- 1 Rekrutacja do szkół podstawowych w Gdyni (7 opinii)
- 2 Nowy ranking szkół średnich 2023 (206 opinii)
- 3 Po pięciu latach hala sportowa wróci do gry (28 opinii)
- 4 Za 2 miesiące rekrutacja do szkoły średniej (86 opinii)
- 5 Kolejne zmiany w ocenianiu na maturze 2023 (70 opinii)
- 6 Podwodne pojazdy rozminują Bałtyk (79 opinii)
Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022
Wielkimi krokami zbliżają się egzamin ósmoklasisty 2022 i rekrutacja do szkół średnich. Uczniowie będą musieli zdecydować o wyborze placówki, ale jak dostać się do dobrej szkoły? Po raz kolejny stworzyliśmy ranking szkół średnich w Trójmieście, który może ułatwić podjęcie decyzji. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej podczas egzaminów końcowych.

Wszystkie szkoły średnie w Trójmieście - prywatne i publiczne
Tegoroczny nabór rozpocznie się 16 maja, a zakończy się na początku sierpnia. O tym, do jakiej szkoły aplikować, ósmoklasiści myślą jednak zdecydowanie wcześniej. Dokumenty muszą dostarczyć bowiem jeszcze przed poznaniem wyników egzaminów ósmoklasisty.
Czym uczniowie kierują się przy wyborze szkoły?
Wybór szkoły średniej to jedna z pierwszych dorosłych decyzji każdego młodego człowieka. Czym kierują się przy jej podejmowaniu?
Na pewno najważniejszym kryterium jest to, jakie profile klas i języki obce oferuje szkoła, ale też koła zainteresowań, możliwości dodatkowego rozwoju czy liczebność klas. Bardzo ważne dla kandydatów są też progi punktowe, czyli to, ile punktów trzeba było mieć w poprzednich latach, by dostać się do szkoły, do danej klasy (różnice między klasami w danej szkole mogą być dość istotne).
Coraz częściej już wybór szkoły średniej determinuje kolejne etapy edukacji. Szkoła uczy, wychowuje, ale też przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy i tym kierują się młodzi ludzie.
Ranking a wybór szkoły
Czy przy wyborze szkoły warto patrzeć na rankingi? Oczywiście nie powinien być to jedyny wyznacznik, ale tego typu zestawienia biorą pod uwagę efektywność nauczania i wyniki egzaminów. Nasz ranking przygotowaliśmy w oparciu o dane Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej dotyczące wyników z egzaminów maturalnych z ostatnich trzech lat.
Pod uwagę wzięliśmy wyniki z przedmiotów obowiązkowych, a więc tych, z którymi zmierzyć się musi każdy uczeń. Biorąc pod uwagę, że szkoły różnią się od siebie liczbą uczniów, którzy przystępowali do egzaminów, pozycje w rankingu wyznaczyliśmy na podstawie średniej ważonej.
W naszym rankingu znajdziecie dwie ważne informacje: o tym jakie wyniki szkoły uzyskały w 2021 roku, co zdecydowało o pozycji w rankingu, ale też porównanie wyników z dwóch ostatnich lat, które pokazują jak w tym czasie zmieniał się poziom w danej szkole.
Jak w zestawieniu wypadły szkoły średnie w Trójmieście?
Na pierwszym miejscu rankingu kolejny raz znalazło się III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, które w 2021 roku osiągnęło najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów podstawowych na egzaminie - 87,91 proc. Zaraz za nim na drugim miejscu znalazło się V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku z wynikiem 86,56 proc. Na trzecim miejscu uplasowało się I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku z wynikiem 86 proc.
Czwarta pozycja należy do VI Liceum Ogólnokształcącego im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni ze średnią - 85,87 proc. Na piątym miejscu jest X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny Światowej w Gdyni (84,33 proc.). Szósta pozycja to III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku (84,29 proc.). Na siódmym miejscu znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku (84,13 proc.). Ósma pozycja to Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Pawła II w Gdyni (84,00 proc.). Dziewiąta lokata należy do XX Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku (81,96 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Gdańskie Liceum Autonomiczne (81,91 proc.).
ZOBACZ RANKING SZKÓŁ ŚREDNICH W TRÓJMIEŚCIE - pełna lista szkół
Druga dziesiątka to: sopockie II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego (81,21 proc.) na 11. pozycji, na miejscu 12. II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni (81,18 proc.), 13. pozycja należy do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 - IX Liceum Ogólnokształcącego, na 14. miejscu znalazło się VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku, 15. lokata to XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha.
Na 16. miejscu uplasowało się Ogólnokształcące Liceum Jezuitów z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Stanisława Kostki w Gdyni, 17. pozycja należy do XIV Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, 18. miejsce to XIX Liceum Ogólnokształcące im. Mariana Mokwy w Gdańsku, 19. lokata to I Akademickie Liceum Ogólnokształcące im. Zasłużonych Ludzi Morza, a drugą dziesiątkę zamyka III Liceum Ogólnokształcące im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie.
Progi punktowe
W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów. Co roku podczas rekrutacji system ustala tzw. próg punktowy. Tylko nieliczne szkoły przed ogłoszeniem list zakwalifikowanych kandydatów decydują się na podanie limitu punktowego.
Jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych liceach ogólnokształcących w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w ubiegłym roku? Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy? Informacje na ten temat znajdziecie tutaj .
Rekrutacja do szkół średnich 2022 - etapy
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych odbywa się w kilku etapach.
- od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół;
- od 16 maja do 31 maja 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, oddziałów przygotowania wojskowego, szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe;
- od 24 czerwca do 12 lipca 2022 r.- możliwość dokonania zmiany przez kandydatów wniosków o przyjęcie, polegającej na zamianie szkół, do których będą kandydować, w tym możliwość złożenia zupełnie nowego wniosku;
- od 24 czerwca do 13 lipca 2022 r. do godz. 15. - uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół, do których kandyduje;
- 21 lipca 2022 r. - opublikowanie przez komisje rekrutacyjne list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkół;
- od 22 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. do godz. 15. - potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły;
- 29 lipca 2022 r. do godz. 14. - ogłoszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkół.
Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. Od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. można będzie składać wnioski w rekrutacji uzupełniającej.

Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę!
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-05 13:51
(7)
jak najwięcej szkól powinno powstać, nawet po to, żeby dzieci otrzymały porządne wykształcenie, podstawy do tego, żeby nawet jak nie pójdą na studia to sobie poradzą w zakładaniu własnych firm usługowych i produkcyjnych. Jak na razie kiepsko to wszystko wygląda, dzieciaki po 2 latach zdalnego nauczania, zrujnowane psychicznie i jeszcze sie martwią
jak najwięcej szkól powinno powstać, nawet po to, żeby dzieci otrzymały porządne wykształcenie, podstawy do tego, żeby nawet jak nie pójdą na studia to sobie poradzą w zakładaniu własnych firm usługowych i produkcyjnych. Jak na razie kiepsko to wszystko wygląda, dzieciaki po 2 latach zdalnego nauczania, zrujnowane psychicznie i jeszcze sie martwią , im miejsc w szkołąch może zabraknie!
Najlepszym wyjsciem , byłoby odstąpienie od egzaminu 8 klasistów i przyjmowanie uczniów na podstawie średniej z podstawówki od 4-8 klasy!!!! I koniecznie trzeba zwikszyc ilosc miejsc!!!- 37 45
-
2022-04-05 15:36
nie będzie żadnych firm własnych , będzie konglomerat państwowy , do tego wszystko daży , mają być managerowie oligarchowie i klasa wyrobników produkcyjnych - taki nowy ład jest zaplanowany ... nie wierzysz ?? to popatrz ile razy podniosą jeszcze stopy procentowe by wykończyc tych co mają kredyty i doprowadzic do tego by sprzedali to co mają , a nie sorki oficjalnie to się nazywa walka z inflacją , ale nie lubie jak ktoś na mnie mówi "inflacja"
- 17 5
-
2022-04-05 16:30
Drogi zatroskany rodzicu... (5)
Nie średnia czyni człowieka. To własnie egzaminy w miarę obiektywnie obrazują stan wiedzy. Średnia? To żart! W ilu szkołach rodzice trzęsą się nad nauczycielami o te szóstki na koniec roku? Odbywa się tradycja "naciągania ocen"? A potem i tak prawda wychodzi. Miałam syna w takiej klasie, jeszcze w gimnazjum. Dostał się jako ostatni, albo
Nie średnia czyni człowieka. To własnie egzaminy w miarę obiektywnie obrazują stan wiedzy. Średnia? To żart! W ilu szkołach rodzice trzęsą się nad nauczycielami o te szóstki na koniec roku? Odbywa się tradycja "naciągania ocen"? A potem i tak prawda wychodzi. Miałam syna w takiej klasie, jeszcze w gimnazjum. Dostał się jako ostatni, albo przedostatni, a 3 klasę zakończył jako trzeci ...ale na podium. Nigdy nie zabiegałam o te naciągane oceny, dzieci zdrowe psychicznie i wszystko się im w zyciu układa. Pozdrawiam
- 20 5
-
2022-04-05 17:50
(4)
Ale nie po siedzeniu 2 lata na zdalnym i kiedy w tv pokazują koszmary z wojny, dorosły tego nie wytrzymuje a co dopiero takie dziecko. Jak w takich warunkach zdawać egzaminy? Albo wszyscy egzaminy albo nikt!!!
- 2 12
-
2022-04-05 23:42
Nie oglądaj tv (2)
- 16 0
-
2022-04-06 15:33
(1)
dziś powiedzieli że ten cały covid i maseczki to było pic na wodę , po to by nie leczyc innych chorób , testy 6 NA 10 były nieprawidłowe , a teraz wuj gapiński podniósł kolejny raz stopy bo pinokio pustej klasy nadrukował i inflacja szaleje, dla porównania w peru inflacja jest na poziomie 6.3 procenta i są rozruby na ulicach bo ludzie protstują , a
dziś powiedzieli że ten cały covid i maseczki to było pic na wodę , po to by nie leczyc innych chorób , testy 6 NA 10 były nieprawidłowe , a teraz wuj gapiński podniósł kolejny raz stopy bo pinokio pustej klasy nadrukował i inflacja szaleje, dla porównania w peru inflacja jest na poziomie 6.3 procenta i są rozruby na ulicach bo ludzie protstują , a u nas d**ile chwalą dalej pis - peruwiańczycy co pasą lamy są mądrzejsi od polaków - gratuluje wam pis dzielce - dostaniecie medal z ziemniaka za największą głupote świata - chwalić pogarszającą się własną sytuację - kim ku..a trzeba być ?
- 5 3
-
2023-03-15 13:45
Kim trzeba być, by tak pisać?
- 0 0
-
2022-04-07 21:41
Takie życie, po prostu.
Wszyscy byli na zdalnym, wszyscy przeżywają wojnę, życie toczy się dalej.
- 4 0
-
2022-04-05 09:37
z której szkoły dzieciaki idą na studia bez korków? w której aby zdać maturę muszą brać korki bo (38)
szkoła nie ogarnia materiału???? w żadnej i w każdej, to jakie to sa super szkoły i prawdziwe rankingi??? Uja warte
- 66 8
-
2022-04-05 11:28
(4)
Jak masz w klasie 25 uczniów plus teraz jeszcze paru Ukraińców to jak masz ogarnąć materiał ? Przez pół lekcji mówić po polsku, a przez drugie pół po Ukraińsku (pod warunkiem, że znasz w ogóle ten język) ?
- 10 27
-
2022-04-05 11:36
a korki są od 24 lutego w szkołach??? a co było wcześniej? bez korków zdawali ? z wiedzą wyniesioną ze szkoły only?? (2)
tak było w latach 80, korki były dla tych po długiej chorobie i nieuków, reszta uczyła się na podst materiału i książek ze szkoły...zdawaliśmy do liceum czy na studia bez problemu, ze zwykłego liceum i z osiedlowej podstawówki.
- 40 4
-
2022-04-05 12:12
Na studia bez problemu to można było się dostać na WUML ( Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu Leninizmu). W pozostałych uczelniach była ograniczona liczba miejsc, a chętnych na studiowanie było od 5 do 25 (!) na jedno miejsce w zależności od kierunku studiów. Studia kończyło max. 10% maturzystów (!)
- 14 7
-
2022-04-05 12:18
W latach 80 co najmniej połowa absolwentów podstawówek uczyła się dalej w szkołach zasadniczych bądź przyzakładowych i szła do pracy, a obecnie wszyscy absolwenci podstawówek muszą ukończyć szkołę średnią i mieć maturę i zazwyczaj co najmniej połowa uczy się dalej na studiach licencjackich.
- 14 1
-
2023-03-15 13:47
Jak miałeś w klasie 40 uczniów i 3/4 skończyło dobre studia?
- 0 0
-
2022-04-05 14:39
z iii lo w Gdyni
- 3 0
-
2022-04-05 16:36
Głupi człowieku... (2)
naucz na topowym poziomie 30 uczniów, gdy - jak ja- mam 2 lekcje !!!!!!!!!!! tygodniowo z mojego przedmiotu, każde z tych dzieci przychodzi do szkoły z innymi umiejętnościami, różnie z percepcją, umiejętnością nauki, pracowitością...A na korepetycjach masz 1:1 - skupiasz się tylko na tej jednej osobie i "kroisz" pod nią/niego.
Tak trudno to zrozumieć?!
PS. Uczę przedmiotu maturalnego, PiS okroił liczbę godzin, religii tez są 2 godziny tygodniowo. Chory kraj- 13 8
-
2022-04-19 11:07
Fejk
Osoba rozpoczynająca wpis od inwektywy na pewno nie jest nauczycielem. Poza tym wywołanie pewnej partii politycznej i kościoła świadczy, że wpis nie ma na celu szerzenia rzetelnych informacji, a raczej jest klasycznym wpisem za rubelki. A tak nawiasem mówiąc, mądry nauczyciel potrafi dopasować metody nauczania do uczniów będących na różnym poziomie, więc nawet jeśli rzeczywiście jesteś nauczycielką, to sama strzeliłaś sobie w kolano.
- 1 2
-
2023-03-15 13:51
"Głupi człowieku" i od razu widzimy, z kim mamy do czynienia.
- 0 0
-
2022-07-22 13:58
IX LO, córka bez korków dostała się na UG na ekonomię...można?
- 0 0
-
2022-04-05 11:13
To niestety prawda. Korki są wszechobecne. (24)
W topowych liceach są zdolni uczniowie plus przygotowanie na korkach, czasem są to cztery przedmioty - rozszerzenia. Więc jakość nauczania pod psem. Kiedyś korki były dla niekumatych, teraz dla wszystkich, których stać. To samo się dzieje przed egzaminem ósmoklasisty..
Natomiast wysokie wyniki z angielskiego to również wynik prywatnychW topowych liceach są zdolni uczniowie plus przygotowanie na korkach, czasem są to cztery przedmioty - rozszerzenia. Więc jakość nauczania pod psem. Kiedyś korki były dla niekumatych, teraz dla wszystkich, których stać. To samo się dzieje przed egzaminem ósmoklasisty..
Natomiast wysokie wyniki z angielskiego to również wynik prywatnych lekcji, zazwyczaj od 6-7 roku życia. I tak matura rozszerzona =C1
No i oczywiście ang jest obecny w życiu młodzieży ot tak, więc tylko się cieszyć tymi wynikami matury podstawowej.- 88 2
-
2022-04-05 11:30
(15)
To chyba dobrze, że część rodziców kształci swoje dzieci dodatkowo z j. obcych...
- 6 9
-
2022-04-05 11:34
nie chodzi o dodatkowe lekcje aby rozszerzyć wiedzę ale o to aby zdać jakoś egzaminy (1)
- 22 3
-
2022-04-06 07:59
40-50% uczniów na tych korkach
to uczniowie zdolni, którzy chcą robić więcej niż klasa, i to nawet w tych lepszych szkołach. Sami kupują podręczniki rozwijające ich wiedzę i talenty bo szkół na to nie stać i nauczycielom brak na nich czasu. Szkoly bez dobrego finansowania z samorządów będą jakie będą. Wnioski są proste.
