Wiadomości

Pokazy światła i ognia, naukowe eksperymenty już w piątek podczas Nocy Naukowców

Czy nauka to rzecz tylko dla profesjonalnych naukowców? Oczywiście, że nie! Przyjdź do Hevelianum i przekonaj się. fot. 123rf.com/ rawpixel

Czy światłem można rysować? Czy podpalone rzeczy zawsze płoną? Czy można zobaczyć powietrze? O tym przekonać się będzie można podczas kolejnej edycji Europejskiej Nocy Naukowców w Hevelianum 25 września. Na miejscu nie zabraknie widowiskowych eksperymentów z użyciem ognia, dymu i światła, a na chętnych czeka gra terenowa.

Czy interesujesz się naukowymi eksperymentami?

tak, fascynują mnie od zawsze 64%
raczej tak, to dobra atrakcja 23%
to ciekawe, ale niekoniecznie dla mnie 9%
nie interesują mnie takie rzeczy 4%
zakończona Łącznie głosów: 102
Czy nauka musi być poważna i ograniczać się jedynie do pracy w laboratorium? Oczywiście, że nie. Już w najbliższy piątek przekonaj się, jak można się bawić i uczyć jednocześnie.

Imprezę zapowiadamy w naszym kalendarzu.

Nauka wyjdzie z laboratorium

Co roku, w ostatni piątek września, we wszystkich krajach Unii Europejskiej jednocześnie odbywa się Europejska Noc Naukowców. Wtedy to nauka wychodzi z laboratoriów, warsztatów i pracowni do każdego chętnego, który chce się dowiedzieć, jak bezpośrednio wpływa ona na jego życie.

- Spotkanie ognia z powietrzem i światła z ciemnością, a wszystko to podczas niezwykłego show w Europejską Noc Naukowców. Czy światłem można rysować? Czy podpalone rzeczy zawsze płoną? Jak nasz mózg widzi ścieżkę światła? I czy powietrze jest istotne, by doszło do zapłonu? A właściwie, czym jest powietrze i czy można je zobaczyć? Na te i inne pytania odpowiemy podczas pokazu, w którym nie zabraknie bogactwa barw, ognia, dymu i piany - zapowiada Bogna Pazderska, specjalistka ds. edukacji astronomicznej w Hevelianum.

Zobacz, jakie imprezy planowane są w ten weekend

Udział we wszystkich wydarzeniach Nocy Naukowców jest bezpłatny.
Udział we wszystkich wydarzeniach Nocy Naukowców jest bezpłatny. fot. 123rf.com/milkos

Co w programie?

W programie widowiskowe eksperymenty czy mapping na ścianie 150-letniej Wozowni Artyleryjskiej i gra terenowa w świetle Księżyca.

Noc Naukowców rozpocznie się o godz. 18 mappingiem ReKonstrukcje, który za pomocą dźwięku i obrazu opowie fascynującą historię architektury obronnej. Kto nie zdąży na godz. 18, będzie mógł obejrzeć projekcję o godz. 19 lub 20.

Na mobilnej scenie, która stanie na głównym placu Hevelianum, o godz. 18:15 rozpocznie się ekscytujące science show. Spektakularne eksperymenty pozwolą widzom spojrzeć na otaczający nas świat okiem wciąż zadziwionego dziecka. Pokaz będzie powtarzany o godz. 19:15 i 20:15.

Pasjonaci zagadek będą mogli wziąć udział w grze terenowej "Na ścieżce nauki". Dla każdego, kto ukończy grę i odkryje tajemne hasło, czekać będzie upominek (do wyczerpania zapasów). Dodatkowo o godz. 21 odbędzie się losowanie nagród. Do zabawy można dołączyć w każdym czasie, między godz. 19:00 a 20:45. Jest też przygotowana alternatywna trasa na wypadek deszczu.

Udział we wszystkich wydarzeniach Nocy Naukowców jest bezpłatny, a bilety na wystawy stałe Dookoła Świata, Z Energią! i Łamigłówka będą kosztowały jedynie 5 zł każda.

Ze względu na sytuację epidemiologiczną będzie obowiązywał limit osób przebywających jednocześnie na wystawach. Będą one otwarte w godz. 18-22, a goście wpuszczani w odstępach czasowych, co pół godziny. Ponadto, dla komfortu i bezpieczeństwa zwiedzających, wszystkie często dotykane powierzchnie zostały pokryte specjalną powłoką, która usuwa bakterie, grzyby i wirusy.

Opinie (2) 1 zablokowana

• Ale to o czym piszecie to nie nauka tylko technologia.

Nauka kończy się na etapie książki i Urzędu Pracy.

• Pani prezydent przeciez pandemia jest szkoły chcecie zamykać żeby dzieci gromadzić w innych miejscach??

Lis spokrewniony jest z: