z 2 sem zdałem po 3 roku :(

              • 0 0

              • Teoria obwodów

                Taki dział fizyki skupiony na elektrotechnice ze sporym udziałem narzędzi matematycznych. Najbardziej potrzebna na wydziale elektrycznym. Programista, administrator baz, architekt systemów itp. tego nie potrzebują, szeroko pojęta branża IT już trochę tak, a jak się jeszcze pomyśli, co oznacza skrót ETI, to trochę tłumaczy, dlaczego druty nie zostały tylko na elektrycznym. Jednak to straszne utrapienie.

                • 0 1

      • "nie jest ważne, ile języków znasz

        ważne jest, co w tych językach potrafisz powiedzieć (zrealizować).

        Twoja postawa to typowy objaw "pieczary czarodziejów" i nadreprezentacji programistów w branży. Oczywiście, nie zgodzisz się z takim zdaniem bo wygodnie jest być w "pieczarze". Uważasz, że ten komfort jest usprawiedliwieniem postawy i umysłowego niechlujstwa.

        Jednak rzeczywistość "dojrzałych" rynków jest zupełnie inna...

        • 7 0

  • Pisać każdy może - ale komu chce się pojechać na Wita Stwosza? (6)

    Moja opinia jest niejako 'hurtowa" - bo przedstawiona sytuacja jest wręcz modelowa, dotyczy także mojej rodziny, a na Wita Stwosza byłem wczoraj:)
    1. Budynek Informatyki będzie częścią starego budynku Mat-Fiz (łącznik na wysokości 2 i 3 kondygnacji). Brawo obserwator-architekt - tak, bryła nawiązuje do budynku, który powstał połowie dekady Gierka.
    2. po drugiej stronie tego budynku powstaje Park - ma kilka miesięcy, więc trudno mówić o bujnej roślinności - ale to pas zieleni, po pierwsze - edukacyjny, dla studentów W. Biologii, po drugie - dla każdego spacerowicza. po kilku latach krzaki urosną:)
    3. Utyskiwanie na wyższą matematykę... postaram się delikatnie - kto myśli, że na wyższych studiach powinien się uczyć tylko prostych operacji i prostych programów.. to chyba się myli. Naprawdę, jeśli chcesz - rozwiązywać problemy, zrobić karierę, dostać wysoką pensję - to musisz umieć myśleć. na tym to polega... Niestety.
    4. Moja Córka skończyła ten wydział.. Jej Koledzy i Koleżanki (uwaga - ci, którzy NIE mieli problemów z wyższą matematyką) - pracują w różnych firmach.. Niektórzy (moja Córka też) - zaczęli już po trzecim albo czwartym roku. Zarobki po trzy, cztery i pięć tysięcy na rękę - nie są rzadkością.
    5. Problem programu studiów. Znam to narzekanie: po co mi to, w życiu mi się to nie przyda.. Skąd wiesz, Młody Człowieku,co będziesz robił za dwadzieścia lat? No i studentów jest kilkuset - każdy ma mieć te przedmioty, które lubi albo z którymi ma do czynienia akurat teraz, w tym konkretnym czasie i miejscu pracy?

    • 17 3

    • (1)

      "po co mi to, w życiu mi się to nie przyda.. Skąd wiesz, Młody Człowieku,co będziesz robił za dwadzieścia lat?"
      Z takim podejściem to trzeba by się uczyć wszystkiego. Może medycyny, bo będę robić systemy medyczne, może spedycji bo spedycyjne, może grafiki bo strony itp., może może może...
      Inna sprawa, że za 20 lat to już i tak nie będę pamiętać za wiele, nawet jeśli mi się przyda. Mi w liceum nauczycielki powtarzały, że chemia i polski to mi się jeszcze przydają. No cóż, mija właśnie te 20 lat i jakoś nie przydały się.

      • 3 5

      • Polski się jednak przydał,

        bo błędów nie robisz, interpunkcję stosujesz (z czym wielu komentujących ma problem). Da się czytać Twoje wpisy.

        • 1 0

    • (3)

      "Skąd wiesz, Młody Człowieku,co będziesz robił za dwadzieścia lat?" - nie wiem co będę robił, ale wiem czego nie będę robił, a mianowicie np. liczył całek.

      "No i studentów jest kilkuset - każdy ma mieć te przedmioty, które lubi " - owszem, można to podzielić na specjalizacje z sensownymi przedmiotami, tak że każdy znajdzie coś pod siebie. Matma niech będzie dla matematyków, teorie obliczalności dla teoretyków, którzy chcą zostać na uczelni i poświęcić się nauce. Pozostali tylko praktyczna wiedza, w szczególności na licencjacie, czy inżynierce.

      • 4 7

      • Żebyś się nie zdziwił

        Bo informatyka to też symulacje, gdzie całek i różniczek masz do po****.

        • 3 0

      • techniku ci wystarczy (1)

        nie zawracaj głowy uczelniom.

        • 2 3

        • Nie, od tego jest licencjat i inżynier

          • 2 2

  • to miejsce nie będzie miało żadnego związku z "nowoczesnością" (7)

    Ci którzy szukają tam zawodu, srodze się zawiodą.
    Zawód zdobywa się w innych miejscach, szczególnie w "informatyce", która w masowym wydaniu ma więcej wspólnego z rzemiosłem niż z działalnością zawodową a już zupełnie z nauką.

    Aby było jasne, bardzo szanuję rzemieślników. Ale to "nieco" inne światy.

    Nowoczesność, jeśli już, jest w umysłach ludzi pracujacych w tych miejscach (uczelniach) . Ale zwykle nie jest ona pociągająca dla studenta, ponieważ dzieli ich umysłowa i pojęciowa przepaść.

    Choć biorąc pod uwagę dziesięciolecia negatywnej selekci i relacje panujące w naszej "nauce", rozziew ten występuje równiez w innych obszarach.
    Więc jest kasa, jest tania dziedzina, to się buduje kolejny tani budynek za "tani" kredyt. "Muchy" przylecą, po podobno w tej dziedzinie się zarabia...
    Jak w każdej dziedzinie, punktowo - tak.

    • 4 3

    • Zawód inżyniera budownictwa, czy architekta (5)

      też pewnie powinno się zdobywać w innych miejscach. W ten sposób możnaby wymienić wszystkie zawody. Nawet prawo i medycyna w masowym wydaniu to też w zasadzie rzemiosło.

      • 1 0

      • oprócz inżyniera budownictwa, są inne szczeble hierarchii tej dziedziny (4)

        Dbaja o to równiez branżowe organizacje. I nikt z tych ludzi nie neguje konieczności umiejętnosci liczenia wytrzymałości przez inżyniera.
        Informatyka (u nas) nie wykształciła takiego podziału i uczelniom narzuca się tłum chętnych do poznawania podstaw.
        Potem są takie opinie (równiez w tej dyskusji) "po co informatykowi matematyka dyskretna", "niczego praktycznego nie wyniosłem", "przecież tam nie dowiem się niczego nowoczesnego".

        Przyczyny są różne (po obu stronach biurka), nie zamierzam ich tłumaczyć.
        Wynika to z rozbieżności definicji "nowoczesności" oraz oczekiwań stron.

        • 0 0

        • (3)

          Nie tłum chętnych do poznawania podstaw, ale tłum chętnych do zdobywania _przydatnej_ wiedzy i umiejętności. To jest różnica.

          Napisz nam zatem proszę, po co informatykowi matematyka dyskretna oraz przede wszystkim, jakie jest tego zastosowanie w skali naszego kraju?

          • 0 0

          • do zdobywania "przydatnej wiedzy i umiejętności", konieczne są podstawy (2)

            aby chociaż nawiązać dialog.
            Poza tym, występuje znacząca różnica czy trudność w zdefiniowaniu "przydatnej wiedzy i umiejętności"
            Pytanie o matematykę dyskretną uznaję za kiepską prowokację...

            • 0 0

            • (1)

              Zasugerowałeś, że m. dyskretna jest potrzebna, więc spytałem tylko do czego. Odpowiedzi brak, więc najwyraźniej sam nie wiesz.
              Ktoś tu chyba odleciał jak Macierewicz.

              • 0 0

              • pytanie o matematykę dyskretną w informatyce

                jest jak pytanie o farby/barwy w malarstwie.
                Takie pytanie eliminuje z dyskusji.

                • 4 0

    • To chyba tylko punkt myślenia kadry na polskich uczelniach

      Rzuciłem informatykę w PL po 2gim semestrze i zacząłem od nowa w Anglii. Mam Bachelor-a. Przez wszystkie lata studiów miałem prawie same praktyczne przedmioty. Przypominam, ze licencjat i inżynier to tytuł _zawodowy_ o czym polskie uczelnie chyba zapominają.

      • 2 0

  • (2)

    Projekt wg przedstawionej wizualizacji to wczesny Gierek, lata 70-te. Gdańsk nie ma szczęścia do architektów. Buduje się stosunkowo dużo, to przynajmniej od czasu do czasu mogło by się trafić jakieś ciekawe wydarzenie architektoniczne. To nie są tragiczne projekty, ale nic z kolei specjalnego. Wszystko takie miałkie, nijakie jak chociażby Forum., albo te projekty pracowni KD Kozikowski Design. Ogólne wrażenie jest takie, jakby te wyzwania architektoniczne przerastały możliwości artystyczne i intelektualne tych autorów.

    • 25 4

    • Bo to jest budynek z wczesnego Gierka. Chcesz dokleić do niego gotycka katedrę?

      • 0 0

    • Jaka nauka na PG, takie budownictwo..

      • 3 1

  • a kiedy obiekty sportowe (1)

    ... super że Campus się rozwija. A kiedy mizerne salki sportowe uda się zastąpić salą z prawdziwego zdarzenia. O boisku już nie wspominając ;)
    Czekamy...

    • 4 0

    • kto czeka?

      Koderzy z zanikiem mięśni?

      • 0 0

  • Znajomości i uklady (3)

    Po dzialaczach PiS zajmujących swietne , dobrze platne stanowiska widac , że nie wyksztalcenie ważne jest w polsce ,a znajomości i uklady partyjne., ciekawe , jak dlugo jeszcze ?

    • 5 9

    • poprzedni dzialcze to byli dopier oco spece od grabieniA

      • 1 0

    • Tak jest wszędzie na świecie, dorośnij.

      • 2 1

    • Nie każdy lubi klęczeć na kolanach przed jarkiem

      A może to jarek klęczy?

      • 1 2

  • Najbardziej cieszy fakt zaangażowania w proces nauczania prawdziwych programistów a nie samych teoretyków (3)

    W nauce programowania to jest jeden z kluczowych aspektów

    • 4 4

    • nauka programowanie nie jest (nie powinna być) przedmiotem zainteresowania szkolnictwa wyższego i nauki (2)

      to pomylenie pojęć...

      • 1 4

      • Może w ogóle informatyka nie powinna być przedmiotem zainteresowania tegoż szkolnictwa? (1)

        • 2 2

        • na pewno nie w zakresie "nauki programowania"

          Wszystko zalezy od tego jak "informatyka" jest definiowana. Jesli taką definicję stworzysz, odpowiesz na to pytanie.
          Z wypowiedzi wynika, ze oczekiwaniem "klientów" jest nauka programowania czy wręcz obsługa oprogramowania.
          To nauką nie jest...

          • 3 1

  • aktualności ug

    na stronie uniwersytetu budynek wygląda inaczej

    • 3 0

  • Niepełnosprawni (1)

    Cały budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych? czy tylko poszczególne sale?

    • 1 0

    • Skoro jest dofinansowany przez UE, to cały.

      • 0 0

  • To moze teraz troche drzew nasadza? (1)

    Budynki owszem nowoczesne choc jarmarczno roznorodne, zero spokknosci w zabudowie i te wystajace wentylatory:-)))) czy to instytut lotnictwa? Na dodatek rektor zajeyrazniej zapomnial o roslinnosci bo campus wyglada jak nowe osiedle zbudowane na polu gdzie wczesniej rozly ziemniaki!

    • 26 4

    • Przecież dopiero co park otwarto. Wiadomo, potrzebuje trochę czasu, żeby dobrze wyglądać, ale jest.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja TEDx SANS!

100 zł
konferencja, forum

VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Fizjoterpia Pediatryczna

250 zł
warsztaty, konferencja

Gdynia ScienceSlam

sesja naukowa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Współpraca glona i grzyba w poroście to przykład:

 

Najczęściej czytane