- 7 3
-
2022-04-05 14:40
(12)
Kształcić to powinny sie w szkole , jako rodzic ja wykladam kase na korki za braki w szkole .
- 9 6
-
2022-04-05 15:30
chyba nie do końca, już tłumaczę (2)
Wykładasz na asystę przyswajania wiedzy, braki owszem są, ale gdzie indziej: za mało z dzieckiem pracowałeś w przedszkolu i podstawówce przez co nie wykształciło sobie odpowiednich ilości zwojów. Teraz jest ich po prostu za mało i proces przyswajania trwa dłużej i wymaga asysty.
Stymulacja i trening mózgu jest potrzebny odpowiednio wcześnie.. Myślisz, że taki Lewandowski byłby dobrym piłkarzem jakby chodził na treningi w liceum przed maturą?- 10 7
-
2022-04-06 02:26
A co matura ma wspólnego z piłka nożna?
- 0 4
-
2022-04-06 08:48
zwoje to się chyba tobie wyprostowały po napisaniu tego tekstu
- 1 2
-
2022-04-05 15:33
(8)
Jeżeli uważasz, że można nauczyć się obcego języka przy 2-3 godzinach tygodniowo w szkole (choćby najlepszej) nawet przez kilka lat, to gratuluję optymizmu. Język żeby go opanować (a nie tylko zdać egzamin, czy z klasy do klasy) wymaga nieustannej pracy, dzień w dzień, po lekcjach i w każdej możliwej życiowej sytuacji, a nie przez 45-90 minut z podręcznikiem i słabo motywowanym polskim nauczycielem , jak w ma to miejsce w większości przypadków.
- 5 5
-
2022-04-05 16:42
Słabo motywowany, bo rodzice nie wsparli podczas strajków (4)
PiS tez ma nauczycieli centralnie w d....pie. 4% podwyżki hahaha. Teraz w siatce godzin mamy 2 religie i 2 angielskie, tylko matury z tego pierwszego "przedmiotu" nie ma. Żenada. Dawalibyście z siebie wszystko za 3,5 tys miesięcznie (plus ew. 400-500 nadgodziny, jeśli są)? I jeszcze oczekujecie poświęcenia!
- 8 12
-
2022-04-05 23:40
Cześć Ewa, (3)
a Ty pracujesz w tygodniu 40 h? Czy od której liczą Ci się te nadgodziny? Bo za 18 h pracy - etat nauczyciela w LO (sic!) - to już naprawdę, wspomniana przez Ciebie pensja, jest pensją grubo powyżej krajowej.
- 8 11
-
2022-04-06 10:34
Człowieku 18 godz. to tylko obowiązek pracy przy tablicy (!)
Jak chcesz wiedzieć ile godzin realnie nauczyciel pracuje i ile zarabia to ukończ wyższe studia z matematyki, fizyki albo chemii, i zatrudnij się w szkole... Proste :-))
- 13 5
-
2022-04-06 22:09
Najłatwiej shejtować, niewiele wiedząc o realiach
A przygotowanie lekcji? A sprawdzanie prac? Testów? Przygotowanie konkursów? To się samo nie robi. Jest bardzo dużo pracy dodatkowej- o ktorej nie masz pojęcia. Nie zrozumiesz, bo potrafisz tylko hejtować.
Mój mąż był nauczycielem, na szczęście ucieikł w porę do businessu, ja miałam nadzieję, że coś się zmieni na lepsze.
Mam nadzieję, że mało zarabiasz i tak zostanie, skoro nauczycielom tak źle życzysz.- 4 4
-
2022-04-07 14:52
Tak, pracuję
I co? Bo pracuję również w domu, a poza tym nie muszę Ci się tłumaczyć.
- 0 0
-
2022-04-07 21:33
Ja się nauczyłem w szkole, ale miałem 6 godzin tygodniowo. (1)
Oczywiście, sam też robiłem wiele rzeczy ekstra, czytałem książki, oglądałem filmy i itd.
