Wydarzenie już się odbyło

Science Cafe. Jak powstało życie? Śladami pierwszej komórki

4 miliardy lat, prawie 1,5 biliona dni i ponad 35 bilionów godzin. Sporo, prawda? Skoro życie na naszej planecie powstało tak dawno, to skąd mamy pewność, co dokładnie się wtedy wydarzyło? Wygląda na to, że wiemy o tamtym czasie całkiem dużo. I opowiemy o tym szerzej już 26 marca podczas SCIENCE CAFE z Mariuszem Gogólem.

maj 10

piątek, godz. 20:30 - 22:30

bilety 70 zł

w każdy poniedziałek (do 17.06), godz. 18:00

Gdańsk, Bolesława Chrobrego 79D/3
bilety 150 zł
Około 4 mld lat temu na Ziemi pojawił się LUCA (last universal common ancestor ostatni uniwersalny wspólny przodek) komórka, która dała początek wszystkim organizmom. Jednak zanim cząsteczki uformowały się w tak skomplikowany twór, same musiały powstać z mniej skomplikowanych molekuł. W jaki sposób powstało życie na Ziemi? Czy jest szansa, że przywędrowało z kosmosu? Jak wyglądał LUCA i jakie były jego losy? O tym dowiecie się w ostatnią niedzielę marca zapraszamy!

Dr Mariusz Gogól z wykształcenia biolog i biochemik, z zawodu popularyzator nauki i promotor nowoczesnej edukacji. Związany ze Stowarzyszeniem Rzecznicy Nauki od początku jego działalności. Autor najpopularniejszego kanału edukacyjnego dla maturzystów pt. Zlewka Totalna. Scenarzysta, autor filmów i artykułów popularnonaukowych. Współpracuje z redakcjami takich wydawnictw, jak Tygodnik Powszechny, Gość Niedzielny oraz redakcją serwisu Nauka. To Lubię. Współpracuje także z wydawnictwem PWN oraz Nowa Era.

wiek 18+
termin 26 marzec 2023, godz. 16:00
bilety 20 zł | 10 zł z Kartą Gdynia Senior plus

Kliknij i sprawdź szczegóły wydarzenia!

Wydarzenie dofinansowano ze środków budżetu państwa w ramach programu Społeczna odpowiedzialność nauki Ministra Edukacji i Nauki Nieformalne spotkania z naukowcami i innowatorami cykl 24 wydarzeń SCIENCE CAFE (2022-2024).

Informacja o biletach