- 0 0
-
2022-04-08 22:02
Robiłem wiele rzeczy extra - zdanie klucz
- 0 0
-
2023-03-15 13:55
Czyli poza nauką języka obcego nic więcej?
- 0 0
-
2022-04-05 14:28
Angielski (1)
Bardzo dobre średnie wyników z angielskiego w większości szkół wynikają także z niskiego poziomu trudności egzaminu z angielskiego
- 11 4
-
2022-04-06 22:12
Glupi komentarz
Tak, wyniki same się robia! A szkoła niczego nie uczy! Żenada....Żebym nie wiem jak się starała, to "jasnie buractwo" niezadowolone
- 2 2
-
2022-04-05 16:46
Niech rodzice zaczną wychowywać swoje dzieci to i korki przestaną być potrzebne.
- 7 3
-
2022-04-05 23:09
(1)
Oj człowieku, gdybyś ty tylko wiedział na jakim poziomie jest naprawdę ta matura... Koło C1 to nie leżało...
- 4 0
-
2022-04-07 21:34
Zależy jaka matura.
- 0 0
-
2022-04-06 08:10
Tylko pytanie na ile poziom nauczania niski, a na ile to uczniowie olewają, bo wiedzą, że i tak im sto ktoś wbije do głów popołudniu?
- 4 0
-
2022-04-06 08:24
Nauczyciele też chcą dorobić
Uczą źle, a resztę na korkach
- 5 3
-
2023-01-16 21:54
Zgadza się. Sama prowadzę korki z angielskiego dla kilku uczniów z 3LO w Gdańsku.
- 0 0
-
2022-04-05 14:14
korki , a szkoła (2)
Masz rację, coś w tym jest. Wiem, że uczniowie (nie będę podawała nr LO dla przyzwoitości), biorą korki z biologii i to przez dłuższy czas, więc znaczy to, że maturę zdają lepiej, bo chodzą na płatne lekcje, a z innego liceum bez korków, dzieciaki zdają dobrze, ale nie rewelacyjnie, bo nie znają tak dobrze testów. Na poziomie SP jest podobnie.
Masz rację, coś w tym jest. Wiem, że uczniowie (nie będę podawała nr LO dla przyzwoitości), biorą korki z biologii i to przez dłuższy czas, więc znaczy to, że maturę zdają lepiej, bo chodzą na płatne lekcje, a z innego liceum bez korków, dzieciaki zdają dobrze, ale nie rewelacyjnie, bo nie znają tak dobrze testów. Na poziomie SP jest podobnie. Dzieciaki mają korki przed egz. 8 klasisty, a potem, gdy dostaną się do dobrego liceum, to odpadają, bo nie dają samodzielnie rady. Wszyscy o tym wiemy, ale mówi się, że : syn dostał się do ...... a nie , że przeniósł się , bo nie dał rady, bo testy to była fikcja, nigdy nie był na poziomie tego liceum. I po co dzieciom robicie taką krzywdę ? Niech się dostanie normalnie, do takiej szkoły do której chce, bo tam będzie się czuł dobrze. Niestety walka o oceny, testy, to fikcja, nawet wolontariat to w połowie fikcja. Wiem, bo mój syn od lat udziela się w szkole i poza nią, ale takich jak on jest może 10-ciu w całej szkole, inni teraz się budzą i będą mieli , nie wiadomo skąd 70 godzin wolontariatu . Trzeba z tym skończyć, bo są dzieci, które lubią działać na rzecz wolontariatu i ci z fikcyjnymi dokumentami psują ich pracę, nie chce się po prostu o tym mówić.
- 55 4
-
2022-04-06 06:09
To nie szkoły topowe, to miejsca tresury. Niepotrzebne
patrząc na późniejsze kariery / losy uczniów. Poza tym każdy taki ranking jest patologiczny i ma arbitralnie, sztucznie dobrane kryteria.
- 2 1
-
2022-04-07 19:10
Jakie LO, pytam bo stoję przed wyborem biol-chemu dla córki.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.